Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА

Сличне презентације


Презентација на тему: "РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА"— Транскрипт презентације:

1 РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА
Миломир Пантовић, овлашћени интерни ревизор, шеф Службе интерне ревизије града Ужица

2 УПРАВЉАЧКА ОДГОВОРНОСТ
Ц Х У Ф М И А Ј Х У К Р УПРАВЉАЧКА ОДГОВОРНОСТ

3 УПРАВЉАЧКА ОДГОВОРНОСТ дефиниција
УПРАВЉАЧКА ОДГОВОРНОСТ дефиниција Управљачка одговорност је обавеза руководиоца свих нивоа код КЈС да све послове обављају законито, поштујући принципе 3 Е и јавности, као и да за своје одлуке, поступке и резултате одговарају ономе ко их је именовао или им пренео одговорност. (Чл.2 ЗОБС) 5. novembar 2019

4 ШТА ЈЕ УПРАВЉАЧКА ОДГОВОРНОСТ?
Обавеза да се прикаже и преузме одговорност за спроведене активност. Обавеза сношења одговорности за одлуке и резултате према ентитету од кога су добијена овлашћења (власт). Предуслов управљачке одговорности: Ефективно делегирање овлашћења за доношење одлука 5. novembar 2019

5 Алати управљачке одговорности
ИФКJ ПОСЛОВАЊЕ У СКЛАДУ СА ЗАКОНИМА И ПРОПИСИМА ЕКОНОМИЧНО, ЕФИКАСНО И ЕФЕКТИВНО ПОСЛОВАЊЕ ФУК ИР УПРАВЉАЧКА ОДГОВОРНОСТ УЗ ПОМОЋ РЕЗУЛТАТИ Систем интерних финансијских контрола у спрези са програмским буџетом и уз управљање квалитетом јавних услуга треба да Министарству обезбеде: боље дефинисање циљева, потпуну усмереност на њихово остваривање уз пословање у складу са прописима, економично, ефикасно и ефективно пословање, реалност и интегритет пословних извештаја и заштиту средстава и података. ЗАШТИТА СРЕДСТАВА И ПОДАТАКА ПРОГРАМСКИ БУЏЕТ РЕАЛНОСТ И ИНТЕГРИТЕТ ИЗВЕШТАЈА УПРАВЉАЊЕ КВАЛИТЕТОМ ЈАВНИХ УСЛУГА у процесу одлучивања

6 ОДГОВОРНОСТ РУКОВОДИЛАЦА
У складу са принципима управљачке одговорности, руководиоци организација су одговорни за: 1. управљање и развој орг.-ЦИЉЕВИ 2. планирање активности организације 3. увођење процеса управљања ризицима 4. обезбеђење одговарајућег система контроле који ће ризике свести на прихватљив ниво 5. стално праћење адекватности контроле да пружи разумно уверавање да ће орг.остварити своје циљеве

7 СВРХА РЕВИЗИЈЕ СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА
Целокупни процес управљања ризицима треба да буде предмет редовних прегледа како би се добило уверавање да је тај процес још увек одговарајући и делотворан

8 УМЕСТО ЗАКЉУЧКА РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА У ОСНОВИ ИМА ОЦЕНУ АДЕКВАТНОСТИ УСПОСТАВЉЕНОГ СИСТЕМА ФИНАНСИЈСКОГ УПРАВЉАЊАИКОНТРОЛЕ

9 Дефиниција ризика Ризик у послу представља претњу да одређени догађај, активност, има негативан утицај на способност организације да испуни своје пословне циљеве и максимално увећа вредност организације. Ризик у послу настаје једнако из вероватноће да се одређене прилике неће искористити, као и из вероватноће да ће се одређене претње материјализовати.

10 У контексту интерних контрола, РИЗИК je ...
Moгућност да организација НЕЋЕ: остварити своје циљеве; пословати eкономично, ефективно и ефикасно; сe заштити oд губитака; имати поуздане финансијске податке (извештаје); поштовати одговарајуће законе,прописе и процедуре.

