Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

НАЦИОНАЛНА СТРАТЕГИЈА ЗА МЛАДЕ

Сличне презентације


Презентација на тему: "НАЦИОНАЛНА СТРАТЕГИЈА ЗА МЛАДЕ"— Транскрипт презентације:

1 НАЦИОНАЛНА СТРАТЕГИЈА ЗА МЛАДЕ
АКТИВНО УЧЕШЋЕ МЛАДИХ БЕОГРАД,

2 КАКО СМО ПОЧЕЛИ У Србији дуго није постојао посебан институционални, стратешки и правни оквир за бављење омладинском политиком на националном нивоу. Ситуација је значајно измењена формирањем Министарства омладине и спорта. Брига о младима је постала један од приоритета државне политике. Важно је рећи да је ово министарство настало управо залагањем младих људи, који су желели своје министарство, који су желели да им се пружи подршка за њихове идеје, да се препозна њихова улога у друштву. 1

3 МЛАДИ-ОСЕТЉИВА ГРУПА У Републици Србији има око милион и по младих, што у односу на укупан број становника чини двадесет процената. Млади људи у Србији припадају осетљивој групи којој је потребна посебна подршка јер су суочени са различитим друштвеним баријерама које онемогућавају њихово потпуно укључивање у друштвене токове и пуни развој њихових потенцијала. Не постоје довољно развијени механизми за учешће младих у доношењу одлука у органима јединица локалне самоуправе и државне управе. Битан проблем омладинских удружења јесте и фрагментираност и недостатак сарадње. Не постоји кровна организација младих која треба да заступа интересе младих на националном нивоу.

4 НАЦИОНАЛНА СТРАТЕГИЈА ЗА МЛАДЕ
Национална стратегија за младе усвојена je 9. маја године. младих људи, 15 министарстава , представници невладиних организација, локалне самоуправе, пословни сектор, медији, међународне организације и стручњаци различитог профила били су укључени у припрему овог документа. Акциони план за спровођење Националне стратегије за младе за период од 2009 до године усвојен је 22. јануара године.

5 ВИЗИЈА Млади у РС су активни и равноправни учесници у свим областима друштвеног живота и имају једнака права и могућности за пуни развој својих потенцијала. То подразумева њихову активну улогу у породичном животу, образовању,запошљавању, здрављу и укупном друштвеном животу. Млади људи нису проблем већ потенцијал они су садашњост, не само будућност!

6 ОПШТИ ЦИЉЕВИ ТРИ ,,П” ПАРТИЦИПАЦИЈA ПОТЕНЦИЈАЛ ПРЕВЕНЦИЈА

7 ОСНОВНИ РЕЗУЛТАТИ У години реализовано је преко 1000 активности и пројеката у оквиру примене АПНСМ. Највећи број активности и пројеката реализован у оквиру општег циља 1 - Подстицати младе да активно учествују у друштву У реализацију АПНСМ укључено је преко директних учесника Највећи број је укључен у реализацију општег циља 6 - Унапређивати могућности за квалитетно провођење слободног времена младих Остварено је 70% планираних резултата свих активности датих у АПНСМ за 2009 годину. Највећи број резултата остварен је кроз активности и пројекте које је спроводио или финансирао МОС самостално или у сарадњи са партнерима. Током реализације активности и пројеката остварена су бројна партнерства и остварена сарадња на локалном, националном и међународном нивоу.

