Од права на партиципацију до праве партиципације

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
VII i VIII razred u Matematičkoj gimnazijI
Advertisements

Projekat „Učim da učim“
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
Samovrednovanje učenika i roditelja u OŠ Kostrena
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
Poglavlje 1 EVROPSKI PRIORITETI I NACIONALNI SISTEM ZA RAZVOJ ŠKOLA
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
О ВРЕДНОВАЊУ КВАЛИТЕТА РАДА УСТАНОВЕ
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
OШ “Никола Тесла” Нови Сад.
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Сарадња кадра у ПУ и школи
Проф.др Емина Копас-Вукашиновић
Meтодика наставе физике
”СИНЕРГИЈА” Презентације: Привредно право Банкарски послови, банке и друге финансијеске организације Недеља 8.1.
Упутство о друштвеној одговорности
Oblici organizovanja i nadzor delatnosti osiguranja
UKLJUČIVANJE RODNE DIMENZIJE U JAVNE POLITIKE
Васпитно-образовни циљеви у теорији и пракси курикулума
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
Centar za pružanje pravne pomoći u borbi protiv korupcije
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
Покрајински секретар за образовање
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
ЋИРИЛИЦА НАШЕ КУЛТУРЕ или РАЂАЊЕ ИДЕЈЕ
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
Учешће на Конференцији
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Сазнавање у настави Видови сазнања:
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
Шта је портфолио професионалног развоја?
Православни Катихизис
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
Конференција Укљученост родитеља у рад школа и предшколских установа
РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Centar za pružanje pravne pomoći u borbi protiv korupcije -program-
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
Osnovne informacije o projektu
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
Зелена економија и административни капацитети Србије
Иницијативу су покренули
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Проширена делатност и верификација установа
КВАЛИТЕТ УЏБЕНИКА ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Osnovne informacije o projektu
Učešće zemalja zapadnog Balkana u programu ERASMUS +
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

Од права на партиципацију до праве партиципације Тинде Ковач Церовић

Закон о основама система образовања и васпитања Једна од најзначајнијих новина - укљученост ученика у процесе: Планирања образовне политике Националне Школске Руковођења школом Вредновања рада школе

Национални ниво Учешће у раду седница: Националног просветног савета Савета за стручно образовање и образовање одраслих Представници Уније средњошколаца Србије (УНСС) као најрепрезентативније асоцијације ученичких парламената

Ниво школе Учешће у: у раду ученичког парламента и давању мишљења о битним актима школе у одлучивању о одређеним питањима у школском одбору средње школе у раду стручних органа школе у вредновању рада школе

Зашто је то важно?

Заступање интереса ученика Свако има своју перспективу засновану на: животном искуству преференцијама и наравно, интересовањима

Предуслови за активно учешће право прилика подстицај подршка простор Ово је концепт 5П који промовише Савет Европе у својим документима усмереним на подстицање активног учешћа младих

Предуслови за активно учешће у школи Законска регулатива која обезбеђује остваривање права само један од предуслова Неопходна подршка ученицима (и наставницима) кроз континуирано информисање и стицање потребних компетенција

Предуслови за активно учешће у школи Школа – извор подстицаја уместо стрепње Наставник – ментор, супервизор, ресурс, фацилитатор учења, оставља простор ученицима да се изразе, ствара прилике за учење и развој Ученик – активан чинилац у процесу сопстваног образовања

Зашто је то важно?

Постизање општих циљева образовања и васпитања усвајају и изграђују знање, примењују и размењују стечено знање; науче како да уче и да користе свој ум; идентификују и решавају проблеме и доносе одлуке користећи критичко и креативно мишљење; раде ефикасно са другима као чланови тима, групе, организације и заједнице; одговорно и ефикасно управљају собом и својим активностима; прикупљају, анализирају, организују и критички процењују информације;

Постизање општих циљева образовања и васпитања ефикасно комуницирају користећи се разноврсним вербалним, визуелним и симболичким средствима; ефикасно и критички користе науку и технологију, уз показивање одговорности према свом животу, животу других и животној средини; схватају свет као целину повезаних система и приликом решавања конкретних проблема разумеју да нису изоловани; покрећу и спремно прихватају промене, преузимају одговорност и имају предузетнички приступ и јасну оријентацију ка остварењу циљева и постизању успеха.

Једино могуће кроз партнерство “одраслих” и “младих”

2025 Лична добит Друштвена добит школа наставници уџбеници курикулум финансирање менаџмент евалуација оцењивања 14

Хвала на пажњи!