OPŠTINA TIVAT SLOBODNA STOLICA.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Konto, kontni okvir, kontni plan
Advertisements

Конвенција о правима детета – како је све текло
POSLOVNIK O RADU REDOVNE SKUPŠTINE UDRUGE OSOBA S CEREBRALNOM I DJEČJOM PARALIZOM RIJEKA U Rijeci, 24. travnja 2019.
Мале хидроелектране у Републици Српској
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
Од права на партиципацију до праве партиципације
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ НАЦРТ ОДЛУКЕ О БУЏЕТУ за годину
Законодавна политика ЕЗ/ЕУ
РАДОЈКА ПОПОВИЋ, дипл.инж.техн.
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
Lokalna razvojna strategija
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ ОДЛУКУ О БУЏЕТУ за годину
ВИСОКА ГРАЂЕВИНСКО – ГЕОДЕТСКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА
Упутство о друштвеној одговорности
Interesne grupe/zainteresovani akteri i koordinacija politika razvoja
Транспарентност – Србија Београд, 1. септембар 2010.
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
РЕАЛИЗАЦИЈА ПРОГРАМСКИХ АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ ИНИЦИЈАТИВЕ ЗА ПОДРШКУ РАЗВОЈУ И УЧЕЊУ РОМСКЕ ДЕЦЕ РАНОГ УЗРАСТА У СРБИЈИ 2-3.октобар Београд.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
“Projektna dostignuća”
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
PROGRAM RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE – 2020.
Ovako smo počeli a i 6.b, zajedno za Europu, surađujemo dok radimo svatko na svom projektu, a na kraju ćemo biti ponosni i na svoj i na drugi.
РОДНО ОДГОВОРНО БУЏЕТИРАЊЕ
Предлог новог устава Србије и борба против корупције
Budva, hotel "Mogren" godine
Podržan od: NOVIB LGI/OSI
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
Бранислав БОШКОВИЋ, ЖЕЛКОН 2014
PREDSTAVLJANJE UNIJE POSLODAVACA SRBIJE, PARTNERA NA PROJEKTU
Транспарентност – Србија Београд, 1. септембар 2010.
СПРОВОЂЕЊЕ СТАМБЕНЕ ПОДРШКЕ НА ЛОКАЛНОМ НИВОУ
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
Uvod u pravo Evropske unije
Izveštaj o praćenju za period januar – jul 2019.
Napredni imovinski standard uvod
Sistem plata zaposlenih u javnim službama u Srbiji
Stalna konferencija grdova i opština
UPRAVLJANJE OSNOVNIM SREDSTVIMA SA POSEBNIM OSVRTOM NA DALEKOVODE
СТРАТЕГИЈЕ ЛОКАЛНИХ САМОУПРАВА
Uvod u nauku o državi i pravu
Град Сремска Митровица
Пројекат реформе локалних финансија
Investiraj u Loznicu
LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА, МЕСТО И УЛОГА ЛОКАЛНЕ СКУПШТИНЕ
Integrisani informacioni sistemi
Иницијативу су покренули
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
PRIMER: Uduženje TERRA’S i Regionalni Arhus centar Subotica
Унапређење локалних финансија
Бесплатна правна помоћ Обука за одлучивање о захтеву за бесплатну правну помоћ .
PROGRAM “PLAVA ZASTAVICA” Blue Flag Program
Izrada plana kapitalnih investicija
Antikorupcijsko pravno savetovalište – ALAC (Advocacy and Legal Advice Center) godine, Beograd Konferencija se organizuje u okviru projekata:
Проширена делатност и верификација установа
УРБАНИСТИЧКИ ЗАВОД БЕОГРАДА ЈАВНО УРБАНИСТИЧКО ПРЕДУЗЕЋЕ
ПРИВРЕДНА КОМОРА БЕОГРАДА
GRUPA 1.
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.
УКЉУЧИ СЕ! ПРЕДЛОЖИ ПРОЈЕКАТ!
Unapređenje sistema upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom u Republici Srbiji Udruženje operatera za upravljanje ambalažom I ambalažnim otpadom Srbije.
Транскрипт презентације:

OPŠTINA TIVAT SLOBODNA STOLICA

KRATKI PODACI O OPŠTINI Površina 46 km², broj stanovnika cca. 15 000 32 odbornika, 86 zaposlenih Poslove lokalne uprave vrše 3 sekretarijata: Sekretarijat za urbanizam i stambeno komunalne poslove Sekretarijat za finansije i budžet Sekretarijat za privredu i društvene djelatnosti 3 službe i 2 direkcije 2 Javna preduzeća, 2 Javne ustanove Lokalni javni radio difuzni servis- Radio Tivat 80 NVO

KRATKI PODACI O OPŠTINI Usvojen veliki broj detaljnih planova, projekata i studija lokacije U toku je izgradnja primarne, sekundarne i tercijarne kanalizacione mreže Završena javna rasprava na PUP (Prostorno Urbanistički Plan) za Opštinu u skladu sa novim zakonom – očekuje se usvajanje U toku su državne studije lokacije za atraktivne zone u zoni morskog dobra Intezivna investiciona aktivnost (Porto Montenegro, Gradska kuća)

U fazi kad se završavaju krupni infrastrukturni objekti i bogat planski period, važno je shvatiti da je lokalna samouprava i mnogo šire od onog što se na prvi pogled vidi Važno je okrenuti se prema unutra, graditi unutrašnje kapacitete, prihvatiti nove izazove, ideje, inovacije koje znače korak više na planu stvaranja jedne moderne lokalne uprave koja će biti istinski servis građana

PRIMJER O DOBROJ PRAKSI: Izmjena poslovnika o radu skupštine i korišćenje “ SLOBODNE STOLICE „ - transparentan i otvoren rad lokalnog parlamenta i organa lokalne uprave

KOJI JE PROBLEM KOJI SMO ŽELJELI KROZ DOBRU PRAKSU DA RIJEŠIMO Poslovnikom o radu SO koji je bio na snazi prije izmjena, samo jedan predstavnik NVO je mogao da učestvuje u radu Skupštine  Nejasna procedura izbora i nerazrađeni kriterijumi za izbor predstavnika NVO Ostavljeno diskreciono pravo predsjedniku Skupštine da bira predstvanika NVO

Zbog nepostojanja jasnih kriterijuma i procedure za izbor predstavnika nije se postizala kompetentnost, kredibilnost i zainteresovanost predstavnika NVO  U radu lokalnog parlamenta učestvuju samo odbonici koji u radu Skupštine prenose svoje stavove i zastupaju interese svojih partija REZULTAT – nepostojanje interesovanja za učešće predstavnika NVO u radu Skupštine

4. ŠTO SMO ŽELJELI DA POSTIGNEMO KROZ DOBRU PRAKSU Unapređenje komunikacije na relaciji NVO-Lokalna Samouprava, Veća zainteresovanost i motivisanost za procese donošenja i implementacije odluka ,samim tim i veća odgovornost Kroz usvojene kriterijume i način izbora doprinijeti građenju kapaciteta i unapređenju profesionalnosti NVO

Angažovanje referentnih predstavnika NVO sektora, odnosno građana, u radu radnih grupa za donošenje i implementaciju strateških dokumenata Kvalitetnije, transparentnije i objektivnije vršenje poslova lokalne uprave u cilju stvaranja istinskog servisa građana

KAKO SMO INICIRALI I PRIPREMILI DOBRU PRAKSU Pokretač inicijative: Centar za Razvoj Nevladinih Organizacija Inicijativa je odmah prihvaćena od strane lokalne samouprave uz svesrdnu podršku Predsjednika Opštine , Predsjednika Skupštine , odbornika i samih NVO čime je potvrđeno da smo otvoreni za inicijative koje dolaze od NVO U kratkom roku urađeni su amandmani na Poslovnik o radu Skupštine

