Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор

Сличне презентације


Презентација на тему: "Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор"— Транскрипт презентације:

1 Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
Изборни предмет за студенте 1. године студијског програма ОАС Информационе технологије – ИТ (ИАС ТИ - у 3. семестру ОБАВЕЗАН) Психологија Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор

2 Изборни предмети у овој групи:
Детаљније упознавања са изборним предметом за све студенте 1. године студијског програма Информационе технологије на првом часу по распореду ЧЕТВРТАК , 7. ОКТОБАР, 13 САТИ Изборни предмети у овој групи: Физика 1 Психологија Бирате лично попуњавајући одговарајући упитник на часу представљања предмета, а најкасније до краја седмице. Предајете на том часу или у студентској служби!

3 Психологија Предмет слушате у 1. семестру Три часа седмично
2 часа предавања и 1 час вежби Предиспитне обавезе реализујете у току семестра и тако полажете део предмета, а на крају семестра полажете завршни испит (део градива усмено)

4 Зашто учите овај предмет?
Да би препознавали психичке процесе, особине и појаве Да би објашњавали основне психолошке појмове и теорије Да би разумели функционисање личности и психички развој Да би препознавали ефекте чинилаца психичког развоја, развоја особе да би препознавали, анализирали и планирали процесе учења у оквиру и ван наставе, социјалну интеракцију и комуникацију Да би познавали психолошке димензије професионалног деловања професионалаца различитог профила и развијали сопствене професионалне вештине Да би лакше разумели друге и били толерантнији за различитости

5 Које садржаје изучавамо на часовима
Психологије?

6 Методологија психолошких истраживања.
А. део Психологија као научни систем, значај за професионално деловање различитих професионалних група (наставника, систем инжењера итд.). Методологија психолошких истраживања. Органске основе психичког живота. Основе опште психологије: когнитивни психички процеси; динамички психички процеси – емоционални процеси и конативни процеси. Појам личности, црте, структура и динамика личности. Појам и чиниоци развоја; законитости психофизичког развоја, критични периоди у развоју, зрелост. Развој психичких функција и процеса. Периодизација психичког развоја. Психолошке карактеристике појединих стадијума. Вежбе: Препознавање психичких процеса; повећавање интерперсоналне свесности; препознавање детерминанти психичког развоја, предвиђање тока психичког развоја. Б. део Психологија васпитања и образовања: подручја учења, школско учење, димензије учења. Фактори учења и памћења. Трансфер. Напредовање у учењу; проверавање, оцењивање и вредновање. Социјалне димензије васпитања и наставе: васпитање као психолошки процес; разредна клима, стилови васпитања, стилови руковођења. Социјалне димензије радног процеса. Индивидуализација: обдарени ученици, ученици са тешкоћама. Професионални развој. Основе психологије рада. Психологија наставника: личност наставника, успешност, улоге. Вежбе: Избор метода учења и управљање процесом учења. Планирање процедура праћења напредовања ученика. Динамика група. Идентификовање ученика са посебним карактеристикама. Улога наставника у планирању професионалног информисања и усмеравања ученика. Анализа посла и професионална селекција.

7 Како проверавамо научено?
Задаци који се реализују у току наставе се проверавају и оцењују. После сваке целине полаже се колоквијум! Колоквијуми за А део су у облику теста знања! Датуми полагања колоквијума су на почетку семестра одређени! Студент који не положи одређени колоквијум, полаже га у следећем термину за колоквијуме! Б део је усмени део испита који се полаже на крају!

8 Које обавезе имате? Редовно похађање наставе – услов је квалитетног усвајања знања и усвајања вештина, да се предмет не би свео на меморисање чињеница јер учењем напамет се предмет не може савладати! ПРИСУСТВО И УЧЕСТВОВАЊЕ ОБАВЕЗНО! Највише 2 изостанка! Израда свих задатака на вежбама! Полагање предиспитних колоквијума (обавезних)! Ангажовање на часовима у дискусијама, групним и индивидуалним вежбама!

9 Из чега учите Психологију?
Сепарати из уџбеника Психологија за наставнике – 1. део Аутора др Драгане Бјекић постављени на сајту ТФ у оквиру система за електронско учење Moodle на страници предмета Радни материјал и упутства за вежбе, домаћи задаци, помоћни текстови су изложени у уџбенику. Делови из уџбеника: Рот, Н., Радоњић, С. (2000..). Психологија, уџбеник за 2. разред гимназије….. Andrilović, V., Čudina, M. (1989). Osnove opće i razvojne psihologije, …. deo Andrilović., V., Čudina, M. (1989). Psihologija učenja i nastave……. Додатни радни материјали на часовима.

10 Који су елементи завршне оцене?
Резултати положених колоквијума! Квалитет задатака реализованих на часовима! Ангажовање на часовима при реализацији тих задатака и одговорност за квалитетну комуникацију на часу! Показатељи напредовања у остваривању циљева предмета!

11 Избор предмета Садржај предмета и колико Вас интересује!
Да би се ДО 8. ОКТОБРА ГОДИЈЕ лакше определили између два предмета узмите у обзир: Садржај предмета и колико Вас интересује! Обавезе и задатке које треба да испуните у току семестра! Начин полагања! Пуно успеха у току студија на Техничком факултету!

12 Контакт са предметним наставником
Кабинет 231 на другом спрату Време консултација: Непосредно после одржаних часова Петком од 13 до 14 Е-консултације: Електронском поштом: У оквиру система за е-учење Moodle за регистроване кориснике: ИТ лабораторија - Катедра за техничке и педагошке науке - предмет Психологија 2010/2011 др Драгана Бјекић, ванр. проф.


Скинути ppt "Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор"

Сличне презентације


Реклама од Google