Priredila: Aleksandra Vladisavljević

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
ОПШТИНА ВЕЛИКО ГРАДИШТЕ
Advertisements

НАЦИОНАЛНА СТРАТЕГИЈА ЗА МЛАДЕ
Predmet: Finansijsko pravo
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ ОДЛУКУ О БУЏЕТУ ЗА ГОДИНУ
Од права на партиципацију до праве партиципације
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ НАЦРТ ОДЛУКЕ О БУЏЕТУ за годину
Planiranje i analiza poslovanja
ДРАГОШ РИСТИЋ, дипл. економиста
Kontrola finansiranja političkih subjekata i izbornih kampanja u Srbiji april, Budva, Crna Gora.
Poglavlje 1 EVROPSKI PRIORITETI I NACIONALNI SISTEM ZA RAZVOJ ŠKOLA
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
Javne finansije - vežbe -
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ ОДЛУКУ О БУЏЕТУ за годину
MICS4 Прелиминарни подаци
Упутство о друштвеној одговорности
Plan upravljanja otpadom EPCG AD
UKLJUČIVANJE RODNE DIMENZIJE U JAVNE POLITIKE
Socijalna uključenost i ljudski razvoj u Srbiji najava nacionalnog izveštaja o ljudskom razvoju za 2010 god. Stručni tim: dr Slobodan Cvejić dr.
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Рачуноводство буџетских организација
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
“Projektna dostignuća”
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
Дарко Петровић Драгослав Кукић Јовица Васиљевић
РОДНО ОДГОВОРНО БУЏЕТИРАЊЕ
UPUTSTVO ZA PRENOS PODATAKA
Republička agencija za prostorno planiranje
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
Бранислав БОШКОВИЋ, ЖЕЛКОН 2014
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
Богдан Трифуновић Центар за дигитализацију
СПРОВОЂЕЊЕ СТАМБЕНЕ ПОДРШКЕ НА ЛОКАЛНОМ НИВОУ
Општина пријепоље Генерални пројекат повећања енергетске ефикасности санацијом јавне рАсвете у Општини пријепоље.
РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Ivana Jakir-Bajo, Ministarstvo financija
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Stalna konferencija grdova i opština
СТРАТЕГИЈЕ ЛОКАЛНИХ САМОУПРАВА
Град Сремска Митровица
Пројекат реформе локалних финансија
ТРАНСПОРТНА ПОЛИТИКА У СВЕТЛУ ЕВРОПСКИХ ИНТЕГРАЦИЈА У СРБИЈИ
LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање
PRIVREDA SRBIJE PRED IZAZOVOM ČETVRTE INDUSTRIJSKE REVOLUCIJE
Зелена економија и административни капацитети Србије
Сиромаштво и друштвена изопштеност
ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА, МЕСТО И УЛОГА ЛОКАЛНЕ СКУПШТИНЕ
Иницијативу су покренули
PRORAČUN GRADA CRIKVENICE ZA GODINU
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
PRIMER: Uduženje TERRA’S i Regionalni Arhus centar Subotica
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
ПЛАНИРАЊЕ У ИНТЕРНОЈ РЕВИЗИЈИ
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Унапређење локалних финансија
Бесплатна правна помоћ Обука за одлучивање о захтеву за бесплатну правну помоћ .
Izrada plana kapitalnih investicija
Проширена делатност и верификација установа
ПРИВРЕДНА КОМОРА БЕОГРАДА
GRUPA 1.
ПРАЋЕЊЕ И ИЗВЕШТАВАЊЕ О УЧИНКУ ПРОГРАМА
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
УКЉУЧИ СЕ! ПРЕДЛОЖИ ПРОЈЕКАТ!
Unapređenje sistema upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom u Republici Srbiji Udruženje operatera za upravljanje ambalažom I ambalažnim otpadom Srbije.
Транскрипт презентације:

Priredila: Aleksandra Vladisavljević Rodno odgovorno budžetiranje (ROB) – novija praksa i zakonska obaveza u sistemu upravljanja javnim finansijama u Republici Srbiji na nacionalnom, pokrajinskom i lokalnom nivou Priredila: Aleksandra Vladisavljević

Lokalna samouprava Najbliža građanima Direktna veza između onoga što finansiramo kroz budžete i kvaliteta svakodnevnog života – u okviru nadležnosti Kako se lečimo, imamo li prevoz, pristup obrazovanju, briga o deci, starima i nemoćnima, kultura, zaštita životne sredine, komunalne usluge, sport i rekreacija, turizam, bezbednost, socijalna zaštita, preduzetništvo......

