Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Testiranje novog proizvoda

Сличне презентације


Презентација на тему: "Testiranje novog proizvoda"— Транскрипт презентације:

1 Testiranje novog proizvoda
Ana Čohadžić dip11/17 i Imola Đember dip8/17

2 Ideja i cilj Testiranje proizvoda je proces ispitivanja osobina ili performansi proizvoda. Testiranje proizvoda ima za cilj da obezbedi da potrošači mogu da razumeju sta će proizvodi učiniti za njih i koji proizvodi predstavljaju najbolju vrednost. Ispitivanje proizvoda može izvršiti proizvođač, nezavisna laboratorija, državna agencija itd. Često se kao osnova za testiranje koristi postojeći formalni metod ispitivanja . Upoređivači testiraju nekoliko ponovljenih uzoraka sličnih proizvoda u identičnim uslovima testiranja.

3 Testiranje proizvoda je svaki proces pomoću kojeg istraživač meri performanse proizvoda, sigurnost, kvalitet i usaglašenost sa utvrđenim standardima. Primarni element koji predstavlja objektivni uporedni testni program je stepen do kojeg istraživači mogu obavljati testove sa nezavisnošću od proizvođača, dobavljača i prodavača proizvoda.

4 Svrha testiranja proizvoda
Utvrditi da li su uslovi specifikacije, propisa ili ugovora ispunjeni ili potvrđeni Obezbediti standardne podatke za druge naučne, inženjering i funkcije osiguranja kvaliteta Potvrditi odrzivost za krajnju upotrebu Obezbediti osnovu za tehničku komunikaciju Obezbediti tehničko sredstvo za upoređivanje nekoliko opcija Obezbediti dokaze u zakonskim postupcima: odgovornost za proizvode, patente, zahteve proizvoda, itd. Pomoć u rešavanju problema sa trenutnim proizvodom Pomoć u identifikovanju potencijalnih ušteda troškova u proizvodima Podvrgavanje proizvoda naprezanju i dinamici koja se očekuje u upotrebi Reprodukovanje vrsta oštećenja na proizvodima pronađenih korišćenjem potrošača Kontrola jedinstvenosti proizvodnje proizvoda ili komponenti

5 Postupak testiranja novog proizvoda
Testiranje proizvoda (Product Testing) predstavlja postupak ispitivanja određenog proizvoda radi njegovog isprobavanja, kontrole određenih osobina, i dobijanja određenih informacija o mogućoj reakciji ciljane grupacije.

6 Definisanje elemenata za testiranje, Testiranje dizajna proizvoda,
Prema tome, postupak testiranja proizvoda obuhvata sledeće faze: Definisanje elemenata za testiranje, Testiranje dizajna proizvoda, Utvrđivanje stavova i sklonosti potrošača, Testiranje abmalaže, Testiranje cene, Testiranje stavova posrednika, Testiranje efikasnosti promocije, metoda prodaje i posle prodajnih usluga.

7 Definisanje elemenata za testiranje
Testiranje započinje definiranjem elemenata za testiranje, a to mogu biti sva, ili samo neka obeležja proizvoda, odnosno drugi elementi značajni za uspešnu prodaju proizvoda.

8 Testiranje dizajna proizvoda
Prvenstveno se ispituje dizajn proizvoda, a to znači funkcionalnost, prikladnost, oblikovanost i kompaktnost proizvoda. Ukoliko proizvod udovolji kriterijumima ispitivanja, nastavlja se postupkom detaljnijih ispitivanja.

9 Utvrđivanje stavova i sklonosti potrošača
Utvrđenje stavova i sklonosti potrošača treba dati odgovor na pitanje je su li potrošači spremni prihvatiti (kupovati) novi proizvod ili nisu. Rezultati tog ispitivanja mogu biti: • potrošači prihvataju proizvod sa svim obeležjima, ili • potrošači prihvataju proizvod samo po nekim obeležjima.

10 Testiranje abmalaže Testiranje ambalaže obuhvata ispitivanja svojstava budućeg pakovanja obzirom na zahteve i potrebe: proizvodnje, skladištenja, transporta, manipulacije, zaštite proizvoda i dr. Zatim se ispituje pakovanje s aspekta komuniciranja s tržištem (promotivna komponenta pakovanja). Sva ova ispitivanja obuhvataju materijal, veličinu pakovanja, dizajn, boje, grafičku obradu i prezentaciju (poruka, uputstvo, sadržaj), zatvaranje, otvaranje, odbacivanje (odvoz,uništenje ambalaže i slično).

11 Testiranje cene Testiranje cene posebno je važno ukoliko se radi o potpuno novom proizvodu, s obzirom da u tom slučaju ne postoje podaci o cenovnoj elastičnosti. Suviše visoka cena, naročito u fazi uvođenja proizvoda na tržište, može dovesti do neuspeha prodaje. Niska cena može dovesti do nepotrebnih gubitaka, a naročito u početnoj fazi, kada su troškovi proizvodnje i marketinga visoki zbog početnih ulaganja.

12 Testiranje stavova posrednika
Stavovi tih posrednika o proizvodu uopšte, pojedinim njegovim obeležjima i potencijalnoj potražnji, bitan su element za odlučivanje o tome šta još preduzeti s novim proizvodom. Ako posrednici imaju negativan stav prema novom proizvodu, nerealno je očekivati tržišni uspeh.

13 Testiranje efikasnosti promocije
Testiranje efikasnosti promocije, metoda prodaje i posle prodajnih usluga je završna faza testiranja proizvoda, a rezultati značajno utiču na uspešnost konačne prodaje proizvoda. Zato je odabir primerenog promotivnog materijala, efikasnih metoda prodaje i razvijene mreže kvalitetnih posle prodajnih servisa garancija uspešnoj prodaji.

14 Šta može da se testira: Kompjuterske igre Kozmetika Hrana Elektronika
Lekovi Odeća i obuća Sredstva Vozil Itd.

15 Hvala na pažnji!


Скинути ppt "Testiranje novog proizvoda"

Сличне презентације


Реклама од Google