REALIZACIJA DOBRE PRAKSE Izvršene izmjene poslovnika na način da se predstavnicima NVO dostavi poziv za Skupštinu i materijal u istom roku i na isti način kao i za odbornike Imaju pravo da iznesu svoje predloge, sugestije i mišljenja o pitanjima koja su na dnevnom redu

Utvrđeni jasni kriterijumi koje moraju ispunjavati NVO: da je registrovana najmanje godinu dana da ime sjedište u Tivtu da ima realizovan projekat vrijednosti 5.000 € ili neku značajniju aktivnost i da u svojim aktima ima utvrđen interes za predmetnu oblast odnosno temu.

NVO dostavljaju dokumentaciju skupštinskoj službi kojima dokazuju da ispunjavaju navedene kriterijume Skupštinska služba poziva predstavnike NVO (koje su ispunile prethodne kriterijume) na zajedničkom sastanku prije svake sjednice skupštine NVO same vrše izbor predstavnika Uspostavljeno pravo većem broju predstavnika NVO zavisno od kompetencija znanja i zainteresovanosti da učestvuju u radu lokalnog parlamenta odnosno po pojedinim tačkama dnevnog reda

KOJI SU REZULTATI DOBRE PRAKSE Učešćem više predstavnika NVO u radu skupštine čuju se različita mišljenja, predlozi sugestije Predstavnici NVO „ koji su produžena ruka građana“ preuzimaju dio odgovornosti za odluke i njihovo sprovođenje i postaju svojevrsni kontrolori efikasnosti rada skupštine i organa lokalne uprave Olakšava se realizacija usvojenih odluka jer predstavnici NVO učestvuju u procesu od samog njegovog početka

Građani mogu preko predstavnika NVO da utiču na kvalitet veoma važnih odluka na lokalnom nivou Skupštine koje se inače javno prenose postaju sadržajnije, zanimljivije a od skupštine do skupštine mijenjaju se predstavnici NVO koji učestvuju u njenom radu Stvara se povoljan ambijent , gradi se međusobno povjerenje, postiže otvorenost i transparentnost u radu organa lokalne samouprave

KOJI S U RESURSI I KAKVA JE ODRŽIVOST DOBRE PRAKSE Nije potrebno izdvajati neka značajnija i posebna sredstva već redovna budžetska sredstva za rad Parlamenta Ljudski resursi su isti kao i za rad lokalnog Parlamenta -najvažniji resurs je postojanje političke volje, postojanje potrebne doze tolerancije da se sasluša i neko ko je van političkih struktura, da se uvaži njegovo mišljenje, predlog, sugestija

Dobra praksa je u potpunosti održiva a njeni rezultati lako mjerljivi i jasni (vodi se redovna evidencija prisustva i kroz zapisnike o radu skupštine, bilježe primjedbe predlozi i sugestije predstavnika NVO) Dobra praksa može biti stimulativna i za druge lokalne samouprave ukoliko u njihovim strukturama postoji politička volja za tako nešto

PRIMJENLJIVOST I PODRŠKA ZA UVOĐENJE DOBRE PRAKSE Ova dobra praksa kao što je rečeno može biti primijenjena u bilo kojoj jedinci lokalne samouprave Postoji naša spremnost za konkretnu pomoć u realizaciji dobre prakse u onoj lokalnoj samoupravi koja je spremna da to uradi

NAUČENE LEKCIJE I PREPORUKE Da ova dobra praksa nije teško sprovodljiva samo kad postoji volja svih da se ona realizuje Da doprinosi jačanju demokratije na lokalnom nivou, izgradnji prosperitetnog i otvorenog društva, a sve u kontekstu evropskih i evroatlantskih integracija Ponosni smo na našu dobru praksu “Prihvatite našu dobru praksu, nećete se pokajati!!!”

HVALA NA PAŽNJI