Од права на партиципацију до праве партиципације Тинде Ковач Церовић
Закон о основама система образовања и васпитања Једна од најзначајнијих новина - укљученост ученика у процесе: Планирања образовне политике Националне Школске Руковођења школом Вредновања рада школе
Национални ниво Учешће у раду седница: Националног просветног савета Савета за стручно образовање и образовање одраслих Представници Уније средњошколаца Србије (УНСС) као најрепрезентативније асоцијације ученичких парламената
Ниво школе Учешће у: у раду ученичког парламента и давању мишљења о битним актима школе у одлучивању о одређеним питањима у школском одбору средње школе у раду стручних органа школе у вредновању рада школе
Зашто је то важно?
Заступање интереса ученика Свако има своју перспективу засновану на: животном искуству преференцијама и наравно, интересовањима
Предуслови за активно учешће право прилика подстицај подршка простор Ово је концепт 5П који промовише Савет Европе у својим документима усмереним на подстицање активног учешћа младих
Предуслови за активно учешће у школи Законска регулатива која обезбеђује остваривање права само један од предуслова Неопходна подршка ученицима (и наставницима) кроз континуирано информисање и стицање потребних компетенција
Предуслови за активно учешће у школи Школа – извор подстицаја уместо стрепње Наставник – ментор, супервизор, ресурс, фацилитатор учења, оставља простор ученицима да се изразе, ствара прилике за учење и развој Ученик – активан чинилац у процесу сопстваног образовања
Зашто је то важно?
Постизање општих циљева образовања и васпитања усвајају и изграђују знање, примењују и размењују стечено знање; науче како да уче и да користе свој ум; идентификују и решавају проблеме и доносе одлуке користећи критичко и креативно мишљење; раде ефикасно са другима као чланови тима, групе, организације и заједнице; одговорно и ефикасно управљају собом и својим активностима; прикупљају, анализирају, организују и критички процењују информације;
Постизање општих циљева образовања и васпитања ефикасно комуницирају користећи се разноврсним вербалним, визуелним и симболичким средствима; ефикасно и критички користе науку и технологију, уз показивање одговорности према свом животу, животу других и животној средини; схватају свет као целину повезаних система и приликом решавања конкретних проблема разумеју да нису изоловани; покрећу и спремно прихватају промене, преузимају одговорност и имају предузетнички приступ и јасну оријентацију ка остварењу циљева и постизању успеха.
Једино могуће кроз партнерство “одраслих” и “младих”
2025 Лична добит Друштвена добит школа наставници уџбеници курикулум финансирање менаџмент евалуација оцењивања 14
Хвала на пажњи!