8 РЕАЛИЗОВАНЕ АКТИВНОСТИ И ПРОЈЕКТИ (проценат од укупног броја реализованих активности и пројеката)

9 РЕАЛИЗОВАНЕ АКТИВНОСТИ И ПРОЈЕКТИ
Реализација првог општег циља - Подстицати младе да активно учествују у друштву, у години имала је највећи број активности и пројеката у односу на реализацију осталих општих циљева 18 % од укупног броја остварених активности и пројеката „Стечен је увид у потребе младих, разлоге социјалне апстиненције и ставове младих о друштвеном активизму кроз рад са њима. Предочен им је начин како појединац може бити друштвено активан. Подстакнути су да се прикључе невладиној организацији, неформалној групи грађана, политичкој странци, локалној заједници... Подстакнути су да узму учешћа у решавању проблема локалне заједнице. Подигнут ниво свести да се локална заједница може мењати према потребама грађана, којима су проблеми на локалу уједно и најближи. ...“ КАНЦЕЛАРИЈА ЗА МЛАДЕ КЊАЖЕВАЦ

10 УЧЕСНИЦИ ≈ 290.000 9. БЕЗБЕДНОСТ 3. ИНФОРМИСАЊЕ 4. ЈЕДНАКЕ ШАНСЕ
10. ЗДРАВЉЕ 5. ПОСТИГНУЋА 7. ОБРАЗОВАЊЕ 8. ЗАПОШЉАВАЊЕ ПОТЕНЦИЈАЛ ≈ 9. БЕЗБЕДНОСТ 11. ОДРЖИВИ РАЗВОЈ ПРЕВЕНЦИЈА ≈ ПАРТИЦИПАЦИЈА ≈ 1. АКТИВНО УЧЕШЋЕ 2. ИНСТ.ОКВИР/ОДЛУКЕ 6. СЛОБОДНО ВРЕМЕ

11 ОСНОВНИ РЕЗУЛТАТИ У ОДНОСУ НА ИНДИКАТОРЕ
ОСНОВНИ РЕЗУЛТАТИ У ОДНОСУ НА ИНДИКАТОРЕ Применом дефинисаних индикатора може се констатовати да је прва година реализације АПНСМ обезбедила: унапређену свест свих друштвених чинилаца о потребама и начинима задовољења потреба младих; унапређену комуникацију између младих, као и између институција одговорних за младе; повећану одговорност и укљученост младих у живот локалне заједнице; повећан ниво информисаности младих о различитим питањима од значаја за њихов живот и рад; унапређен квалитет живота у заједници кроз иницијативе младих; развијенији ниво партиципације, активизма, одговорности и креативности код младих; оспособљеност младих да преносе своја знања и искуства вршњацима; оснаженост младих да се удружују и покрећу иницијативе. повећану мобилност младих у земљи и иностранству; повећану осетљивост младих за прихватање културних различитости.

12 РЕЗУЛТАТИ МЕЂУНАРОДНA САРАДЊA
Сарадња на припреми и спровођењу пројеката са међународним партнерима –резултирала је: повећаним капацитетима младих за самозапошљавање кроз стицање практичних предузетничких вештина ојачаним социјалним, психолошким и пословним вештинама младих кроз радионичарски рад укључивањем младих и савета за младе у израду локалних акционих планова за младе као и локалних планова за запошљавање и предузетништво повећаном активизму и укључености младих у живот локалне заједнице јачању улоге ученичког парламента у школи, њиховом умрежавању и ширењу мреже вршњачких едукатора бољем информисању младих ојачаним капацитетима координатора канцеларија за младе за помоћ младима у културној и социјалној интеграцији и развијању пројеката, промоцији омладинског предузетништва итд.

13 ОСНОВНИ МЕХАНИЗМИ ЗА АКТИВНО УЧЕШЋЕ
ОСНОВНИ МЕХАНИЗМИ ЗА АКТИВНО УЧЕШЋЕ МЛАДИХ У ДОНОШЕЊУ ОДЛУКА

14 КАНЦЕЛАРИЈЕ ЗА МЛАДЕ Канцеларије и локални савети за младе имају кључну улогу у активном учешћу младих у друштвеном животу , спровођењу стратегије на локалном нивоу, информисању младих и реализацији различитих програма и активности за младе Канцеларије су, до сада, својим активностима обухватиле преко 30% омладинске популације у Србији. Комисија за израду Локалног акционог плана политике за младе Града Новог Сада, образована и именована Решењем Градоначелника Града Новог Сада ("С. лист Града Н. Сада", број 50/2009) структуирана је тако да у руковођењу 11 радих група партнерски и равноправно учествују представници/е младих и чланови/е Градског већа и начелници/е градских управа

