Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Izveštaj o praćenju za period januar – jul 2019.

Сличне презентације


Презентација на тему: "Izveštaj o praćenju za period januar – jul 2019."— Транскрипт презентације:

1 Izveštaj o praćenju za period januar – jul 2019.
REZULTATI SPROVOĐENJA AKCIONOG PLANA ZA SPROVOĐENJE INICIJATIVE PARTNERSTVO ZA OTVORENU UPRAVU U REPUBLICI SRBIJI ZA PERIOD GODINE Izveštaj o praćenju za period januar – jul 2019.

2 O IZVEŠTAJU Autori: Građanske inicijative, uz podršku partnera iz konzorcijuma – Transparentnost Srbija, Asocijacija on-line medija, Narodni parlament Leskovac, Edukacioni centar Leskovac i Medija reform centar Niš, i članova RG. Deo projekta Podrška učešću i zajedničkoj izradi nacionalnog i lokalnih akcionih planova Partnerstva za otvorenu upravu finansiranog od strane Svetske banke, u okviru Dontorskog fonda POU.

3 PREGLED OBAVEZA I STEPENA ISPUNJENOSTI AP je usvojen krajem 2018
PREGLED OBAVEZA I STEPENA ISPUNJENOSTI AP je usvojen krajem 2018.godine Obuhvata 5 tema/oblasti: otvoreni podaci / fiskalna transparentnost, integritet vlasti, javne usluge, pristup informacijama i učešće javnosti i sadrži ukupno 15 obaveza. 10 organa državne uprave odgovorno za njegovo sprovođenje.

4 OBLAST OTVORENI PODACI /FISKALNA TRANSPARENTNOST Obaveza 1
OBLAST OTVORENI PODACI /FISKALNA TRANSPARENTNOST Obaveza 1. Objavljivanje Zakona o budžetu Republike Srbije u mašinski čitljivom formatu. Status: Trenutno je na veb sajtu Ministarstva finansija dostupan Zakon o budžetu RS za samo u word formatu. Naredni koraci: objaviti budžet u potpuno mašinski čitljivom formatu na Portalu otvorenih podataka; objaviti i druge podatke kojima Ministarstvo raspolaže.

5 OBLAST OTVORENI PODACI /FISKALNA TRANSPARENTNOST Obaveza 2: Izrada E-Kalendara javnih konkursa za finansiranje projekata i programa organizacija civilnog društva iz sredstava budžeta organa javne uprave Republike Srbije. Status: Kalendar javnih konkursa operativan od kraja februara. Naredni koraci: unapređenje Kalendara novim parametrima pretrage i dodatnim funkcionalnostima za korisnike; postavljanje na Portal otvorenih podataka; objavljivanje podataka o rezultatima sprovedenih konkursa.

6 OBLAST OTVORENI PODACI /FISKALNA TRANSPARENTNOST Obaveza 3: Obezbeđivanje dostupnosti podataka o planiranim i utrošenim sredstvima u okviru lokalnih fondova za zaštitu životne sredine. Status: U toku je izrada Pravilnika kojim se bliže uređuje način dostavljanja podataka u elektronskom formatu, ali nije poznato kad će biti završen. Osoba delegirana za člana RG nije više zaposlena u Ministarstvu. Naredni koraci: Ministarstvo nastavi sa započetim aktivnostima i odredi osobu odgovornu za njihovo ispunjenje, definisati razliku/odnos između ove aplikacije i Portala otvorenih podataka.

7 OBLAST OTVORENI PODACI /FISKALNA TRANSPARENTNOST Obaveza 4: Otvaranje podataka iz konkursa za finansiranje rada udruženja i sufinansiranje izrade medijskih sadržaja od javnog interesa. Status: Usvojena Uredba o bližim uslovima za izradu i održavanje veb prezentacija organa koja predviđa objavljivanje sadržaja koje organi objavljuju u otvorenom formatu. Naredni koraci: Priprema i objavljivanje Vodiča za primenu Uredbe; redovno praćenje i izveštavanje o njenoj primeni; precizno definisanje sadržaja podataka iz objavljenih konkursa koji će biti javno dostupni.

