Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Radionica: Emocionalna inteligencija
Advertisements

Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Metodološki pristupi i metode u izučavanju SP
Алтернативне кривичне санкције и социјална контрола
РАЧУНОВОДСТВО ОДЛУЧИВАЊА (диференцијалних вредности)
SISTEMI PODRŠKE.
СТАРОСНА СТРУКТУРА СТАНОВНИШТВА И ПЕНЗИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
ПРАВНА ЗАШТИА ЗАПОСЛЕНИХ ОД ЗЛОСТАВЉАЊА НА РАДУ
Да поновимо:. Здравствено васпитни рад у превенцији менталних и емоционалних поремећаја.
DRIVEN Cilj EU projekta usklađivanja profesionalnih vještina instruktora (Obuka trenera za FCO – periodički trening) Zagreb, 9. prosinca Valérie.
Prof. dr Nenad Glumbić FASPER
Од права на партиципацију до праве партиципације
OSIGURANJE KVALITETA NA UNIVERZITETU U BIHAĆU
KPR u osnovnoj školi (2+1 čas; 18:30h, petak, Velika sala)
Smjernice za znanstveno utemeljenu prevenciju nasilničkog ponašanja i seksualnog uznemiravanja u sportu Doc.dr.sc. Zrinka Greblo Jurakić Odsjek za psihologiju,
Razvoj samoregulacije
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
Metodski pristupi u razvoju samoregulacije
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Готовост деце за школу Континуитет у сарадњи
СТРУКТУРА ДРУШТВА.
РАЗВОЈ ДРУШТВА.
MICS4 Прелиминарни подаци
Упутство о друштвеној одговорности
РАЧУНОВОДСТВО ОДЛУЧИВАЊА (диференцијалних вредности)
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
UKLJUČIVANJE RODNE DIMENZIJE U JAVNE POLITIKE
KRIMINOLOŠKA ETIOLOGIJA 2. DIO Doc.dr.sc. Anna-Maria Getoš Kalac.
ПРОПОРЦИОНАЛНО-ИНТЕГРАЛНИ PI РЕГУЛАТОР
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
Primena softvera u usvajanju strategija samoregulacije
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
Покрајински секретар за образовање
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
Дарко Петровић Драгослав Кукић Јовица Васиљевић
ПРОЈЕКАТ “ОБРАЗОВАЊЕ ЗА ПРАВА ДЕТЕТА” ОШ”ЧИБУКОВАЧКИ ПАРТИЗАНИ”
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
МОТИВИ, КОНФЛИКТИ И ОДБРАНЕ
KONFLIKTI doc. dr Slavko Alčaković
РОДНО ОДГОВОРНО БУЏЕТИРАЊЕ
ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
(Potencijalno) Daroviti učenici
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
PEDAGOŠKA IGRA DVORAC Učiteljica Iva Zajec.
POSLOVNE MREŽE U DIGITALNOJ EKONOMIJI
Ivana Jakir-Bajo, Ministarstvo financija
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
PRIKUPLJANJE PODATAKA O NASILJU NAD ŽENAMA GDE STOJIMO
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
JAVNOST KAO POLITIČKI SUBJEKT
PRIVREDA SRBIJE PRED IZAZOVOM ČETVRTE INDUSTRIJSKE REVOLUCIJE
Иницијативу су покренули
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
Унапређење локалних финансија
Izrada plana kapitalnih investicija
Проширена делатност и верификација установа
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
Педагошка интеракција (социо-конструктивистичко становиште),
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
Транскрипт презентације:

Kapaciteti samoregulacije i seksualnost osoba sa intelektualnom ometenošću

Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO Potreba za bliskošću se zadovoljava na socijalno neprihvatljive načine zbog: socijalne izolacije (nedostatak iskustva), teškoća u razumevanju socijalnih pravila i zakonskih propisa,

ograničenih kapaciteta kojima se obezbeđuje primena socijalnih pravila i teškoća u domenu greneralizacije usvojenih znanja i veština.

Prevencija Prevencija – individualizovani programi seksualnog obrazovanja za osobe sa IO. Ne realizuju osobe koje neposredno rade sa korisnicima. Neophodna je saglasnost roditelja/staratelja.

Jačanje kapaciteta samoregulacije Usvajanje strategija za uspešniju kontrolu impulsivnog reagovanja. Usvajanje strategija kojima se ponašanje usklađuje sa očekivanjima društvene zajednice (socijalno prihvatljivi oblici ispoljavanja seksualnosti).

Samoregulacioni model seksualnog prestupništva SREDINSKI ČINIOCI ZNATIŽELJA ANKISOZNOST BES IMPULSIVNO REAGOVANJE

Četiri kategorije prestupnika Prva kategorija Ne postoji izbor cilja i planiranje njegove realizacije. Nemaju dovoljno razvijene mehanizme samoregulacije.

Druga kategorija Neadekvatne strategije uspostavljanja kontrole nad sopstvenim ponašanjem.

Treća kategorija – postoji izbor cilja Strategije usmerene ka izvršenju krivičnog dela nisu potpuno osmišljene i vrlo su jednostavne. Dominira impulsivno reagovanje.

Četvrta kategorija – postoji izbor cilja Razvijen kapacitet samoregulacije i dobro osmišljene strategije za izvršenje krivičnog dela. Pozitivne emocije vezuju se za izvršenje krivičnog dela, bez osećanja kajanja ili stida.

Osobe sa graničnom i lakom IO koje su izvršile određeni oblik seksualnog zlostavljanja najčešće spadaju u treću i četvrtu kategoriju.

Intervencija Definisanje učinjenog dela Prihvatanje odgovornosti Empatija za žrtvu

Intervencija Upoznavanje sa zakonskim i društvenim normama. Jačanje kapaciteta samoregulacije Osmišljavanje strategija „odvraćanja” Uvežbavanje primene strategija

Srtrategije Dnevnik rizičnih situacija Igra uloga (role-play) Video instrukcije Tehnike relaksacije Razvijanje empatije

Efekti intervencije Realizacijom programa intervencije najznačajniji efekti ostvaruju se kod osobe sa IO koje pripadaju 3 i 4 kategoriji. Ove osobe su počinile značajno manji broj krivičnih dela, u poređenju sa osobama iz prve dve grupe.