Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Republička agencija za prostorno planiranje

Сличне презентације


Презентација на тему: "Republička agencija za prostorno planiranje"— Транскрипт презентације:

1 Republička agencija za prostorno planiranje
Projekat „Ocena atraktivnosti teritorija Jugoistočne Evrope“ (Attract-SEE) Dr Ljiljana Živković Republička agencija za prostorno planiranje Beograd, decembar 2013

2 Sadržaj Uvod Projekat Attract-SEE
Ka regionalnom sistemu za praćenje i unapređenje atraktivnosti prostora – 2. nacionalna radionica

3 uvod

4 Potreba za ažurnim podacima, informacijama i znanjima o stanju prostora na nacionalnom nivou radi kreiranja, usklađivanja i implementacije razvojnih politika Potreba za boljom koordinacijom EU i nacionalnih razvojnih politika Potreba za kreiranjem zajedničkog okvira, odnosno sistema za praćenje dinamike i ocenu trenda razvoja prostora u regionu JI Evrope

5 Projekat attract-see

6 Opšti podaci o Projektu
Program transnacionalne saradnje za JI Evropu - 4. poziv Prioritet 4: Razvoj transnacionalne sinergije za oblasti održivog rasta Oblast delovanja 4.2: Unapređenje modela uravnotežene atraktivnosti i dostupnosti područja rasta Period trajanja: 1.oktobar 2012 – 30. septembar 2014 Ko-finansiranje: ERDF, IPA Ukupan budžet: 1,7 mil EUR Projekat u Republici Srbiji: IPA fond, 137,400 EUR (≈8%) Učešće RS 15%, povraćaj sredstava 85% .

7 Projektni partneri 10 partnera 8 posmatrača
6 EU zemalja: Austrija, Mađarska, Italija, Holandija (partner posmatrač), Slovenija (vodeći partner) 3 zemlje van EU: Srbija, BJR Makedonija, Bosna i Hercegovina 10 partnera Geodetski institut Slovenije (vodeći partner) (Slovenija) Centralno evropski institut za tehnologiju Alanova (Austrija) Kancelarija za nacionalno ekonomsko planiranje (Mađarska) Emilia-Romagna region (Italija) Min. životne sredine i PP (Slovenija) Regionalni centar za životnu sredinu za Centralnu i Istočnu Evropu (Slovenija) Republička agencija za prostorno planiranje (Srbija) NALAS (BJR Makedonija) Institut za PP Koprivničko-Križevske županije (Hrvatska) Federalno min. za fizičko planiranje (Bosna i Hercegovina) 8 posmatrača EUROGI (Holandija) Grad Koprivnica (Hrvatska) Zavod za premer i kartografiju Republike Slovenije Republički zavod za statistiku (Srbija) Državna geodetska uprava (Hrvatska) Opština Maribor (Slovenija) Zavod za statistiku Republike Slovenije Institut za upravljanje zaštićenim dobrima na području Koprivničko-Križevačke županije (Hrvatska) 1 pridruženi strateški partner Udruženje opština i gradova Slovenije

8 Ciljevi Projekta Glavni cilj Posebni cilj Specifični cilj
Uspostavljanje procesa koordinacije regionalnih politika razvoja Posebni cilj Definisanje okvira za uspostavljanje regionalnog sistema praćenja i procene stanja prostornog razvoja: pravnog, finansijskog, organizacionog, metodološkog, tehnološkog, itd. Specifični cilj Izgradnja kapaciteta; usvajanje standarda, znanja i veština; kreiranje partnerskih odnosa; itd.

9 Očekivani rezultati i benefiti od Projekta
Definisanje elemenata okvira za uspostavljanje zajedničkog sistema praćenje stanja prostora u regionu JI Evrope, koji će odgovoriti na potrebe za upravljanje ka održivom i koherentnom rastu i razvoju kroz kreiranje i koordinaciju politika i donošenje strateških odluka Kreiranje zajedničkog sistema praćenja prostora za potrebe kreiranja politika i donošenje odluka Kreiranje alata i pristupa za uspostavljanje/razvoj informacione osnove o stanju prostora; Kreiranje procedura/procesa izveštavanja o stanju prostora; Kreiranje procesa koordinacije razvojnih politika kroz unapređenja komunikacije i saradnje između različitih nacionalnih i regionalnih donosioca odluka i drugih interesnih grupa

10 Implementacija i izveštavanje o Projektnim aktivnostima
Planirane aktivnosti i zadaci na realizaciji rezultata i ciljeva Projekta kategorisani su u 6 radnih paketa (WP) Trajanje Projekta podeljeno je na 5 izveštajnih perioda za potrebe praćenja i procene stepena, pravilnosti i kvaliteta implementacije Realizacija projektnih aktivnosti Realizacija budžeta