Rodno odgovorno budžetiranje Da li su prepoznate potrebe građana i građanki i na njih odgovoreno uzimajući u obzir različite faktore (pol, mesto stanovanja, zdravstveno stanje, starost...) Pristup resursima, koristi od resursa, i efekti na svakodnevni život građana i građanki u zajednici Alat kojim se osigurava doprinos rodnoj ravnopravnosti tako što se sredstva usmeravaju kako bi se realizovale konkretne aktivnosti u JLS u okviru nadležnosti

O ROB „Rodno odgovorno budžetiranje predstavlja uvođenje principa rodne ravnopravnosti u budžetski proces, što podrazumeva rodnu analizu budžeta i restruktuiranje prihoda i rashoda sa ciljem unapređenja rodne ravnopravnosti“ (Član 2. ZBS) Cilj budžeta je i doprinos unapređenju rodne ravnopravnosti (Član 4. ZBS) Član 20. Zakona o lokalnoj samoupravi (nadležnosti) stara se o ostvarivanju, zaštiti i unapređenju ljudskih i manjinskih prava, rodnoj ravnopravnosti, kao i o javnom informisanju u opštini;

ROB u zakonu - podsetnik Na osnovu kog Zakona je uvedena obaveza ROB-a? Zakona o budžetskom sistemu RS Sa kojim ciljem se uvodi ROB? Sa ciljem postizanja rodne ravnopravnosti Ko je u obavezi primene ROB-a? Svi budžetski korisnici na republičkom, pokrajinskom i lokalnom nivou Šta je tačna obaveza budžetskog korisnika? Uvođenje rodno odgovornog cilja u okviru programa, programske aktivnosti i projekata kao i rodnih indikatora koji mere te ciljeve Postepeno uvođenje, počevši od 2016. Na osnovu Godišnjeg plana postepenog uvođenja ROB-a Na osnovu čega budžetski korisnici znaju svoje godišnje obaveze u vezi sa ROB? Da li za ROB postoji obaveza izveštavanja? Da. Izveštaj o učinku po programskim smernicama sadrži i izveštavanje po ROB ciljevima i indikatorima.

Preduslovi za uspešnu primenu Saradnja unutar JLS između odeljenja/sektora Aktivno telo za rodnu ravnopravnost sa kapacitetima za planiranje rodno odgovornih politika Saradnja tela za rodnu ravnopravnost i odeljenja za finansije kao i sa drugim odeljenjima/sektorima Postojanje planskih dokumenata u oblastima Saradnja na pripremi programskog budžeta osoba zaduženih za finansije i donosioca odluka i izvršilaca u različitim oblastima Podaci

Prepoznavanje rodnog jaza Prepoznavanje da li postoji odgovarajuća mera koja deluje na zatvaranje tog jaza Izbor intervencije u okviru nadležnosti JLS

KAKO DA RADIMO KORAK A UPOZNAJTE SE SA ZAKONSKIM OBAVEZAMA I RODNIM POLITIKAMA KORAK B ORGANIZUJTE PRVI RADNI SASTANAK BUDUĆEG TIMA ILI GRUPE ZA RODNO ODGOVORNO BUDŽETIRANJE PRI JLS KORAK C PRIPREMITE PLAN POSTUPNOG UVOĐENJA RODNO ODGOVORNOG BUDŽETIRANJA I INCIJALNO UPUTSTVO ZA BUDŽETSKE KORISNIKE KORAK D ORGANIZUJTE PRVI SASTANAK RADNE GRUPE, INFORMIŠITE KORISNIKE I PRUŽITE IM PODRŠKU ZA RAD KORAK E PRILIKOM IZRADE UPUTSTVA ZA PRIPREMU BUDŽETA ZA NAREDNU GODINU PONOVITE UPUTSTVO O PRIMENI ROB-A IZ MARTA TEKUĆE GODINE KORAK F PRATITE PRIMENU I IZVEŠTAVANJE PO PROGRAMSKIM SMERNICAMA I PO ROB CILJEVIMA I POKAZATELJIMA UČINKA

Ključne aktivnosti tokom godine Plan postupnog uvođenja Formiranje radne grupe i smernice za korisnike, planiranje aktivnosti Podrška u pripremi ciljeva i indikataorima u programima Usvajanje budžeta sa ROB ciljevima i indikatorima Izveštavanje

PLAN postupnog uvođenja

Prepoznavanje rodnog jaza Prepoznavanje da li postoji odgovarajuća mera koja deluje na zatvaranje tog jaza Izbor intervencije u okviru nadležnosti JLS

Program 15 Cilj: stvaranje preduslova za implementaciju politika rodne ravnopravnosti Pokazatelj uspeha: Broj usvojenih dokumenata u odnosu na planiran broj Uvojena Odluka o rodno odgovornoj statistici Formirana radna grupa za ROB Donet godišnji plan postepenog uvođenja ROB-a Telo za rodnu ravnopravnost je konstituisano Telo za rodnu ravnopravnost ima kapacitet i neophodne resurse za rad

Cilj: - Utvrđivanje prioriteta za unapređenje rodne ravnopravnosti u oblasti (sporta, zdravlja itd... /programa broj xx Indikator: Izradjena lista prioriteta za unapređenje rodne ravnopravnosti u oblasti sa opisom aktivnosti i definisanim finansijskim sredstvima