Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.

Сличне презентације


Презентација на тему: "ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim."— Транскрипт презентације:

1 ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA
Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim društvenim procesima Sarajevo, Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

2 Cjeloživotno učenje kao načelo postojanja
Sveukupna aktivnost učenja u svim razdobljima života, životna filozofija uvjetovana znanjem, navikama i iskustvima učenja stjecanim u djetinjstvu Ekologija ljudskog razvoja posmatra CU kao proces koji prožima sve razvojne eko-krugove jedne osobe Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

3 Ekologija ljudskog razvoja i koncept cjeloživotnog učenja
CU KULTURA EKO-PERIFERIJA EKO - BLIZINA EKO- SUSJEDSTVO EKO-SREDIŠTE Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

4 Ciljevi CU i školski prostor
Četiri osnovna cilja CU: Osobno zadovoljstvo Razvoj pojedinca Aktivno građanstvo Društvena uključenost (zapošljivost) Primarni cilj škole: sretno dijete, razvijeno u svom punom kapacitetu Druga dva cilja CU često nisu prioritet Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

5 Školska biblioteka kao dio eko-blizine
Praznačenje biblioteke: “sanduk ili soba za knjige...” (Rečnik književnih termina, Nolit, Beograd,1985) Često je smatramo institucijom koja je paralela muzeju: čuva stare naslove i dodaje nove, pohranjuje pisanu riječ i kulturno nasljeđe Primjeri odnosa prema knjigama koje “se ne smiju dirati” ili “ih korisnici oštećuju, pa ih ne treba niti izdati na upotrebu”- biblioteka pretvorena u svoju suprotnost Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

6 Pitanje uloge školske biblioteke u teoriji sistema
Nekad je zadaća bila opisati organizacijsku strukturu biblioteke i iznaći najbolji način katalogizacije naslova i načina izdavanja knjiga Danas se to strukturalističko pitanje pretače u pitanje konteksta: u kakvom je međuodnosu biblioteka kao dio jednog sistema (školskog, društvenog) i ostali dijelovi toga sistema? Ili: je li mjesto biblioteke samo u eko-blizini ili ona može postati dijelom svakog eko-prostora? Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

7 Obrasci pristupa razumijevanju uloge biblioteke
Obrazac organizacije biblioteke biblioteka(r) – knjiga – sadržaj – korisnik Obrazac korisnikovog pristupa korisnik – sadržaj – knjiga biblioteka(r) Komunikacijsko razumijevanje ovog trokuta vodi do najrazličitijih vidova učenja i poduke, saznavanja i proizvodnje znanja Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

8 Nova uloga bibliotekara
Bibliotekarstvo je učenje o odnosima između knjige, predmeta ili znanja i korisnika Primjer: razlika u odnosima i ishodima Predmet – knjiga – korisnik Korisnik – knjiga – predmet Knjiga – korisnik – predmet .... Bibliotekar više nije tek poznavalac književnog blaga, već i “čitač potreba” korisnika i podučavatelj u traganju za informacijom i istraživač-znanstvenik Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

9 Kreativni prostor bibliotekara
“Škola koju volim” – biblioteka svojim resursima može smanjiti prijestupništvo djece i mladih Burza znanja – biblioteka koa informativni centar, kao obrazovna brokerska organizacija koja povezuje one koji žele učiti s onima koji u tome mogu pomoći Obrazovanje za treću životnu dob – biblioteka kao mjesto sureta starih i mladih – zajednički informacijsko-informatički porgrami za djecu i njihove “stare prijatelje” Biblioterapija – terapija čitanjem – prestaje biti “privilegijom” matične znanosti, psihologije – terapeutom može postati i bibliotekar uz odgovarajuću dodatnu izobrazbu Dodatni i dopunski sati iz oblasti jezika i književnosti Scenska umjetnost Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

10 Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo
Umjesto zaključka Ključno pitanje koje BIBLIOTEKAR mora sebi postaviti: TKO SAM JA I GDJE SU GRANICE MOJE FUNKCIONALNOSTI? Ključno pitanje koje DRUGI mora(ju) postaviti: KAKO VIDIM ULOGU BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA? Tek uz iskren odgovor promjena slike u našem albumu je moguća Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

11 Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo
Reference: Dizdar, S., Od podataka do metapodataka, NUBBiH, Sarajevo, 2011. Kalaš, Dž. & Madacki, S. (ed.), Škola koju volim, MDD Sarajevo i Centar za ljudska prava Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo, 2012. Međunarodne organizacije o obrazovanju odraslih, Agencija za obrazovanje odraslih, Zagreb, 2009. Pastuović, Edukologija, Znamen, Zagreb, 1999. Rečnik književnih termina, Nolit, Beograd, 1985. Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo


Скинути ppt "ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim."

Сличне презентације


Реклама од Google