Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

КЉУЧНА ОБЛАСТ 2: НАСТАВА И УЧЕЊЕ

Сличне презентације


Презентација на тему: "КЉУЧНА ОБЛАСТ 2: НАСТАВА И УЧЕЊЕ"— Транскрипт презентације:

1 КЉУЧНА ОБЛАСТ 2: НАСТАВА И УЧЕЊЕ

2 Како се учитељи и наставници припремају за час, да ли међусобно сарађују, колико подстичу ученике на активно учење, повезивање градива и примену наученог, те како прате њихово напредовање и оцењују их анализирали смо ове школске године и упоредили их са ставовима родитеља и ученика. Користили смо се допуњеним упитницима за ученике, родитеље, наставнике и учитеље.

3 Истраживање је рађено за разредну и предметну наставу, а обухваћени су ученици од 5. до 7. разреда, родитељи ученика млађе и старије смене, учитељи и наставници. Ученици разреда су попуњавали анонимне упитнике путем Мудла, наставницима и учитељима су подељени онлајн формулари, док су родитељи анонимно попуњавали анкете на разредним родитељским састанцима. Анализом упитника за ученике 5 – 7. разреда, њих 207, дошли смо до следећих резултата:

4

5

6 ве ли ки бр ој на ст ав ни ка више од половине наставника
Бр. ТВРДЊА / ИСКАЗ ве ли ки бр ој на ст ав ни ка више од половине наставника мање од половине наставника ма ли бр ој на ст ав ни ка 1. Наставник равномерно комбинује усмено и писмено испитивање (нема ни превише ни премало контролних задатака и тестова) 35% 29% 19% 16% 2. Наставник води рачуна о могућностима ученика (прилагођава количину и врсту задатака, време и начин израде задатака за децу која теже уче и за даровиту децу) 28% 20% 23% 3. Начин рада наставника (методе, облици, наставна средства и материјали) чини да су нам часови интересантни. 26% 4. Наставник нас подстиче на самосталан рад (подстиче радозналост, обучава нас и упућује да истражујемо додатне изворе знања, да радимо пројекте, да припремамо и држимо час...) 30% 25% 15% 5. Наставник претежно мотивише ученике похвалама и наградама. 21% 22% 36% 6. Наставник претежно мотивише ученике критиком и казнама. 7. Знања стечена од наставника у школи користим у свакодневном животу. 33% 13% 8. Наставник нам саопштава оцену на часу, након усменог одговарања или прегледаног писменог рада. 67% 17% 7% 9%

7 9. Да ли СЕБИ постављаш циљеве у вези са школом, да ли правиш план активности (дневни, недељни), распоред рада и слободног времена? Имам сопствене циљеве, планирам и држим се свог плана. 63% Имам сопствене циљеве, планирам, али не истрајавам у реализацији. 10% Имам жељу за успехом, али не умем да испланирам, треба ми подстицај. Имам жељу за успехом, али немам план и распоред. 17% 10. Како реагујеш на лошије оцене у школи (означи најчешћи, тј. најизраженији одговор)? љутим се на себе 58% љутим се на наставника/цу 1% љутим се на другове/це из разреда 2% срамота ме је пред другима 11% страх ме је од реакције родитеља (кријем оцену) 13% не потресам се због тога, свеједно ми је 14% 11. Како твоји родитељи реагују на твоје лошије оцене (означи најчешћи, тј. најизраженији одговор)? љуте се на себе 3% љуте се на наставника/цу љуте се на мене 31% смирено разговарају са мном, пружају ми помоћ у поправљању оцене 61% разговарају са наставницима о томе како да поправим оцену 4%

