Profesionalno ocjenjivanje rada sudija

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Demokratija.
Advertisements

Prof. Dr Biljana Abolmasov
POSLOVNIK O RADU REDOVNE SKUPŠTINE UDRUGE OSOBA S CEREBRALNOM I DJEČJOM PARALIZOM RIJEKA U Rijeci, 24. travnja 2019.
Doc. dr. sci. Almedina Šabić Učanbarlić
ПРАВНА ЗАШТИА ЗАПОСЛЕНИХ ОД ЗЛОСТАВЉАЊА НА РАДУ
Од права на партиципацију до праве партиципације
ПОРЕСКЕ ОБАВЕЗЕ ОМЛАДИНСКИХ ОРГАНИЗАЦИЈА ИЗ ОБЛАСТИ ДИРЕКТНИХ ПОРЕЗА
Izrada i sprovođenje planova integriteta u institucijama Crne Gore
Planiranje i analiza poslovanja
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
UPIS U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
РАДОЈКА ПОПОВИЋ, дипл.инж.техн.
КАПИТАЛ БАНАКА ЧЕТВРТО ПРЕДАВАЊЕ.
Razvoj, dostignuća i budući planovi
Poglavlje 1 EVROPSKI PRIORITETI I NACIONALNI SISTEM ZA RAZVOJ ŠKOLA
Rješavanje sporova u međunarodnim organizacijama
Ekonomska statistika (Makroekonomski računi i modeli) -uvodno predavanje Prof.dr Maja Baćović
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
-веза наставе и оцењивања двосмерна
Упутство о друштвеној одговорности
Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
Еконономска и монетарна унија
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
План и програм индивидуалног третмана
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
РОДНО ОДГОВОРНО БУЏЕТИРАЊЕ
Шта је портфолио професионалног развоја?
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
DOBRODOŠLI NA DEPARTMAN ZA MATEMATIKU I INFORMATIKU
Стручно усавршавање у установи
Međunarodni standardi finansijskog izvještavanja
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
НОВИ ПОЛОЖАЈ ЈАВНИХ ИЗВРШИТЕЉА У ПОСТУПКУ ИЗВРШЕЊА
Sud EU – organizacija i nadležnosti
Uvod u pravo Evropske unije
ОЦЈЕЊИВАЊЕ ДРЖАВНИХ СЛУЖБЕНИКА
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Sistem plata zaposlenih u javnim službama u Srbiji
Osnovne informacije o projektu
Ustavno pravo I Doc.dr. Lejla Balić.
Uvod u nauku o državi i pravu
Uvod u pravo Evropske unije
Međunarodni standardi finansijskog izvještavanja
Provedba stručno-pedagoškoga nadzora
Uvod u nauku o državi i pravu
Иницијативу су покренули
TRENING I RAZVOJ ZAPOSLENIH Prof. Nikola Jančev.
Процесорска поља Организација процесорских поља
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Унапређење локалних финансија
Бесплатна правна помоћ Обука за одлучивање о захтеву за бесплатну правну помоћ .
Управљање ризицима и улога интерне ревизије
PROGRAM “PLAVA ZASTAVICA” Blue Flag Program
Izrada plana kapitalnih investicija
Проширена делатност и верификација установа
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
PRAVNA KLINIKA IZ UPRAVNOG PRAVA
PRAVNA KLINIKA IZ UPRAVNOG PRAVA
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
Sistem sertifikacije i mentorstva za interne revizore u Estoniji
Peković Dejan Jasna Suljević
Uvod u pravo Evropske unije
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
Транскрипт презентације:

Profesionalno ocjenjivanje rada sudija Crna Gora, iskustva Vijeća za ocjenjivanje

Razlozi za ustanovljenje sistema ocjenjivanja sudija U dosadašnjoj praksi, u Crnoj Gori nije postojao sistem profesionalnog ocjenjivanja sudija. Jedino je rad sudija kontrolisan kroz ispunjenje tzv. godišnjih orjentacionih normi za pojedine vrste predmeta u kojima sudija postupa. Profesionalno ocjenjivanje rada sudija je tekovina Evropske unije, kojoj težimo, te je to nesumnjivo jedan od važnih razloga, zbog kojih se Crna Gora opredijelila za sistem ocjenjivanja rada sudija. Ocjenjivanja sudija se vrši radi procjene njihove stručnosti, kvantiteta i kvaliteta rada, etičnosti i potrebe za obukom, kao i u svrhu napredovanja u sud višeg stepena (čl.87st.1 Zakona o sudskom savjetu i sudijama). Konačno ocjenjivanjem sudija dolazi se do odgovora na pitanje: ko može biti sudija, a ko to ne zaslužuje, pa ga treba razriješiti.

Normativni akti Zakon o Sudskom savjetu i sudijama Pravila za ocjenjivanje sudija i predsjednika sudova Prosječna mjerila kvantiteta rada za osnovne sudove sa preko dvanaest sudija http://sudovi.me/sscg/sudskisavjet/propisi

Kriterijumi za ocjenjivanje Sudija se ocjenjuje na osnovu : 1) stručnog znanja 2) opštih sposobnosti za vršenje sudijske funkcije

1. Stručno znanje sudije Podkriterijumi: Kvantitet i kvalitet rada; Priprema za sudjenje; Sposobnost planiranja i djelotvornog sprovodjenja procesnih radnji i vještina vodjenja ročišta; Stručno usavršavanje.

