СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Konto, kontni okvir, kontni plan
Advertisements

Од права на партиципацију до праве партиципације
Izrada i sprovođenje planova integriteta u institucijama Crne Gore
Planiranje i analiza poslovanja
REZULTATI POSLOVANJA PREDUZEĆA
РАДОЈКА ПОПОВИЋ, дипл.инж.техн.
КАПИТАЛ БАНАКА ЧЕТВРТО ПРЕДАВАЊЕ.
Menadžment kvaliteta – vježbe broj 2: Obrasci za prikupljanje podataka
PRODAJA Prof. dr Igor Todorović.
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
Regionalna konferencija Almir Beridan
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Управљање инвестицијама
Упутство о друштвеној одговорности
Razvoj filozofije kvaliteta
MENADŽMENT KVALITETA Sistem kvaliteta Prof. dr Igor Todorović.
Upravljanje kvalitetom
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
PROGRAM RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE – 2020.
РОДНО ОДГОВОРНО БУЏЕТИРАЊЕ
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
Procena rizika u Estoniji
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
МЕНАЏМЕНТ У БАНКАРСТВУ
Povećanje i iskazivanje vrijednosti unutarnje revizije
STANDARDI SISTEMA UPRAVLJANJA KVALITETOM ISO 9000
РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Ivana Jakir-Bajo, Ministarstvo financija
Удружење «Интерни ревизор» Ужице,
UPRAVLJANJE OSNOVNIM SREDSTVIMA SA POSEBNIM OSVRTOM NA DALEKOVODE
Zakoni i standardi o zaštiti informacija
Predmet: UPRAVLJANJE RIZIKOM Tema: Polazne osnove procene rizika
PEMPAL IA COP Radna skupina za reviziju u praksi Uvod u rad na terenu
Upravljanje rizicima: Standardi OHSAS I ISO 14001
Kontrole rashoda u Turskoj
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
ТРАНСПОРТНА ПОЛИТИКА У СВЕТЛУ ЕВРОПСКИХ ИНТЕГРАЦИЈА У СРБИЈИ
Системи менаџмента безбедношћу хране
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
Зелена економија и административни капацитети Србије
ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА, МЕСТО И УЛОГА ЛОКАЛНЕ СКУПШТИНЕ
Иницијативу су покренули
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА
РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА
Testiranje novog proizvoda
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Унапређење локалних финансија
Класификација и рангирање ризика
Управљање ризицима и улога интерне ревизије
PROGRAM “PLAVA ZASTAVICA” Blue Flag Program
Izrada plana kapitalnih investicija
Ministarstvo zaštite životne sredine
Проширена делатност и верификација установа
Миломир Пантовић, овлашћени интерни ревизор,
CIGRE KO CG, V Savjetovanje Ana Šljukić Bečići 2017.
Извођење интерне ревизије
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
NOVE ULOGE ODS-A NA MALOPRODAJNOM TRŽIŠTU I
ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.
Студијски програм Економија и менаџмент енергетике
Транскрипт презентације:

СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом

Међународни стандарди за системе менаџмента Стандарди за системе менаџмента (управљања) : су добровољни стандарди; намењени су организацијама различитих величина и врста делатности; не би смели да представљају нецаринску баријеру међународној трговини.

Међународни стандарди за системе менаџмента Стандарди за системе менаџмента (квалитетом, заштитом животне средине, заштитом здравља и безбедношћу на раду, безбедношћу хране, сигурношћу информација, енергетском ефикасношћу итд.) који садрже захтеве за сертификацију система могу се интегрисати у јединствени систем менаџмента (IMS). Ознаке наведених међународних стандарда су: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 27001, ISO 50001 итд.

Међународни стандарди за системе менаџмента Међународни стандарди који садрже упутства (о одрживом расту, менаџменту ризиком, друштвеној одговорности итд.) нису намењени за сврхе сертификације система менаџмента – ISO 9004, ISO 31000, ISO 26000 итд. Применом наведених и других стандарда у форми упутстава или спецификација доприноси се унапређењу перформанси појединачних система или интегрисаног система менаџмента.

Anex SL После објављивања документа Предлози за стандарде система менаџмента 2012. године од стране Међународне организације за стандардизацију, сви нови стандарди за системе менаџмента који се доносе и сви постојећи стандарди који се ревидирају имају идентичну основну структуру у складу са одредбама Анекса SL (трећи прилог наведеног документа).

Стандарди серије ISO 9000 ISO 9000 : 2015 – Системи менаџмента квалитетом -Основе и речник ISO 9001 : 2015 – Системи менаџмента квалитетом – Захтеви ISO 9004 : 2018 – Менаџмент квалитетом – квалитет организације – упутство за постизање одрживог успеха

Принципи менаџмента квалитетом према стандарду ISO 9000:2015 Усредсређеност на корисника Лидерство Ангажовање људи Процесни приступ Побољшавање Доношење одлуке на основу чињеница Менаџмент међусобним односима

Основне одредбе стандарда ISO 9001: 2015 Предмет и подручје примене (Scope) Нормативне референце (Normative references) Термини и дефиниције (Terms and definitions) Контекст организације (Contex of the organization) Лидерство (Leadership) Планирање (Planning) Подршка (Support) Реализација оперативних активности (Operation) Вредновање перформанси (Performance evaluation) Побољшавање (Imporovement)