8 12. Да ли и на који начин ти родитељи помажу у учењу и изради домаћих задатака (означи по теби најтачнији одговор)? редовно раде са мном скоро све што имам за школу (учимо, пишемо...) 8% помажу ми када имам пуно за домаћи или кад ми је нешто баш тешко 24% радим самостално, али ми редовно прегледају урађено и преслишају ме 40% због презапослености, ретко се укључују у моје учење и рад код куће 28% 13. Да ли учиш са разумевањем (раздвајаш битно од небитног, знаш да се служиш уџбеником и свеском, повезујеш ново градиво са претходним знањем...)? учим с разумевањем 45% неке ствари добро разумем, а у неким ми треба помоћ 38% учим углавном напамет 11% учим углавном уз помоћ родитеља или неког у кући 3% друг/другарица ми помаже у учењу 14. Шта мислиш о ДОПУНСКОЈ настави у нашој школи? допунска се одржава довољно често, редовно је похађам и то даје резултате 23% похађам допунску, али се нередовно и недовољно одржава, па нема ефекта 9% знам термине допунске, али нередовно одлазим на те часове 15% знам термине допунске, али радије идем на приватне часове 6% треба ми допунска настава, али не знам кад се одржава нису ми потребни часови допунске наставе 41%

9 мали број наставника мотивише ученике похвалама и наградама.
више од половине ученика мисли да часови у нашој школи нису интересантни. мали број наставника мотивише ученике похвалама и наградама. понуђене ваннаставне активности у школи не одговарају интересовањима свих ученика. 15. Шта мислиш о СЕКЦИЈАМА СЛОБОДНИХ АКТИВНОСТИ у нашој школи? понуда је разноврсна, пронашао/ла сам секцију/је по својој мери 39% у понуди нема оног што мене интересује, па не идем на секцију у школи 33% ангажован/а сам у превише слободних активности у школи, преоптерећен/а сам ваннаставним активностима 6% преоптерећени смо и часовима редовне наставе, секције су сувишне 22%

10 Анализом упитника за родитеље ученика 5 - 7
Анализом упитника за родитеље ученика разреда, њих 170, дошли смо до следећих резултата: Бр. ТВРДЊА / ИСКАЗ велики број више од половине мање од половине мали број немам сазнања 1. Наставник равномерно комбинује усмено и писмено испитивање (нема ни превише ни премало контролних задатака и тестова). 28,40% 33,14% 14,79% 13,61% 10,06% 2. Наставник води рачуна о могућностима ученика (прилагођава количину и врсту задатака, време и начин израде задатака за децу која теже уче и за даровиту децу). 13,10% 22,02% 20,83% 30,36% 13,69% 3. Начин рада наставника (методе, облици, наставна средства и материјали) чини да су часови интересантни ђацима (Ваше дете Вам је причало о неком часу зато што му је био занимљив?) 7,74% 23,81% 27,98% 32,14% 8,33%

11 Наставник претежно мотивише ученике похвалама и наградама. 4,14%
Бр. ТВРДЊА / ИСКАЗ велики број више од половине мање од половине мали број немам сазнања 4. Наставник подстиче ученике на самосталан рад (подстиче радозналост, обучава их и упућује да истражују додатне изворе знања, да раде пројекте, да припремају и држе час...) 11,18% 21,18% 32,94% 28,24% 6,47% 5. Наставник претежно мотивише ученике похвалама и наградама. 4,14% 17,16% 30,18% 33,14% 15,38% 6. Наставник претежно мотивише ученике критиком и казнама. 8,28% 11,24% 20,12% 28,99% 31,36% 7. Примећујете да знања стечена од наставника у школи Ваше дете користи у свакодневном животу. 12,50% 25% 20,24% 27,38% 14,88% 8. Наставник саопштава ђацима оцену на часу, након усменог одговарања или прегледаног писменог рада. 70,06% 14,37% 4,79% 4,19% 6,59%

12 Родитељи сматрају да: мањи број наставника води рачуна о могућностима ученика, недовољно их подстиче на самосталан рад и примену школског знања у свакодневном животу мало наставника похваљује ученике и труди се да им часови буду занимљиви.

