Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом

Сличне презентације


Презентација на тему: "СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом"— Транскрипт презентације:

1 СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом

2 Међународни стандарди за системе менаџмента
Стандарди за системе менаџмента (управљања) : су добровољни стандарди; намењени су организацијама различитих величина и врста делатности; не би смели да представљају нецаринску баријеру међународној трговини.

3 Међународни стандарди за системе менаџмента
Стандарди за системе менаџмента (квалитетом, заштитом животне средине, заштитом здравља и безбедношћу на раду, безбедношћу хране, сигурношћу информација, енергетском ефикасношћу итд.) који садрже захтеве за сертификацију система могу се интегрисати у јединствени систем менаџмента (IMS). Ознаке наведених међународних стандарда су: ISO , ISO 14001, ISO 45001, ISO , ISO , ISO итд.

4 Међународни стандарди за системе менаџмента
Међународни стандарди који садрже упутства (о одрживом расту, менаџменту ризиком, друштвеној одговорности итд.) нису намењени за сврхе сертификације система менаџмента – ISO 9004, ISO 31000, ISO итд. Применом наведених и других стандарда у форми упутстава или спецификација доприноси се унапређењу перформанси појединачних система или интегрисаног система менаџмента.

5 Anex SL После објављивања документа Предлози за стандарде система менаџмента године од стране Међународне организације за стандардизацију, сви нови стандарди за системе менаџмента који се доносе и сви постојећи стандарди који се ревидирају имају идентичну основну структуру у складу са одредбама Анекса SL (трећи прилог наведеног документа).

6 Стандарди серије ISO 9000 ISO 9000 : 2015 – Системи менаџмента квалитетом -Основе и речник ISO 9001 : 2015 – Системи менаџмента квалитетом – Захтеви ISO 9004 : 2018 – Менаџмент квалитетом – квалитет организације – упутство за постизање одрживог успеха

7 Принципи менаџмента квалитетом према стандарду ISO 9000:2015
Усредсређеност на корисника Лидерство Ангажовање људи Процесни приступ Побољшавање Доношење одлуке на основу чињеница Менаџмент међусобним односима

8

9 Основне одредбе стандарда ISO 9001: 2015
Предмет и подручје примене (Scope) Нормативне референце (Normative references) Термини и дефиниције (Terms and definitions) Контекст организације (Contex of the organization) Лидерство (Leadership) Планирање (Planning) Подршка (Support) Реализација оперативних активности (Operation) Вредновање перформанси (Performance evaluation) Побољшавање (Imporovement)

10 PDCA приступ у стандарду ISO 9001:2015

11 Контекст организације
Разумевање организације и њеног контекста - утврђивање екстерних и интерних питања која су релевантна за сврху и стратешко усмерење организације и која утичу на њену способност да остварује предвиђени резултат Разумевање потреба и очекивања заинтересованих страна - да би обезбеђивала производе и услуге који испуњавају захтеве корисника и законских прописа, организација мора да прати и испуњава захтеве свих релевантних заинтересованих страна Утврђивање предмета и подручја примене менаџмента квалитетом Систем менаџмента квалитетом и његови процеси

12 Лидерство и посвећеност
- опште одредбе – највише руководство преузима крајњу одговорност за ефективност система менаџмента квалитетом итд. - усредсређеност на корисника – утврђују се ризици и прилике које могу да утичу на усаглашеност производа и услуга и способност да се повећава задовољство корисника

13 Лидерство Политика – доноси је највише руководство, одговара сврси и контексту организације, пружа оквир за постављање циљева квалитета - успостављање политике квалитета - комуницирање о политици квалитета Организационе улоге, одговорности и овлашћења – одговорности и овлашћења за релевантне улоге се додељују, саопштавају и разумеју унутар организације

14 Планирање Мере које се односе на ризике и прилике – морају да буду сразмерне потенцијалном утицају на усаглашеност производа и услуга Опције за избегавање ризика могу да обухвате: - избегавање ризика - преузимање ризика да би се искористила прилика - елиминисање извора ризика - измене вероватноће или последица ризика - дељење ризика итд.

