Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

ПЛАНИРАЊЕ У ИНТЕРНОЈ РЕВИЗИЈИ

Сличне презентације


Презентација на тему: "ПЛАНИРАЊЕ У ИНТЕРНОЈ РЕВИЗИЈИ"— Транскрипт презентације:

1 ПЛАНИРАЊЕ У ИНТЕРНОЈ РЕВИЗИЈИ
Миломир Пантовић, овлашћени интерни ревизор, шеф Службе интерне ревизије града Ужица

2 Планирање је кључни део процеса ревизије и обухвата четири фазе:

3 Стратегијски план 1. Прву фазу овог процеса представља
1. Прву фазу овог процеса представља Стратегијски план који наводи покривеност ревизијом у наредне три до пет година и представља основу целог процеса планирања.

4 2. Друга фаза је Годишњи план рада који је заснован на првој години стратегијског плана и детаљно наводи ревизије које ће се обавити у наредних дванаест месеци.

5 3. Трећа фаза су Оперативни планови, који наводе ресурсе потребне за остваривање Годишњег плана рада. Оперативни планови се ревидирају и ажурирају током целе године, узимајући у обзир шта је стварно остварено.

6 План појединачне ревизије,
3. Четврта фаза је План појединачне ревизије, наводи:обим, кључне циљеве система, циљеве ревизије, приступ и временски оквир ревизије.

7 1. СТРАТЕГИЈСКО ПЛАНИРИРАЊЕ
1. СТРАТЕГИЈСКО ПЛАНИРИРАЊЕ

8 Фазе припреме стратегијског плана:
а) утврђивање ревизијског окружења; б) идентификовање система/области који могу бити предмет ревизије; в) процена ризика за сваки систем/област; г) одлука о ревизијској стратегији; д) процена потреба ревизије.

9 а) Утврђивање ревизијског окружења Почетна тачка стратегијског планирања јесте добро разумевање контекста у којем организација функционише (став руководства, општи ниво контроле у организацији, спремност руководства да се прихвате промене).

10 б) Идентификовање система који могу бити предмет ревизије Следећи корак представља идентификовање предмета ревизије. Ваш циљ треба да буде да идентификујете и дефинишете системе који покривају све циљеве и активности организације.

11 по функцији по хијерархији
Као смерница могу да послуже и два најчешћа начина класификације система: по функцији по хијерархији

12 - по функцији Подела система на функционалне типове који се разликује по улози коју имају у систему интерних контрола. Пример: административни системи као што су управљање људским ресурсима, набавка, маркетинг, финансије, продаја, планирање итд.

13 - по хијерархији Више руководство организацију често посматра кроз релативно мали број области које се углавном подударају са организационом шемом. Уколико се системи анализирају на овај начин веза међу системима је нарочито важна.

14 Без обзира на метод који се користи у класификацији система, планови ревизије треба да буду засновани на ревизији система.

15 в) Процена ризика Након што се идентифују системи, неопходно је урадити процену ризика. Циљ је концентрисати се на оне активности које носе већи ризик за организацију као целину.

16 Процена ризика је у суштини заснована на субјективном суду, али се користе различите технике како би анализа била систематичнија и у одређеној мери објективнија.

17 Један од приступа који се обично користи у процени приоритета и учесталости укључује израчунавање индекса ризика.

18 Овај приступ представља комбинацију утврђивања степена ризика за сваки од низа предодређених карактеристика или елемената система, и додељивање тежине сваком од њих – на скали од 1 (низак) до 5 (висок) ризика. То омогућава израчунавање индекса ризика за сваки систем.

19 укупан обим финансијских трансакција; вредност прихода;
Неки уобичајени елементи ризика укључују: укупан обим финансијских трансакција; вредност прихода; вредност расхода; број пословних промена сложеност система;

20 осетљивост активности;
делокруг и утицај система; број запослених географска распрострањеност

21 управљање и контрола; морал запослених – брзина „промета“ запослених; квалитет интерних контрола у систему; број контрола које у систему врше други системи; датум и налази последње ревизије

22 У одређивању тежине треба да донесете суд у односу на релативну важност различитих елемената за систем. Елементи и фактори њихове тежине треба да буду комбиновани у формулу која се може користити за израчунавање индекса ризика.

