Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Р Е П У Б Л И К А С Р П С К А ЈУ Центар средњих школа „ИВО АНДРИЋ“ ПРЊАВОР П Р Њ А В О Р   Раде Врањешевић бр.1. , 78430 Прњавор, тел. ++387 51 640.

Сличне презентације


Презентација на тему: "Р Е П У Б Л И К А С Р П С К А ЈУ Центар средњих школа „ИВО АНДРИЋ“ ПРЊАВОР П Р Њ А В О Р   Раде Врањешевић бр.1. , 78430 Прњавор, тел. ++387 51 640."— Транскрипт презентације:

1 Р Е П У Б Л И К А С Р П С К А ЈУ Центар средњих школа „ИВО АНДРИЋ“ ПРЊАВОР П Р Њ А В О Р   Раде Врањешевић бр.1. , Прњавор, тел факс: , Е-mail: Рачуноводство: ; Секретаријат: ; Web: ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ - ЗА КОНФЕРЕНЦИЈУ “ ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ –ПРИМЈЕРИ ДОБРЕ ПРАКСЕ ”- Психолог: Педагог: Драгана Главан Драгана Гвозденовић Драгиша Тихомировић, проф.економске групе предмета Прњавор, март године ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

2 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
Школу похађа 935 ученика, од тога 9 ученика са сметњама у развоју и то : 3 ученика са лаким оштећењем интелектуалног функционисања, 2 ученика са тјелесним оштећењима, 1 ученик са дијабетесом, 1 ученик са урођеном срчаном маном, 2 ученика са вишеструким сметњама ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

3 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА Школу пахађају 2 дјевојчице и 7 дјечака са сметњама у развоју. Ученици се школују у занимањима : бравар (3 ученика ), пословни секретар (2 ученика), техничар телекомуникација (1 ученик), техничар електроенергетике (1 ученик), прехрамбени прерађивач (1 ученик), банкарски техничар (1 ученик) ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

4 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ – ПРИКАЗ СЛУЧАЈА РЕЗУЛТАТИ ПРОУЧАВАЊА ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА Школска 2012/2013. Ученица је у први разред средње школе уписана школске 2012/2013.године. Врло брзо по почетку наставне године, предметни наставници уочили су да ученица веома лоше чује, те је направљен размјештај сједења у учионици и ученица је сједила у првој клупи, а предметним наставницима је сугерисано да обрате пажњу на њу и по потреби јој додатно објашњавају градиво. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

5 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
РЕЗУЛТАТИ ПРОУЧАВАЊА ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА СА Ученица није успијевала одговорити захтјевима наставног плана и програма, те је на крају првог полугодишта имала четири, а на крају другог полугодишта три слабе оцјене. Са мајком дјевојчице више пута су обављани разговори о потреби да се дјевојчица подвргне љекарском прегледу. До краја школске године нисмо добили на увид тражену медицинску документацију. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

6 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
РЕЗУЛТАТИ ПРОУЧАВАЊА ПОДАЦИ О УЧСЕБНИМ П У задњој седмици наставне године школу су заједно посјетила оба родитеља, с намјером да евентуално испишу ученицу из школе и да је отац води са собом у иностранство, обзиром да неће с успјехом завршити разред. Послије обављеног разговора родитељи су одлучили да дјевојчица понавља разред у трогодишњем занимању ( што им је сугерисано прије краја првог полугодишта када је примијећено да ученица има велики број јединица ) , те да у школу доставе медицинску документацију, на основу које би нам било олакшано даље поступање с обзиром на идентификовани проблем. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

7 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
РЕЗУЛТАТИ ПРОУЧАВАЊА ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ Током разговора са оба родитеља стекли смо утисак да родитељи, иако разведени, имају добру комуникацију и сарадњу када су у питању потребе дјетета, али да нису у потпуности свјесни у којој мјери је неопходно да дјевојчица буде укључена у адекватан љекарски третман, како би могла боље функционисати у школском окружењу. ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

8 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
Школска 2013/2014. Ученица понавља први разред, промијенила је струку и сада се школује за занимање трећег степена. Проблем са слухом је евидентан, професорима је сугерисано да провјеравају колико је стигла записати, да сједи обавезно у првој клупи, као и да доносе писмене изводе из градива, које би она носила кући и из истих учила. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

