Vrednovanje lokalne zajednice/ekonomije

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
[napisati ime inovacije]
Advertisements

SISTEMI PODRŠKE.
Građevinski fakultet u Beogradu, školska 2018/19 godina
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
OSIGURANJE KVALITETA NA UNIVERZITETU U BIHAĆU
Велики победник тема4 тема5 1 бод 1 бод 1 бод 1 бод 1 бод 2 бода
Ponašanje potrošača.
Уређивање чланака на Википедији Србије
Razvoj, dostignuća i budući planovi
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Партнерски односи и насиље у везама младих
Lokalna razvojna strategija
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
Naziv predmeta, broj Predavač Imena članova grupe
OPASNOSTI I ZLOUPOTREBAA LIČNIH PODATAKA
Nives Kopajtich Škrlec, dipl. iur. Zagreb, 7. ožujka 2019.
ПРАВИЛНО УЧЕЊЕ аутор: Нела Крањчевић, педагог.
Vježbe 3: Izgradnja tima
Мала математичка игрица
Rješavanje jednadžbi 2.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
229. Premestite četiri Od 20 palidrvaca sastavljeno je 5 kvadrata. Premestite 4 palidrvca da biste dobili 7 kvadrata
Agencija za mobilnost i programe EU
ЋИРИЛИЦА НАШЕ КУЛТУРЕ или РАЂАЊЕ ИДЕЈЕ
PRVI PROGRAMI ZA OBRAZOVANJE IZ SOCIJALNG RAD U SVIJETU
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Мудрост топле чоколаде
Informacijska pismenost
PROGRAM RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE – 2020.
općenito i na internetu
Groupware – novosti u dizajniranju organizacije ureda
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
МОТИВИ, КОНФЛИКТИ И ОДБРАНЕ
ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.
Razlomljeno linearno programiranje
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
Organizacija preduzeća
DOBRODOŠLI U IAAS SVIJET!
PREDSTAVLJANJE UNIJE POSLODAVACA SRBIJE, PARTNERA NA PROJEKTU
Стручно усавршавање у установи
TEORIJA NASTAVE GOVORNOG I PISMENOG IZRAŽAVANJA
МЕНАЏМЕНТ У БАНКАРСТВУ
Turistička agencija Margita
TAGUCHI METODA.
Lokalni ekonomski razvitak
... ODMORI DUŠU....
Eksperiment.
LOGO – Europskog dana jezika
Revenue Administration Modernization Project External and internal communication modernization Veljača 2012.
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
I što bi smo trebali naučiti?
Fishbone dijagram Prednosti Nedostaci Jednostavnost
Znanstveno-stručni skup Instituta za javnu upravu
PEMPAL IA COP Radna skupina za reviziju u praksi Uvod u rad na terenu
Анализа структуре.
Integrisani informacioni sistemi
Иницијативу су покренули
PRORAČUN GRADA CRIKVENICE ZA GODINU
Procjena sustava financijskog upravljanja i kontrola na razini subjekta Instrument Nacionalne akademije za financije i ekonomiju (NAFE) Ministarstva financija.
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
Koji su neki od najvećih problema koji prijete našim oceanima?
Пример рада регионалне мреже ОШ Исидора Секулић, Панчево Мира Паул
Medijska pismenost i mladi
Definicija i osobine digitalnih biblioteka
ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.
УКЉУЧИ СЕ! ПРЕДЛОЖИ ПРОЈЕКАТ!
Postavljanje protuvirusne zaštite
Транскрипт презентације:

Vrednovanje lokalne zajednice/ekonomije Tehnika afirmativnog istraživanja

Afirmativno istraživanje Afirmativno istraživanje, poput svakog pristupa temeljenog na prednostima, ne negira „negativno“, već se prvenstveno usredotočuje na ono što je dobro, na najbolje stvari koje treba ponijeti sa sobom u proces promjene. Svrha: pomaže u razotkrivanju najboljeg u prošlosti i u sadašnjosti te kako to očuvati; osnovica je za planiranje budućnosti pomaže prekinuti s razdobljima frustracije i pesimizma koji potkopavaju mnoge napore i aktivnosti koje se provode u zajednici; proširuje diskusije zajednice o samoj sebi; uključuje u rasprave o zajednici široke krugove ljudi Afirmativno istraživanje (AI) je pristup promjeni organizacije koju je razvio dr. David Cooperrider i njegove kolege s Weatherhead School of Management (Case Western University). Pogledati više o pristupu na: Appreciative Inquiry Commons at: http://appreciativeinquiry.cwru.edu.

