ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Advertisements

Оцењивање засновано на стандардима
DRIVEN Cilj EU projekta usklađivanja profesionalnih vještina instruktora (Obuka trenera za FCO – periodički trening) Zagreb, 9. prosinca Valérie.
План и програми наставе и учења
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
UPIS U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Готовост деце за школу Континуитет у сарадњи
Сарадња кадра у ПУ и школи
Meтодика наставе физике
-веза наставе и оцењивања двосмерна
ЈУ ОШ „ЂОРЂО ПАНЗАЛОВИЋ“ ОСИЊА, ДЕРВЕНТА
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
INKLUZIVNO OBRAZOVANJE
Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању
Васпитно-образовни циљеви у теорији и пракси курикулума
Дијабетес у пракси Аутори: Биљана Зекановић, сестра на превентиви
Р Е П У Б Л И К А С Р П С К А ЈУ Центар средњих школа „ИВО АНДРИЋ“ ПРЊАВОР П Р Њ А В О Р   Раде Врањешевић бр.1. , Прњавор, тел
НИВО РИЗИКА.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
Покрајински секретар за образовање
План и програм индивидуалног третмана
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Сазнавање у настави Видови сазнања:
Предиспитне обавезе студената
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
(Potencijalno) Daroviti učenici
Pripremila : Dijana Milanović, prof.
Специјализована ИТ одељења
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Стручно усавршавање у установи
Завод за унапређивање образовања и васпитања
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
ИОП (ИНДИВИДУАЛНИ ОБРАЗОВНИ ПЛАН).
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
REHABILITACIJA INTELEKTUALNO OMETENIH OSOBA
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
Provedba stručno-pedagoškoga nadzora
ИНТЕРНА ЗАШТИТНА МРЕЖА.
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Иницијативу су покренули
Тема 2. Принципи конструктивизма у сврху примене технологије у настави - настава некад и сад проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 2: НАСТАВА И УЧЕЊЕ
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Проширена делатност и верификација установа
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
Педагошка интеракција (социо-конструктивистичко становиште),
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
РЕПУБЛИЧКИ ПЕДАГОШКИ ЗАВОД
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина ИНКЛУЗИЈА ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина

Образовање дјеце са тешкоћама у развоју Тешкоће у интеграцији: Неприпремљени наставници Нема методичких иновација Архитектонске препреке Отпори и негативни ставови наставника

Тешкоћа у развоју није суштина идентитета дјетета. Дијете са тешкоћама Тешкоћа у развоју није суштина идентитета дјетета. Неупадљивo помагати - Дјетету треба помоћи како би до изражаја дошли очувани потенцијали. Градити самопоштовање дјетета на очуваним потенцијалима Стварати позитивну климу у одјељењу у којој ћe дијете бити прихваћено и успјешно. Секундарне посљедице је могуће ублажити: Анксиозност Депресија Претјерана зависност Неосјетљивост на потребе других

Пракса у Техничкој школи “Михајло Пупин” Тимски рад заснован на утврђеним стратегијама дјеловања Сарадња са родитељима Сарадња са Центром за социјални рад ДИРЕКТОР ПЕДАГОГ ОДЈЕЉЕЊСКИ СТАРЈЕШИНА НАСТАВНИК ПСИХОЛОГ СОЦИЈАЛНИ РАДНИК Центар за социјални рад

Пракса у Техничкој школи “Михајло Пупин” Прилагођен приступ образовним потребама дјеце: • Индивидуализација наставе и коришћење достигнућа савремене педагогије • Уклањање архитектонских и комуникацијских баријера • Израда и примјена индивидуалног образовног програма

Дјеца са интелектуалним тешкоћама Дјеца са граничним способностима Дјеца са лаком менталном заосталошћу Посљедице: Неуспјех у школи Тешкоће у разумијевању значења опаженог Склоност ка понављању истих радњи Отежано апстрактно мишљење Тешкоће у исказивању мисли Успорене или појачане психомоторне активности (најчешће ометање других у раду) Избјегавање организованих активности, тешко укључивање у групу вршњака Краткотрајна пажња

Како наставник може помоћи? Прилагођавање активности очуваним способностима дјетета Коришћење очигледних средстава у настави Ослобађање од небитних садржаја у настави

Пракса у Техничкој школи “Михајло Пупин” Индивидуализација или прилагођавање обухвата: • Прилагођавање простора и услова - организације рада • Прилагођавање материјала и учила • Прилагођавање метода и облика рада • Прилагођавање испитивања и оцјењивања • Прилагођавање садржаја и исхода учења

Примјер добре праксе у Техничкој школи “Михајло Пупин” Ученик Д.Г. је редовно завршио основну школу са слабим успјехом. У средњу школу уписан је шк.2010/11, занимање бравар. Наставници и одјељењски старјешина: •Тешко пише, не зна бројеве. • Не овладава градивом. • Спорије овладава вјештинама у социјалној интеракцији и комуникацији. • Тешко генерализује (преноси научено на друге сличне ситуације), усваја апстрактне појмове. • Спорије учи да уважи потребе других. Психолог: Отежана комуникација и социјална интеракција Гранична интелектуална способност – тест интелигенције Разговор са родитељем Захтјев за процјену способности

Примјер добре праксе у Техничкој школи “Михајло Пупин” Ученик Д.Г. Налаз и мишљење комисије за процјену способности, мај 2011: Д.Г. има граничне интелектуалне способности и едукативно је запуштен, те се предлаже појачан индивидуални рад због васпитне занемарености. Ученик се школује по посебном програму. Педагог: Упознавање чланова ОВ са тешкоћама Д.Г. Савјетодавни рад на изради индивидуалних оперативних програма Сарадња са одјељењским старјешином Сарадња са родитељима - мајком Социјални радник: Упознавање чланова ОВ са тешкоћама Д.Г. Сарадња са одјељењским старјешином Сарадња са родитељима – мајком.

Примјер добре праксе у Техничкој школи “Михајло Пупин” Наставници: Циљеви постављени у складу са процјеном јаких страна и интересовања ученика: • Циљеви за учење социјалних и комуникацијских вјештина • Систематично прилагођавање приступа - искуствено активно учење и учење корак по корак • Рад на очигледним, конкретним материјалима и ситуацијама • Похвала за сваки напредак у учењу и стварање услова за добијање такве подршке и од вршњака • Непостављање ограничења (Он то не може.) • Став да су знања и вјештине које ученик стекне примјењиви у свакодневном животу и да доприносе његовој социјализацији • Укључивање у вршњачку групу •Прилагођавање исхода учења и наставних садржаја • Оцјењује се ниво остварености исхода, степен ангажовања и истрајности ученика, као и помаци у односу на његова претходна постигнућа •Активности прилагођене Д.Г. нису издвојене од активности са одјељењем (за исти садржај користе се различити нивои обрaде, према Блумовој таксономији

Пракса у Техничкој школи “Михајло Пупин” Д.Г. у трећем разреду је: • Истрајан и марљив у испуњавању договорених задатака и обавеза • Веома поносан на сваки напредак у учењу и показује радост ако му и други за то одају признање • Дружељубив, у добрим односима са вршњацима • Спреман на сарадњу, радо учествује у заједничким пословима, обавља задужења која је добио и радује се похвали за оно што је добро учинио • Постиже најбоље резултате на практичној настави, са закључном оцјеном одличан • Школовање завршава са добрим успјехом и примјерним владањем • Вршњаци га прихватају и уважавају.