2. Opšte sposobnosti za vršenje sudijske funkcije Podkriterijumi: Vještina komunikacije; Sposobnost prilagodjavanja promijenjenim okolnostima; Učestvovanje u različitim stučnim aktivnostima; Sposobnost organizacije i koordinacije zaposlenih u sudu.

Primjedbe na pojedina normativna rješenja Zakon o Sudskom savjetu i sudijama, propisuje da se ocjenjivanje rada sudije, po navedenim kriterijumima, vrši se uvidom u Pet pravosnažno završenih predmeta koji se biraju metodom slučajnog uzorka; Pet pravosnažno završenih predmeta koje sam sudija izabere; Pet pravosnažno završenih predmeta u kojima su odluke ukinute, koji se biraju metodom slučajnog uzorka ...

Izuzeci Vijeće za ocjenjivanje je zauzelo stav da treba, izuzeti predmete koji su pravosnažno završeni poravnanjem, povlačenjem tužbe, predmete gdje je presuda donesena sporazumnim razvodom braka, presude kojom se optužba odbija i slično, jer ti predmeti ne daju dovoljno parametara koji ukazuju na kvalitet sudije koji se ocjenjuje.

Podkriterijum: kvantitet i kvalitet Prosječna mjerila kvantiteta rada utvrdjuju se tako što se ukupan broj riješenih predmeta u toku jedne godine u odredjenoj materiji za odredjenu kategoriju sudova podijeli sa brojem sudija koji su radili u toj materiji Primjedba Vijeća za ocjenjivanje sudija je da pravilima nije trebalo svrstati osnovne sudove Nikšić (17 sudija) i Kotor (15 sudija) u istu kategoriju sa OS Podgorica u kom radi oko 40 sudija.

Podkriterijum: kvantitet i kvalitet Član 11 Pravila, izmedju ostalog, propisuje: sudija koji je imao 30% i više ukinutih odluka u odnosu na ukupan broj predmeta, u kojima je u istom periodu donijeta odluka – po ovom kriterijumu se ocjenjuje ocjenom - nezadovoljava. Sudija koji je imao manje od 30% ukinutih odluka u odnosu na ukupan broj predmeta, u kojima je u istom periodu donijeta odluka – zadovoljava. Vijeće je mišljenja da su granice ovog indikatora nerealno odredjene i da je ovaj indikator trebalo dovesti u vezu sa ukupnim brojem odluka na koje je izjavljena žalba, a ne u odnosu na ukupan broj predmeta u kojima je u istom periodu donijeta odluka.

Podkriterijum: Broj otvorenih pretresa, odnosno rasprava Član 12 Pravila normira: sudija u čijim je predmetima prilikom odlučivanja po žalbi otvoren pretres, odnosno rasprava u 30% i više predmeta, u kojima je odlučivano po žalbi – nezadovoljava. Sudija u čijim je predmetima prilikom odlučivanja po žalbi otvoren pretres, odnosno rasprava u manje od 30% predmeta, u kojima je odlučivano po žalbi – zadovoljava. Praksa Vijeća za ocjenjivanje pokazuje da je granica ovog indikatora suviše nerealna, suviše visoko odredjena i da je treba ograničiti – smanjiti.

Podkriterijum: Usvojeni kontrolni zahtjevi Član 13 Pravila, propisuje: sudija u čijim predmetima je usvojeno preko 15 kontrolnih zahtjeva – nezadovoljava. Sudija u čijim predmetima je usvojeno manje od 15 kontrolnih zahtjeva – zadovoljava. Praksa Vijeća za ocjenjivanje pokazuje da je takođe granica ovog indikatora suviše nerealna, suviše visoko odredjena i da je treba ograničiti – smanjiti.

Podkriterijum: Kvalitet obrazloženja Članom 15 Pravila, izmedju ostalog normirano je: obrazloženje nerazumljivo bez razloga o odlučnim činjenicama ili su ti razlozi nejasni i protivrječni – ocjenjuje se sa- nezadovoljava. Obrazloženje potpuno, jasno, koncizno ocjenjuje se sa- – zadovoljava. Vijeće za ocjenjivanje je zauzelo stav da bi indikator „kvalitet obrazloženja“ morao biti, zbog svog nesumnjivog značaja, regulativom predviđen kao podkriterijum. Po nalaženju vijeća značaj „kvaliteta obrazloženja“ je u rangu važnih podkriterijuma: „priprema za suđenje“(čl.17 pravila) i „sposobnost planiranja i djelotvornog sprovođenja procesnih radnji i vještina vođenja ročišta“(čl.18 pravila)  

Posledice ocjenjivanja Sudija koji je ocijenjen ocjenom zadovoljava i ocjenom ne zadovoljava upućuje se na program obavezne kontinuirane obuke u skladu sa Zakonom koji se uredjuje obuka sudija; Sudija koji je ocijenjen ocjenom odličan ili dobar, može da napreduje u sud višeg stepena; Ako sudija koji je ocijenjen ocjenom odličan ne napreduje u sud višeg stepena u roku od 1 godine od dana kada je ocijenjen ocjenom odličan, ima pravo na zaradu u visini zarade predsjednika suda u kojem vrši sudijsku funkciju, sve do izbora u viši sud ili dobijanja niže ocjene od ocjene odličan

Zaključci Rezultati dali dva moguća pravca:   Prvi, gledano kroz prizmu nužnosti izmjene pojedinih normativnih rješenja Drugi, neophodne promjene u radu sudija radi postizanja boljih rezultata, a samim tim radi dobijanja boljih ocjena u nekom budućem ocjenjivanju.

HVALA NA PAŽNJI!