Menadžment kvaliteta – vježbe broj 2: Obrasci za prikupljanje podataka

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Prof. Dr Biljana Abolmasov
Advertisements

Metodološki pristupi i metode u izučavanju SP
РАЧУНОВОДСТВО ОДЛУЧИВАЊА (диференцијалних вредности)
Konto, kontni okvir, kontni plan
БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
ОДАБРАНА ПОГЛАВЉА ИЗ МЕНАЏМЕНТ КВАЛИТЕТА 1
Јелена Бошковић, проф. Рачунарства и информатике
Izrada i sprovođenje planova integriteta u institucijama Crne Gore
Planiranje i analiza poslovanja
OSIGURANJE KVALITETA NA UNIVERZITETU U BIHAĆU
BREGASTI MEHANIZMI.
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
ДРАГОШ РИСТИЋ, дипл. економиста
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
Microsoft Access uvod u baze podataka.
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Управљање инвестицијама
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
ГРАФИЧКЕ КОМУНИКАЦИЈЕ
Упутство о друштвеној одговорности
Razvoj filozofije kvaliteta
Plan upravljanja otpadom EPCG AD
MENADŽMENT KVALITETA Sistem kvaliteta Prof. dr Igor Todorović.
Текст задатка, Помоћне радње, Поступак израде задатка и књижења
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
БЕЗБЕДНОСТИ МАШИНА АЛАТКИ ЗА ОБРАДУ СКИДАЊЕМ СТРУГОТИНЕ
PREZENTACIJA PODATAKA
План и програм индивидуалног третмана
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
METODE I TEHNIKE ZA ANALIZU I UNAPREĐENJE KVALITETA
Дарко Петровић Драгослав Кукић Јовица Васиљевић
OSI referentni model Miljan G. Jeremić.
Ak. god. 2018/2019 izv. prof. dr. sc. Marko Maliković
UNUTARNJA REVIZIJA U JAVNOM SEKTORU SJEVERNE MAKEDONIJE – PRVI KORACI, POSTIGNUĆA I DALJNJI IZAZOVI – Mite Mitevski, voditelj Središnje harmonizacijske.
Organizacija “Izabrane teme”
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
2018/2019 izv. prof. dr. sc. Marko Maliković
BAZE PODATAKA.
TEORIJA NASTAVE GOVORNOG I PISMENOG IZRAŽAVANJA
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ Гајење шума посебне намене
Upravljanje ekonomijom kvaliteta
МЕНАЏМЕНТ У БАНКАРСТВУ
TAGUCHI METODA.
Statistika ekonomske aktivnosti
СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом
STANDARDI SISTEMA UPRAVLJANJA KVALITETOM ISO 9000
KREIRANJE GRAFIKONA U EXCEL-U
Fishbone dijagram Prednosti Nedostaci Jednostavnost
DINAMIČKO ISPITIVANJE REGULACIONE SKLOPKE TRANSFORMATORA – SIMULACIJE I IDENTIFIKACIJE POTENCIJALNIH KVAROVA Autori: Aleksandar Boričić & Danilo Laban.
VEŽBA 3: EKONOMIČNOST POTROŠNJE GORIVA
PEMPAL IA COP Radna skupina za reviziju u praksi Uvod u rad na terenu
PROCENA POGREŠNIH ISKAZA IDENTIFIKOVANIH TOKOM REVIZIJE
Системи менаџмента безбедношћу хране
METODOLOGIJA REVIZIJE IV lekcija vježbe
Анализа структуре.
Integrisani informacioni sistemi
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Testiranje novog proizvoda
Управљање ризицима и улога интерне ревизије
Analiza i prikaz mjerenja ugrađenog monitoringa vibracija, vazdušnog zazora i magnetnog fluksa na HE „Perućica“ VI SAVJETOVANJE CG KO CIGRE Bečići, 14.
Kontrolne karte – 1. dio.
Izrada plana kapitalnih investicija
Fakultet za poslovni menadžment Bar
V SAVJETOVANJE CRNOGORSKOG KOMITETA CIGRE
NOVE ULOGE ODS-A NA MALOPRODAJNOM TRŽIŠTU I
Синтакса програмских језика и опис синтаксе
dr Aleksandra Kostić-Milanović mr Vule Aleksić
Транскрипт презентације:

Kaoru Ishikawa (1915. – 1989.) “...kvalitet sa edukacijom počinje i završava!” Menadžment kvaliteta – vježbe broj 2: Obrasci za prikupljanje podataka Ishikawa dijagram

Obrasci za prikupljanje podataka Područje primjene... Opis alata... Podaci... Obrasci/formulari: - Kontrolni kartoni - Statističke liste

Područje primjene Obrasci za prikupljanje podataka koriste se u svim organizacijama (uslužnim, proizvodnim, privatnim, javnim...) i na svim organizacionim nivoima. Služe za evidenciju podataka koja se koristi za dalje analize. U suštini oni su sastavni dio brojnih drugih alata i metoda. Njihova krajnja svrha je poboljšanje kvaliteta proizvoda, usluge i/ili procesa.

