Izrada i sprovođenje planova integriteta u institucijama Crne Gore

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Doc. dr. sci. Almedina Šabić Učanbarlić
Advertisements

Profesionalno ocjenjivanje rada sudija
Planiranje i analiza poslovanja
SMANJENJE GUBITAKA U MREŽI BARA KAO REZULTAT IZMJEŠTANJA I UGRADNJE NOVIH BROJILA I UVOĐENJA AMM-a Sve studije gubitaka električne energije,koje su do.
РАДОЈКА ПОПОВИЋ, дипл.инж.техн.
Kontrola finansiranja političkih subjekata i izbornih kampanja u Srbiji april, Budva, Crna Gora.
Poglavlje 1 EVROPSKI PRIORITETI I NACIONALNI SISTEM ZA RAZVOJ ŠKOLA
Regionalna konferencija Almir Beridan
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Lokalna razvojna strategija
РАЗВОЈ ДРУШТВА.
”СИНЕРГИЈА” Презентације: Привредно право Банкарски послови, банке и друге финансијеске организације Недеља 8.1.
Упутство о друштвеној одговорности
Oblici organizovanja i nadzor delatnosti osiguranja
Plan upravljanja otpadom EPCG AD
MENADŽMENT KVALITETA Sistem kvaliteta Prof. dr Igor Todorović.
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
НИВО РИЗИКА.
Еконономска и монетарна унија
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
PROGRAM RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE – 2020.
Дарко Петровић Драгослав Кукић Јовица Васиљевић
ЗАКОН О ОЗАКОЊЕЊУ ОБЈЕКАТА
РОДНО ОДГОВОРНО БУЏЕТИРАЊЕ
Предлог новог устава Србије и борба против корупције
UNUTARNJA REVIZIJA U JAVNOM SEKTORU SJEVERNE MAKEDONIJE – PRVI KORACI, POSTIGNUĆA I DALJNJI IZAZOVI – Mite Mitevski, voditelj Središnje harmonizacijske.
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
ОДРЖИВИ РАЗВОЈ ЕНЕРГЕТИКЕ
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
Procena rizika u Estoniji
FINANSIJSKO UPRAVLjANjE I KONTROLA (FUK) I INTERNA REVIZIJA (IR) – usaglašavanje sa poglavljem 32 – FINANSIJSKA KONTROLA Plenarni sastanak Napredak u reformi.
ЗАКОН О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
НОВИ ПОЛОЖАЈ ЈАВНИХ ИЗВРШИТЕЉА У ПОСТУПКУ ИЗВРШЕЊА
Povećanje i iskazivanje vrijednosti unutarnje revizije
ОТВОРЕНИ ПОСТУПАК И ЕЛЕКТРОНСКО ИЗВЈЕШТАВАЊЕ
СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом
Izveštaj o praćenju za period januar – jul 2019.
ОЦЈЕЊИВАЊЕ ДРЖАВНИХ СЛУЖБЕНИКА
Ivana Jakir-Bajo, Ministarstvo financija
Centar za pružanje pravne pomoći u borbi protiv korupcije -program-
Značaj objavljivanja finansijskih izvještaja za tržište kapitala
Удружење «Интерни ревизор» Ужице,
UPRAVLJANJE OSNOVNIM SREDSTVIMA SA POSEBNIM OSVRTOM NA DALEKOVODE
Високоризични кредити у банкарском сектору Републике Србијe
Пројекат реформе локалних финансија
PEMPAL IA COP Radna skupina za reviziju u praksi Uvod u rad na terenu
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
Системи менаџмента безбедношћу хране
LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање
ИНТЕРНА ЗАШТИТНА МРЕЖА.
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА, МЕСТО И УЛОГА ЛОКАЛНЕ СКУПШТИНЕ
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА
РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА
Унапређење локалних финансија
Procjena sustava financijskog upravljanja i kontrola na razini subjekta Instrument Nacionalne akademije za financije i ekonomiju (NAFE) Ministarstva financija.
Бесплатна правна помоћ Обука за одлучивање о захтеву за бесплатну правну помоћ .
Управљање ризицима и улога интерне ревизије
Izrada plana kapitalnih investicija
Проширена делатност и верификација установа
Миломир Пантовић, овлашћени интерни ревизор,
Извођење интерне ревизије
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
Транскрипт презентације:

