КОНТЕКСТУАЛИЗАЦИЈА ПУТ У ОТВОРЕНИ КУРИКУЛУМ

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Demokratija.
Advertisements

ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
РАЧУНОВОДСТВО ОДЛУЧИВАЊА (диференцијалних вредности)
Sociologija sa sociologijom prava
SISTEMI PODRŠKE.
Vrednovanje lokalne zajednice/ekonomije
Шта је наука?.
Да поновимо:. Здравствено васпитни рад у превенцији менталних и емоционалних поремећаја.
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
Од права на партиципацију до праве партиципације
Општи родитељски састанак
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
Партнерски односи и насиље у везама младих
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Готовост деце за школу Континуитет у сарадњи
Lokalna razvojna strategija
РАЗВОЈ ДРУШТВА.
Meтодика наставе физике
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
FINANCE & TRADE Svetlana Magdelinić, specijalni savetnik.
Interesne grupe/zainteresovani akteri i koordinacija politika razvoja
РАЧУНОВОДСТВО ОДЛУЧИВАЊА (диференцијалних вредности)
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
Васпитно-образовни циљеви у теорији и пракси курикулума
Дијабетес у пракси Аутори: Биљана Зекановић, сестра на превентиви
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
Rješavanje jednadžbi 2.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Онтолошки аргументи Анселм: Бог је оно од чега се ништа веће не може замислити. Пошто постојање и у мислима и у стварности јесте веће но постојање само.
Informacijska pismenost
ЗАДАЦИ РАДА НА ФОРМИРАЊУ ОСНОВНИХ ПОЈМОВА ПОЗНАВАЊА ПРИРОДЕ И ДРУШТВА
План и програм индивидуалног третмана
Дарко Петровић Драгослав Кукић Јовица Васиљевић
ПРОЈЕКАТ “ОБРАЗОВАЊЕ ЗА ПРАВА ДЕТЕТА” ОШ”ЧИБУКОВАЧКИ ПАРТИЗАНИ”
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Дечја недеља Подршка породици Саветодавни рад са родитељима
Сазнавање у настави Видови сазнања:
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
Предиспитне обавезе студената
Вртић Лабуд Моја породица слави Васкрс
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
Бранислав БОШКОВИЋ, ЖЕЛКОН 2014
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
Znanstveno-stručni skup Instituta za javnu upravu
Relacione baze –primer modelovanja baze
Дечја недеља Подршка породици Саветодавни рад са родитељима
JAVNOST KAO POLITIČKI SUBJEKT
ZAJEDNICA KOJA UČI SJENICA
Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO
Иницијативу су покренули
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Antikorupcijsko pravno savetovalište – ALAC (Advocacy and Legal Advice Center) godine, Beograd Konferencija se organizuje u okviru projekata:
Проширена делатност и верификација установа
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

КОНТЕКСТУАЛИЗАЦИЈА ПУТ У ОТВОРЕНИ КУРИКУЛУМ ИСКУСТВО ИЗ ПРАКСЕ

модел А – погодан оквир за развијање курикулума разматрање битних момената важних за његово стварање

Од почетка рада у моделу А, имали смо прилику, да постављањем питања, решавањем проблема и дилема, отворимо себи пут сагледавања, дефинисања и редефинисања многих ситуација које су се дешавале у нашим конкретним условима, тако истим, а тако различитим. Да осмишљамо и изводимо акције од почетног реструктуирања простора до данашњих активности.

Ти конкретни услови и догађања представљају реални контекст који ми, као професионалци, треба да препознамо, а који чине одређени односи, појаве, проблеми које треба дефинисати и мењати, или једноставно побољшати, како би дошло до промене.

Улога нас професионалаца била би стварати повољан миље, што подразумева: идентификацију проблема, дефинисање свих актера који су важни да до промене дође, дефинисање њихових позиција (ко с ким комуницира), смер и интезитет активности појединих актера, дефиниција сопственог учешћа.

Ово није никакво наметање решења, напротив, били смо свесни да промену могу извести само они који су суштински заинтересовани.

У овом процесу, који смо назвали контекстуализацијом, важну помоћ пружали су нам принципи. Они су нам помогли да нам трагање за одговором, да више сазнања него сам одговор и омогућили нам да постављамо увек нова питања.

Они и јесу покретачи акције. То су: Они и јесу покретачи акције. То су: - принцип реалности, - принцип редефинисања појмова, појава, односа, - принцип реалног контекста, - принцип суштине и форме и - принцип повезаности теорије и праксе.

Принципи су ти који нам пружају: сигурност, актуелност (нисмо глуви ни слепи за дешавања и промене око нас), могућност суштинског повезивања породице (замена, допуна, партиципација), институције, друштвена заједница.

ШТА ЈЕ КОНТЕКСТУАЛИЗАЦИЈА?

То је процес у коме ми, професионалци, стварамо контекст који носи другачије значење у односу на неку појаву или односе које идентификујемо у претходном контексту, а за које имамо аргументе да их треба мењати.

Овај процес препознали смо ретроактивно, акционим истраживањем, анализирајући своју праксу и дешавања у њој, а јасно се види на примеру реструктуирања простора у једном од наших вртића.

