TRENING I RAZVOJ ZAPOSLENIH Prof. Nikola Jančev.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
DRŽAVNA ORGANIZACIJA.
Advertisements

SISTEMI PODRŠKE.
Konto, kontni okvir, kontni plan
Шта је наука?.
DRIVEN Cilj EU projekta usklađivanja profesionalnih vještina instruktora (Obuka trenera za FCO – periodički trening) Zagreb, 9. prosinca Valérie.
ULOGA I KOMPETENCIJE RAVNATELJA
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Од права на партиципацију до праве партиципације
Profesionalno ocjenjivanje rada sudija
Planiranje i analiza poslovanja
OSIGURANJE KVALITETA NA UNIVERZITETU U BIHAĆU
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
Студијски програм Пословно управљање Модул: Маркетинг менаџмент
Poglavlje 1 EVROPSKI PRIORITETI I NACIONALNI SISTEM ZA RAZVOJ ŠKOLA
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
KARIJERNO VOĐENJE STRUKOVNIH MENADŽERA
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
-веза наставе и оцењивања двосмерна
Prelomna tačka rentabiliteta
MENADŽMENT KVALITETA Sistem kvaliteta Prof. dr Igor Todorović.
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
Upravljanje kvalitetom
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
IPA Komponenta IV. Razvoj ljudskih potencijala Završna konferencija projekta Radne sposobnosti - izvor znanja Slavonski Brod, 24. siječanj Velika.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
TREĆI DEO Oblikovanje procesa.
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
Др Ката Шкарић Јовановић
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
Сазнавање у настави Видови сазнања:
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
Шта је портфолио професионалног развоја?
Pripremila : Dijana Milanović, prof.
STRATEGIJSKI MENADŽMENT
Стручно усавршавање у установи
МЕНАЏМЕНТ У БАНКАРСТВУ
FINANSIJSKO POSLOVANJE -MENADŽMENT U BANKARSTVU-
STANDARDI SISTEMA UPRAVLJANJA KVALITETOM ISO 9000
РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Sistem plata zaposlenih u javnim službama u Srbiji
UPRAVLJANJE OSNOVNIM SREDSTVIMA SA POSEBNIM OSVRTOM NA DALEKOVODE
Znanstveno-stručni skup Instituta za javnu upravu
Predmet: UPRAVLJANJE RIZIKOM Tema: Polazne osnove procene rizika
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
Системи менаџмента безбедношћу хране
PRIVREDA SRBIJE PRED IZAZOVOM ČETVRTE INDUSTRIJSKE REVOLUCIJE
Integrisani informacioni sistemi
Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
ПЛАНИРАЊЕ У ИНТЕРНОЈ РЕВИЗИЈИ
Унапређење локалних финансија
Проширена делатност и верификација установа
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
HR kao ključna funkcija u procesu sprovođenja promena
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
Sistem sertifikacije i mentorstva za interne revizore u Estoniji
Fakultet za poslovni menadžment Bar
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
Студијски програм Економија и менаџмент енергетике
Транскрипт презентације:

TRENING I RAZVOJ ZAPOSLENIH Prof. Nikola Jančev

Definicija: Trening (obuka) predstavlja napor da se poboljšaju karakteristike zposlenih na svom radnom mestu ili na mestu koje je povezano sa njihovim radom. Cilj treninga: U kratkom roku eliminisati bilo koji nedostatak koji se odnosi na zaposlene.

Uspešno organizovanje obuke zahteva prvo: “ Identifikaciju potreba,” Izbor odgovarajućih programa, Izvršiti izbor trenera (ivđača) Odrediti broj polaznika koje treba istovremeno obučavati.

Uspešno organizovanje obuke zahteva “ identifikaciju potreba”: Obuka na nivou organizacije Obuka na nivou pojedinačnog posla Obuka na nivou speciičnih grupa ili na individualnom nivou

Metode i vrste treninga: Informacione metode, Eksperimentalne metode. Mesta za održavanje treninga: Na radnom mestu, U organizaciji van radnog mesta, Izvan preduzeća,

RAZVOJ KARIJERE Karijera je dinamični proces, traje dožovotno i predstavlja niz povezanih ili nepovezanih poslova, ponašanja, stavova, i aspiracija tokom nečijeg života.

Planiranje karijere na individualnom nivou: To je individualni proces. Pojedinac je svestan svoga znaja i kompetencija, identifikuje ciljeve svoje karijere i programira vstu treninga.

Ako tvoj plan ne uspe, promeni plan ne menjaj cilj!

Upravljanje karijerom je organizacioni proces: pripreme, inplementacije i kontrole planova karijere zaposlenih.

Programi treninga i razvoja su: 1. Samostalno planiranje karijere, 2. Individualno savetovalište, 3. Informacione usluge, 4. Inicijelni programi zapošljavanja 5. Razvojni programi, 5.Programi organizacionih ocenjivanja

Da bi, programi razoja karijere bili uspešni, neophodno je da budu integrisani i podržani od strane menadžmenta ljudskih resursa jer je zajedničko usklađivanje potreba pojedinca i organizaije.

RESURSA NAPREDOVANJE LJUDSKIH Redovno kretanje u službi je napredovanje ili promocija.

