Унапређење локалних финансија

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Мале хидроелектране у Републици Српској
Advertisements

Izrada i sprovođenje planova integriteta u institucijama Crne Gore
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
КАПИТАЛ БАНАКА ЧЕТВРТО ПРЕДАВАЊЕ.
Poglavlje 1 EVROPSKI PRIORITETI I NACIONALNI SISTEM ZA RAZVOJ ŠKOLA
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
Regionalna konferencija Almir Beridan
”СИНЕРГИЈА” Презентације: Привредно право Банкарски послови, банке и друге финансијеске организације Недеља 8.1.
Упутство о друштвеној одговорности
Oblici organizovanja i nadzor delatnosti osiguranja
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
Европске интеграције и јавне набавке
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
Рачуноводство буџетских организација
Еконономска и монетарна унија
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
PROGRAM RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE – 2020.
Др Ката Шкарић Јовановић
РОДНО ОДГОВОРНО БУЏЕТИРАЊЕ
TREZOR RUSKE FEDERACIJE
Republička agencija za prostorno planiranje
UNUTARNJA REVIZIJA U JAVNOM SEKTORU SJEVERNE MAKEDONIJE – PRVI KORACI, POSTIGNUĆA I DALJNJI IZAZOVI – Mite Mitevski, voditelj Središnje harmonizacijske.
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
ОДРЖИВИ РАЗВОЈ ЕНЕРГЕТИКЕ
Бранислав БОШКОВИЋ, ЖЕЛКОН 2014
PREDSTAVLJANJE UNIJE POSLODAVACA SRBIJE, PARTNERA NA PROJEKTU
STRATEGIJSKI MENADŽMENT
Procena rizika u Estoniji
FINANSIJSKO UPRAVLjANjE I KONTROLA (FUK) I INTERNA REVIZIJA (IR) – usaglašavanje sa poglavljem 32 – FINANSIJSKA KONTROLA Plenarni sastanak Napredak u reformi.
Povećanje i iskazivanje vrijednosti unutarnje revizije
СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом
Uvod u pravo Evropske unije
Ivana Jakir-Bajo, Ministarstvo financija
Удружење «Интерни ревизор» Ужице,
UPRAVLJANJE OSNOVNIM SREDSTVIMA SA POSEBNIM OSVRTOM NA DALEKOVODE
Високоризични кредити у банкарском сектору Републике Србијe
Uvod u nauku o državi i pravu
PRIKUPLJANJE PODATAKA O NASILJU NAD ŽENAMA GDE STOJIMO
Град Сремска Митровица
Пројекат реформе локалних финансија
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
ТРАНСПОРТНА ПОЛИТИКА У СВЕТЛУ ЕВРОПСКИХ ИНТЕГРАЦИЈА У СРБИЈИ
LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање
ПРАВО ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ
PRIVREDA SRBIJE PRED IZAZOVOM ČETVRTE INDUSTRIJSKE REVOLUCIJE
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА, МЕСТО И УЛОГА ЛОКАЛНЕ СКУПШТИНЕ
Иницијативу су покренули
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
PRIMER: Uduženje TERRA’S i Regionalni Arhus centar Subotica
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
ПЛАНИРАЊЕ У ИНТЕРНОЈ РЕВИЗИЈИ
РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА
РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА
Procjena sustava financijskog upravljanja i kontrola na razini subjekta Instrument Nacionalne akademije za financije i ekonomiju (NAFE) Ministarstva financija.
Класификација и рангирање ризика
Управљање ризицима и улога интерне ревизије
Izrada plana kapitalnih investicija
Миломир Пантовић, овлашћени интерни ревизор,
ПРИВРЕДНА КОМОРА БЕОГРАДА
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
Unapređenje sistema upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom u Republici Srbiji Udruženje operatera za upravljanje ambalažom I ambalažnim otpadom Srbije.
Транскрипт презентације:

Унапређење локалних финансија Р А Д И О Н И Ц А Унапређење локалних финансија Планирање активности за период 2016 – 2018. Хотел „Извор“ Аранђеловац, 15-16. септембар 2016.

УПРАВЉАЊЕ ЈАВНИМ ФИНАНСИЈАМА Гордана Тишма

Стратегија реформе јавне управе у РС Циљ рефирме је успостављање ефикасног и модерног система јавне управе као сервиса грађана способног да привреди и грађанима пружи потребан ниво услуга.

Реформа јавне управе подразумева: Унапређење усвојеног правног оквира и усклађивање појединих делова система јавне управе са утврђеним принципима Институционално и професионално јачање капацитета јавне управе Повезивање процеса реформе јавне управе са процесом европских интеграција Административни капацитети јавне управе морају бити оспособљени да ефикасно примењуу правне тековине ЕУ у оквиру домаћег правног система

Програм реформе управљања јавним финансијама 2016 – 2020. Један од стубова реформе јавне управе Циљеви: Унапређење макроекономске стабилности, Обезбеђивање доброг финансијског управљања, Ефикасно и сврсисходно распоређивање и коришћење јавних ресурса, Унапређење квалитета услуга Повећање одговорности и транспарентности

Европске интеграције Поглавље 32. – Финансијски надзор Главне области: Интерна финансијска контрола у јавном сектору и екстерна ревизија Заштита финансијских интереса ЕУ и заштита евра од фалсификовања

Интерна финансијска контрола у јавном сектору заснована је на 3 принципа: Децентрализована управљачка одговорност подржана финансијским управљањем и контролом кроз ФУК систем Функционално независна интерна ревизија Централизовано усклађивање методологија и стандарда који се односо на ФУК и интерну ревизију, чиме руководи ЦЈХ (Централна јединица за хармонизацију)

Заштита финансијских интереса ЕУ и заштита еура од фалсификовања подразумева: Предузимање мера за супротстављање преварама које утичу на финансијске интересе ЕУ, као и на националне интересе кривично – правну заштиту финансијских интереса ЕУ и оперативну сарадњу надлежних органа и Европске комисије

СФУК се заснива на идентификовању и управљању ризицима Управљање ризицима је обавеза свих корисника јавних средстава Основ: Закон о буџетском систему (члан 81); Стратегија развоја интерне финансијске контроле у јавном сектору у Републици Србији Правилник о заједничким критеријумима и стандардима за успостављање, функционисање и извештавање о систему финансијског управљања и контроле у јавном сектору

Управљање ризицима подразумева „идентификовање, процену и контролу над потенцијалним догађајима и ситуацијама које могу имати негативан ефекат на остварење циљева корисника јавних средстава“ Руководилац корисника јавних средстава усваја стратегију управљања ризиком

Ризик се може дефинисати и као могућа претња, догађај, чињење или пропуштање радње, односно нечињење које може проузроковати губитак имовине или угледа и угрозити успешно извршавање задатака.

ПРОЦЕС УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА Идентификовање ризика Процена ризика План одговора на ризик Одржавање регистра ризика Праћење ризика

ОДГОВОР НА РИЗИК ИЗБЕГАВАЊЕ РИЗИКА ПОДЕЛА РИЗИКА УБЛАЖАВАЊЕ (ТРЕТИРАЊЕ) РИЗИКА ПРЕНОШЕЊЕ РИЗИКА ПРИХВАТАЊЕ РИЗИКА

ХВАЛА НА ПАЖЊИ