Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ

Сличне презентације


Презентација на тему: "ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ"— Транскрипт презентације:

1 ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ
ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ

2 ОПШТИ ЦИЉ СЕМИНАРА Примена образовни стандарада у планирању,припремању, реализацији наставе и праћењу достизања стандарда постигнућа

3 СПЕЦИФИЧНИ ЦИЉЕВИ СЕМИНАРА
СПЕЦИФИЧНИ ЦИЉЕВИ СЕМИНАРА Унапредити компентенције наставника за наставну област, предмет и методику наставе за планирање, припремање и остваривање програма физичког васпитања и физичко васпитање – изабрани спорт Континуирано и осмишљено праћење, евидентирање и процењивање достигнућа образовних стандарда од V до VIII разреда Достизање образовних стандарда у настави физичког васпитања

4 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Закон о основама система образовања и васпитања, чл.76 тачка 4 ШКОЛСКИ ПРОГРАМ Начин остваривања принципа и циљева образовања и СТАНДАРДЕ ПОСТИГНУЋА, начин и поступак остваривања прописаних наставних планова и програма

5 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Аутономија наставника као педагошког стручњака и стручњака за предмет Аутономија наставника у извођењу наставе је саставни део аутономије школе Аутономија наставника заснована је на професионализацији професије наставника Компентенције за: Наставну област, предмет и методику наставе; Поучавање и учењу; Подршку развоју личности ученика; Комуникацију и сарадњу.

6 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Аутономија наставника значи право наставника као професионалца да самостално конципира процес наставе/учења уз одговорност за резултате учења

7 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Аутономија и одговорност школе проверава се системом екстерног вредновања

8 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Правилник о општим стандардима постигнућа – образовни стандарди за крај обавезног образовања, Просветни гласник РС, бр.5/ 2010. Образовни стандарди за наставни предмет физичко васпитање

9 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Основни разлози за дефинисање образовних стандарда: Унапредити наставни процес Прецизније дефинисати шта је потребно да би се остварио напредак, и тако помогне наставницима у оцењивању ученичких постигнућа Помогне школама и наставницима да оцене резултате свог рада

10 (Службени гласник -Просветни гласник РС, број 34/12)
ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Стандарди квалитета рада образовно-васпитних установа: (Службени гласник -Просветни гласник РС, број 34/12) ОБЛАСТ:Школски програм и годишњи план рада Програми наставних предмета су међусобно програмски и временски усклађени у оквиру сваког разреда У годишњим плановима наставних предмета наведени су циљеви учења по разредима Годишњи планови наставних предмета садрже образовне стандарде У годишњим плановима наставних предмета предвиђена је провера остварености образовних стандарда У оперативним/месечним плановима наставника наведено је којим садржајима ће се остварити циљеви учења предмета у датом разреду Наставници су прилагодили оперативне плане рада специфичностима одељења

11 OБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Образовни стандарди су искази о темељним знањима, вештинама и умењима које ученици треба да стекну до одређеног нивоа у образовању. Преко стандарда се циљеви и задаци преводе на много конкретнији језик који описује постигнућа ученика, стечена знања, вештине и умења Стандарди физичког васпитања су засновани на циљу и општим и посебним задацима националног настваног програма

12 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Карактеристика образовних стандарда је то што су дефинисани у терминима мерљивог понашања ученика Формулације стандарда су конкретне , оперативне и дате у исказима шта ученик ЗНА, МОЖЕ и УМЕ и могуће их је проверити тестирањем или посматрањем

13 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ У настави физичког васпитања дефинисане су за следеће области: Оспособљеност у вештинама Знања о физичком вежбању и физичком васпитању Вредновање физичког вежбања и физичког васпитања од стране ученика

14 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ ОБЛАСТ: Оспособљеност у вештинама чине савладани садржаји програма Физичког васпитања у: Спортским играма ( рукомет,кошарка,одбојка и фудбал) Атлетици ( трчања, бацања и скокови) Вежбама на справам и тлу (тло,прескок,греда,двовисински разбој,кругови,коњ са хватљкама,вратило, разбој) Плесу Ритмичкој гимнастици Пливању Вежбама обликовања Стоном тенису

15 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ ОБЛАСТ: Знања о физичком вежбању и физичком васпитању чине појмови који се користе у физичком вежбању, знања о основним принципима вежбања и правила спортских игара и индивидуалних спортова.

