СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Шта је наука?.
Advertisements

ВИСОКИХ СТРУКОВНИХ ШКОЛА
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
Од права на партиципацију до праве партиципације
ДРВО У ГРАЂЕВИНАРСТВУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: др БИСЕРКА НЕСТОРОВИЋ
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
OSIGURANJE KVALITETA NA UNIVERZITETU U BIHAĆU
TREND 2019 XXV GODINA SKUPOVA TREND Prof. dr VLADIMIR KATIĆ
MOBILNOST STUDENATA I NASTAVNOG OSOBLJA U OBLASTI ARHITEKTURE IZMEĐU FAKULTETA TEHNIČKIH NAUKA U NOVOM SADU (SRBIJA) I UNIVERZITETA U ALCALI (ŠPANIJA)
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
UTICAJ MEĐUNARODNIH I DOMAĆIH FAKTORA NA KVALITET VISOKOG OBRAZOVANJA
Лековите и ароматичне биљке
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
Metode V ( anketa, diskurs analiza, kombinacija različitih metoda )
Студијски програм Пословно управљање Модул: Маркетинг менаџмент
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Сарадња кадра у ПУ и школи
Проф.др Емина Копас-Вукашиновић
Meтодика наставе физике
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
Interesne grupe/zainteresovani akteri i koordinacija politika razvoja
Oblici organizovanja i nadzor delatnosti osiguranja
Завод за унапређивање образовања и васпитања
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
РЕАЛИЗАЦИЈА ПРОГРАМСКИХ АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ ИНИЦИЈАТИВЕ ЗА ПОДРШКУ РАЗВОЈУ И УЧЕЊУ РОМСКЕ ДЕЦЕ РАНОГ УЗРАСТА У СРБИЈИ 2-3.октобар Београд.
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
ДИЗАЈН Наставно особље: мр Јелена Матић, доцент
Покрајински секретар за образовање
Физика као наставни предмет
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
План и програм индивидуалног третмана
УПРАВЉАЊЕ НАНОСОМ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Станимир Костадинов, ред. проф.
Сазнавање у настави Видови сазнања:
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
Шта је портфолио професионалног развоја?
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Стручно усавршавање у установи
Водопривреда брдско-планинских подручја
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ Гајење шума посебне намене
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Znanstveno-stručni skup Instituta za javnu upravu
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Osnovne informacije o projektu
Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO
Иницијативу су покренули
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ НАСТАВНО ОСОБЉЕ др Раде Цвјетићанин ванр. проф.
Тема 2. Принципи конструктивизма у сврху примене технологије у настави - настава некад и сад проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
TRENING I RAZVOJ ZAPOSLENIH Prof. Nikola Jančev.
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Проширена делатност и верификација установа
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
ПРОФЕСИОНАЛНИ ПОРТФОЛИО
ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.
Студијски програм Економија и менаџмент енергетике
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА Проф. др Миленко Кундачина Универзитет у Крагујевцу Учитељски факултет у Ужицу

Наставник је основни чинилац система образовања, а ефикасност тог система зависи углавном од: Базичног образовања Континуираног усавршавања Његовог статуса у друштву

Квалитет наставничке професије зависи од: Квалитетног базичног образовања Стицања основних професионалних компетенција Сталног стручног усавршавања

Систем стручног усавршавања у Републици Србији Систем стручног усавршавања у Републици Србији Уочени проблеми: евалуација програма усавршавања; доступност показатеља квалитета програма усавршавања; неусаглашеност понуде програма и потребе запослених у образовању; посредне индикације о незадовољавајућем квалитету програма од стране наставника – неприменљивост знања и понекад некомпетентност реализатора програма ( Станковић, 2011).

Стратегија: Концепција планирања и реализације пограма стручног усавршавања у оквиру наставничких факултета који образују наставнике имплементирана у постојећи систем стручног усавршавања.

АКРЕДИТАЦИЈА ПРОГРАМА ЕВАЛУАЦИЈА ПРОГРАМА ОРГАНИЗАЦИЈА И РЕАЛИЗОВАЊЕ ПРОГРАМА АКРЕДИТАЦИЈА ПРОГРАМА АПЛИЦИРАЊЕ СА ПРОГРАМИМА

Проблемско-садржајна усмереност научних и стручних радова Општа питања, полазишта и финкционисање Искуства у другим земљама Индивидуалне потребе Рад центара за усавршавање запослених у образовању Програми стручног усавршавања Дидактички аспекти

Проблемско-садржајна усмереност научних и стручних радова Евалуација програма Облици усавршавањеа Чиниоци стручног усавршавања –школа, директор, стручни сарадници Индивидуални облици усавршавања Оспособљавање приправника Улога стручних органа

Фрагментарни и некохерентни приступ Апликативна истраживања Анкетирање учесника, без урађених пројеката Пригодни узорци Евалуаторска улога Узгредна запажања Мишљења и ставови

Предмет истраживања Мотивације наставника за стручно усавршавање Мотивације наставника за стручно усавршавање Мишљења наставника о потребама Ставови наставника према усавршавању Начини остваривања Евалуација Мишљења наставника о програмима, облицима и методама Индивидуално усавршавање Заступљеност врста програма и облика усавршавања Коришћење литературе

Недостаци парцијалних аналитичких истраживања Недостаци парцијалних аналитичких истраживања Нису давани одговори како усавршавањем наставника побољшати и задовољити потребе Нису имала упориште у претходним истраживањима па су се понављала Недостатак акционих истраживања па се промене нису могле дешавати у ходу. Извођена аналитичким поступцима као функционална истраживања (нису откривала праву природу узрочно-последичних веза, унутрашња својства, није сагледаван дидактичко-методички процес реализације)

иновацијска, и евалуацијска 1000 библиографских јединица : По карактеру иновацијска, и евалуацијска 1000 библиографских јединица

Теоријски приступ дедукција : Теоријски радови дедукција Теоријски приступ дедукција

Емпиријска истраживања : Емпиријска истраживања дедукција

и : Стручно усавршавање Напредовање у звањима

Смерови у емпиријском приступу У процена ефикасности система – мишљење и процена различитих процењивача Повезаност између облика стручног усавршавања и успешности наставника

Истраживањима доћи до одговора: Колики је и какав утицај наставника на избор акредитованих програма? Колико су повезани садржаји усавршавања са знањима стеченим на факултету? Каква је мотивисаност наставника за усавршавање напредовањем у звањима. Колико програми подстичу самообразовну активност наставника? Колико школе подстичу стварање услова за стручно усавршавање? Колико су програми усавршавања усаглашени са жељом и потребама наставника и развојем науке?

Колико се постојећом понудом програма обезбеђује континуираност, систематичност у знањима и вештинама? Колико је увођењем система напредовања наставника у стручна звања успостављен систем евалуације њиховог рада? Колико су моделом акредитованих програма запостављени остали облици усавршавања? Како функционише целовит модел стручног усавршавања и напредовања? Које су потешкоће и проблеми са променама у пракси?

Каква је повратна информација о ефектима обучавања на унапређивање наставне праксе? Какве су промене у савовима наставника према успостављеном моделу усавршавања?

УЛОГА НАСТАВНИЧКИХ ФАКУЛТЕТА Потреба повезивања нивоа образовања и стручног усавршавања, полазећи од целовитости концепције професионалног развоја наставника; Потреба за што већим укључивањем наставничких факултета у понуде програма стручног усавршавања; Већа могућност и компетентност ових високошколских институција у препознавању потреба наставника и понуди квалитетних програма стручног усавршавања.