Demokratija.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Metodološki pristupi i metode u izučavanju SP
Advertisements

DRŽAVNA ORGANIZACIJA.
ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
Građevinski fakultet u Beogradu, školska 2018/19 godina
Kako (pre)živeti na društvenoj mreži
МЕДИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
Сарадња у области правосуђа и унутрашњих послова
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
Законодавна политика ЕЗ/ЕУ
Profesionalno ocjenjivanje rada sudija
Ekonomski institut, Zagreb Dr.sc.Jelena Budak
РЕВОЛУЦИЈЕ 1848.г. Пролеће народа.
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
Predstavljanje podataka u računaru
РАЗВОЈ ДРУШТВА.
ХОРИЗОНТАЛНО И ВЕРТИКАЛНО СТРУКТУИРАЊЕ ЈАВНОСТИ
Упутство о друштвеној одговорности
Razvoj filozofije kvaliteta
UKLJUČIVANJE RODNE DIMENZIJE U JAVNE POLITIKE
KRIMINOLOŠKA ETIOLOGIJA 2. DIO Doc.dr.sc. Anna-Maria Getoš Kalac.
Јавно мњење у Европској унији
ЛИЧНЕ ЗАМЕНИЦЕ УПОТРЕБА ЗАМЕНИЦЕ ВИ.
1 2 3.
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
IPA Komponenta IV. Razvoj ljudskih potencijala Završna konferencija projekta Radne sposobnosti - izvor znanja Slavonski Brod, 24. siječanj Velika.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Да ли су нам потребне школске униформе?
Еконономска и монетарна унија
Izbori za predsjednika razreda
Ponavljanje.
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
Predrasude na videlo – homofobija u Srbiji 2010
МОТИВИ, КОНФЛИКТИ И ОДБРАНЕ
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
EUROPSKO VIJEĆE.
Предлог новог устава Србије и борба против корупције
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
ДАН ДЕВОЈЧИЦА.
Бранислав БОШКОВИЋ, ЖЕЛКОН 2014
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
Стручно усавршавање у установи
МЕНАЏМЕНТ У БАНКАРСТВУ
Eksperiment.
Osnovna škola Donja Dubrava
Multimedija.
Uvod u pravo Evropske unije
ОЦЈЕЊИВАЊЕ ДРЖАВНИХ СЛУЖБЕНИКА
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
Građanski odgoj i obrazovanje -izvannastavna aktivnost 1Gim i 1A razreda- IMOVINSKA KARTICA izrađivali smo imovinsku karticu.
UPRAVLJANJE OSNOVNIM SREDSTVIMA SA POSEBNIM OSVRTOM NA DALEKOVODE
Uvod u nauku o državi i pravu
PROCENA POTREBA ORGANIZACIJA CIVILNOG DRUŠTVA U SRBIJI Jun 2019
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
PRAVO NA PRIVATNOST I ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
Sociologija sa sociologijom prava
JAVNOST KAO POLITIČKI SUBJEKT
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
Testiranje novog proizvoda
Moja prava su i tvoja prava
Бесплатна правна помоћ Обука за одлучивање о захтеву за бесплатну правну помоћ .
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
Управљање инвестицијама
PRAVNA KLINIKA IZ UPRAVNOG PRAVA
Demografski trendovi i urbanizacija (2):
Fakultet za poslovni menadžment Bar
Medijska pismenost i mladi
Телеолошки аргументи Хјумова формулација (Дијалози, глава 2, стр 27-8; курзив је убачен): Погледајте свет око себе; размислите о целини и о сваком њеном.
Транскрипт презентације:

Demokratija

Zašto (uopšte) želimo demokratiju. Koliko demokratije želimo Zašto (uopšte) želimo demokratiju? Koliko demokratije želimo? Kakvu demokratiju želimo?

Utisci o filmu

Zašto je Lou Lei pobedio?