8 OBLAST OTVORENI PODACI /FISKALNA TRANSPARENTNOST Obaveza 5: Izrada Izveštaja/pokazatelja o OCD (udruženjima, fondacijama i zadužbinama) u otvorenom formatu. Status: Od 12. aprila godine na Portalu otvorenih podataka dostupan Periodični izveštaj o broju i strukturi organizacija civilnog društva. Naredni koraci: kreiranje aplikacije za pretragu registra udruženja i registra zadužbina i fondacija po većem broju kriterijuma u odnosu na bazu APR; zagovaranje za promenu okvira kojima se reguliše prikaz inicijalnih podataka o OCD na prezentaciji APR.

9 OBLAST OTVORENI PODACI /FISKALNA TRANSPARENTNOST Obaveza 6: Izmena Pravilnika o dokumentaciji koja se prilaže u postupku registracije medija u Registar medija i tehničko unapređenje prikaza podataka u Registru. Status: Pravilnik je izmenjen te je organ javne vlasti, kao davalac sredstava, dužan da APR-u podnese dokumentaciju koja sadrži podatak o dodeljenim ili dobijenim novčanim sredstvima. Naredni koraci: Predložiti rešenja za tehničko unapređenje Registra medija; uskladiti ovu obavezu sa Obavezom 4. iz AP; analizirati i uvažiti postojeće prakse u ovoj oblasti.

10 INTEGRITET VLASTI Obaveza 7: Pomoć i praćenje procesa usvajanja lokalnih antikorupcijskih planova (LAP). Status: Od aprila 2017, kada je Agencija objavila modele LAP-a, do 14.juna LAP je usvojilo 97 JLS. Ukupno 21 JLS formirala telo koje će biti zaduženo za praćenje sprovođenja LAP . Naredni koraci: definisati jasne rokove za ispunjenje obaveze, usvojiti novu Strategiju borbe protiv korupcije i prateći akcioni plan u koju će LAP-ovi biti integrisani; obratiti pažnju na probleme koji su uočeni u dosadašnjoj praksi u procesima usvajanja LAP-ova .

11 INTEGRITET VLASTI Obaveza 8: Ažuriranje biračkog spiska Status: Izmenjen je Zakon o matičnim knjigama i predviđena obaveza unosa podataka direktno u elektronski registar. Sa elektronskim registrom povezane i matične knjige venčanih. Izmenjeno Uputstvo za sprovođenje Zakona o jedinstvenom biračkom spisku u cilju je jednostavnijeg i bržeg načina za podnošenje zahteva građana RS za glasanje u inostranstvu. Naredni koraci: uključiti i druge zainteresovane aktere, pre svega OCD u sprovođenje ove obaveze; razmotriti predloge OCD koje prate izborni sistem za dalje unapređenje stanja biračkog spiska u Republici Srbiji.

12 JAVNE USLUGE Obaveza 9: Pojednostavljenje administrativnih postupaka i regulative – ePAPIR Status: Pripremljen nacrt zakona o jedinstvenom javnom registru administrativnih postupaka. Popis postupaka na nivou APV počeo je 4.aprila. U julu je usvojen Program za pojednostavljenje administrativnih postupaka i regulative - e-Papir za period od do Prihvaćene preporuke za pojednostavljenje 500 najčešćeih i najskupljih postupaka. Ispunjeni tehnički preduslovi za digitalizaciju prvih 100 administrativnih postupaka za izdavanje dozvola, saglasnosti i tsl. Naredni koraci: Kreirati bazu lokalnih (gradskih i opštinskih) administrativnih postupaka, zagovarati za pojednostavljenje administrativnih procedura za građane, tj. fizička lica (kao i uljučivanje drugih zaiteresovanih strana u ispunjenje ove obaveze.

13 JAVNE USLUGE Obaveza 10: Uspostavljanje Elektronske oglasne table za sve organe državne uprave i lokalne samouprave. Status: Ispunjenje ove obaveze uslovljeno je usvajanjem izmena Uredbe o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave. Trenutno se radi na izmeni Uredbe. Naredni koraci: Predvideti mehanizam za praćenje primene Uredbe, uklučiti OCD u taj proces, obezbediti podršku organima koji treba da je primenjuju.

14 PRISTUP INFORMACIJAMA Obaveza 11: Unapređenje proaktivne transparentnosti – Informatora o radu. Status: Unapređenje Informatora o radu podrazumeva najpre donošenje novog Uputstva za njegovu izradu i objavljivanje i uslovljeno je usvajanjem izmena Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja.