15 МЕЂУНАРОДНА САРАДЊА Омладинским удружењима и младима олакшано је учешће у међународним структурама и програмима за младе, првенствено кроз: учешће РС у телима СЕ која се баве младима као и у Парцијалном споразуму о омладинској картици ЕУРО<26 и Парцијалном споразуму Центар Север-Југ   потписивање споразума о сарадњи у области омладинске политике са другим зељама учешће у програму ЕК “Млади у акцији” (преко контакт тачака) финансирање програма међународне сарадње путем конкурса МОС

16 ОРГАНИЗОВАЊЕ-ЦС Континуирана подршка пројектима удружења усмереним ка реализацији циљева НСМ (250 удружења/350 пројеката) Оснаживање постојећих и нових омладинских организација у циљу њиховог активног учешћа у друштву Подршка оснивању и раду Националне асоцијације практичара/ки омладинског рада (НАПОР), која је основана у марту године и тренутно има 77 организација чланица које спроводе омладински рад на територији Републике Србије. Подршка напорима омладинских организација да формирају Кровну организацију младих Млади су информисани, мобилисани, подстакнути на активизам и ојачани су капацитети организација младих за спровођење НСМ . Један од најобимнијих пројеката који је покренуо МОС био је „Здрав стил-мој стил“ ,који је имао за циљ промоцију здравих стилова живота кроз вршњачке едукације и локалне акције. Пројекат је спроведен у сарадњи са 14 удружења грађана и 90 ЛКМ у току којег је обучен 151 вршњачки едукатор, а директно учешће је узело преко младих;

17 ОРГАНИЗОВАЊЕ-ЦС Континуирана подршка пројектима удружења усмереним ка реализацији циљева НСМ (250 удружења/350 пројеката) Оснаживање постојећих и нових омладинских организација у циљу њиховог активног учешћа у друштву Подршка оснивању и раду Националне асоцијације практичара/ки омладинског рада (НАПОР), која је основана у марту године и тренутно има 77 организација чланица које спроводе омладински рад на територији Републике Србије. Подршка напорима омладинских организација да формирају Кровну организацију младих Млади су информисани, мобилисани, подстакнути на активизам и ојачани су капацитети организација младих за спровођење НСМ . Један од најобимнијих пројеката који је покренуо МОС био је „Здрав стил-мој стил“ ,који је имао за циљ промоцију здравих стилова живота кроз вршњачке едукације и локалне акције. Пројекат је спроведен у сарадњи са 14 удружења грађана и 90 ЛКМ у току којег је обучен 151 вршњачки едукатор, а директно учешће је узело преко младих;

18 ЗАКОН О МЛАДИМА У РС законска питања која су од значаја за младе регулисана су кроз више закона, при чему не постоји основни закон који би, као окосница, дао правну основу за системску бригу о младима као посебној друштвеној групи Закон о младима има примарну функцију да обезбеди одрживу основу за развој и деловање друштвених актера који чине омладински сектор са циљем побољшања положаја младих и обезбеђивања права, простора, прилике и подстицаја за раст и развој сопствених потенцијала, као и активно учешће младих у друштву. Будући да је основни принцип у раду МОС партиципативност и да су млади најпозванији да се питају о садржају и решењима закона који би требало да буде у функцији добробити младих, у свакој од фаза у изради закона обавиће се широк консултативни процес.

19 ЗАКОН О МЛАДИМА У РС законска питања која су од значаја за младе регулисана су кроз више закона, при чему не постоји основни закон који би, као окосница, дао правну основу за системску бригу о младима као посебној друштвеној групи Закон о младима има примарну функцију да обезбеди одрживу основу за развој и деловање друштвених актера који чине омладински сектор са циљем побољшања положаја младих и обезбеђивања права, простора, прилике и подстицаја за раст и развој сопствених потенцијала, као и активно учешће младих у друштву. Будући да је основни принцип у раду МОС партиципативност и да су млади најпозванији да се питају о садржају и решењима закона који би требало да буде у функцији добробити младих, у свакој од фаза у изради закона обавиће се широк консултативни процес.

