Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Миломир Пантовић, овлашћени интерни ревизор,

Сличне презентације


Презентација на тему: "Миломир Пантовић, овлашћени интерни ревизор,"— Транскрипт презентације:

1 ИНТЕРНА ФИНАНСИЈСКА КОНТРОЛА У ЈАВНОМ СЕКТОРУ И ИНТЕРНА РЕВИЗИЈА КАО ЊЕНА КОМПОНЕНТА
Миломир Пантовић, овлашћени интерни ревизор, шеф Службе интерне ревизије града Ужица

2 САДРЖАЈ ПРЕДАВАЊА Основе концепта ИФКЈ Елементи ИФКЈ
Могућности и ограничења интерних контрола Обавезе корисника јавних средстава које произилазе из ИФКЈ Интерна ревизија као компонента ИФКЈ

3 ИНТЕРНА ФИНАНСИЈСКА КОНТРОЛА У ЈАВНОМ СЕКТОРУ
ИНТЕРНА ФИНАНСИЈСКА КОНТРОЛА У ЈАВНОМ СЕКТОРУ

4 Интерна финансијска контрола у јавном сектору
Модел развијен од стране Европске комисије. Заснива се на поштовању међународних стандарда и заштити финансијског интереса земље. Европска унија има 24 стандарда интерне контроле.

5 ИФКЈ = PIFC Значење термина: P – Public Sector – јавни сектор;
I – Internal to the organisation – интерна за организацију; F – Financial systems mainly but not exclusively – углавном, али не искључиво финансијски системи; C – Control based on internationally accepted and recognised standards – контрола заснована на међународно прихваћеним и признатим стандардима; 11. novembar 2019

6 Законодавни оквир за увођење ИФКЈ
Стратегија развоја ИФКЈ у Републици Србији („Службени гласник РС”, број 54/09; 23/2013 ) Закон о буџетском систему (,,Сл.гласник РС”бр.54/2009,73/2010,101/2010,101/2011, /2015,99/2016) чл Правилник о заједничким критеријумима за организовање и стандардима и методолошким упутствима за поступање и извештавање интерне ревизије у јавном сектору („Службени гласник РС”, број 99/2011, 106/2013) Правилник о заједничким критеријумима и стандардима за успостављање и функционисање система финансијског управљања и контроле у јавном сектору

7 Зашто је интерна финансијска контрола неопходна Србији?
Неопходан услов за придруживање Европској унији (поглавље 32.) Помаже организацијама у остваривању циљева. Увећава вероватноћу да ће се открити проневере, злоупотребе или грешке, спречити неадекватно понашање, односно побољшати поштовање прописа.

8 ДЕФИНИЦИЈА ИФКЈ Интерна финансијска контрола у јавном сектору је свеобухватан систем мера за управљање и контролу јавних прихода, расхода, имовине и обавеза, које успоставља Влада кроз организације јавног сектора са циљем да су управљање и контрола јавних средстава, укључујући и стране фондове, у складу са прописима, буџетом, и принципима доброг финансијског управљања, односно принципима ефикасности, ефективности, економичности и отворености.

9 Традиционалан и модеран приступ интерној контроли
Традиционално се интерна контрола категоризовала као претходна, накнадна и текућа. Модеран приступ заснован на процени ризика. Сви послови и функције обухваћени су интерном контролом.

10 ШТА ИНТЕРНА КОНТРОЛА МОЖЕ?!
Да помогне у остваривању циљева везаних за успешност и профит и да спречи губитак ресурса. Може да помогне у обезбеђивању поузданог финансијског извештавања. Може да помогне у обезбеђивању да организација поштује законе и прописе, избегавајући тиме угрожавање репутације и друге последице. Помаже организацији да стигне до циља и избегне препреке и изненађања на том путу!!! 11. novembar 2019

11 ШТА ИНТЕРНА КОНТРОЛА НЕ МОЖЕ?!
Слабог руководиоца не може да учини добрим. Не може да осигура успех, па чак ни „преживљавање”. Ни једна структура интерне контроле не може сама по себи да гарантује ефикасно управљање и да буде „потпуно непробојна” за проновере, нарочито кад су у њих умешана лица на положајима који носе одређена овлашћења или поверење. 11. novembar 2019

12 ОГРАНИЧЕЊА ИНТЕРНЕ КОНТРОЛЕ
1. НЕЕФЕКТИВНЕ КОНТРОЛЕ 2. МОГУЋЕ ЗЛОУПОТРЕБЕ 3. РЕЗИДУАЛНИ РИЗИК Интерне контроле засноване на подели дужности могу такође постати неефективне уколико се ту удружи више лица. Пример - обрачун зарада Контроле везане за овлашћења могу злоупотребити лица којима су та овлашћења поверена, а само руководство је често у позицији да избегне контроле које је само успоставило. Није реално да се може одржати структура интерне контроле која ће у потпуности елиминисати ризик од губитака и то би вероватно коштало више него сама корист која би се од тога добила. 11. novembar 2019

13 КОРПОРАТИВНО УПРАВЉАЊЕ
Интерна контрола је кључни процес у остваривању корпоративног управљања. Корпоративно управљање односи се на процесе везане за доношење одлука, одговорност, контролу и понашање на вишим нивоима организације. Три основна принципа корпоративног управљања: отвореност, интегритет и одговорност, једнако важе за све организације.