13 9. На које начине се информишете о оценама, владању и напредовању Вашег детета у школи (заокружите СВЕ начине информисања КОЈЕ КОРИСТИТЕ): разговором са својим дететом 23,71% индивидуалним разговором у школи са одељењским старешином 18,14% телефонским разговором са одељењским старешином 6,29% индивидуалним разговором са предметним наставницима у школи 5,43% разговором са дететовим друговима из одељења 3,43% путем листића са оценама преписаним из Дневника (од одељењског стерешине) 14,57% саопштењем стрешине на родитељским састанцима 15,57% из дететове ђачке књижице и сведочанства 12,86% 10. Да ли Ваше дете САМО СЕБИ поставља циљеве у вези са школом, да ли прави план активности (дневни, недељни), распоред рада и слободног времена? има сопствене циљеве, планира и држи се свог плана 35,23% има сопствене циљеве, планира, али не истрајава у реализацији 17,62% има жељу за успехом, али не уме само да испланира, треба га подстицати 33,68% жеља за успехом је уопштена, нема плана и распореда, тежи да се забавља што дуже 13,47%

14 11. Како Ваше дете реагује на лошије оцене у школи (заокружите највише 2 одговора,оне који су најчешћи, тј. најизраженији у понашању )? љути се на себе 43,07% љути се на наставника/цу 22,99% љути се на другове/це из разреда 0,73% срамота га је пред другима 11,31% страх га је од Ваше реакције (крије оцену) 13,14% не потреса се због тога, као да му је свеједно 8,76% 12. Како Ви реагујете на дететове лошије оцене (заокружите највише 2 одговора,оне који су најчешћи, тј. најизраженији у понашању )? љутите се на себе 6,18% љутите се на наставника/цу 1,93% љутите се на своје дете 16,99% смирено разговарате са дететом, понудите му помоћ у поправљању оцене 55,60% посаветујете се са дотичним наставником како да дете поправи оцену 19,31% 13. Да ли и на који начин помажете свом детету код куће у учењу и изради домаћих задатака (заокружите један одговор, по Вама најтачнији)? редовно радим с дететом скоро све што има за школу (учимо, пишемо...) 8,19% помажем му када има пуно за домаћи или кад му је нешто баш тешко 31,58% дете доста ради самостално, али редовно прегледам урађено и преслишам га 43,27% због презапослености, ретко се укључујем у дететово учење и рад код куће 16,96%

15 14. Да ли Ваше дете учи са разумевањем (раздваја битно од небитног, зна да се служи уџбеником и свеском, повезује ново градиво са претходним знањем...)? оспособљено је и учи с разумевањем 28,65% неке садржаје добро разуме, а у некима му треба помоћ 60,82% учи углавном напамет, механички 5,85% учи само уз моју или помоћ неког другог у кући 4,68% 15. Шта мислите о ДОПУНСКОЈ настави у нашој школи (заокружите 1 одговор, по Вама најтачнији)? допунска се одржава довољно често, моје дете је похађа и то даје резултате 32,53% моје дете похађа допунску, али се нередовно и недовољно одржава, па нема ефекта 13,25% знамо термине допунске, али моје дете нередовно одлази на те часове знамо термине допунске, али радије шаљем дете на приватне часове 3,01% мом детету треба допунска настава, али не знамо кад се одржава 15,66% мом детету нису потребни часови допунске наставе 22,29% 16. Шта мислите о СЕКЦИЈАМА СЛОБОДНИХ АКТИВНОСТИ у нашој школи (заокружите 1 одговор, по Вама најтачнији)? понуда је разноврсна, моје дете је пронашло секцију/је по својој мери 20,36% понуда не покрива интересовања мог детета, не иде на секцију у школи 34,73% моје дете је ангажовано у превише слободних активности у школи, преоптерећено је 9,58% деца су преоптерећена и редовном наставом, секције су сувишне 35,33%

16 Подједнак је број родитеља чија деца планирају и оних чија деца не умеју да планирају и траже подстицај. Већина деце тражи помоћ родитеља око садржаја које не разуме или на допунској настави од наставника. Већина родитеља сматра да су секције сувишне, јер су деца преоптерећена редовном наставом, а има и оних чија деца не иду на секције, јер нису по њиховој мери, што указује на корисност ситуације у којој наставници заједно са ученицима праве програме ваннаставних активности на основу њихових интересовања.