20 УДРУЖИВАЊЕ МЛАДИХ(1) Млади имају право на удруживање и учешће у доношењу одлука, и то право гарантовано им је бројним међународним и националним актима – Конвенцијом о правима детета УН, Универзалном декларацијом о људским правима, Конвенцијом за заштиту људских права и слобода, Повељом о људским, мањинским и грађанским правима, као и низом докумената у оквиру сваке државе понаособ. Млади имају право на мишљење, изражавање и уважавање тог мишљења, слободу удруживања, од њих се очекује да буду носиоци промена у друштву, да активно допринесу процесима одлучивања али у исто време одлуке о њиховим животима доносе се негде другде.

21 УДРУЖИВАЊЕ МЛАДИХ (2) СВИ МИ који радимо са младима и за младе треба да имамо на уму зашто је ученичко удруживање и деловање значајно. Кроз ученичко организовање остварују се сва наведена права, омогућава се лични развој ученика, побољшава атмосфера у школи, али и ван ње, изграђује квалитетнији однос и партнерство ученика и наставника, као и других запослених који раде са ученицима, подстиче се конструктивни дијалог и омогућава бољи проток информација од значаја за младе. Кроз ученичко организовање ученици сами препознају и артикулишу своје потребе, препознају проблеме и учествују у њиховом решавању, постају одговорније личности, боље су информисани, имају прилику да изразе и остваре своје идеје. Подстиче се активизам и сарадња младих и омогућава квалитетно провођење слободног времена

22 ПРИНЦИПИ СТРАТЕГИЈЕ (1)
Сви млади имају иста права без обзира на пол, расну и националну припадност, религијско, политичко и сексуално опредељење, социјални статус, инвалидитет, итд; Препознају се и уважавају капацитети младих као важног друштвеног ресурса и исказују се поверење и подршка њиховим потенцијалима: млади знају, могу, умеју; Обезбеђују се равноправне могућности за развој младих према потребама, у складу са сопственим изборима и способностима; Афирмише се, подржава и обезбеђује активно укључивање младих у све сфере живота

23 ПРИНЦИПИ СТРАТЕГИЈЕ (2)
Поштује се слобода, достојанство, лични и друштвени развој младих и подржава њихово осамостаљивање; Афирмише се и подржава целоживотно учење; Развија се интергенерацијска солидарност и улога младих у изградњи демократског грађанства; Афирмише се принцип одговорности оних који раде са младима и одговорност младих у складу са развојним могућностима; Омогућава се доступност ресурса државе младима.

24 САРАДЊА ДВА МИНИСТАРСТВА
Стварање услова за организовање и активно учешће младих је основни концепт на коме се базира Стратегија за младе али и Закон о основама система образовања и васпитања Да ли ће млади веровати институцијама ? САМО АКО СЕ ЗАПИСАНО И СПРОВОДИ!

25 ОЧЕКУЈЕМО ДА ДАНАШЊА КОНФЕРЕНЦИЈА БУДЕ ЈЕДАН ОД КОРАКА У ТОМ ПРАВЦУ.
СА МЛАДИМА И ЗА МЛАДЕ ОЧЕКУЈЕМО ДА ДАНАШЊА КОНФЕРЕНЦИЈА БУДЕ ЈЕДАН ОД КОРАКА У ТОМ ПРАВЦУ.

26 ХВАЛА НА ПАЖЊИ СНЕЖАНА КЛАШЊА snezana.klasnja@mos.gov.rs
помоћник министра


Скинути ppt "НАЦИОНАЛНА СТРАТЕГИЈА ЗА МЛАДЕ"

Сличне презентације


Реклама од Google