Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање

Сличне презентације


Презентација на тему: "LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање"— Транскрипт презентације:

1

2 LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање
Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање Београд,

3 LEADER приступ Кључна предност овог приступа је да се бави специфичним проблемима на локалном нивоу, омогућавајући становништву, организовано у партнерству, да спроводи мање локалне пројекте који су важни за развој одређене територије и тако утичу на побољшање квалитета живота у руралним подручјима Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

4 LEADER приступ у Србији
Активности на реализацији ЛЕАДЕР приступа у Србији почињу године До сада најзначајнија активност пројекат "Изградња капацитета за успостављање и имплементацију LEADER-а у Србији“ (ЛИС пројекат), који је од – финансирала ЕУ Циљ пројекта припрема за имплементацију LEADER приступа у складу са захтевима ЕУ IPARD II Програм - програм предприступне помоћи за пољопривредду и рурални развој, усвојен године У трећој фази реализације IPARD II Програма, планирана је имплементација мере Спровођење локалних стратегија руралног развоја – LEADER приступ Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

5 Успостављање институционалног оквира МПШВ за спровођење LEADER приступа
Због кашњења у акредитацији мере Техничка помоћ, финансирање активности које се односе на припрему и спровођење локалних стратегија руралног развоја током и године из националног буџета Сектор за рурални развој припремио Правилник о подстицајима за подршку програмима који се односе на припрему и спровођење локалних стратегија руралног развоја у складу са LEADER приступом Средства за спровођење овог правилника обезбеђена су из националног буџета у износу од ,00 динара Правилник објављен 18. јануара2019. године, «Службени Гласник РС», број 3/19 Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

6 САДРЖИНА ПРАВИЛНИКА Правилник о подстицајима за подршку програмима који се односе на припрему и спровођење локалних стратегија руралног развоја подржава активности: Формирање (оснивање) Партнерства за територијални рурални развој (тзв. Локалних акционих група) и израду локалних стратегија руралног развоја (ЛСРР) партнерстава и Спровођење приоритетних пројеката дефинисаних ЛСРР партнерстава Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

7 СПРОВОЂЕЊЕ ПРАВИЛНИКА – ЈАВНИ ПОЗИВ
Јавни позив за прву активност - оснивање Партнерстава за територијални рурални развој (тзв. Локалних акционих група) и израду локалних стратегија руралног развоја (ЛСРР) партнерстава, расписан је године За одобравање права на подстицаје у складу са овим Јавним позивом опредељена средства у укупном износу динара Максимални износ по кориснику је ,00 динара Имплементација друге активности-спровођење приоритетних пројеката дефинисаних ЛСРР партнерстава планирана је за годину Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

8 ОСНИВАЊЕ ПАРТНЕРСТАВА И ИЗРАДА СТРАТЕГИЈА
ЈАВНИ ПОЗИВ 2019. ОСНИВАЊЕ ПАРТНЕРСТАВА И ИЗРАДА СТРАТЕГИЈА У складу са Правилником и Јавним позивом Корисник је Партнерство за територијални рурални развој, односно удружење, регистровано у Агенцији за привредне регистре У статуту удружења - Партнерства мора бити наведено да је један од циљева ради којих се оснива, имплементација ЛСРР подручја Партнерства по методи мобилисања учесника на локалном нивоу ради спровођења активности руралног развоја у локалним руралним подручјима – ЛИДЕР приступу Подручје које је обухваћено Партнерством мора бити прихваћено од свих јединица локалних самоуправа у оквиру којих се налази Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

9 ОСНИВАЊЕ ПАРТНЕРСТАВА И ИЗРАДА СТРАТЕГИЈА
ЈАВНИ ПОЗИВ 2019. ОСНИВАЊЕ ПАРТНЕРСТАВА И ИЗРАДА СТРАТЕГИЈА Седиште, односно пребивалиште оснивача Партнерства мора бити на подручју Партнерства, осим представника оснивача из јавног сектора чије пребивалиште, односно седиште може бити и на територији једне од јединица локалне самоуправе на којој се налази подручје Партнерства Седиште Партнерства мора се налазити у подручју Партнерства Статутом Партнерства морају се предвидети следећи органи: Управни одбор, Група за планирање и Комисија за одабир приоритетних пројеката Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