17 Анализом упитника за родитеље ученика млађе смене, њих 135, дошли смо до следећих резултата:
Бр. ТВРДЊА / ИСКАЗ увек често понекад ретко немам сазнања 1. Учитељ/ица се јасно изражава и уважава личност свих ученика. 65,65% 12,98% 10,69% - 2. Учитељ/ица упућује ученике на сарадњу (да слушају једни друге, да помажу једни другима, да заједнички решавају задатке, да у групном раду свако преузме свој део одговорности...) 64,12% 18,32% 7,63% 0,76% 9,16% 3. Учитељ/ица равномерно комбинује усмено и писмено испитивање (нема ни превише ни премало контролних задатака и тестова). 51,54% 20,77% 16,92% 7,69% 1,54% 4. Учитељ/ица води рачуна о могућностима ученика (прилагођава количину и врсту задатака, време и начин израде задатака за децу која теже уче и за даровиту децу). 59,54% 6,11% 5,34% 9,92%

18 Родитељи су задовољни радом учитеља.
Бр. ТВРДЊА / ИСКАЗ увек често понекад ретко немам сазнања 5. Начин рада учитеља/це (методе, облици, наставна средства и материјали) чини да су часови интересантни ђацима (Ваше дете Вам је причало о неком часу зато што му је био занимљив?) 41,95% 21,37% 3,82% 8,40% 6. Учитељ/ица ученике мотивише за рад похвалама и наградама. 49,62% 22,14% 16,78% 6,11% 4,58% 7. Примећујете да знања стечена од учитеља/це у школи Ваше дете користи у свакодневном животу. 37,12% 42,42% 16,67% 2,27% 1,52% 8. Учитељ/ица саопштава ђацима оцену на часу, након усменог одговарања или прегледаног писменог рада. 88,64% 8,33% - 9. Имате велико поверење у учитељев/учитељичин рад и у оно што Вам у разговору каже и препоручује. 80,15% 11,45% 7,63% 0,76% Родитељи су задовољни радом учитеља.

19 10. На које начине се информишете о оценама, владању и напредовању Вашег детета у школи (заокружите СВЕ начине информисања КОЈЕ КОРИСТИТЕ): разговором са својим дететом 28,47% индивидуалним разговором у школи са учитељем/учитељицом 28,61% телефонским разговором са учитељем/учитељицом 4,96% индивидуалним разговором са предметном наставницом (енглески језик) 5,20% разговором са дететовим друговима из одељења 3,78% путем листића са оценама преписаним из Дневника (од учитеља/учитељице) 8,04% саопштењем учитеља/учитељице на родитељским састанцима 10,87% из дететове ђачке књижице 9,46% 11. Да ли Ваше дете САМО СЕБИ поставља циљеве у вези са школом, да ли прави план активности (дневни, недељни), распоред рада и слободног времена? има сопствене циљеве, планира и држи се свог плана 28,99% има сопствене циљеве, планира, али не истрајава у реализацији 14,49% има жељу за успехом, али не уме само да испланира, треба га подстицати 46,38% жеља за успехом је уопштена, нема плана и распореда, тежи да се забавља што дуже 10,14%