14 ЕЛЕМЕНТИ ИФКЈ PIFC Интерна фин.контрола у јавном сектору FMC CHU
Интерна финансијска контрола у јавном сектору ЕЛЕМЕНТИ ИФКЈ PIFC Интерна фин.контрола у јавном сектору FMC Финансијско управљање и контрола IA Интерна ревизија CHU Централна јединица за хармонизацију

15 УПРАВЉАЧКА ОДГОВОРНОСТ
Ц Х У Ф М И А Ј Х У К Р УПРАВЉАЧКА ОДГОВОРНОСТ

16 УПРАВЉАЧКА ОДГОВОРНОСТ дефиниција
УПРАВЉАЧКА ОДГОВОРНОСТ дефиниција Управљачка одговорност је обавеза руководиоца свих нивоа код КЈС да све послове обављају законито, поштујући принципе 3 Е и јавности, као и да за своје одлуке, поступке и резултате одговарају ономе ко их је именовао или им пренео одговорност. (Чл.2 ЗОБС) 11. novembar 2019

17 ШТА ЈЕ УПРАВЉАЧКА ОДГОВОРНОСТ?
Обавеза да се прикаже и преузме одговорност за спроведене активност. Обавеза сношења одговорности за одлуке и резултате према ентитету од кога су добијена овлашћења (власт). Предуслов управљачке одговорности: Ефективно делегирање овлашћења за доношење одлука 11. novembar 2019

18 ШТА ЈЕ ФИНАНСИЈСКО УПРАВЉАЊЕ И КОНТРОЛА ?
систем политика, процедура и активности које успоставља, одржава и редовно ажурира руководилац организације, а којима се управљајући ризицима обезбеђује уверавање у разумној мери да ће се циљеви организације остварити на правилан, економичан, ефикасан и ефективан начин ОСНОВ за праве препоруке које даје интерна ревизија 11. novembar 2019

19 Дефиниција интерне ревизије
Интерна ревизија Активност која пружа независно објективно уверавање (мишљење) и консултантска активност, са сврхом да допринесе унапређењу пословања организације. Помаже организацији да оствари своје циљеве, тако што систематично и дисциплиновано процењује и вреднује управљање ризицима, контроле и управљање организацијом (систем интерне контроле). (чл.2 ЗОБС) 11. novembar 2019

20 Уверавање Интерна ревизија на основу објективног прегледа доказа обезбеђује уверавање о адекватности и функционисању постојећих процеса управљања ризиком, контроле и управљања организацијом - да ли ови процеси функционишу на предвиђен начин и омогућују остварење циљева организације. Послом уверавања се креира додатна вредност напорима организације да се провере стања интерних контрола. 11. novembar 2019

21 Успостављање интерне ревизије
Јединица за интерну ревизију Заједничка јединица за интерну ревизију Споразумом са организацијом која има успостављену ИР Интерни ревизор – самостални извршилац (почетна фаза) 11. novembar 2019

22 ОДГОВОРНОСТ РУКОВОДИЛАЦА
У складу са принципима управљачке одговорности, руководиоци организација су одговорни за: 1. управљање и развој орг.-ЦИЉЕВИ 2. планирање активности организације 3. увођење процеса управљања ризицима 4. обезбеђење одговарајућег система контроле који ће ризике свести на прихватљив ниво 5. стално праћење адекватности контроле да пружи разумно уверавање да ће орг.остварити своје циљеве 11. novembar 2019

23 Алати управљачке одговорности
ИФКJ ПОСЛОВАЊЕ У СКЛАДУ СА ЗАКОНИМА И ПРОПИСИМА ЕКОНОМИЧНО, ЕФИКАСНО И ЕФЕКТИВНО ПОСЛОВАЊЕ ФУК ИР УПРАВЉАЧКА ОДГОВОРНОСТ УЗ ПОМОЋ РЕЗУЛТАТИ Систем интерних финансијских контрола у спрези са програмским буџетом и уз управљање квалитетом јавних услуга треба да Министарству обезбеде: боље дефинисање циљева, потпуну усмереност на њихово остваривање уз пословање у складу са прописима, економично, ефикасно и ефективно пословање, реалност и интегритет пословних извештаја и заштиту средстава и података. ЗАШТИТА СРЕДСТАВА И ПОДАТАКА ПРОГРАМСКИ БУЏЕТ РЕАЛНОСТ И ИНТЕГРИТЕТ ИЗВЕШТАЈА УПРАВЉАЊЕ КВАЛИТЕТОМ ЈАВНИХ УСЛУГА у процесу одлучивања

24 ЗАКЉУЧАК Примарни ЦИЉ интерне контроле је да обезбеди:
Поштовање политика, процедура, закона и прописа Поузданост и интегритет података Чување средстава Економично, ефикасно и ефективно коришћење ресурса (3Е) СВРХА - да организацији помогне у остваривању своје мисије

25 Обавезе КЈС које произилазе из ЈИФК
Интерна финансијска контрола у јавном сектору Обавезе КЈС које произилазе из ЈИФК Примена модела корпоративног управљања прилагођеног јавном сектору Принцип управљачке одговорности ( пример Крагујевац) Успостављање система ФУК Доношење Стратегије управљања ризицима Успостављање функције интерне ревизије

26 КРАЈ ПРВОГ ДЕЛА - ХВАЛА ВАМ!
Интерна финансијска контрола у јавном сектору КРАЈ ПРВОГ ДЕЛА - ХВАЛА ВАМ!


Скинути ppt "Миломир Пантовић, овлашћени интерни ревизор,"

Сличне презентације


Реклама од Google