16 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ ОБЛАСТ: Вредновање физичког вежбања и физичког васпитања од стране ученика чине уверења, ставови и вредности које ученик поседује на крају основног образовања о физичком вежбању и физичком васпитању

17 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ ОСНОВНИ НИВО – Описани су захтеви који представљају базични или основни ниво знања, вештина и умења.Очекује се да ће скоро сви, а најмање 80% ученика постићи овај ниво.На базичном нивоу налазе се темељна предметна знања и умења неопходна, како за сналажење у животу, тако и за наставак учења

18 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ СРЕДЊИ НИВО – су захтеви који представљају средњи ниво знања, вештина и умења. Он описује оно што просечан ученик може да постигне. На средњем нивоу ученик поседује сва знања и вештине са основног нивоа, и поред тога има и низ нових компентенција. Очекује се да ће око 50% ученика постићи или превазићи тај ниво.

19 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ НАПРЕДНИ НИВО: Описани су захтеви који представљају напредни ниво знања, вештина и умења.Очекује се да ће око 25% ученика постићи тај ниво.На напредном нивоу ученика поседује све компентенције са предходна два нивоа. Знања и умења са овог нивоа су трансферна, пре свега за даље школовање.Компентенције са овог нивоа су по правилу и когнитивно сложеније од оних са основног и средњег нивоа.Од ученика се очекује да анализира,упоређује,разликује,критички суди,повезује различита знања, примењује их и сналази се у новим и нестандардним ситуацијама.

20 КАКО КОРИСТИТИ ОБРАЗОВНЕ СТАНДАРДЕ У ПЛАНИРАЊУ НАСТАВЕ
КАКО КОРИСТИТИ ОБРАЗОВНЕ СТАНДАРДЕ У ПЛАНИРАЊУ НАСТАВЕ

21 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Коју везу између циљева, задатака и садржаја програма уочавам? Који су то стандарди који се ''провлаче'' кроз све разреде и којима треба да посветим пажњу сваке године?

22 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Како да направим најоптималнији распоред рада у току године узимајући у обзир стандарде Ако је стандардом описано шта моји ученици треба да знају, умеју и могу на крају одређеног периода учења, шта је то што ја треба да урадим како бих им то омогућио?

23 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Које наставне активности (наставника и ученика), облике и методе рада треба да применим, какве захтеве да поставим ученицима да би они остварили постигнућа описана у стандардима? Колико времена и када треба да посветим појединим деловима наставног програма како бих био сигуран да ће ученици оставарити постигнућа?

24 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Које програмске садржаје могу да повежем са одређеним стандардима имајући на уму чињеницу да један стандард могу да повежем са различитим садржајима, чак и у различитим разредима, као и да постоје садржаји које могу да повежем са већим бројем различитих стандарда?

25 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Одговори на ова питања омогућиће наставницима да квалитетно испланирају свој рад и у складу са тим пронађу најадекватнији начин да укључе стандарде у своје годишње и месечне планове и дневне припреме.

26

27 V разред 72 часа VI разред VII разред VIII разред 68 часова 284 часа Физичког васпитања

28 ФИЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ-ИЗАБРАНИ СПОРТ
142 ФИЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ-ИЗАБРАНИ СПОРТ V разред 36 VI разред VII разред VIII разред 34

29 Физичко васпитање-изабрани спорт
284 Физичко васпитање-изабрани спорт 142 426

30 16+8 24 72 Физичко васпитање од 5 разреда до 7 разреда Спортска игра
Физичко васпитање од 5 разреда до 7 разреда 72 Атлетика (јесењи+пролећни) 16+8 Вежбе на справама и тлу 24 Спортска игра Рукомет Кошарка Одбојка

31 ФИЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ 8 РАЗРЕД
ФИЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ 8 РАЗРЕД Атлетик 16+8 Спортска игра Рукомет Кошарка Одбојка 20 Вежбе на справама и тлу 24

32 АТЛЕТИКА V разред 16+8 VI разред VII разред VIII разред 96 часова

33 ВЕЖБЕ НА СПРАВАМА И ТЛУ 96 часова 24 часа у VIII разреду V разреду

34 СПОРТСКА ИГРА 92 часа 24 часова у V разреду 24 часова у VI разреду
СПОРТСКА ИГРА 92 часа 24 часова у V разреду 24 часова у VI разреду 24 часова у VII разреду 20 часова у VIII разреду

35 Физичко васпитање- изабрани спорт
Физичко васпитање-изабрани спорт у V разреду 36 Физичко васпитање-изабрани спорт у VI разреду Физичко васпитање-изабрани спорт у VII разреду Физичко васпитање-изабрани спорт у VIII 34