9 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
На основу наше процјене: У говору су примјетне тешкоће у изговору појединих гласова, рјечник је оскудан, способност рјешавања задатака који захтијевају улагање менталног напора испод је добно очекиване, као и способност рјешавања задатака који захтијевају логичко закључивање. У школи је урађена почетна процјена интелектуалних способности и према постигнућу на тесту интелигенције, дјевојчица је у категорији граничних интелектуалних способности (ВИТИ: IQт-78, IQв-70, IQм-87), са изразитом неуједначеношћу постигнућа између вербалне и манипулативне скале. Вербалне способности испитанице су очекивано ниже, с обзиром на оштећење слуха и у категорији су граничне интелигенције (доња граница), док су манипулативне у категорији ниског просјека (ближе горњој граници). ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

10 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
РЕЗУЛТАТИ ПРОУЧАВАЊА ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА СА П Са свим горе наведеним чињеницама дискутовали смо на одјељењском вијећу и том приликом професорима је поново сугерисано да са дјевојчицом индивидуално раде, прилазе јој и додатно објашњавају наставно градиво, уз интезивно праћење постигнућа и достављање извјештаја о истом у стручну службу. Предметни наставници истакли су да је ученица веома заинтересована, да се труди, доноси уџбенике и веома је пријатна у опхођењу, иако примјећују да јој се поједини ученици због сметњи у говору подсмијавају. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

11 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
ЗАКЉУЧАК ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА СА С обзиром на чињеницу да је у питању дјевојчица која понавља разред и да би поновљен негативан успјех значио губитак права на редовно школовање, а прије свега због евидентног проблема који се већ годинама не рјешава на начин који би био од помоћи дјетету, психолог је обавијестила Центар за социјални рад и предложила покретање поступка оцјене способности пред Првостепеном комисијом за процјену потреба и усмјеравање дјеце и омладине са сметњама у развоју, а ради добијања препоруке за даље школовање и поступање. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

12 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
ЗАКЉУЧАК ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА Налаз и мишљење Првостепене комисије (бр.3178/4) добијен 29.марта 2014.године, (наглашавамо на узрасту од 16 година и 9 мјесеци!), дјевојчица је процијењена као лице са трајним вишеструким сметњама (оштећење слуха, гранично оштећење интелектуалногфункционисања). Препоручен је наставак школовања у редовној настави по индивидуално прилагођеном програму, уз обавезно ношење слушног апарата и редован сурдоаудиолошки третман. Препорука је испоштована, дјевојчица је поновљени први разред завршила добрим успјехом и примјерним владањем. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

13 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
ЗАКЉУЧАК ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА Школска 2014/2015.година Дјевојчица је током 2014/2015.године са успјехом похађала и завршила други разред, такође добрим успјехом. Предметни наставници два пута у току године достављали су мишљење о напредовању ученице, имајући у виду препоруке добијене од стручног тима у вези са радом са дјецом оштећеног слуха. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

14 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
Школска 2015/2016.година Ове школске године ученица похађа завршни разред за занимање пословни секретар. Одабрала је тему за завршни испит и у јуну мјесецу очекујемо успјешан завршетак школовања у нашој школи. На крају првог полугодишта имала је добар општи успјех и примјерно владање. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

15 ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ
НАПОМЕНА: Случај одабран као примјер из праксе који илуструје често присутан механизам одбране код родитеља дјеце са сметњама у развоју-негацију. Родитељи, не бавећи се проблемом дјетета на конструктиван начин, негирају постојање проблема, а као резултат имамо лоше школско постигнуће и функционисање дјетета на нивоу испод реалних могућности. Оног тренутка када је проблем назван правим именом, када се престало са скотомизирањем проблема и када су се суочили са истим, дошло је и до напретка дјетета и адекватног приступа постојећем проблему. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ


Скинути ppt "Р Е П У Б Л И К А С Р П С К А ЈУ Центар средњих школа „ИВО АНДРИЋ“ ПРЊАВОР П Р Њ А В О Р   Раде Врањешевић бр.1. , 78430 Прњавор, тел. ++387 51 640."

Сличне презентације


Реклама од Google