Metodski pristupi u razvoju samoregulacije

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Advertisements

Demokratija.
Metodološki pristupi i metode u izučavanju SP
SISTEMI PODRŠKE.
Да поновимо:. Здравствено васпитни рад у превенцији менталних и емоционалних поремећаја.
DETERIORACIJA.
Etika u psihologijskim istraživanjima 2
ПОРЕСКЕ ОБАВЕЗЕ ОМЛАДИНСКИХ ОРГАНИЗАЦИЈА ИЗ ОБЛАСТИ ДИРЕКТНИХ ПОРЕЗА
Izrada i sprovođenje planova integriteta u institucijama Crne Gore
Razvoj samoregulacije
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Lokalna razvojna strategija
НАУЧНИ ИДЕНТИТЕТ НАСТАВНЕ ДИСЦИПЛИНЕ
PROGRAM PREVENCIJE I SMANJENJA PREKOMJERNE TJELESNE TEŽINE
Упутство о друштвеној одговорности
Oblici organizovanja i nadzor delatnosti osiguranja
Спаси воду спаси свој живот!.
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
KRIMINOLOŠKA ETIOLOGIJA 2. DIO Doc.dr.sc. Anna-Maria Getoš Kalac.
INKLUZIVNO OBRAZOVANJE
Дијабетес у пракси Аутори: Биљана Зекановић, сестра на превентиви
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
НИВО РИЗИКА.
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
NEŽELJENI KONTAKT.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Primena softvera u usvajanju strategija samoregulacije
ЧОВЕК КАО ЛИЧНОСТ И ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
МОТИВИ, КОНФЛИКТИ И ОДБРАНЕ
KONFLIKTI doc. dr Slavko Alčaković
Сазнавање у настави Видови сазнања:
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
Шта је портфолио професионалног развоја?
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
Autori: dipl. el. ing. Branko Glomazić dipl. el. ing. Milica Glomazić
Бранислав БОШКОВИЋ, ЖЕЛКОН 2014
Савети лекарима Избегавати нефротоксичне лекове и користити их према упутству Дозирати све лекове сходно функцији бубрега Избегавати понављана контрастна.
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
МЕНАЏМЕНТ У БАНКАРСТВУ
FINANSIJSKO POSLOVANJE -MENADŽMENT U BANKARSTVU-
Eksperiment.
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
Системи менаџмента безбедношћу хране
JAVNOST KAO POLITIČKI SUBJEKT
Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
Унапређење локалних финансија
Проширена делатност и верификација установа
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
Strategije suočavanja sa školskim neuspehom
HR kao ključna funkcija u procesu sprovođenja promena
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
MENTOR: STUDENT: Prof.dr Larisa Čović Dragana Branković
Транскрипт презентације:

Metodski pristupi u razvoju samoregulacije kod osoba sa intelektualnom ometenošću KAPACITETI SAMOREGULACIJE I PROCES USVAJANJA NAVIKA

N A V I K E 01 02 03 Šta je to navika ? Odluka – cilj Održavanje i napredovanje Reevaluacija Automatizacija Kako se stiču navike ? 02 03 Zašto su navike važne?

osobe sa intelektualnom ometenošću Očuvanje zdravlja Sport i rekreacija Ishrana Aktivnosti u društvenoj zajednici Stanovanje uz podršku

broj dana potreban za usvajanje navike 18 66 254 najmanji broj dana prosečan broj dana najveći broj dana zdrava ishrana unošenje tečnosti redovno vežbanje zdrava ishrana unošenje tečnosti redovno vežbanje zdrava ishrana unošenje tečnosti redovno vežbanje

10 nedelja (osobe sa IO i autizmom) 80% Evaluacija nakon 24 nedelje od intervencije Smanjena upotreba slatkiša i čokolada Nisu registrovane promene u učestalosti učestvovanja u sportsko rekreativnim aktivnostima

Promena štetnih navika U Australiji 36% ispitanika sa lakom IO redovno je koristilo cigarete. Kod 55% ispitanika realizovani program promene štetnih navika doveo je do potpunog prestanka ili smanjenja broja popušenih cigareta.

Kapaciteti samoregulacije i prokrastinacija FEJSBUK TELEFON KAFA DRUŽENJE

Prokrastinacija Prokrastinacija (lat. procrastinatus) predstavlja odlaganje angažovanja na izvršavanju određenog zadatka koje je praćeno stresom, odnosno nezadovoljstvom.

Prokrastinacija STRAH OD NEUSPEHA NEPRIJATAN ZADATAK PERFEKCIONIZAM NEREALNA SAMOPROCENA VREDNOVANJE CILJA

Prokrastinacija i zadaci odlaganja zadovoljstva ???

Vremensko-motivaciona teorija Mehanizam prokrastinacije se može predstavlja izbor između trenutno i relativno lako dostupne nagrade (zadovoljstvo obavljanja jednostavnih zadataka) koja deluje kao distraktor i odloženog zadovoljstva do kojeg se dolazi angažovanjem u dužem vremenskom periodu na kompleksnijem zadatku, čija se realizacija odlaže.