Opis alata Obrazac za prikupljanje podataka omogućava sistematično prikupljanje podataka i olakšava prepoznavanje određenih zakonitosti. Ovim jednostavnim alatom moguće je utvrditi nepravilnosti određenog proizvoda, usluge i/ili procesa, a učestalost pojavljivanja uočenih nepravilnosti zapisuje se u obliku „Strichliste“ (zapis pomoću crtica). Na osnovu njih se vrši grafička obrada prikupljenih podataka i olakšava dalja analiza.

Podaci Zavisno od izvora podataka postoje: podaci o dobavljačima (podaci o ocjenjivanju dobavljača od strane prijemnih kontrolora); podaci iz procesa rada (podaci o provjerama kvaliteta u procesu rada); podaci od potrošača (podaci o zahtjevanim karakteristikama proizvoda/usluga, reklamacijama, reakcijama potrošača i slično). Podaci o karakteristikama proizvoda, usluge i procesa rada mogu biti: kvantitativni (numerički, mjerljivi) i kvalitativni (atributivni, opisni). Podaci moraju biti relevantni, stvarni i tačni.

Obrasci/formulari Za prikupljanje podataka koriste se različite forme obrazaca. Obično imaju jednostavan oblik i u njih se evidentiraju rezultati mjerenja, ispitivanja i kontrolisanja. Veoma je važno da se obrasci formiraju na način koji će minimizirati greške pri unošenju podataka i omogućiti preglednost, jednostavnu obradu i analizu podataka.

Obrasci/formulari Prije same kreacije obrasca, potrebno je definisati problem koji želimo posmatrati, zatim utvrditi koji će se podaci sakupljati (svrha podataka) i način na koji će se podaci dalje obrađivati. Najčešće korišteni obrasci za sakupljanje podataka su: statistički izvještaji i kartoni praćenja kvaliteta.

Primjer kontrolnog kartona

Primjer statističkog lista Šta možemo zaključiti iz ovakvog prikaza podataka? Xmin = 104,64, Xmax = 104,76

Primjer statističkog lista Šta možemo zaključiti iz ovakvog prikaza podataka?

Ishikawa dijagram Područje primjene: Upravljanje organizacijom Marketing i razvoj Proizvodnja (vršenje usluga) i poboljšanje kvaliteta Upravljanje procesima rada Eksploatacija i servisiranje proizvoda Opis alata...

Ishikawa dijagram – kategorizacija mogućih uzroka Osnovne grupe uzroka u proizvodnim djelatnostima

Ishikawa dijagram – kategorizacija mogućih uzroka Osnovne grupe uzroka u neproizvodnim djelatnostima

Postupak kreiranja Ishikawa dijagrama 1. Fromiranje radne grupe 2. Definisanje zadatka/problema 3. Definisanje posljedice

Postupak kreiranja Ishikawa dijagrama 4. Izbor glavnih grupa mogućih uzroka

Postupak kreiranja Ishikawa dijagrama 5. Određivanje sekundarnih uzroka 6. Analiza uzroka i zajednička rasprava radne grupe

Tehnika 5W – otkrivanje korijenskih uzroka

Primjer 1 Problem (posljedica): Pretjerana potrošnja goriva

Primjer 1 Izbor osnovne strukture

Primjer 1 Razrada dijagrama

Primjer 1 Širenje, grananje dijagrama

Primjer 2 Problem (posljedica): Loš kvalitet

Primjer 2 Izbor osnovne strukture

Primjer 2 Širenje dijagrama

Primjer 3 Problem (posljedica): Strujni udar

Primjer 3 Izbor osnovne strukture

Primjer 3 Širenje dijagrama

Zadatak 1 Veoma mali broj studenata ozbiljno pristupa izradi seminarskih radova... Uz pomoć Ishikawa dijagrama odredite osnovne uzroke koji dovode do ovog problema.