Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља

Сличне презентације


Презентација на тему: "Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља"— Транскрипт презентације:

1

2 Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља умрежавање школа и хоризонтално учење Др Тинде Ковач Церовић државни секретар у Министарству просвете и науке

3 Настаје ли нова парадигма?
Где смо сада? Настаје ли нова парадигма? Нове занимљиве идеје?

4 Где смо сада у развоју образовања?
Формулисање развојних приоритета 2008 Закони и друга акта Имплементација 1/2 нових политика од 2010 Мониторинг добра-лоша пракса 2011 Фино подешавање и имплементација 1/2 2012 Да ли је умрежавање школа кроз ДИЛС и кроз мреже ШбН школа дало резултате? Ако јесте, какви су? Школе које су биле партнери у хоризонталном преношењу искустава су научиле како да примењују регулативу и процедуре, зашто је важно да ученици пријављују насиље и да се пријеве евидентирају. Научиле су да је за превенцију и интервенцију неопходно савезноиштво и узајамна подршка, партнерство са другима и партиципација младих. Јер насиље се мора смањивати тамо где оно настаје – међу децом и младима, у породици, у вршњачким заједницама. У смањење насиља морају бити укључени они који га стварају. Иначе немамо промену... Да ли су нам сви капацитети и сва знања мобилисани када имамо кризну ситуацију у школи? Када се насиље ипак деси!? Шта још треба да урадимо да се боље мобилишемо, да упрегнемо све снаге и употребимо сва знања. Шта још треба да научимо? Каква подршка школама треба да у томе буду ефикасније? Данас трагамо за одговорима на ова питања?

5 2025 Personal benefits Social benefits Research Development Policies
SCHOOL Personal benefits Social benefits regulated teachers textbooks curriculum equitable financing management assessment evaluation Research participatory Development Policies accountable efficient 5

6 Где смо сада у развоју превенције насиља?
Формулисање као приоритет Имплементација као пројекат Закони и друга акта 2009 Имплементација нове политике од 2010 Мониторинг Добра-лоша 2011 Да ли је умрежавање школа кроз ДИЛС и кроз мреже ШбН школа дало резултате? Ако јесте, какви су? Школе које су биле партнери у хоризонталном преношењу искустава су научиле како да примењују регулативу и процедуре, зашто је важно да ученици пријављују насиље и да се пријеве евидентирају. Научиле су да је за превенцију и интервенцију неопходно савезноиштво и узајамна подршка, партнерство са другима и партиципација младих. Јер насиље се мора смањивати тамо где оно настаје – међу децом и младима, у породици, у вршњачким заједницама. У смањење насиља морају бити укључени они који га стварају. Иначе немамо промену... Да ли су нам сви капацитети и сва знања мобилисани када имамо кризну ситуацију у школи? Када се насиље ипак деси!? Шта још треба да урадимо да се боље мобилишемо, да упрегнемо све снаге и употребимо сва знања. Шта још треба да научимо? Каква подршка школама треба да у томе буду ефикасније? Данас трагамо за одговорима на ова питања?

7 Мониторинг вишеслојан : - Мониторинг – координатори у ШУ
- Мониторинг – координатори у ШУ Кроз Менторски рад - школе ментори (ДИЛС) и стручњаци као ментори БШО и самовредновање Екстерно вредновање- безбедност као условни стандард БШО – Образац за процену безбедности ученика у школском окружењу је инструмент за самовредновање школа у програму Школа без насиља који је примењен у 2011, а који је у исто време допринос Екстерном вредновању квалитета рада у школама, јер ће се користити у оквиру инструментарија за процену квалитета рада школа у области етос-а и подршке ученицима.

8 Добра/лоша пракса Насиље не опада Насиља има и у ШБН школама Замор и фрустрација Контрадикторне поруке Број школа расте Број општина расте Сви су боље упознати Закон се боље примењује Примери добре праксе

9 Мониторинг интерпретација: Имплементација лоша? Програм лош?
Недостаје нешто? шта? Разлика у динамици ОП и програма? Тема за данашњи панел: шта носиоци добре праксе мисле о разлозима лоше праксе БШО – Образац за процену безбедности ученика у школском окружењу је инструмент за самовредновање школа у програму Школа без насиља који је примењен у 2011, а који је у исто време допринос Екстерном вредновању квалитета рада у школама, јер ће се користити у оквиру инструментарија за процену квалитета рада школа у области етос-а и подршке ученицима.

10 Настаје ли нова парадигма? Учење на више нивоа
УЧЕЊЕ УЧЕНИКА УЧЕЊЕ НАСТАВНИКА УЧЕЊЕ ШКОЛЕ УЧЕЊЕ СИСТЕМА

11 ПРОМЕНА ВАСПИТНЕ И ОБРАЗОВНЕ ПАРАДИГМЕ
ПРОМЕНА ВАСПИТНЕ И ОБРАЗОВНЕ ПАРАДИГМЕ од школе која : подучава кажњава бежи од проблема искључује затвара се чека на друге следи туђе моделе ка школи која : учи подржава сусреће проблем укључује отвара се за другост покреће, иницира другима је модел

12 12 корака ка школи која учи
Школа је ресурс локалне заједнице Користи све доступне ресурсе у заједници Познаје потребе ученика и родитеља Обезбеђује успех и задовољство Подстиче све врсте интелигенција и стилова учења Примењује најбоље методе подучавања, учења, проучавања

13 12 корака ка школи која учи
Инвестира у свој главни ресурс: у наставнике Свако је и наставник и ученик Циљ јој је лични развој и стратегије учења Негује аутентично оцењивање Примењује технологију сутрашњице Уважава право избора

14 Од система који: користи инерцију ствара компромисе је фрагментиран
УЧЕЊЕ СИСТЕМА Од система који: користи инерцију ствара компромисе је фрагментиран скрива зауставља промену уништава изузетке Ка систему који: учи истражује сусреће проблем укључује отвара се за другост покреће, иницира другима је модел

15 Хоризонтално учење умрежавање
Како пренети добру праксу? Како информисати све? Како научити друге? Тема за данашњи панел: шта носиоци добре праксе мисле о могућностима ширег Утицања и учења система БШО – Образац за процену безбедности ученика у школском окружењу је инструмент за самовредновање школа у програму Школа без насиља који је примењен у 2011, а који је у исто време допринос Екстерном вредновању квалитета рада у школама, јер ће се користити у оквиру инструментарија за процену квалитета рада школа у области етос-а и подршке ученицима.

16

17 ”Криза је сувише драгоцена да бисмо могли приуштити себи да ништа не научимо из ње” Хвала на пажњи


Скинути ppt "Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља"

Сличне презентације


Реклама од Google