MOTIVACIJA ZA REALIZACIJU JEDNOSTAVNIJEG ZADATKA 01 Manji zadatak (distraktor) VISOKA 02 Manji zadatak (distraktor) UMERENA 03 Manji zadatak (distraktor) 04 PROKRASTINIRANI ZADATAK NISKA ROK ZA REALIZACIJU PROKRASTINIRANOG ZADATKA

Pristupačnost i broj distraktora Na dinamiku motivacionih procesa deluju nivo očekivanja da će cilj biti uspešno realizovan – samoefikasnost, kao i vrednovanje cilja, dostupnost aktivnosti kojima se dolazi do trenutnog zadovoljstva i lični odnos prema odlaganju realizacije preuzetih obaveza.

Rizik od prokrastinacije Povećanje samostalnosti u organizaciji slobodnog vremena i preuzimanje odgovornosti za redovno obavljanje planiranih zadataka dovodi do povećanja rizika od prokrastinacije.

Strategije za snižavanje učestalosti prokrastinacije Upoznati se sa najčešće upotrebljenim “izgovorima” Postaviti jasne rokove Obezbediti podršku Smanjiti delovanje distraktora ...

KAPACITETI SAMOREGULACIJE DRUŠTVENA STIGMATIZACIJA

KAPACITETI SAMOREGULACIJE KOLEKTIVNI IDENTITET DRUŠTVENA HIJERARHIJA PREGOVORI ODRICANJE KOMPROMIS KAPACITETI SAMOREGULACIJE

SOCIJALNA IZOLACIJA OSOBA SA IO Teškoće u ostvarivanju socijalnih interakcija često onemogućavaju osobe sa IO da zadovolje svoje potrebe za pripadanjem i formiranjem kolektivnog identiteta. Njima se ne pruža dovoljno prilika da ostvare stabilne socijalne odnose u okviru određene formalne ili neformalne društvene grupe, a utvrđeno je da izostanak osećanja pripadanja grupi jedan od prediktora pojave depresije kod ove populacije.

ODUSTAJANJE AUTODESTRUKCIJA POVEĆANJE ULOŽENIH NAPORA ODBIJANJE NEUSPEH ODUSTAJANJE AUTODESTRUKCIJA POVEĆANJE ULOŽENIH NAPORA

generalizacija negativnog iskustva ODUSTAJANJE generalizacija negativnog iskustva Utvrđeno je da su stigmatizacija i socijalno odbacivanje povezani sa slabljenjem kapaciteta samoregulacije, tako da najčešće dolazi do odustajanja od daljih pokušaja da se ponašanje uskladi sa očekivanjima grupe i da se na taj način postane njen član.

Razvija se model gubitiničkog ponašanja Agresivno ponašanje Teškoće u domenu kognitivnog funkcionisanja Pesimistične procene ishoda pokušaja socijalne participacije Identifikovanje ponašanja drugih kao pretećeg i rizičnog POSLEDICE STIGMATIZACIJE I SOCIJALNOG ODBACIVANJA OSOBA SA IO

Oblici intervencije 1. Promena negativnog socijalnog identiteta podrazumeva strategije podrške na individualnom nivou, tako što će se pojedincu pružiti podrška da postane član dominantne većinske grupe. 2. Isticanje prednosti pripadnika marginalizovane zajednice uz formulisanje strategija kojima će se razlike između manjinske marginalizovane i većinske socijalne grupe smanjiti.

Instrumentalna agresija intervencioni programi Osuda agresivnog ponašanja, Analiza pozicije druge osobe, Donošenje zaključaka o uzrocima konflikta i Analiza posledica rešavanja konflikta na neprihvatljiv agresivan i prihvatljiv neagresivan način, Pružanje pozitivnog modela – strategije, Prihvatanje, usvajanje i primena strategija samoregulacije Proces praćenja, odnosno evaluacije

Nalazi istraživanja - 16 termina - osobe sa IO psiholog i defektolozi koji pružaju podršku u različitim okruženjima. dnevnik (kako se osećao tokom dana svaki član grupe). dnevnici sa slikama lica koja ispoljavaju različite emocije, uz podršku su uz označavanje slika dodavani i odgovarajući komentari. analiza konteksta u kojem osobe sa IO reaguju agresivno.

Igra uloga (roll play) i video modelovanje Upotrebom tehnika igra uloga i video modelovanje ispitanici sa IO su radili na prepoznavanju i imenovanju sopstvenih osećanja i usvajanju strategija samoregulacije za inhibiranje agresivnih oblika ponašanja u situacijama u kojima su pre intervencije reagovali agresivno. Rezultati primene ovog programa registrovani su 6 i 12 meseci nakon intervencije.

Nalazi istraživanja tehnike relaksacije. interpretacija sredinskih uticaja na kognitivnom i emocionalnom nivou, kao i bihevioralni aspekti reagovanja, Strategije: prepoznavanja i izbegavanja rizičnih – provokativnih situacija primena strategija samoregulacije kojima se osoba sa IO uspešno suočava sa frustracijama.

Kod dece sa IO utvrđen je viši nivo anksioznosti u odnosu na decu TR. Što su starije osobe sa IO postaju anksioznije, što otežava regulaciju emocija. Prestanak školovanja se povezuje sa porastom nivoa anksioznosti kod osoba sa IO.