Скинути презентацију
Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате
Објавио јеวิภา สมิธ
1
Konkurentnost je superiornost u odnosu na rivale, druge konkurente na tržištu
Makro konkurentnost –sposobnost zemlje da nacionalne resurse usmjeri u pravcu rasta realnog dohotka Mikrokonkurentnost- konkurentnost na nivou preduzeća, sposobnost kompanije da učestvuje na svjetskom tržištu Integralna konkurentnost- objedinjuje obje pomenute konkurentnosti
2
Faktori konkurentnosti: -faktori na strani ponude -faktori na strani tražnje -faktori koji dovode do spajanja ili odbijanja ponude i tražnje
3
Kvalitet u sebi uključuje: -izgled, -dizajn, -način pakovanja, -način obilježavanja, -način servisiranja proizvoda
4
-Prema Globalnom Indeksu konkurentnosti koji mjeri mikroekonomske i makroekonomske temelje nacionalne konkurentnosti sastoji se od 114 indikatora grupisanih u 12 stubova - stubovi su grupisani u tri grupe: faza faktora, faza efikasnosti i faza inovacija
5
Stubovi indeksa konkurentnosti: 1. Institucije, 2. Infrastruktura, 3
Stubovi indeksa konkurentnosti: 1. Institucije, 2. Infrastruktura, 3.Makroekonomsko okruženje, 4. Zdravstveno i osnovno obrazovanje, 5. Visoko obrazovanje i stručna obuka, 6.Efikasnost tržišta roba, 7.Efikasnost tržišta rada, 8.Razvoj finansijskog tržišta, 9. Tehnološka spremnost, 10.Veličina tržišta, 11.Poslovna sofisticiranost, 12. Inovacije
6
Top 10 najkonkurentnijih ekonomjia: -Švajcarska, -Singapur, -SAD, -Holandija, -Njemačka, -Švedska, -Velika Britanija, -Japan, -Hong Kong, -Finska
Сличне презентације
© 2024 SlidePlayer.rs Inc.
All rights reserved.