36 Физичко васпитање-изабрани спорт
V разред РУКОМЕТ 60 24 36 VI разред КОШАРКА VII разред ОДБОЈКА

37 Физичко васпитање-изабрани спорт
VIII разред 54 20 34 104 60

38 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Годишњи план рада:
ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Годишњи план рада: НАСТАВНА ТЕМА АТЛЕТИКА – за 16 часова одредити наставне јединице Одредити стандарде за сваку сваку наставну јединицу

39 Израда писане припреме за наставну јединицу Атлетика
ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Израда писане припреме за наставну јединицу Атлетика

40 Тестови за проверу достигнућа образовних стандарда
ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Тестови за проверу достигнућа образовних стандарда Сачинити тестове –моторичке форме за проверу достигнућа- остварености образовног стандарда

41 Како користити образовне стандарде у оцењивању?
Како користити образовне стандарде у оцењивању?

42 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ ПРАЋЕЊЕ И ОЦЕЊИВАЊЕ (Сл.гл.6/07;5/08;6/09 и 2/10)
ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ ПРАЋЕЊЕ И ОЦЕЊИВАЊЕ (Сл.гл.6/07;5/08;6/09 и 2/10) Стање моторичких способности Усвојене здравствено-хигијенске навике Достигнут ниво савладаности моторних знања, умења и навика у складу са индивидуалним могућностима Однос према раду

43 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању (Службени гласник РС, бр.74/2011).

44 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Члан 5. Оцењивање из предмета који захтевају посебне способности ученика( музичка и ликовна култура, физичко васпитање),обавља се полазећи од његових способности, степена спретности и умешности. Уколико ученик нема развијене посебне способности, приликом оцењивања узима се у обзир индивидуално напредовање у односу на сопствена предходна постигнућа, могућности и ангажовања ученика у наставном процесу.

45 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Члан 10. На почетку школске године наставник процењује претходна постигнућа ученика у оквиру одређене области, предмета, модула или теме, која су значајна за предмет( у даљем тексту: иницијално процењивање).Резултат иницијалног процењивања не оцењује се и служи за планирање рада наставника и даље праћење напредовања ученика.

46 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Члан 9. Бројчано оцењивање успеха ученика из предмета и модула обавља се на основу следећих критеријума: Ученика који остварује веома значаја напредак у савладавању школског програма и у достизању захтева који су утврђени на основном и средњем нивоу посебних стандарда постигнућа, као и већину захтева са напредног нивоа посебних стандарда постигнућа, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа, уз веома висок степен ангажовања, добија оцену одличан (5)

47 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Ученик који остварује напредак у савладавању школског програма и у достизању захтева који су утврђени на основном и већи део на средњем ниву посебних стандарда постигнућа, односно захтева који су одређени ИОП-м и прилагођеним стандардима постигнућа, уз ангажовање ученика и помоћ наставника добија оцену добар ( 3).

48 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Ученик који остварује минимални напредак у савладавању школског програма и у достизању захтева који су утврђени у већем делу основног ниво постигнућа, односно захтева који су одређени ИОП-м и прилагођеним стандардима постигнућа, уз значајну помоћ наставника и ангажовање ученика, добија оцену довољан (2).

49 ОБРАЗОВНИ СТАНДАРДИ Ученик који, ни уз помоћ наставника, не остварује минималан напредак у савладавању школског програма и у достизању захтева који су утврђени на основном нивоу постигнућа, добија оцену недовољан(1). Ученици који стичу образовање и васпитање по ИОП-у, а не достиже захтеве по прилагођеним стандардима постигнућа ревидира се ИОП.

50 НИСУ СВИ НАСТАВНИЦИ ИСТИ ИМА ДОБРИХ НАСТАВНИКА, ИМА ЛОШИХ НАСТАВНИК, ИМА ДОБРО ОБУЧЕНИХ НАСТАВНИКА И ЛОШЕ ОБУЧЕНИХ НАСТАВНИКА – А ПОТЕНЦИЈАЛНО ИМА И ОДЛИЧНИХ НАСТАВНИКА КОЈИ СЕ МУЧЕ ДА ПОСТИГНУ МАКСИМУМ У ШКОЛСКИМ СИСТЕМИМА КОЈИ ИХ СПУТАВАЈУ.


Скинути ppt "ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ"

Сличне презентације


Реклама од Google