Zašto demokratija? Demokratija je postupak donošenja odluka. Zašto je demokratski postupak donošenja odluka bolji od alternativa (aristokratija, monarhija, diktatura...)? Na osnovu kojih kriterijuma to merimo? Postupak se ocenjuje kao takav, nezavisno od ishoda koje bi mogao da proizvede. Intristične vrednosti demokratije – vrednosti otelotovrene u samoj demokratskoj proceduri. Postupak se ocenjuje kao sredstvo, na osnovu rezultata za koje se očekuje da će proizvesti. Instrumentalne vrednosti demokratije.

Intristične vrednosti demokratije Samovladavina: sloboda je pokoravanje zakonima koje sami donosimo (pozitivna sloboda). Samoostvarenje: učestvovanje u političkom životu jeste suštinska odlika ostvarenog ljudskog života (zoon politikon). Perfekcionistički argument. Jednakost

Instrumentalne vrednosti demokratije Demokratija dovodi do ispravnih,dobrih odluka (Kondorse; deliberativna demokratija). Demokratija dovodi do moralnog i intelektualnog razvoja građana. Demokratija proizvodi legitimnost i stabilnost političkog sistema. Demokratija olakšava pretvaranje privatnih interesa u javne odluke i doprinosi kontroli vlasti.

Koliko demokratije želimo? O čemu odlučujemo u demokratiji? Koje su granice demokratskog odlučivanja?

Da li bi bila demokratska odluka da demokratskim putem zabranimo pravo na političko organizovanje homoseksualnim osobama?

Da li bi bila demokratska odluka da demokratskim putem zabranimo upražnjavanje homoseksualnih odnosa?

Dva pristupa određivanju okvira demokratskog odlučivanja 1. Demokratija može biti ograničena samo pozivanjem na demokratske vrednosti. 2. Demokratija može biti ograničena i pozivanjem na vrednosti koje nisu inherentno demokratske (lične slobode > pitanje Pravde, a ne demokratije).

Tri normativna modela demokratije U zavisnosti od toga koje odgovore ili kombinaciju odgovara dajemo na pitanja “Zašto demokratija?” i “Koliko demokratije?”, zavisiće i naš stav prema preporučljivom modelu demokratije (“Kakva demokratija”?). Liberalno-demokratsko model (model u kojem živimo; film “Glasaj za mene”) Republikansko-komunitarni model Deliberativni model

Liberalno-demokratski model, lokovski model, liberalna demokratija, minimalna demokratija, glasačka demokratija, agregativna demokratija Demokratija ima isključivo instrumentalnu vrednost (instrumentalna vrednost 3 + instrumentalna vrednost 4)! Pretvaranje privatnih interesa u javne politike i kontrola vlasti. Demokratski proces nalikuje tržištu. Posredujuće shvatanje politike. Politika je servis agregiranih privatnih interesa. Čvrsta opredeljenja i objedinjavanje opredeljenja Negativne slobode. Pasivno građanstvo.

Republikanski/komunitarni model demokratije Republikansko i komunitarno shvatanje demokratije se u osnovi razlikuju ali ih Habermas u svom tekstu izjednačava. Republikanski model I – intristična vrednost demokratije kao samovladavine (pozitivne slobode + aktivno građanstvo) Republikanski model II – intristična vrednost demokratije kao samoostvarenje (pozitivne slobode + aktivno građanstvo) Komunitarni model – demokratija nam služi da zajedno sa drugima otkrijemo ko smo to mi kao politička zajednica. Demokratija se bavi “etičkim pitanjima”. Ethos – način života. Habermasova kritika – ovaj model je suviše “etički opterećen”

Deliberativni (proceduralni) model demokratije Kombinacija liberalnog i republikanskog modela Intristične vrednosti (1+2+3) + instrumentalne vrednosti (1+2+3). Deliberacija (lat. deliberatio) - savetovanje, premišljanje, razmišljanje, dogovaranje. Glasovi, a ne glasanje! (Chambers) Demokratija je nešto više od pukog glasanja (sabiranja individualnih preferenci). Pretpostavke uspešne deliberacije: građanski kapacitet i reciprocitet. Iskrena demokratska rasprava koja podstiče građane da tragaju za konsenzusom.