Скинути презентацију
Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате
1
Fakultet za poslovni menadžment Bar
Osnovi marketinga II predavanje
2
Osnovi marketinga Marketing istrazivanja Marketing informacioni sistem
Ciljna trzista
3
Osnovi marketinga Marketing istrazivanje – sistemsko prikupljanje
Uvid u marketing koncept Fokus marketing istrazivanja Istrazivanje trzista
4
Osnovi marketinga Istrazivanje trzista – tri grupe informacija
O samom trzistu O proizvodu ili usluzi O distribuciji Odnos marketing istrazivanja I MIS-a Metode marketing istrazivanja Za stolom Na terenu (ind dobra I potrosna dobra)
5
Osnovi marketinga Tehnike istrazivanja trzista na terenu
Licni intervju Postanski upitnik Telefonski razgovor Posmatranje kao tehnika Kontinuirana Povremena Za ili protiv Uzorak u istrazivanju trzista Anketni upitnik
6
Osnovi marketinga Interni I eksterni izvori podataka
Proces marketing istrazivanja Def ciljeva I izrada projektnog zadatka Preliminarno istrazivanje Prikupljanje podataka Obrada, analiza I interpretacija prikupljenih podataka Izrada izvjestaja o rezultatima istrazivanja
7
Osnovi marketinga Istrazivanje trzista – predvidjanje trzista
Tri nivoa traznje Na nivou privrede Na nivou ind grane Na nivou preduzeca Kotler Dvije varijable predvidjanja trzista Trzisna traznja Traznja preduzeca
8
Osnovi marketinga Dvije varijable vazne za predvidjanje trzista
Promjene u ukupnoj traznji Promjene naseg trzisnog ucesca Rizik I neizvjesnost Predvidjanje ponude Dimenzije predvidjanja trzista Vrlo katak Kratak Srednji Dugi Vrlo dugi
9
Osnovi marketinga Dugorocno I kratkorocno predvidjanje traznje
Tipovi predvidjanja trzista Makro I mikro predvidjanje Analiza trendova traznje Predvidjanje prodaje
10
Osnovi marketinga Marketing informacija Marketing informacioni sistem
11
Osnovi marketinga Tri nacina probavljanja informacija
Kupovina informacija Pribavljanje putem sluzbe istrazivanja Pribvaljanje putem organizovanja MISa MIS – organizaciona cjelina Tri toka informacija Iz okruzenja ka … Izmedju organizacioni cjelina Iz preduzeca ka …
12
Osnovi marketinga Filip Kotler Marketinski nervni sistem
MIS kao prednost firme Kompleksnost I obuhvatnost marketing odluka
13
Osnovi marketinga Donosenje markting odluka
Odluke – ciljne, planske, strategijske I takticne … Glavne I tekuce Postupak u odlucivanju Prikupljanje potrenih informacija Definisanje alternativa Ocjenjivanje alternativa Izbor najpovoljnije alternative Donosenje odluke Marketing planovi
14
Osnovi marketinga Ciljno trziste Identifikacija ciljnog trzista
Ukupno trziste Segmentacija trzista Ciljni marketing Definisanje trziste – proizvod
15
VJEZBA
Сличне презентације
© 2024 SlidePlayer.rs Inc.
All rights reserved.