KONFLIKTI doc. dr Slavko Alčaković

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Advertisements

Завод за унапређивање образовања и васпитања
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Београд, 25. јануар ДИГИТАЛНИ МЕДИЈИ И КОГНИТИВНИ И СОЦИЈАЛНИ.
SISTEMI PODRŠKE.
Kako (pre)živeti na društvenoj mreži
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Bajka u radu s djecom i odraslima
Од права на партиципацију до праве партиципације
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
(NE)DISCIPLINA U NASTAVI Učiteljica: Tamara Šumrada
KPR u osnovnoj školi (2+1 čas; 18:30h, petak, Velika sala)
Test tri sita.
SIGURNIJI INTERNET ZA DJECU I MLADE
Međunarodni dan prevencije vršnjačkog nasilja
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Партнерски односи и насиље у везама младих
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Готовост деце за школу Континуитет у сарадњи
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
PRIJATELJSTVO.
DIGITALNI NOVČANICI Uobičajeni novčanik možemo nazvati «analogni novčanik». Digitalni novčanik teži da po funkcionalnosti liči na neki analogni novčanik.
КАКО ДА ПОМОГНЕМ ДЕТЕТУ У УЧЕЊУ.
-веза наставе и оцењивања двосмерна
Kako koristimo Internet!?
ПРАВИЛНО УЧЕЊЕ аутор: Нела Крањчевић, педагог.
Pametni metali za pametne telefone Doc. dr. sc. Ivana Ivanić.
Упутство о друштвеној одговорности
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
ДИГИТАЛНО НАСИЉЕ У ОСНОВНИМ И СРЕДЊИМ ШКОЛАМА У СРБИЈИ
Размисли Шта је природа? Како се дели природа?
KRIMINOLOŠKA ETIOLOGIJA 2. DIO Doc.dr.sc. Anna-Maria Getoš Kalac.
Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању
Р Е П У Б Л И К А С Р П С К А ЈУ Центар средњих школа „ИВО АНДРИЋ“ ПРЊАВОР П Р Њ А В О Р   Раде Врањешевић бр.1. , Прњавор, тел
НИВО РИЗИКА.
NEŽELJENI KONTAKT.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Паскалова опклада ‘Паскалова опклада’ је назив аргумента да треба веровати у бога.
Покрајински секретар за образовање
ЧОВЕК КАО ЛИЧНОСТ И ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
МОТИВИ, КОНФЛИКТИ И ОДБРАНЕ
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
Сазнавање у настави Видови сазнања:
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
Предиспитне обавезе студената
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
Како се некада живело.
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
Дистрибуција и права коришћења програмских производа
PRIVREDA SRBIJE PRED IZAZOVOM ČETVRTE INDUSTRIJSKE REVOLUCIJE
[Umetnite godinu] školska godina Ime škole Ime nastavnika Razred
Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO
Иницијативу су покренули
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Проширена делатност и верификација установа
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
Транскрипт презентације:

KONFLIKTI doc. dr Slavko Alčaković

Najčešće predrasude o konfliktima Nastaju jer su generacije sve gore – “u naše vreme drugačije se živelo”; Konflikte stvaraju problematični učenici/e; Roditelji si krivi za sve Nisu dovoljno ozbiljan problem tokom srednjoškolskog obrazovanja; Ovaj problem treba da rešava: država, porodica, društvo – a ne nastavnik; “Ja nisam nikad imao konflikt sa učenikom”

Moguća percepcija obrazovanja od strane učenika Motivacija (loši uslovi, negativni primeri u okruženju i sl.) Intelektualna izazovnost (mnoštvo informacija iz raznih oblasti) Vreme (svest o tome da sticanje znanja predstavlja gubljenje vremena, koje se može utrošiti “pametnije”) “Neadekvatan” obrazovni sistem (istina ili izgovor?) Teškoće