Pretpostavke AI se temelji se na sljedećim pretpostavkama: U svakoj organizaciji ili grupi nešto funkcionira. Ono na što se usredotočujemo postaje naša stvarnost. Ako tražimo probleme, naći ćemo ih (i učinit ćemo ih većim). Treba tražiti i naglašavati rješenja koja već postoje. Način na koji postavljamo pitanja utječe na neki način na grupu. Jezik koji koristimo stvara našu stvarnost. Zamišljanje budućnosti je jasnije i više moguće ako je utemeljeno na stvarnosti prošlosti. Ako u budućnost prenosimo dijelove prošlosti, oni trebaju biti ono najbolje što nam se dogodilo. Važno je vrednovati razlike i prepoznati kako se stvarnost stvara u trenutku i da uvijek postoje različite stvarnosti. Osjećaj manjka i ograničenosti može postati samo-ispunjavajući (suprotno: Pigmalionov efekt).

Rješavanje problema vs. afirmativno istraživanje Riječima Thomas H. White-a, bivšeg voditelja GTE Telephone Operations: Afirmativno istraživanje nas usredotočuje na pozitivne aspekte našeg života i koristi ih kako bi se ispravili negativni. Suprotno je pristupu rješavanja problema (eng. problem-solving).

Afirmativno istraživanje Afirmacija i vrednovanja onoga što je najboljeg; Zamišljanje „što bi moglo biti” Dijalog o onome „što bi trebalo biti” Inoviranje onog „što će biti” Fokusira se na budućnost Rješavanje problema Identifikacija problema Analiza uzroka Analiza mogućih rješenja Akcija, planiranje Foskusira se na prošlost Fokusira se na budućnost Osnovna pretpostavka: Organizacija je problem koji se mora riješiti. Osnovna pretpostavka: svaka organizacija je zagonetka koju treba razotkriti.

Ciklus u 5 koraka 1. definicija 2. razotkrivanje 3. snovi 5. sudbina Što je fokus istraživanja? pojašnjenje 2. razotkrivanje strateški kontekst Što je dobro? Što je posebno dobro? afirmacija 3. snovi svrha, vizija Kako bi moglo biti? davanje energije 5. sudbina Što će biti? strukture, implementacija inoviranje POZITIVNA JEZGRA 4. dizajn Kako bi trebalo biti? - ideal relacije & organizacija su-izgradnja

Kako ju koristiti? Slijediti sljedeće korake: provođenje individualne analize provođenje intervjua organiziranje diskusije u malim grupama organiziranje diskusije u velikim grupama izabiranje načina održavanja kontinuiteta eksperimentiranje s alternativnim oblicima te tehnike

1. provođenje individualne analize Svaki član vaše grupe (koja želi ili je zadužena za promjene) treba odgovoriti na sljedeća pitanja: Što smatrate najvrjednijim u zajednici? Opišite jedan od najboljih iskustava koje ste imali sa zajednicom. Nabrojite tri stvari koje biste, vezano uz zajednicu, prenijeli sa sobom u budućnost, kada biste to mogli? Objasnite zašto baš te tri?

3. organiziranje diskusije u malim grupama 2. Provođenje intervjua podijelite članove grupe u timove sastavljene od dva člana (za timove je bolje da se ne poznaju) neka se međusobno intervjuiraju (neka vode također zabilješke), tj. neka razmjene mišljenja o tri pitanja iz prethodna koraka 3. organiziranje diskusije u malim grupama organizirajte članove vaše grupe u male grupice koje će raspravljati o odgovorima iz prethodnog koraka cilj je pronaći zajedničke teme iz odgovora – 'stvari' o kojima se članovi grupe slažu što bi prenijeli u budućnosti

4. organiziranje diskusije u velikim grupama raspravite u velikoj grupi o rezultatima do kojih ste došli u prethodnim koracima cilj: identificirati 'stvari' koje svi žele "prenijeti u budućnost" Karakteristike / vrijednosti / 'stvari' Zašto je to važno?

5. izabiranje načina održavanja kontinuiteta potičite članove grupe na iskazivanje prijedloga o prevođenju ideja u aktivnosti pozovite ih na aktivno sudjelovanje u stvaranju vizije, strateškog plana i njihovoj implementaciji. 6. eksperimentiranje sa alternativnim oblicima ove tehnike tehnika može promijeniti u najrazličitijim oblicima o tome kako su primijenjene u nekim slučajevima, pročitajte na stranicama http://appreciativeinquiry.case.edu/practice/videoDetail.cfm?coid=11942 http://www.youtube.com/watch?v=4lNC6--JuoY http://appreciativeinquiry.case.edu/practice/videoDetail.cfm?coid=2366

Tehnika može pomoći u: promjeni kulture dizajniranju strategije rješavanju problema poboljšanju kvalitete razvijanju proizvoda / usluga rješavanju konflikata među ljudima (na svim razinama) organizacijskim promjenama ...