15 Планирање Циљеви квалитета и планирање њиховог остваривања – циљеви морају да буду: мерљиви, усаглашени са политиком квалитета, релевантни за усаглашеност производа са захтевима корисника, да се прате и ажурирају Планирање измена – узима се у обзир: сврха измена и њихове последице, доступност ресурса, прерасподела одговорности и овлашћења

16 Подршка Ресурси - опште одредбе - људи - инфраструктура
- окружење за реализацију оперативних активности процеса - ресурси за праћење и мерење - знање организације

17 Подршка Компетентност Свест Комуницирање
Документоване информације (опште, креирање и ажурирање, управљање документованим информацијама) Напомена: организације могу да задрже и старе називе докумената – пословник, процедуре, записи, упутства итд.

18 Реализација оперативних активности
Планирање и управљање реализацијом оперативних активности Захтеви за производе и услуге Пројектовање и развој производа и услуга Управљање екстерно набављеним процесима, производима и услугама Производња и пружање услуга Пуштање производа и услуга Управљање неусаглашеним излазним елементима

19 Вредновање перформанси
Праћење, мерење, анализа и вредновање Резултати анализа користе се за вредновање: усаглашености производа и услуга, степена задовољства корисника, перформанси и ефективности система менаџмента квалитетом, ефективности предузетих мера које се односе на ризике и прилике, перформанси екстерних испоручилаца, потреба за побољшавањима система менаџмента квалитетом

20 Вредновање перформанси
Интерна провера – прати се усаглашеност система менаџмента квалитетом са захтевима стандарда ISO 9001 Преиспитивање од стране руководства – највише руководство преиспитује систем менаџмента квалитетом у планираним временским интервалима - улазни елементи за преиспитивање - излазни елементи преиспитивања

21 Побољшавање Опште – бирају се прилике за побољшавања и примењују неопходне мере Неусаглашеност и корективна мера – оранизација мора да реагује на неусаглашеност предузимањем корективних мера које делују како на саму последицу (неусаглашеност) тако и на узрок/е неусаглашености; накнадно се преиспитује ефективност предузетих корективних мера Стално побољшавање – организација мора стално да побољшава адекватност и ефективност система менаџмента квалитетом; у ту сврху мора да разматра резултате анализе и вредновања и излазне елементе преиспитивања од стране руководства

22 Промене у стандарду ISO 9001:2015
7 принципа менаџмента (нема принципа Системски приступ менаџменту) Промена неких термина (документована информација, производи и услуге, окружење за реализацију оперативних активности процеса, ресурси за праћење и мерење, екстерни испоручилац) Истицање значаја управљања ризицима Наглашавање одговорности највишег руководства изразом „крајња одговорност (accountability)“ Нове одредбе везане за контекст организације (разумевање организације и њеног контекста и разумевање потреба и очекивања заинтересованих страна)

23 Промене у стандарду ISO 9001:2015
Не постоји захтев за именовањем представника руководства за квалитет, али постоји захтев да се одговорности и овлашћења за релевантне улоге доделе и саопште у организацији Не постоји захтев за предузимањем превентивних мера (јер цео систем који се базира на управљању ризицима представља превентивну меру) Организационо знање (учење из искуства, менторство, бенчмаркинг) Управљање производима и услугама који су обезбеђени из екстерних извора

24 Матрица мере ризика Врло мало вероватно Мало вероватно Ретко Повремено
Врло мало вероватно Мало вероватно Ретко Повремено Редовно Без последица Занемарљиве последице Незнатне последице Знатне последице Велике последице Веома велике последице прихватљив ризик висок ризик, којим треба управљати веома висок ризик; неопходне мере за смањење ризика


Скинути ppt "СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом"

Сличне презентације


Реклама од Google