15 PRISTUP INFORMACIJAMA Obaveza 12: Izmena Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja. Status: MDULS je dobio 26 mišljenja organa na Nacrt zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja. Trenutno MDULS obavlja dodatne konsultacije u cilju definisanja prihvatljivog rešenja za deo koji se tiče obveznika zakona. Naredni koraci: Nakon usvajanja usaglašenog predloga zakona potrebna je njegova adekvatna promocija, pružanje podrške u primeni i redovno praćenje i izveštavanje o tome. U suprotnom, potrebno je dodatno angažovanje civilnog sektora kako bi se ukazalo na štetne efekte takvog zakonskog rešenja.

16 UČEŠĆE JAVNOSTI Obaveza 13: Podrška unapređenju saradnje organa javne uprave i OCD u procesu pripreme, donošenja i praćenje primene propisa. Status: KSCD radi na finalizaciji programa obuka i sprovodi dodatne konsultacije sa predstavnicima Nacionalne akademije za javnu upravu. U saradnji sa SKGO realizovano je 7 regionalnih obuka samo za zaposlene u lokalnim samoupravama. Naredni koraci: Organizovanje predviđenih obuka od septembra, nakon čije realizacije će započeti rad na izradi Priručnika za primenu Smernica za uključivanje OCD u proces donošenja propisa. Razmotriti mogućnost uključivanja RSJP. Pratiti efekte primene priručnika od strane OCD i građana.

17 UČEŠĆE JAVNOSTI Obaveza 14: Uvođenje zakonskih osnova i uspostavljanje elektronskog sistema za e-građansko izjašnjavanje. Status: Rad na nacrtu zakona o referendumu nije započeo, ali u toku je izrada uporedne analize pravnog okvira za sprovođenje referenduma i narodne inicijative u cilju izrade preporuka za pripremu novog Zakona. Naredni koraci: Što pre započeti participativan i inkluzivan proces izmene zakona, imajući u vidu postojeću ekspertizu OCD u ovoj oblasti. Posebnu pažnju obratiti i na druge elemente i kriterijume od značaja za sam proces (rokovi, lični podaci, obaveze organa koji primaju inicijativu, žalbeni mehanizam itd).

18 UČEŠĆE JAVNOSTI Obaveza 15: Jačanje transparentnosti i participativnosti na sednicama odbora NSRS van sedišta. Status: Pripema procedura za održavanje sednica odbora van sedišta NSRS je u završnoj fazi. Održane 2 sednice Odbora za finansije van sedišta, ali bez podataka o učešću predstavnika OCD i građana. Podstrana za dvosmernu komunikaciju građana i predstavnika civilnog društva sa nadležnim odborima je izrađena, ali još uvek nije funkcionalna. Naredni koraci: Osigurati da se ove procedure uključe u Poslovnik o radu Narodne skupštine. Podstaći snažno učešće OCD u praćenju efekata ove obaveze.

19 POU NA LOKALNOM NIVOU Od 2016
POU NA LOKALNOM NIVOU Od aktivnosti POU su proširene i na lokalni nivo vlasti. Među 15 gradova i regiona iz celog sveta, u POU se od tada uključilo i 10 JLS. Pripremljeni su modeli akata koji omogućavaju primenu principa POU prilagođenu potrebama lokalnih zajednica. Prvi lokalni AP POU usvojio je je grad Šabac početkom godine.

20 POU NA LOKLANOM NIVOU Od početka 2019
POU NA LOKLANOM NIVOU Od početka godine traje rad na izradi i usvajanju lokalnih AP POU u 5 JLS (Sombor, Lapovo, Vlasotince, Bela Palanka i Novi Pazar). Transparentan proces, uključivanje OCD i građana putem javnih poziva, stalna mentorska podrška članova konzorcijuma i korišćenje izrađenih modela akata dali su prve rezultate: - Opštine Lapovo i Vlasotince usvojile LAP POU u junu godine. - Grad Novi Pazar pripemio je i objavio Nacrt LAP čije se usvajanje očekuje. - Članovi Radne grupe za izradu LAP u Somboru i Beloj Palanci rade na definisanju oblasti i konkretnih obaveza koje će činiti LAP.

21 HVALA NA PAŽNJI. Sve o POU možete saznati na ogp
HVALA NA PAŽNJI. Sve o POU možete saznati na ogp.rs i opengovpartnership.org

22

23


Скинути ppt "Izveštaj o praćenju za period januar – jul 2019."

Сличне презентације


Реклама од Google