РЕСТРУКТУИРАЊЕ ПРОСТОРА БИТНИ, ПРЕЛОМНИ МОМЕНТИ У ОВОМ ПРОЦЕСУ

концепција (без готових решења). Модел А као алтернатива у избору и погодан оквир за развијање курикулума полазиште, путоказ, помоћ, концепција (без готових решења).

Предвиђа другачију организацију простора – центри интересовања Предвиђа другачију организацију простора – центри интересовања. Васпитачи су се одлучили за центре интересовања у собама (идеја наслеђена) имајући своје разлоге, због:  великог броја деце у групама,  боље контроле деце,  специфично грађеног вртића и  узрастом.

Центре су формирали васпитачи и имали одрећена очекивања у оваквом амбијенту и атмосфери, адекватно планирајући и успостављајући правила понашања.

Улазак у проблематику Шта се дешава? Улазак у проблематику Шта се дешава?

Реална ситуација показује дешавања супротна од очекивања васпитача, што почиње да смета. Уместо игре и задовољавања потреба и интересовања у центрима, деца су: износила играчке из центара и поред успостављених правила; играчке из целог простора – центра, преносила у сасвим други простор; сви центри нису били у функцији у зависности од узраста; деца су имала потребу за излажењем из радних соба; расте тензија.

Код васпитача се јавља незадовољство због: немогућности праћења деце и снимања њихових жеља, потреба и интересовања; недовољног индивидуалног приступа деци; недовољно повратних информација од деце, што доводи до отежаног планирања и незадовољства плановима.

Стиче се увид у реалност – нешто не функционише како треба и потребна је промена.

Шта, зашто и у чему је проблем?

Постављање питања и трагање за одговорима у решавању проблема је пут који смо прелазили а који нам је давао више сазнања него сами одговори.

Покушаји који би требало да доведу до промене: суочавање са проблемом и решавање истог – алтернативна решења:  мењање места центрима,  увођење нових центара,  увођење нових правила понашања,  другачије планирање.

Ништа се битно не мења. Анализом ситуације, редефинишемо центар и прихватамо га као реалност. То је место у коме је дете активно (игра се, задовољава своје потребе, изграђује знања).

Идентификујемо проблем. Проблем је центар који су формирали васпитачи и није ,,по мери деце", зато га мењају и прилагођавају себи.

Следећи корак до кога нас трагање доводи је: ИДЕЈА: битна као водиља

Следећи идеју долазимо до циља Следећи идеју долазимо до циља. Она нам помаже да одредимо смер и интезитет оних који су под утицајем (деца, родитељи, васпитачи). Идеја је била формирање центара на нивоу вртића и активно укључивање деце.

Анализом идеје долазимо до сазнања шта је утицало на избор идеје? То је била тежња да се испоштује програмска орјентација: уваже дечје жеље, потребе и интересовања и активно укључи дете.

Идеја код неких изазива олакшање, код других шок, страхове, дилеме, предубеђења.

Аргументи за: испоштоваћемо дечје жеље потребе и интересовања; уважити дечју личност; деца ће бити у току дешавања и главни актери;

• направиће хаос, измешати играчке, Аргументи против: • направиће хаос, измешати играчке, • ко ће то да контролише, • шта ће рећи родитељи.

 Препознавањем сопствених програмских позиција: страхова, препрека, предубеђења – редефинишемо сопствено понашање.  Уз подршку, ослобађање рецидива старог начина рада. Имати више поверења у дете и не ићи стихијски.

Преиспитивање постојећег реалног стања и идеје доводи до дефинисања реално постојеће ситуације и освешћивања потребе доброг планирања и организације рада – осмишљавње акције –

За овај корак следи адекватна припрема.  Ко је све битан: деца, родитељи, васпитачи.

Припреме би текле у три смера, а изабран начин рада - радионица у простору -

Циљ радионица за децу био је да схвате постојање неког њиховог простора који ће моћи да мењају и формирају према својој жељи и потребама.

Циљ радионица за родитеље је укључити родитеља као партиципатора, да разуме и буде подршка детету.

Циљ радионица за васпитаче је припрема васпитача код којих идеја није сазрела.

Организација аспеката рада васпитача: радно време, подела послова и задужење, припрема и извођење радионица, начин и време укључивања родитеља.

 Организација и извођење акције изношења играчака из постојећих простора (време, место, темпо, редослед и улога васпитача).  Организација извођења саме акције формирања простора.

АКЦИЈА

Добит за децу:  повећана пажња,  бржа и лакша адаптација нове деце, могућност учења кроз интеракцију са млађом, старијом децом и одраслима,  јачање самопоуздања и самопоштовања,  заједничко доношење правила понашања и поштовања истих,  изграђивање система вредности одговорност, толеранција, разумевање, уважавање....

Добит за родитеље:  ослобађање од почетних страхова како ће све ово изгледати,  стицање бољег увида у наш рад активним учешћем, бољег разумевања детета и  давање подршке детету.

Добит за васпитаче:  бољи увид у потребе и интересовања деце, бољи индивидуални приступ,  лакше планирање, промена улоге васпитача – партнер координатор и креатор сопствене праксе,  промена начина размишљања, препознавање и дефинисање неких ситуација и самог понашања васпитача,  начин посматрања онога што се дешава и адекватно реаговање на то,  придавање важности битним моментима у васпитно-образовном процесу,  промена односа између деце, васпитача и родитеља  начин дефинисања проблема и налажења путева за њиховорешавање

ХВАЛА НА ПАЖЊИ