Ko utiče na ponašanje učenika? Porodica (prvi uzor, oblikovanje karaktera, socijalizacija) Obrazovne ustanove (obdanište, škola) Društvene grupe (prijatelji, grupe vršnjaka) Javnost i mediji (novine, radio, TV, internet) UČENIK

Mobilni telefon poslednje generacije (android) Materijalno orijentisani sistem vrednosti Roditelji i deca – pogrešno razumevanje ponašanja Novac Nekretnine Moderan automobil Najnoviji kompjuter Mobilni telefon poslednje generacije (android)

Nematerijalno orijentisani sistem vrednosti Poštenje Znanje Pravednost Lojalnost (vernost) Principijelnost Preciznost

Negativno orijentisani sistem vrednosti Nepreciznost Prevrtljivost Nelojalnost Nepravednost Neznanje Nepoštenje

Mogući realni uzroci konflikata Konflikt Porodični problemi Karakter učenika Socio-ekonomski problemi Korišćenje opijata ili alkohola Nedostatak motivacije Potreba za prihvatanjem

Mogući povodi za konflikt Slaba ili neočekivano niska ocena Udaljavanje sa časa Verbalni sukob “Prenaglašavanje” autoriteta

Tri procesa u rešavanju konflikata (EPS) Edukacija; Prevencija; Sankcija.

Edukacija Edukacija se najpre odnosi na objašnjavanje svim učenicima i roditeljima: zašto je važno da savladaju određeno gradivo i postignu uspeh u školovanju (izuzetno teško, zbog brojnih negativnih primera iz prakse); kako da povećaju svoju motivaciju da školu dožive kao prijateljsku ustanovu (navođenje dobrih primera, uspešnih sportista, naučnika, poslovnih ljudi i slično; da dijalog kao sredstvo rešavanja sporova nema alternativu (nasilje rađa nasilje).

Prevencija kategorija tzv. “problematičnih učenika”; bez stigmatizacije – dobro je nazvati situaciju problematičnom, a ne osobu; ukoliko uočite da problem može da eskalira dobro je da: obavite razgovor sa učenikom i rodeteljom na što suptilniji način; pokušate da uložite dodatni napor kako bi se učeniku što više pomoglo u savladavanju gradiva – preveliki broj obaveza u trenutku nagomilanih problema, može biti inicijalna kapisla za nastanak konflikata.

Sankcija Mera koja se primenjuje onda kada prve dve ne daju dovoljno rezultata, a želimo da obezbedimo poštovanje određene norme; Sankcija nije uvek dobra, jer ne garantuje da se konfliktna situacija neće ponoviti. Ona tretira posledicu, ali ne i uzrok konfliktnog ponašanja; Način saopštavanja sankcije – važan koliko i sama sankcija; Pre posezanja za sankcijom, treba ostaviti mogućnost učeniku da: shvati grešku, uputi izvinjenje i nastavi dalje sa obrazovanjem; Sankcija bez edukacije, ne donosi nikakvu praktičnu korist; Pozitivne sankcije imaju nekad više efekta nego negativne.

Korisni saveti u rešavanju konflikata Spremnost na promenu i uzajamno ocenjivanje; Dodatno motivisati učenike – redovan rad nagrađivati; Ravnopravni dijalog u rešavanju sporova; Primena istih pravila na svima (uključujući sebe) – kašnjenje, upotreba mobilnih telefona, pristojno ponašanje i slično – mladi često oponašaju starije; Pokušajmo da RAZUMEMO jedni druge: iza nezadovoljstva i nemotivisanosti učenika često se kriju sasvim ljudski razlozi, koji ne smeju biti opravdanje, ali treba da budu osnov za bolje razumevanje.

KOLIKO IMA STRANA U KONFLIKTU?

Dve strane umešane Strana2 Strana 1

Uvek postoji još neko Strana 3 Strana2 Strana 1

Treća perspektiva - Balkon

17 kamila

HVALA NA VREMENU I PAŽNJI!