Izrada i sprovođenje planova integriteta u institucijama Crne Gore Agencija za sprječavanje korupcije

Plan integriteta Zakon o sprječavanju korupcije (članovi 71-77) Pravila za izradu i sprovođenje plana integriteta Na osnovu procjene podložnosti određenih radnih mjesta i radnih procesa za nastanak i razvoj korupcije i drugih oblika pristrasnog postupanja javnih funkcionera i zaposlenih u organu vlasti, organ donosi plan integriteta koji sadrži mjere za sprječavaje i otklanjanje mogućnosti za nastanak i razvoj korupcije.

Plan integriteta Kao prvi korak u izradi plana integriteta, organ donosi dva rješenja: Rješenje o imenovanju menadžera integriteta (odgovornog lica za pripremu i sprovođenje plana integriteta) Rješenje o formiranju radne grupe za izradu plana integriteta (kojom rukovodi menadžer integriteta)

Menadžer integriteta Za sprovođenje plana integriteta odgovoran je menadžer integriteta, kojeg određuje i razrješava starješina organa. Za menadžera integriteta određuje se neko od već zaposlenih službenika ko raspolaže dovoljnim iskustvom u pogledu funkcionisanja organa vlasti i po pravilu je neko od rukovodećih službenika. Menadžer integriteta je odgovoran starješini za stalno praćenje i periodične kontrole rizika i ažuriranje mjera u planu integriteta, aktivnosti koje se odnose na sprovođenje pravila etičkih kodeksa, podsticanje integriteta i sprječavanja korupcije, sukoba interesa i drugih oblika pristrasnog postupanja zaposlenih na određenim poslovima. Svi zaposleni su dužni da obavijeste menadžera integriteta o situaciji, pojavi ili radnji za koju su na osnovu razumnog uvjerenja procijenili da predstavlja mogućnost za nastanak ili razvoj korupcije, sukoba interesa, drugih oblika nezakonitog ili neetičnog postupanja.

Planovi integriteta u Crnoj Gori Organi vlasti su bili u obavezi da usvoje plan integriteta do 31. marta 2016. godine i dostave ga Agenciji, kao i da svake godine do 15. aprila dostave izvještaj o sprovođenju plana u prethodnoj godini. Aktuelna statistika: 711 organa vlasti 694 menadžera integriteta 688 planova integriteta 696 organa vlasti obuhvaćen planovima (98% svih organa vlasti), jer je 8 organa obuhvaćeno planovima integriteta drugih organa vlasti Svi organi koji su donijeli plan integriteta (674 planova usvojeno 2016. ili 2017. godine) su 2018. godine donijeli izvještaj o sprovođenju plana integriteta i dostavili ga Agenciji

Plan integriteta Plan integriteta sadrži registar rizika od korupcije i drugog neetičnog ili neprofesionalnog ponašanja, kao i mjere za smanjenje ili uklanjanje rizika. Registar rizika uključuje najznačajnije potencijalne rizike sa kojima se suočava institucija prateći svoju misiju i ispunjavanje ciljeva, gdje će se rizici razložiti na odgovarajuće oblasti/područja obuhvata i izvršiti procjena njihovog intenziteta radi efikasnog upravljanja na svim nivoima. Mjere za smanjenje rizika su mjere pravne i praktične prirode (mogu se odnositi na normativu, organizaciju ili zaposlene) kojima se sprečavaju, umanjuju i u konačnom otklanjaju rizici za nastanak i razvoj negativnih pojava (neetičnih i neprofesionalnih postupanja, sukoba interesa, mogućih koruptivnih postupaka i radnji, nedozvoljenog lobiranja i drugih nepravilnosti).