11 Pregled rezultata Projekta po WP i izveštajnim periodima
Radni paketi Periodi izveštavanja Okt12-Mar13 Apr13-Jun13 Jul13-Dec13 Jan14-Jun14 Jul14-Sep14 WP0 Priprema Projekta WP1 Upravljanje Projektom Početna konferencija, radni sastanak, SC i QMB sastanak Redovni i radni sastanak, SC i QMB sastanak Redovni sastanak, SC i QMB sastanak Završna konferencija, zatvaranje projekta WP2 Komunikacija Projekta Web sajt, dizajn promo materijal, inicijalna brošura, newletter Promo aktivnosti, newsletter Promo aktivnosti, izrada promo materijala, newsletter Promo aktivnosti, newsletter, finalna brošura Promo aktivnosti WP3 Sistem praćenja prostornog razvoja Izveštaj o statusu sistema praćenja u regionu Model harmonizacije i interoperabilnosti podataka Akcion plan uspostavljanja zajedničkog sistema WP4 Definicija atraktivnosti prostora Definicija privlačnosti prostora Metodologija definisanja pokazatelja Izveštaj o aktraktivnosti (ciljevi politike) WP5 Izveštaj o atraktivnosti Izveštaj o metapodacima podataka Izveštaj o aktraktivnosti (pokazatelji) WP6 Uspostavljanje mreže stejkholdera Nacrt plana uključivanja stejkholdera Nacionalne radionice (1. i 2.) Nacionalne radionice (3. i 4.), finalna verzija plana uključivanja stejkholdera

12 Projektni tim RAPP-a RAPP je formirao Projektni tim sa 18 pozicija za sprovođenje zadataka u domenima od značaja za optimalnu realizaciju planiranih aktivnosti

13 Realizacija budžeta Projekta u Srbiji
Stepen realizacije budžeta (Period 1, 2 i 3): 73,13%  Budžetske linije Planirana sredstva [EUR] Učešće u ukupnom budžetu [%] Realizacija Decembar 2013 Troškovi osoblja 76,320 55.55 38,346 50.24 Operativni troškovi (fiksni 8%) 6,080 4.43 3,068 50.46 Troškovi putovanja i smeštaja 22,000 16.01 6,490 29.50 Troškovi eksterne ekspertize 33,000 24.02 7,618 23.08 UKUPNO 137,400 100.00 55,522 40.41

14 Pojam i pokazatelji atraktivnosti
EU2020, TA2020, ESPON ATTREG Interakcija složenog skupa karakteristika zasnovana na postojanju/odsustvu određenih oblika prostornog kapitala koji privlače različite ciljne grupe Prednost prostora da obezbedi određenu vrstu socio-ekonomske stabilnosti ciljnim grupama, koja se zasniva na različitim osobinama prostornog kapitala (Territorial Capital)

15 Atraktivnost prostora – Projekat Attract-SEE
Kapacitet prostora da privuče i zadrži ciljne grupe postojećim i/ili razvijenim prednostima primenom relevantnih politika i njihovih ciljeva Prednosti prostora (Territorial assets) Ciljne grupe (Mobile audience) Ciljevi politike (Policy goals)

16 Održivost rezultata Projekta
Unapređeno znanje o prostoru Ocena stanja i trendova u prostoru u pogledu kvaliteta i atraktivnosti Utvrđene prednosti i slabosti kapitala na nekom prostoru Unapređena koordinacija razvojnih politika Povećanje svesti o značaju prostorne dimenzije razvoja i odluka Povećanje znanja i veština stručnjaka za prostorni razvoj u pogledu komunikacije prostornog „stanja“ Uspostavljen okvir za proces koordinacije razvojnih politika Unapređena koordinacija između različitih razvojnih politika odnosno njihovih kreatora / informisanije odlučivanje i efektivnija implementacija ciljeva rasta i razvoja

17 Ka regionalnom sistemu za praćenje i unapređenje atraktivnosti prostora

18 2. nacionalna radionica Upoznavanje sa predlogom regionalnog procesa koordinacije politika i okvira sistema za praćenje atraktivnosti prostora Prezentacije 2 stručnjaka iz domena od interesa za Projekat, u smislu kvaliteta i održivosti ostvarenih rezultata Radionica sa interesnim grupama u cilju prilagođavanja rezultata Projekta Attract-SEE potrebama u Republici Srbiji

19 hvala na pažnji!


Скинути ppt "Republička agencija za prostorno planiranje"

Сличне презентације


Реклама од Google