Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

ЗАКОН О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА

Сличне презентације


Презентација на тему: "ЗАКОН О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА"— Транскрипт презентације:

1 ЗАКОН О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА
Матеја Ђуровић

2 Потрошач v. Трговац потрошач јесте физичко лице које на тржишту прибавља робу или услуге у сврхе које нису намењене његовој пословној или другој комерцијалној делатности трговац јесте правно или физичко лице које наступа на тржишту у склопу своје пословне делатности или у друге комерцијалне сврхе, укључујући и друга лица која делују у његово име или за његов рачун

3 Циљ ЗЗП Овим законом уређују се права и обавезе потрошача, инструменти и начини заштите потрошача, права и обавезе удружења и савеза чија је област деловања остваривање циљева заштите потрошача, информисање и едукација потрошача, унапређење вансудског решавања потрошачких спорова, права и обавезе државних органа у области заштите потрошача и друга питања од значаја за заштиту потрошача.

4 Повезани закони Закон о облигационим односима Закон о трговини
Закон о оглашавању Закон о електронској трговини Закон о заштити конкукренције

5 Најважнија права потрошача
Право на обавештеност Право на одустанка код појединих потрошачких уговора Право на едукацију Право на правну заштиту

6 Најважније одредбе ЗЗП
Непоштена пословна пракса Неправичне уговорне одредбе Уговори о продаји робе (услугама) Уговори на даљину Уговори закључени изван пословних просторија трговца Услуге од општег економског интереса

7 Спровођење ЗЗП Удружења за заштиту потрошача Министарство Инспекција
Медијација/арбитража Суд

8 Врсте потрошача Просечни потрошач Угрожени потрошач
Општа забрана дискриминације потрошача

9 Дужност обавештавања Трговац је дужан да пре закључења уговора о продаји робе или пружању услуга, потрошача на јасан и разумљив начин на српском језику обавести о: основним обележјима робе или услуге; пословном имену, матичном броју, адреси седишта и броју телефона; продајној цени или начину на који ће се продајна цена обрачунати ако се због природе робе или услуге продајна цена не може утврдити унапред, као и о свим додатним поштанским трошковима и трошковима транспорта и испоруке и могућности да се ти трошкови могу ставити потрошачу на терет; начину плаћања, начину и року испоруке, начину извршења других уговорних обавеза; постојању законске одговорности због несаобразности робе или услуге уговору; условима за раскидање уговора, ако је закључен на неодређено време или ако се продужава аутоматски; начину изјављивања рекламације трговцу, а нарочито о месту пријема и начину поступања трговца по њима, као и условима који се односе на остваривање права потрошача по основу саобразности; приликом понуде и продаје техничке робе о доступности резервних делова, прикључних апарата и сличних делова, техничког сервиса, односно одржавања и оправке за време и после престанка периода у којем одговара за несаобразност уговору, односно после престанка производње и увоза робе.

10 Неправичне уговорне одредбе
Неправичне уговорне одредбе су ништаве. Неправична уговорна одредба је свака одредба која, противно начелу савесности и поштења, има за последицу значајну несразмеру у правима и обавезама уговорних страна на штету потрошача.

11 САОБРАЗНОСТ Продавац је дужан да испоручи робу која је саобразна уговору. Претпоставља се да је испоручена роба саобразна уговору: ако одговара опису који је дао продавац и ако има својства робе коју је продавац показао потрошачу као узорак или модел; ако има својства потребна за нарочиту употребу за коју је потрошач набавља, а која је била позната продавцу или му је морала бити позната у време закључења уговора; ако има својства потребна за редовну употребу робе исте врсте; ако по квалитету и функционисању одговара ономе што је уобичајено код робе исте врсте и што потрошач може основано да очекује с обзиром на природу робе и јавна обећања о посебним својствима робе дата од стране продавца, произвођача или њихових представника, нарочито ако је обећање учињено путем огласа или на амбалажи робе.

12 Правне последице Ако испоручена роба није саобразна уговору, потрошач који је обавестио продавца о несаобразности, има право да захтева од продавца да отклони несаобразност, без накнаде, оправком или заменом, односно да захтева одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе.

13 Гаранција Гаранција је свака изјава којом њен давалац даје обећање у вези са робом, и правно је обавезујућа под условима датим у изјави, као и оглашавању у вези са том робом. Гарантни лист је исправа у писаном или електронском облику, односно на другом трајном носачу записа, која садржи све податке из гаранције, наведене на јасан и читљив начин, лако разумљивим језиком

14 Рок Продавац је одговоран за несаобразност робе уговору која се појави у року од две године од дана преласка ризика на потрошача. Ако несаобразност настане у року од шест месеци од дана преласка ризика на потрошача, претпоставља се да је несаобразност постојала у тренутку преласка ризика, осим ако је то у супротности са природом робе и природом одређене несаобразности.

15 Право на одустанак Потрошач има право да одустане од уговора закљученог на даљину, односно изван пословних просторија у року од 14 дана, без навођења разлога и додатних трошкова, осим трошкова из чл.34. и 35. овог закона. Потрошач остварује право на одустанак изјавом коју може дати на посебном обрасцу за одустанак од уговора закљученог на даљину, односно изван пословних просторија (у даљем тексту: образац за одустанак) или на други недвосмислен начин.

16 ХВАЛА НА ПАЖЊИ!


Скинути ppt "ЗАКОН О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА"

Сличне презентације


Реклама од Google