Procjena rizika od korupcije Intenzitet rizika dobija se množenjem vjerovatnoće i posljedica rizika, upotrebom matrice rizika „vjerovatnoće (1-10) x posljedice (1-10)”. ● Rizici niskog intenziteta ● Rizici srednjeg intenziteta ● Rizici visokog intenziteta POSLJEDICA ozbiljna 10   9 8 umjerena 7 6 5 4 mala 3 2 1 Intenzitet rizika (posljedicaj x vjerovatnoća) niska srednja visoka VJEROVATNOĆA

PROCJENA I MJERENJE RIZIKA PREGLED I IZVJEŠTAVANJE O RIZICIMA Obrazac plana integriteta REGISTAR RIZIKA PROCJENA I MJERENJE RIZIKA REAGOVANJE NA RIZIK PREGLED I IZVJEŠTAVANJE O RIZICIMA Oblasti rizika Radna mjesta Osnovni rizici Postojeće mjere kontrole Preostali rizici (rezidualni) Vje r. Posljedi ce Procje na Predložene mjere za smanjenje/otklanjanje rizika Odgovorn a osoba Rok St. Kratak opis i ocjena realizacije mjere 1. Rukovođenje i upravljanje   2. Kadrovska politika, etično i profesinalno ponašanje zaposlenih 3. Planiranje i upravljanje finansijama 4.Čuvanje i bezbjednost podataka i dokumenata

Planovi integriteta u organima vlasti Izvještaj o donošenju i sprovođenju planova integriteta u 2018. godini

Izvještaj o donošenju i sprovođenju planova integriteta – Glavni nalazi Ukupno 18,113 rezidualnih rizika identifikovano je u svim planovima integriteta, od kojih je: 2,364 rizika visokog intenziteta 10,500 rizika srednjeg intenziteta 5,217 rizika niskog intenziteta 32 rizika čiji intenzitet nije definisan Ukupno 33.360 predloženih mjera za smanjenje/uklanjanje rizika

Izvještavanje organa vlasti o sprovođenju plana integriteta U izvještajima o sprovođenju planova integriteta, organi su bili u obavezi da izvijeste o: 1) realizaciji planiranih mjera (ocjena stepena realizacije i kratak opis preduzetih aktivnosti) i 2) trenutnom statusu rizika (eventualnoj promjeni visine rizika nakon dvije godine sprovođenja plana integriteta u odnosu na inicijalnu procjenu rizika).

Promjena statusa/intenziteta rizika Organi vlasti su bili u obavezi da navedu informacije o trenutnom statusu rizika, odnosno o eventualnoj promjeni intenziteta rizika. Napredak stanja od prethodne provjere bez promjena povećan rizik smanjen rizik ↔ ↑ ↓

Procjena efikasnosti plana integriteta Organ vlasti svake druge godine procjenjuje efikasnost i efektivnost plana integriteta, shodno ZSK. U cilju unapređenja postojećih i izrade novih planova integriteta, Agencija je izradila Upitnik za procjenu efikasnosti i efektivnosti plana integriteta Izrađeno je više verzija upitnika: Opšti upitnik (168 pitanja) Zdravstvo (168 + dodatna 33 pitanja) Prosvjeta (168 + dodatnih 12 pitanja) Lokalna samouprava (168 + dodatnih 20 pitanja)

Novi planovi integriteta (2018-2019) Nakon vršenja procjene efikasnosti i efektivnosti planova integriteta, organi vlasti su bili u obavezi da usvoje novi plan integriteta za period 2018-2019. Ukupno 606 organa je do sada ažiriralo plan integriteta. Prilikom izrade novih planova integriteta, organi vlasti su uzimali u obzir rezultate pomenute procjene, preporuke za unapređenje plana integriteta koje je organima dala Agencija, kao i dosadašnje iskustvo organa vlasti u sprovođenju plana. Osim u štampanoj formi, organi vlasti su sada u obavezi da plan integriteta i izvještaj po prvi put podnose putem aplikacije za planove integriteta, koja je korisnima postala dostupna u avgustu 2018. godine.

Hvala na pažnji! Thank you for your attention! Marko Škerović Agency for Prevention of Corruption - Montenegro marko.skerovic@antikorupcija.me