20 12. Како Ваше дете реагује на лошије оцене у школи (заокружите највише 2 одговора,оне који су најчешћи, тј. најизраженији у понашању )? љути се на себе 49,19% љути се на учитеља/учитељицу 6,49% љути се на другове/це из разреда 1,08% срамота га је пред другима 20% страх га је од Ваше реакције (крије оцену) 16,76% не потреса се због тога, као да му је свеједно 13. Како Ви реагујете на дететове лошије оцене (заокружите највише 2 одговора,оне који су најчешћи, тј. најизраженији у понашању )? љутите се на себе 5,74% љутите се на учитеља/учитељицу 1% љутите се на своје дете 11,48% смирено разговарате са дететом, понудите му помоћ у поправљању оцене 54,55% посаветујете се са учитељем/учитељицом како да дете поправи оцену 27,27% 14. Да ли и на који начин помажете свом детету код куће у учењу и изради домаћих задатака (заокружите један одговор, по Вама најтачнији)? редовно радим с дететом скоро све што има за школу (учимо, пишемо...) 11,11% помажем му када има пуно за домаћи или кад му је нешто баш тешко 27,11% дете доста ради самостално, али редовно прегледам урађено и преслишам га 55,56% због презапослености, ретко се укључујем у дететово учење и рад код куће 5,93%

21 15. Да ли Ваше дете учи са разумевањем (раздваја битно од небитног, зна да се служи уџбеником и свеском, повезује ново градиво са претходним знањем...)? оспособљено је и учи с разумевањем 27,69% неке садржаје добро разуме, а у некима му треба помоћ 65,38% учи углавном напамет, механички 5,38% учи само уз моју или помоћ неког другог у кући 1,54% 16. Шта мислите о ДОПУНСКОЈ настави у нашој школи (заокружите 1 одговор, по Вама најтачнији)? допунска се одржава довољно често, моје дете је похађа и то даје резултате 18,11% моје дете похађа допунску, али се нередовно и недовољно одржава, па нема ефекта 5,51% знамо термине допунске, али моје дете нередовно одлази на те часове 11,02% знамо термине допунске, али радије шаљем дете на приватне часове 2,36% мом детету треба допунска настава, али не знамо кад се одржава 7,09% мом детету нису потребни часови допунске наставе 81,89% 17. Шта мислите о СЕКЦИЈАМА СЛОБОДНИХ АКТИВНОСТИ у нашој школи (заокружите 1 одговор, по Вама најтачнији)? понуда је разноврсна, моје дете је пронашло секцију/је по својој мери 40,48% понуда не покрива интересовања мог детета, не иде на секцију у школи 37,30% моје дете је ангажовано у превише слободних активности у школи, преоптерећено је 4,76% деца су преоптерећена и редовном наставом, секције су сувишне 17,46%

22 Подједнак је број родитеља чијој деци одговарају понуђене ваннаставне активности и оних чијој деци оне нису по мери. Родитељи су мишљења да њихова деца не умеју сама да планирају и да их треба подстицати, да им треба помоћ код неких садржаја, али не у виду допунских часова.

23 Анализом упитника за учитеље и наставнике, њих 33, дошли смо до следећих резултата:

24

25 Бр. ТВРДЊА / ИСКАЗ увек често понекад ретко никад 1. Чланови стручних већа сарађују при планирању. 30,30% 45,50% 18,20% 6,10% - 2. Моје писмене провере су временски усаглашене са проверама из других предмета. 63,60% 24,20% 3% 3. Добре припреме размењујем са колегама. 9,10% 42,40% 4. Јасно се изражавам и уважавам личност свих ученика. 87,90% 12,10% 5. Равномерно комбинујем усмено и писмено испитивање (нема ни превише ни премало контролних задатака). 57,60% 15,20% 6. Водим рачуна о могућностима ученика (прилагођавам количину и врсту задатака, време и начин израде задатака за децу која теже уче и за даровиту децу). 7. Моји часови су интересантни ученицима. 72,70% 8. Подстичем ученике на самосталан рад. 48,50% 51,50% 9. Подстичем ученике да објективно процењују знање и вештине како своје тако и других ученика. 36,40% 10. Мотивишем ученике похвалама и наградама. 11. Мотивишем ученике критиком и казнама.