PDCA приступ у стандарду ISO 9001:2015

Контекст организације Разумевање организације и њеног контекста - утврђивање екстерних и интерних питања која су релевантна за сврху и стратешко усмерење организације и која утичу на њену способност да остварује предвиђени резултат Разумевање потреба и очекивања заинтересованих страна - да би обезбеђивала производе и услуге који испуњавају захтеве корисника и законских прописа, организација мора да прати и испуњава захтеве свих релевантних заинтересованих страна Утврђивање предмета и подручја примене менаџмента квалитетом Систем менаџмента квалитетом и његови процеси

Лидерство и посвећеност - опште одредбе – највише руководство преузима крајњу одговорност за ефективност система менаџмента квалитетом итд. - усредсређеност на корисника – утврђују се ризици и прилике које могу да утичу на усаглашеност производа и услуга и способност да се повећава задовољство корисника

Лидерство Политика – доноси је највише руководство, одговара сврси и контексту организације, пружа оквир за постављање циљева квалитета - успостављање политике квалитета - комуницирање о политици квалитета Организационе улоге, одговорности и овлашћења – одговорности и овлашћења за релевантне улоге се додељују, саопштавају и разумеју унутар организације

Планирање Мере које се односе на ризике и прилике – морају да буду сразмерне потенцијалном утицају на усаглашеност производа и услуга Опције за избегавање ризика могу да обухвате: - избегавање ризика - преузимање ризика да би се искористила прилика - елиминисање извора ризика - измене вероватноће или последица ризика - дељење ризика итд.

Планирање Циљеви квалитета и планирање њиховог остваривања – циљеви морају да буду: мерљиви, усаглашени са политиком квалитета, релевантни за усаглашеност производа са захтевима корисника, да се прате и ажурирају Планирање измена – узима се у обзир: сврха измена и њихове последице, доступност ресурса, прерасподела одговорности и овлашћења

Подршка Ресурси - опште одредбе - људи - инфраструктура - окружење за реализацију оперативних активности процеса - ресурси за праћење и мерење - знање организације

Подршка Компетентност Свест Комуницирање Документоване информације (опште, креирање и ажурирање, управљање документованим информацијама) Напомена: организације могу да задрже и старе називе докумената – пословник, процедуре, записи, упутства итд.

Реализација оперативних активности Планирање и управљање реализацијом оперативних активности Захтеви за производе и услуге Пројектовање и развој производа и услуга Управљање екстерно набављеним процесима, производима и услугама Производња и пружање услуга Пуштање производа и услуга Управљање неусаглашеним излазним елементима

Вредновање перформанси Праћење, мерење, анализа и вредновање Резултати анализа користе се за вредновање: усаглашености производа и услуга, степена задовољства корисника, перформанси и ефективности система менаџмента квалитетом, ефективности предузетих мера које се односе на ризике и прилике, перформанси екстерних испоручилаца, потреба за побољшавањима система менаџмента квалитетом

Вредновање перформанси Интерна провера – прати се усаглашеност система менаџмента квалитетом са захтевима стандарда ISO 9001 Преиспитивање од стране руководства – највише руководство преиспитује систем менаџмента квалитетом у планираним временским интервалима - улазни елементи за преиспитивање - излазни елементи преиспитивања

Побољшавање Опште – бирају се прилике за побољшавања и примењују неопходне мере Неусаглашеност и корективна мера – оранизација мора да реагује на неусаглашеност предузимањем корективних мера које делују како на саму последицу (неусаглашеност) тако и на узрок/е неусаглашености; накнадно се преиспитује ефективност предузетих корективних мера Стално побољшавање – организација мора стално да побољшава адекватност и ефективност система менаџмента квалитетом; у ту сврху мора да разматра резултате анализе и вредновања и излазне елементе преиспитивања од стране руководства

Промене у стандарду ISO 9001:2015 7 принципа менаџмента (нема принципа Системски приступ менаџменту) Промена неких термина (документована информација, производи и услуге, окружење за реализацију оперативних активности процеса, ресурси за праћење и мерење, екстерни испоручилац) Истицање значаја управљања ризицима Наглашавање одговорности највишег руководства изразом „крајња одговорност (accountability)“ Нове одредбе везане за контекст организације (разумевање организације и њеног контекста и разумевање потреба и очекивања заинтересованих страна)

Промене у стандарду ISO 9001:2015 Не постоји захтев за именовањем представника руководства за квалитет, али постоји захтев да се одговорности и овлашћења за релевантне улоге доделе и саопште у организацији Не постоји захтев за предузимањем превентивних мера (јер цео систем који се базира на управљању ризицима представља превентивну меру) Организационо знање (учење из искуства, менторство, бенчмаркинг) Управљање производима и услугама који су обезбеђени из екстерних извора

Матрица мере ризика Врло мало вероватно Мало вероватно Ретко Повремено   Врло мало вероватно Мало вероватно Ретко Повремено Редовно Без последица Занемарљиве последице Незнатне последице Знатне последице Велике последице Веома велике последице прихватљив ризик висок ризик, којим треба управљати веома висок ризик; неопходне мере за смањење ризика