23 Израчунавање индекса ризика
Плате Планирање и припрема буџета Извештавање и рачуноводство Набавка Фактори ризика Рангирање (степен) Тежина Укупно Укупан обим финансијских трансакција 3 9 1 5 25 Број пословних промена 15 Број запослених Осетљивост активности Географска распрострањеност Индекс ризика 29 49 91 83

24 г) Стратегија ревизије
Након што се дефинишу системи и израчунају индекси ризика, руководилац интерне ревизије треба да размотри и усагласи резултате са руководством.

25 Циљ ове стратегије треба да буде довољна покривеност основних области које ће омогућити доношење општег мишљења о адекватности система контрола на нивоу организације као целине.

26 План ревизија за период од три године
Приоритет Планиране ревизије система Ниво ризика Опис Дани ревизије 1. година 2. година 3. година 1. Извештавање и рачуноводство Висок 100 2. Набавка 3. Планирање и припрема буџета Средњи 75 4. Плате Низак УКУПНО ДАНА РЕВИЗИЈЕ 275

27 На основу индекса ризика системе сврставамо у оне са високим, средњим и ниским ризиком. На пример, можете утврдити следеће:

28 ревизије са индексом ризика од 61 и више бодова су високоризичне;
ревизије са индексом ризика од 31 – 60 бода су средњег ризика, и ревизије са индексом ризика од 30 или мање бодова су ниског ризика.

29 Стратегија ревизије треба да укључи чешће ревизије система који носе већи резик – обично се такви системи ревидирају сваке године.

30 Ревизије нису тако учестале код система који су средњег ризика
Ревизије нису тако учестале код система који су средњег ризика. Уколико се ради о циклусу ревизија од три године, онда су овакви системи предмет ревизије у две од три године циклуса

31 Ревизија нискоризичних система може се вршити једном у три године, а у неким случајевима ревизија се може ограничити на само два или три кључна система.

32 д) Процена потреба ревизије
д) Процена потреба ревизије Следећа фаза јесте утврђивање потреба за ресурсима, односно процена потреба ревизије.

33 велики ризик – 100 дана (тј. 300 дана по систему у оквиру једног стратегијског циклуса)
средњи и мали ризик – 150 дана по стратегијскком циклусу за системе средњег ризика и 75 дана по стратегијском циклусу за системе малог ризика.

34 На основу свих поменутих елемената бићете у могућности да израчунате време потребно за ревизије у оквиру периода који покрива стратегијски план.

35 Затим треба да утврдите број ревизора који је неопходан да се обезбеди покривеност ревизијом. Да би се израчунао потребан број ревизора рачуна се да је расположиво 170 нето ревизор дана по једном ревизору на годишњем нивоу.

36 Уобичајени расположив годишњи број ревизор дана по једном ревизору
1 Радни дани 260 2 Одмори 30 3 Државни празници 9 4 Претпостављено боловање 5 Обука 10 6 Администрација (сређивање документације) 35 7 Расположиви ревизор дани (7= ) 171 8 Заокружење на ниже 170

37 Стратегијски план треба ревидирати и ажурирати сваке године, где друга година текућег стратегијског плана постаје прва година новог плана и основа за годишњи план наредне године. Комплетна оцена плана треба да се врши на сваке четири до пет година, или чак и раније уколико дође до промена у организацији.

38 2. Годишњи план

39 Годишњи план се припрема сваке године на основу стратегијског плана и мора га одобрити руководилац организације.

40 Годишњи план је заснован на првој години стратегијског плана уз додатне детаље, као што је нпр. дефинисање задатака које треба обавити и утврђивање критичних области, рокова и ресурса потребних за наредну годину. Пример: табела План ревизија за период од три године (прва година)

41 3. Оперативни планови

42 У оперативном плану прецизно се наводе ресурси за конкретне ревизије
У оперативном плану прецизно се наводе ресурси за конкретне ревизије. Овај план за руководиоца интерне ревизије представља важан управљачки „инструмент ''.

43 Служба за интерну ревизију
Обрачун радних дана из налога за интерну ревизију (Систем набавке - два ревизора) Служба за интерну ревизију ПРЕГЛЕД РАДНИХ ДАНА ИНТЕРНИ РЕВИЗОР Планирање Планирано 5 Остварено Документовање система и кључне контроле 20 Тестирање Извештавање УКУПНО (дана) 50

44

45 ХВАЛА НА ПАЖЊИ !


Скинути ppt "ПЛАНИРАЊЕ У ИНТЕРНОЈ РЕВИЗИЈИ"

Сличне презентације


Реклама од Google