Упутство о друштвеној одговорности

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
АГЕНЦИЈА ЗА БОРБУ ПРОТИВ КОРУПЦИЈЕ
Advertisements

ГЛОБАЛНЕ И ПАРЦИЈАЛНЕ ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
Од права на партиципацију до праве партиципације
Izrada i sprovođenje planova integriteta u institucijama Crne Gore
Управа царина Републике Србије
Град Ужице Инвестициони програм централне припреме и соларног грејања санитарне топле воде на Градском базену.
Poglavlje 1 EVROPSKI PRIORITETI I NACIONALNI SISTEM ZA RAZVOJ ŠKOLA
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
VISOKA POSLOVNO- TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA U UŽICU
РАЗВОЈ ДРУШТВА.
Претпоставке финансијског извештавања и базични принципи
Razvoj filozofije kvaliteta
Interesne grupe/zainteresovani akteri i koordinacija politika razvoja
Oblici organizovanja i nadzor delatnosti osiguranja
Размисли Шта је природа? Како се дели природа?
UKLJUČIVANJE RODNE DIMENZIJE U JAVNE POLITIKE
Socijalna uključenost i ljudski razvoj u Srbiji najava nacionalnog izveštaja o ljudskom razvoju za 2010 god. Stručni tim: dr Slobodan Cvejić dr.
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
“Projektna dostignuća”
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
LOKALNO POLITIČKO-PRAVNO OKRUŽENJE
РОДНО ОДГОВОРНО БУЏЕТИРАЊЕ
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
MARKETING I ETIKA.
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
Ministarstvo prosvjete i sporta
МЕНАЏМЕНТ У БАНКАРСТВУ
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
Povećanje i iskazivanje vrijednosti unutarnje revizije
СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом
Конференција Укљученост родитеља у рад школа и предшколских установа
STANDARDI SISTEMA UPRAVLJANJA KVALITETOM ISO 9000
РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Centar za pružanje pravne pomoći u borbi protiv korupcije -program-
Zakoni i standardi o zaštiti informacija
Predmet: UPRAVLJANJE RIZIKOM Tema: Polazne osnove procene rizika
Upravljanje rizicima: Standardi OHSAS I ISO 14001
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
Системи менаџмента безбедношћу хране
PRIVREDA SRBIJE PRED IZAZOVOM ČETVRTE INDUSTRIJSKE REVOLUCIJE
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
Зелена економија и административни капацитети Србије
Сиромаштво и друштвена изопштеност
Иницијативу су покренули
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Унапређење локалних финансија
Управљање ризицима и улога интерне ревизије
Ministarstvo zaštite životne sredine
Проширена делатност и верификација установа
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.
Unapređenje sistema upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom u Republici Srbiji Udruženje operatera za upravljanje ambalažom I ambalažnim otpadom Srbije.
Транскрипт презентације:

Упутство о друштвеној одговорности Стандард ISO 26000:2010 Упутство о друштвеној одговорности

ISO 26000:2010 Међународни стандард ISO 26000:2010 даје упутства за интегрисање друштвено одговорног понашања у организацију Намењен је свим организацијама Није предвиђен за сврхе сертификације система менаџмента или уговарања

ОДРЖИВИ РАЗВОЈ Тежња друштвено одговорног пословања је допринос одрживом развоју Димензије одрживог развоја - економска - друштвена - димензија животне средине

ПРИНЦИПИ ДОП-а (друштвено одговорног пословања) Одговорност Транспарентност Етичко понашање Поштовање интереса интересних страна Поштовање владавине права Поштовање међународних правила понашања Поштовање људских права

Кључне теме ДОП-а Управљање организацијом Људска права Радне праксе Животна средина “Фер” пословне праксе Питања везана за потрошаче Укључивање и развој заједнице

Кључне теме ДОП-а Преиспитивање кључних тема Идентификовање релевантних питања Оцена значаја утицаја организације - Идентификовање интересних страна

КТ – Управљање организацијом Интегрисање ДО у целу организацију Правилна примена принципа менаџмента квалитетом (према ISO 9000), нпр. лидерство и укључивање запослених

КТ – Људска права Грађанска и политичка права Економска, социјална и културна права

КТ – Људска права КЉУЧНА ПИТАЊА Процена стања људских права Анализа ризика везаних за људска права Избегавање саучесништва (непосредног, из користи, прећутног) у кршењу људских права Решавање жалби Избегавање дискриминације осетљивих група Поштовање грађанских, политичких, економских и социјалних права Поштовање права везаних за рад

КТ – Радне праксе КЉУЧНА ПИТАЊА Запослење и радни односи Услови рада и социјална заштита Социјални дијалог Здравље и безбедност на раду Развој људи и обука на радном месту

КТ – Заштита животне средине КЉУЧНА ПИТАЊА Превенција загађења Одрживо коришћење ресурса Ублажавање климатских промена и прилагођавање Заштита животне средине, биодиверзитет и обнављање природних станишта

КТ – “Фер” пословна пракса КЉУЧНА ПИТАЊА Борба против корупције Одговорно политичко укључивање Здрава конкуренција Промовисање ДО у ланцу вредности Поштовање својинских права

КТ – Питања која се тичу потрошача ПОТРЕБЕ ПОТРОШАЧА Безбедност Информисаност Право на избор Право на изражавање мишљења Право на обештећење Право на образовање Право на здраву животну средину Право на приватност Промовисање једнакости полова итд.

КТ - Птиања која се тичу потрошача КТ - Птиања која се тичу потрошача КЉУЧНА ПИТАЊА “Фер” маркетинг Непристрасне информације и информације засноване на чињеницама “Фер” праксе уговарања Заштита здравља и безбедности Решавање жалби и спорова Заштита и приватност података о потрошачима Образовање и свест

КТ – Укључивање и развој заједнице КЉУЧНА ПИТАЊА Укључивање организације у заједницу, образовање и културу Отварање нових радних места и развој вештина Развој и приступ технологији Богатство и стварање прихода Здравствена заштита Улагање у друштво

ИНТЕГРИСАЊЕ ДО КРОЗ ОРГАНИЗАЦИЈУ ПРАКСЕ ЗА ИНТЕГРИСАЊЕ ДО 1) Подизање свести и изградња компетентности за ДО 2) Постављање правца организације у погледу ДО 3) Уградња ДО у управљање, системе и процедуре организације

Интегрисање ДО кроз организацију Комуницирање о ДО (интерно и екстерно) Извештавање интересних страна организације о ДО Извештај о ДО Изјава о верификацији извештаја Праћење, преиспитивање и побољшавање активности које се односе на ДО

ЗАКЉУЧАК КОРИСТИ за организацију од примене ISO 26000:2010 Побољшање имиџа организације Бољи односи са интересним странама Смањење потенцијалних сукоба са потрошачима Побољшање управљања ризицима Уштеда у потрошњи ресурса Смањење количине отпада Боље искоришћење нуспроизвода и сл.

ЗАКЉУЧАК Значај ДО огледа се и кроз различите националне награде: Награда Привредне коморе Србије за друштвено одговорно пословање Национална награда за пословну изврсност “Оскар квалитета” – један од критеријума Резултата је и дипринос друштвеној заједници