11 Управљање ризицима

12 Два најчешће коришћена приступа су:
Поверити/наложити неком да уради анализу ризика: Именује се тим (интерни или се ангажује екстерни тим) да размотри све операције у организацији у односу на циљеве организације, и идентификује релевантне ризике. Тим треба да обави низ разговора са кључним запосленим на свим нивоима организације како би се утврдио профил ризика за целокупни низ активности. Самостална процена ризика: Приступ у којем је сваки део организације позван да анализира своје активности и да своју дијагнозу ризика са којима се сусреће. Ово се често спроводи кроз радионице које воде фацилитатори који поседују одговарајуће вештине и могу да помогну групи запослених да утврди ризике који утичу на њихове циљеве.

13 Најчешћи метод за процену ризика ослања се на вероватноћу и утицај/последицу
Вероватноћа: учесталост ризика Утицај/последица: Утицај ризика уколико се материјализује

14

15 Решавати (третирати-увести контроле) Пребацити (осигурање)
Свака активност коју организација предузме са циљем да реши одређени ризик представља оно што је познатије као “интерна контрола”. Ово су кључни аспекти Толерисати Решавати (третирати-увести контроле) Пребацити (осигурање) Завршити (прекинути) шавања ризика:

16 ОРГАНИЗАЦИОНИ КОРАЦИ У СФУК (1)
Одређивање мисије и циљева КЈС (Стратегија управљања ризицима-оквир); Пописати главне процесе (подпроцесе) и описати активности у њима; Сачинити мапу пословних процеса код КЈС; Документовати пословне процесе и израдити дијаграм тока; Утврдити стратешке ризике и ризике на нивоу пословних процеса, проценти ризике и рангирати их, одлучити о одговору на ризике (управљање ризицима); Проценити елементе интерне контроле;

17 ОРГАНИЗАЦИОНИ КОРАЦИ У СФУК (2)
Саставити преглед успостављених контрола, узимајући у обзир најзначајније ризике; Пописати најзначајније процесе који нису прописани у писаном облику; Анализирати постојеће и потребне контроле, па одлучити о потребним претходним и накнадним контролама Донети план успостављања потребних и уклањања непотребних контрола; Пратити остварење плана; Саставити Годишњи извештај о успостављању система за ФУК.

18 Сегментација организације
Примарни циљ - припрема списка свих јединица које могу бити предмет процене у организацији. Списак треба да укључи све оперативне, административне, финансијске и пословне области. Сегментација организације пружа основу за утврђивање адекватног нивоа ангажованости запослених

19 Приказати пословне процесе
Пословни процес : је група логички повезаних активности које, кад се изводе, користе ресурсе организације да би произвеле дефинитивне резултате, односно кроз серију активности трансформисале ресурсе у производ или услугу (резултат). Власник процеса: Особа која је одговорна за процес

20 Приказати пословне процесе
Циљ је да се на нивоу целе орг. припреми листа свих јед.које ће бити предмет процене ризика. Извори у припреми листе: организациона шема,буџет,фин.планови,систематизација,финанс ијска овлашћења, приручници... Списак процеса у орг.треба документовати.

21 ЛИСТА ПОСЛОВНИХ ПРОЦЕСА
Корисник јавних средстава ОБРАЗАЦ БР. 1 ЛИСТА ПОСЛОВНИХ ПРОЦЕСА Организационе јединицe: Назив унутрашње јединице корисника јавних средстава  Шифре организационих јединица Руководилац организационе јединице: Назив руководећег радног места  Шифра процеса ПОСЛОВНИ ПРОЦЕС АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ ПРОЦЕСА  Бројчана ознака процеса у организацији  Низ активности повезаних ради остварења пословних циљева  Активности које се обављају по хронолошком реду у појединим организационим јединицима Припрема Контролише Одобрава Име и презиме Потпис Датум

22 МАПА ПОСЛОВНИХ ПРОЦЕСА
Урадити мапу пословних процеса

23

24

25

26 ДЕФИНИСАТИ КОРЕКТИВНЕ РАДЊЕ ЗА УБЛАЖАВАЊЕ РИЗИКА

27 УРАДИТИ РЕГИСТАР РИЗИКА

28 НАПИСАТИ ПИСАНЕ ПРОЦЕДУРЕ ЗА ОДВИЈАЊЕ ПОСЛОВНИХ ПРОЦЕСА

29 ХВАЛА НА ПАЖЊИ !


Скинути ppt "РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА"

Сличне презентације


Реклама од Google