ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
Advertisements

БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ
ВИСОКИХ СТРУКОВНИХ ШКОЛА
VISOKA TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA ZVEČAN
PRIMENA OBRAZOVNIH TEHNOLOGIJA NA UNIVERZITETU
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Од права на партиципацију до праве партиципације
ДРВО У ГРАЂЕВИНАРСТВУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: др БИСЕРКА НЕСТОРОВИЋ
CILJANOM AKREDITACIJOM KA INTERNACIONALIZACIJI UNIVERZITETA
Planiranje i analiza poslovanja
OSIGURANJE KVALITETA NA UNIVERZITETU U BIHAĆU
TREND 2019 XXV GODINA SKUPOVA TREND Prof. dr VLADIMIR KATIĆ
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ
KLINIČKI CENTAR VOJVODINE Komisija za unapređenje kvaliteta rada
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Regionalna konferencija Almir Beridan
Prezentacija rezultata ankete
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
VISOKA POSLOVNO- TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA U UŽICU
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
ВИСОКА ГРАЂЕВИНСКО – ГЕОДЕТСКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА
Упутство о друштвеној одговорности
Електронским учењем до креативне наставе
Primer dobre prakse Realizacije aktivnosti 5
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
Покрајински секретар за образовање
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
Upravljanje odnosima s javnošću
UNUTARNJA REVIZIJA U JAVNOM SEKTORU SJEVERNE MAKEDONIJE – PRVI KORACI, POSTIGNUĆA I DALJNJI IZAZOVI – Mite Mitevski, voditelj Središnje harmonizacijske.
Шта је портфолио професионалног развоја?
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
DOBRODOŠLI U IAAS SVIJET!
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
Стручно усавршавање у установи
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
Наставница: Проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Физика 1 ИТ.
СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом
Конференција Укљученост родитеља у рад школа и предшколских установа
Uvod u pravo Evropske unije
STANDARDI SISTEMA UPRAVLJANJA KVALITETOM ISO 9000
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Osnovne informacije o projektu
Zakoni i standardi o zaštiti informacija
Predmet: UPRAVLJANJE RIZIKOM Tema: Polazne osnove procene rizika
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Osnovne informacije o projektu
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
Иницијативу су покренули
Milica Mosurović Nataša Ševo Jelena Jovančević
BEZBEDNOST I ZDRAVLJE NA RADU
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
PROGRAM “PLAVA ZASTAVICA” Blue Flag Program
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
Integrisane marketinške komunikacije
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
Učešće zemalja zapadnog Balkana u programu ERASMUS +
Студијски програм Економија и менаџмент енергетике
Транскрипт презентације:

ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић

УВОД У оквиру активности међународног пројекта Европске Уније, TEMPUS-JPHES 157871 под називом „Occupational safety and health - „Безбедност и здравље на раду – развој курикулума и доживотно учење“, извршено је анкетирање /истраживање за студенате Високе техничке школе струковних студија из Ниша, Високе техничке школе струковних студија у Новом Саду из области БЗР. Истраживања која су презентована у овом раду обухватају: Анкету студената из БЗР- спроведе Ниш Анкета о ергономији рачунара Нови Сад Анкета за дипломиране студенте Нови Сад

Захтеви за радна места и обуке Захтеви за радна места у орагнизацији потребно је да се дефинишу и утврђује у Систематизацији радних места и представљају основу за избор новозапослених и планирање обука. Полазишта за формирање предлога Систематизације су: - организација организације, - планови развоја организације, годишњи сл., - Закон о радним односима, - Закон о безбедности и здрављу на раду, -Закони из области ЗЖС - Закон о заштити од пожара, - захтеви међународних стандарда и прописа из области технологије рада, - захтеви стандарда из области управљања квалитeтом..

Методе истраживања Методе које су коришћене за потребе истраживања су: - Тестирање студента Високе техничке школе струковних студија из Ниша из БЗР и Високе техничке школе струковних студија Нови Сад из области ергономије рачунара Анализа добијених резултата - Препоруке и план за одржавање циљних предавања из БЗР/ергономије рачунара у школској 2012/2013 години. Технике и алати истраживања Алат за истраживање је тест студената из области БЗР/ергономије рачунара. Анкете/тестови садрже следеће групе питања : - питања која проверавају знање из области БЗР/ергономије рачунара - питања која се односе на здравствене проблеме код студената који се повезују са дуготрајним радом за рачунарима.

Циљ истраживања/Мотивација Истаживање везано за БЗР Циљ спроведеног истраживања је да се анализирају знања студената из БЗР у Високој техничкој школи струковних студија у Нишу школске 2010/2011 и 2011/2012 (учествовао је 101 студент ). Истаживање везано за ергономију рачунара На тестирању је учествовало укупно 305 студената са 16 различитих студијских програма

Резултати тестирања из ергономије рачунара Анкета коју су студенти попуњавали се састоји из два дела: I део који представља тест знања који садржи питања из области ергономије рачунара, и II део који представља анкету о присуству здравствених тегоба које се повезују са дуготрајним радом на рачунару код студената.

Odgovori na pitanje: Navedite optimalni položaj monitora u odnosu na korisnika

Нека од питања са теста: Да ли повремено осећате болове у кичми? Да ли имате болове у врату? Да ли повремено имате појаву трњења шаке? Да ли повремено повремено имате болове у ручном зглобу након дуготрајног коришћења рачунара? Да ли осећате замор очију? Да ли су вам очи понекад суве? Да ли вам се понекад замути вид? Да ли имате главобоље? Да ли имате проблеме са сном? Да ли сматрате да сте зависни од рачунара?

ИСТРАЖИВАЊЕ ИЗ БЗР ЗА ДИПЛОМИРАНЕ СТУДЕНТЕ ИСТРАЖИВАЊЕ ИЗ БЗР ЗА ДИПЛОМИРАНЕ СТУДЕНТЕ Циљ спроведеног истраживања је да се прикупе подаци и мишљења свршених студената и приправника у вези са условима рада и БЗР. Постављених питања су следећа: Да ли је послодавац приликом вашег пријема у радни однос показао интересовање за ваше познавање проблема и компетентност у оквиру поља БЗР-а? Да ли вам је послодавац током приправничког стажа организовао обуку и обезбедио материјал за учење из области БЗР-а? Да ли се неке од мера превенције са којим сте упознати током предавања на тему БЗНР-а, се примењују у вашем предузећу или радном окружењу? Остала питања везана су за процену стања БЗР у предузећима у којима су дипломирани студенти тренутно запослени.

РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА

ЗАКЉУЧАК Обука студената/запослених мора да се спроводи у циљу повећања свести и учешћа студената/запослених у реализацији политике безбедности и здравља на раду, подстичући стално креативност и иновативност свих запослених за унапређење система БЗР. Циљ рада је допринос у формирању бољег система БЗР, у нашој земљи и квалитетном образовном систему уз поштовање његових вредности.

ХВАЛА НА ПАЖЊИ