Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА

Сличне презентације


Презентација на тему: "ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА"— Транскрипт презентације:

1 ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Проф. др Мирјана Шијачић-Николић дипл. инж. Марина Нонић,сарадник Година студија: III Семестар: V Број ЕСПБ: 5

2 Циљ предмета Стицање неопходних биолошких, техничких и практичних знања која ће студентима омогућити савладавање принципа, метода и технике оплемењивања украсних биљака. Знања стечена на предавањима и вежбама имају прaктичну примену у расадничкој производњи декоративног садног материјала и при подизању и уређењу зелених површина.

3 Садржај предмета Дефинисање оплемењивања биљака; основне етапе у развоју оплемењивања биљака; Значај, задаци и циљеви оплемењивања биљака; Полазни материјал, диверзитет дрвећа и жбуња; Извори генетичке варијабилности полазног материјала; варијабилност морфолошких и физиолошких својстава и могућност фиксирања генетичке варијабилности; Размножавање полазног материјала; Методе и начини оплемењивања биљака - селекција, хибридизација и индуковане мутације; Квантитативна и квалитативна својства - дефинисање својстава, начин генетичке детерминације; анализа променљивости квантитативних својстава и тумачење добијених резултата; Примена генетичких маркера у оплемењивању; Конзервација генетичких ресурса.

4 Методе извођења наставе
Предавања Наставне активности се реализују током једног семестра, са по два часа предавања и вежби. На предавањима се користе савремена визуелна и друга наставна средства. Током семестра студентима ће бити понуђени различити видови активног учествовања у настави, као што су припрема и презентација одређене наставне јединице, сакупљање и припрема хербара, израда елабората и слично. Свака од наведених активности биће вреднована одређеним бројем бодова, према утврђеном критеријуму. Вежбе Вежбе се одвијају једном недељно у блоку од два часа и замишљене су као интерактивни однос наставника и студената, у коме наставник презентује теоријску основу сваких вежби, а студенти у њима учествују кроз самостални рад или рад у мањим групама, при чему им помаже наставник. Рад на вежбама подразумева и активно учешће студената у решавању теоријских и практичних задатака, који су за сваку вежбу осмишљени у збирци задатака. 1 2

5 Студентске активности
Начин оцењивања Активности на вежбама: 40% (max 40 бодова) Активности на предавањима и усмени испит: 60% (max 60 бодова) Студентске активности Број бодова Присуство на свим вежбама и предавањима max 4 Припрема и презентација једне наставне јединице 5 Самостално решавање задатака на табли 2 Периодична провера знања – (по тесту) max 15 Израда семинарског рада или хербаријума 10 Полагање колоквијума (уколико се не положе тестови) max 25 ЛИТЕРАТУРА 1. Исајев, Василије, Шијачић-Николић, Мирјана (2011): Практикум из генетике са оплемењивањем биљака, Шумарски факултет Универзитета у Београду, стр Шијачић-Николић, Мирјана (2011): Збирка задатака за вежбе из генетике са оплемењивањем биљака, Универзитет у Београду, Шумарски факултет, Београд. стр Боројевић, Славко (1992): Принципи и методе оплемењивања биљака, Научна књига, Београд. стр Namkoong, G., Kang, H. C., Brouard, J.S. (1980): Tree breeding principals and strategies, Springer Verlag, p


Скинути ppt "ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА"

Сличне презентације


Реклама од Google