POLITIKA NAPREDOVANJA TREBA DA OBEZBEDI      900 × 620      900 × 620 AFIRMACIJU I SAMOPOTVRĐIVANJE

NAPPREDOVANJE U STRUCI Napredovanje u struci obezbeđuje unapređenje zaposlenih koji u najvećem stepenu zadovoljavaju zahteve koje rad postavlja čoveku na svakom radnom mestu. Kriterijumi napredovanja u struci: Uslovi za napredovanje, Redosled napredovanja Brzina napredovanja

može biti u: Napredovanje na poslu Obrazovnoj Radnoj Društvenoj Političkoj lestvici. Napredovanje u struci treba razlikovati od napredovanja na položaju

Promocija je napredovanje iz nižeg u viši rang ili položaj. Profesionalni razvoj podrazumeva pored napredovanja u položaju i stručni razvoj zaposlenih. Profesionalizam se stiče obrazovanjem, usavršavanjem i radnim iskustvom.

Uslovi za napredovanje ljudskih resursa Uslovi napredovanja se unapred utvrđuju: Stepen strčne spreme potreban za novo više radno mesto za koje se radnik obrazuje – unapređuje. Ispunjenost zakonskih i drugih uslova koji su obavezujućim aktima perdviđeni. Pozitivna ocena zaposlenog na dotadašnjem radnom mestu.

“Pravi čovek na pravom mestu” Uslovi za napredovanje ljudskih resursa “Pravi čovek na pravom mestu”

U ocenu uspešnosti ulazi: Ocena za napredovanje ljudskih resursa U ocenu uspešnosti ulazi: kvalitet rada, kvantitet, rezultati diciplina odnos prema drugim zaposlenima O C E N A

1. Otvoreni sistem: - zaposlene ocenuje Sistem napredovanja ljudskih resursa 1. Otvoreni sistem: - zaposlene ocenuje ovlašćeno telo na osnou ličnih rezultata 2. Sistem automatskog napredovanja zaposleni napreduju prema usvojenim objektivnim kriterijumima. 3. Treći sistem je kombinacija prva dva.

Razvoj menadžera je proces usavršavanja da postanu i ostanu lideri u svojim organizacijama. Razvoj se odnosi na sticanje novih znanja i veština potrebnih za budućnost i obavljanje novih poslova i zadataka .

Ciljevi razvoja menadžera Pomoć organizaciji da postane “učena.” Jačanje konkurentske sposobnosti. Sprečavanje menadžerskog zastarevanja, Povećanje ukupne menadžerske uspešnosti i fleksibilnosti. Obezbeđivanje većeg radnog zadovoljstva.

Metode, tehnike i program razvoja menadžera Metode koje se primenjuju na poslu i van posla su Standardne metode! Specifične metode! Rotacija menadžera. To je sistemsko i planirano postavljanje menadžera na različite poslove u razlčitim odeljenjima zbog funkcionalne saradnje.

Upravljanje karijerom Treba praviti razliku između posla i karijere. Posao je proces koji zaposleni obavljaju na radnom mestu i za to dobija novac. Karijera je plodna istraživačka aktivnost koja donosi zadovoljstvo.

Razvoj karijere je poces niza međuzavisnih, usklađenih, individualnih, povezanih i organizacionih aktivnosti. Pojedinac i organizacija javljaju se kao partneri u unapređenu i razvoju individualne karijere.

Karijera ima dve dimenzije: Subjektivnu dimenziju - koja podrazumeva promenu stavova, interesa i motivacije pojedinca.

Objektivna dimenzija karijere podrazumeva promenu radnih mesta, položaja i poslova koje pojedinac obavlja tokom radnog veka.

9 pravila za napredovanje u organizaciji:

9 pravila za napredovanje u organizaciji: Pravilo br.1 Držati najširi mogući niz opcija. Ne trba ostati predugo u jednom specifičnom i funkcionalnom poslu.

Prailo br. 2 2. . Ne upadaj u zamku slepe ulice. Proveri da li su otvoreni putevi napredovanja. Ako su zatvoreni nastoj se izvući što pre.

Prailo br. 3. . Postani neophodan saradnik mobilnog šefa. Postani neophodan saradnik šefu, isto onoliko koliko je šef potreban tebi. Tako ćete napredovati oboje.

Prailo br. 4. . Nastojte da ste u procesu rada viđeni. Na taj način vas nadređeni može videti ali toliko koliko vi možete videti nadređenog . .

Praktikuj samo-ocenjivanje Prailo br. 5 .      728 × 450 Praktikuj samo-ocenjivanje za rad koji si obavio. Ne treba čekati da samo nadređeni određuje vaše rezultate. .      728 × 450

Prailo br. 6 . Ako odlučiš sa napustiš radnu organizaciju to učinite kada je za tebe najpovoljnije. Otiđite dok ste još u prednosti.

Prailo br. 7 . Dobro razmislite pre nego što napustite posao. Ne treba otići u stanju povišenih emocija.

Prailo br. 8 . Mislite na organizaciju koja traži vaša znanja i sposobosti. Utvrdite za kojim sposobnostima i veštinama je potražnja.

Prailo br. 9 . Ne dopusti da ti uspeh ograniči opcije. Uspešni ljudi u jednoj oblasti mogu to biti i u drugoj oblasti.

KAKVA BI TIŠINA NASTALA. KADA BI SVI LJUDI GOVORILI SAMO ONO ŠTO ZNAJU .

HVALA NA PAŽNJI