10 ОСНИВАЊЕ ПАРТНЕРСТАВА И ИЗРАДА СТРАТЕГИЈА
ЈАВНИ ПОЗИВ 2019. ОСНИВАЊЕ ПАРТНЕРСТАВА И ИЗРАДА СТРАТЕГИЈА Чланови Управног одбора морају бити заступљени у одговарајућим процентима: представници јавног сектора из подручја Партнерства, са најмање 20% а највише 49% чланова представници приватног и цивилног сектора, са најмање 51% чланова Чланови Управног одбора морају имати пребивалиште, односно седиште на подручју Партнерства, осим представника јавног сектора чије пребивалиште, односно седиште може бити и на територији једне од јединица локалне самоуправе на којој се налази подручје Партнерства Представници цивилног сектора морају обухватати и представнике жена и младих из подручја Партнерства Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

11 ОСНИВАЊЕ ПАРТНЕРСТАВА И ИЗРАДА СТРАТЕГИЈА
ЈАВНИ ПОЗИВ 2019. ОСНИВАЊЕ ПАРТНЕРСТАВА И ИЗРАДА СТРАТЕГИЈА Подручје Партнерства јесте кохерентно, јасно дефинисано, у географском смислу континуирано подручје, са становништвом више насељених места, у оквиру територије две или више јединица локалне самоуправе, са најмање , а највише становника, а која се не преклапа са подручјем другог Партнерства Насељено место у оквиру Партнерства не може имати више од становника Ускладу са Јавним позивом за одобравање подстицаја за трошкове оснивања партнерства, као и за процес израде Локалне стратегије руралног развоја (ЛСРР) за територију партнерства, потенцијални корисници ће конкурисати код МПШВ у року од до године, закључно Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

12 Административна процедура Уговор о коришћењу подстицаја
Уз захтев за одобравање подстицаја прилаже се прописана документација Директор Управе решењем утврђује право на подстицај и висину износа подстицаја Са Партнерством којем је решењем утврђено право на подстицај за припрему ЛСРР директор Управе закључује уговор о коришћењу подстицаја Уговором се уређују међусобна права и обавезе у погледу коришћења подстицаја и кориснику исплаћује 50% од вредности одобрених средстава у складу са Листом прихватљивих трошкова Уговором се нарочито уређује обим активности, начин њиховог извршавања, висина износа подстицаја Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

13 Административна процедура Извештај о реализацији и утрошку средстава
Корисник подстицаја Управи доставља извештај о реализацији и утрошку средстава који је саставни део Правилника и Јавног позива, којим доказује да је спровео све планиране активности као и да је наменски искористио средства остварена по основу подстицаја Уговором се утврђује и рок за достављање извештаја Уз извештај корисник подстицаја Управи доставља и Изјаву чланова Групе за планирање о одобрењу ЛСРР, као и ЛСРР која је израђена у складу са обавезним елементима и препорукама који су дати у Прилогу Правилника Управа врши проверу Извештаја о реализацији и утрошку средстава Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

14 Административна обрада захтева
Израда, одобравање и оцена локалне стратегије руралног развоја Након провере извештаја Управа прослеђује ЛСРР евалуационој комисији образованој од стране министра Комисија оцењује ЛСРР, на основу елемената бодовања који су саставни део правилника, и сачињава ранг листу која се објављује на званичној интернет страници Управе На основу провере Извештаја о реализацији и утрошку средстава и ранг листе, за ЛСРР које је евалуациона комисија оценила са 80 или више бодова, Управа исплаћује остатак од 50% од вредности одобрених средстава у складу са Листом прихватљивих трошкова Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

15 Административна обрада захтева Износ и исплата подстицаја
Подстицај за оснивање партнерства и припрему ЛСРР исплаћујe се у износу од 100 % Максималан износ подстицаја који корисник може да оствари јесте динара Подстицаји сe исплaћуjу по редоследу подношења уредно поднетих захтева а дo износа расположивих финансијских средстава Корисник подстицаја који не оправда утрошак авансно исплаћених средстава, Управи враћа исплаћена новчана средства Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

16 Помоћ за реализацију активности
У циљу реализације Јавног позива МПШВ планира: Организовање 3 радионице (јул, почетак августа), ради промоције Јавног позива и пружања неопходних информација потенцијалним корисницима Организовање неколико радионица за партнерства којима је одобрено право на подстицаје, ради обезбеђивања стручне подршка током припреме ЛСРР Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде

17 ХВАЛА НА ПАЖЊИ! Љиљана Симић, Самостални саветник
за програмирање мера руралног развоја Министарство пољопривреде шумарства и водопривреде

18 Република Србија Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде


Скинути ppt "LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање"

Сличне презентације


Реклама од Google