26 већи број учитеља и наставника критикује и кажњава ђаке.
Бр. ТВРДЊА / ИСКАЗ увек често понекад ретко никад 12. Помажем ученицима који имају тешкоћа у савладавању програма (посебни задаци, допунска настава, ИОП, индивидуализација). 60,60% 30,30% 3% 6,10% - 13. Заједно са ученицима правим програме за поједине ваннаставне активности на основу њихових интересовања. 18,20% 39,40% 12,10% 14. Своје ученике упућујем на сарадњу (да слушају једни друге, да помажу једни другима, да заједнички решавају задатке, да у групном раду свако преузме свој део одговорности...). 57,60% 36,40% 15. Саопштавам оцену на часу (након усменог одговарања, прегледаног писменог рада или мерења постигнућа). 97% 16. Родитеље благовремено и у складу са школском процедуром информишем о раду, успеху и понашању ученика. 75,80% 15,20% 9,10% већи број учитеља и наставника критикује и кажњава ђаке. мали број планира ваннаставне активности заједно са ученицима.

27 учитељи и наставници мисле да велики број ученика примењује школско знање у свакодневном животу.
учитељи и наставници држе допунску по потреби и на њу долазе ученици којима је она потребна. 17. Знања стечена на мом часу ученик користи у свакодневном животу. Већина ученика. Више од половине ученика. Мање од половине ученика. Немам сазнања о томе. 33,30% 21,20% 12,10% 18. Допунску наставу држим... редовно, по распореду. по потреби. понекад. ретко. никад. 24,20% 60,60% - 6,10% 9,10% 19. На допунску наставу... долазе ученици који треба да долазе. долазе ученици који не треба да долазе. не долазе ученици који треба да долазе. Не држим допунску наставу. 63,60%

28 Извршена је и опсервација 50 наставних часова
Извршена је и опсервација 50 наставних часова. Праћењем остварености стандарда на часу дошло се до следећих резултата: Стандард Остварено Делимично остварено Неостварено 2. 1. Наставник примењује одговарајућа дидактичко-методичка решења на часу. 47 - 3 2.2. Наставник учи ученике различитим техникама учења на часу. 48 2 2.3. Наставник прилагођава рад на часу образовно-васпитним потребама ученика. 45 5 2.4. Ученици стичу знања на часу. 46 4 2.5. Наставник је ефикасно управља процесом учења на часу. 2.6. Наставник користи поступке вредновања који су у функцији даљег учења. 12 34 2.7. Наставник ствара подстицајну атмосферу за рад на часу.

29 Закључено је да 46 наставника (92%) има припрему за час, и то 74% њих детаљну, са свим елементима, а 14% у виду концепта. Глобални и оперативни наставни план је показало 48 наставника. Већина су комплетни, са свим потребним елементима. Неколицини наставника је указано на недостатке. Педагошку свеску има 47 наставника. Има одличних примера вођења рачуна о напретку ученика, путем табеларног приказа. Већина наставника посвећује пажњу свим ученицима (44) и подстиче на мисаону активност (46).

30 Акциони план Активност Носилац Време реализације Докази/начин праћења
Побољшати сарадњу чланова стручних већа и питање усклађености обраде тема заједничких за више предмета стручна већа, директор, стручна служба током школске године континуирано на часовима редовне наставе, контакт са ученицима Побољшати питање размене добрих припрема са колегама стручна већа, стручна служба континуирано на часовима редовне наставе Организовати и планирати већи број огледних часова стручна већа организација и реализација Понуду ваннаставних активности усклађивати са интересовањима ученика септембар анкетни листићи, листа ваннаставних активности


Скинути ppt "КЉУЧНА ОБЛАСТ 2: НАСТАВА И УЧЕЊЕ"

Сличне презентације


Реклама од Google