1. Porterove generičke konkurentske strategije 2.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Konto, kontni okvir, kontni plan
Advertisements

ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Planiranje i analiza poslovanja
Kancelarija za poslovnu podršku
REZULTATI POSLOVANJA PREDUZEĆA
TREND 2019 XXV GODINA SKUPOVA TREND Prof. dr VLADIMIR KATIĆ
Turistička propaganda
Konkurentnost je superiornost u odnosu na rivale, druge konkurente na tržištu Makro konkurentnost –sposobnost zemlje da nacionalne resurse usmjeri u pravcu.
Студијски програм Пословно управљање Модул: Маркетинг менаџмент
BIZNIS PLAN !!! Veljković Uroš 157/09 Ristović Danilo 08/09
АНАЛИЗА ФИНАНСИЈСКИХ ИЗВЕШТАЈА
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
STRATEGIJSKI MENADŽMENT
DIGITALNI NOVČANICI Uobičajeni novčanik možemo nazvati «analogni novčanik». Digitalni novčanik teži da po funkcionalnosti liči na neki analogni novčanik.
ФИНАНСИЈСКЕ ОПЦИЈЕ И ФИНАНСИЈСКИ СВОПОВИ
GLAVA 12: ANALIZA KONKURENTSKOG OKRUŽENJA
Prelomna tačka rentabiliteta
Упутство о друштвеној одговорности
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
Prezentacija tema završnih radova po Katedrama
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
TREĆI DEO Oblikovanje procesa.
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
Osnovne klasifikacije troškova u trgovinskim preduzećima
EKONOMSKE FUNKCIJE.
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
EKONOMIKA PREDUZEĆA deveto predavanje Principi poslovanja
MASTER STUDIJE IZVOZNO POSLOVANJE PREDUZEĆA Izvozna orijentacija MSP
EKONOMIKA PREDUZEĆA osmo predavanje Rezultati reprodukcije
Olivera Kujundžić Ministarstvo održivog razvoja i turizma Oktobar 2017
Развој тржишта основних сточарских производа у Србији у контексту Европских интеграција Раде Поповић, Марија Кнежевић Биљана Штављанин Универзитет у.
STRATEGIJSKI MENADŽMENT
LED IZVORI SVETLOSTI KAO ALTERNATIVA
МЕНАЏМЕНТ У БАНКАРСТВУ
FINANSIJSKO POSLOVANJE -MENADŽMENT U BANKARSTVU-
INTERNET MARKETING ZA POČETNIKE 1
GLAVA XXI: INVESTICIJE
Statistika ekonomske aktivnosti
POSLOVNE MREŽE U DIGITALNOJ EKONOMIJI
Др Ката Шкарић Јовановић
STANDARDI SISTEMA UPRAVLJANJA KVALITETOM ISO 9000
РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
UPRAVLJANJE OSNOVNIM SREDSTVIMA SA POSEBNIM OSVRTOM NA DALEKOVODE
Doc. dr Jelena Z. Stanković
SWOT ANALIZA PROJEKTA „BEOGRAD NA VODI“
Aутор: Драган Јовановић
Fishbone dijagram Prednosti Nedostaci Jednostavnost
POLITIKA CENA Zorica Dubačkić Kristina Markeljić Anja Pavlović.
Predmet: UPRAVLJANJE RIZIKOM Tema: Polazne osnove procene rizika
IDENTITET MARKE /BRENDA
UNAPRIJEĐENA METODA PROCJENE KAPACITETA PRIKLJUČENJA OBNOVLJIVIH IZVORA ENERGIJE NA DISTRIBUTIVNU MREŽU Autori: Vito Kumelj, dr. Gorazd Krese, dr. Dejan.
Procena vrednosti kapitala troškovnim pristupom
Procena vrednosti kapitala troškovnim pristupom
PRIVREDA SRBIJE PRED IZAZOVOM ČETVRTE INDUSTRIJSKE REVOLUCIJE
dr.sc. Ivan Strnad, Pro Integris mr.sc. Ivan Višić, Pro Integris
Integrisani informacioni sistemi
Plan poboljšanja pružanja usluge POBOLJŠANJE PRUŽANJA USLUGE
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
EKONOMIKA PREDUZEĆA deveto predavanje Principi poslovanja
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Testiranje novog proizvoda
ПРИВРЕДНА КОМОРА БЕОГРАДА
Fakultet za poslovni menadžment Bar
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
GLAVA 15: GENERALNE STRATEGIJE ZA NIVO PREDUZEĆA
14. PREDAVANJE.
Tржишна вредност и цена акција
Транскрипт презентације:

1. Porterove generičke konkurentske strategije 2. Savremena gledišta o konkurentskoj strategiji 3. Implementacija konkurentske strategije 4. Evaluacija strategije konkurentnosti

Konkurentske strategije (M. Porter) Izvori konkurentske prednosti: Najniži troškovi u delatnosti Različitost u odnosu na konkurente Generičke strategije konkurentnosti: Vođstvo u troškovima Diferencijacija Fokus (fokus na osnovu troškova/fokus na osnovu diferencijacije)

Porterove generičke konkurentske strategije Konkurentska prednost Vođstvo u troškovima Diferencijacija Fokus na osnovu troškova na osnovu diferencijacije Niski troškovi Diferencijacija Široko Konkurentsko polje Usko

Strategija opšteg vođstva u troškovima Cilj – Dostizanje najnižih troškova u grani na osnovu jednostavnog proizvoda/usluge, koji se nudi široko ciljanom tržištu, koristeći standardizaciju kako bi se steklo najviše dobiti po osnovu ekonomije obima i iskustva Karakteristike strategije: Proizvodi namenjeni “prosečenom” potrošaču Izlazak na tržište sa proizvodom/uslugom bez “ukrasne mašne” koji se nudi širokom ciljnom tržištu Visoka produktivnost po zaposlenom Visoka efikasnost i efekti krive iskustva Inovacija procesa

Strategija opšteg vođstva u troškovima Strateško rešenje u situacijama kada: Uporedo sa smanjenjem cene raste tražnja za proizvodom Preduzeća u grani proizvode relativno homogene (standardne) proizvode Nema više nаčinа dа se ostvari diferenciranje proizvoda Najveći broј kuраса koristi proizvod nа isti način Kupci imaju niske troškove ukoliko promene prodavca

Strategija opšteg vođstva u troškovima Potencijalne zamke opšteg vođstva u troškovima: Prevelika usmerenost na jednu ili nekoliko aktivnosti lanca vrednosti Strategija se može lako imitirati Osetljivost na rast cena faktora proizvodnje...

Strategija diferencijacije Cilj – Postizanje natprosečnog profita na osnovu jedinstvenosti proizvoda (usluga) Karakteristike strategije diferencijacije Jedinstven proizvod i premijska cena Široka paleta proizvodnih linija – mnoštvo različitih modela, karakteristika, cenovnih rangova Česte inovacije (fokusiranost na oblast I&R i marketing ) Težnja da se ostvari lojalnost brendu Intenzivna propaganda i prodajna promocija...

Strategija diferencijacije Prednosti Nedostaci Efikasna odbrana od konkurenata Troškovi diferencijacije Lojalnost kupaca koji nisu osetljivi na cene Kreiranje jedinstvenosti koja nema vrednost Barijera za ulazak rivala na tržište Suviše diferencijacije ili suviše visoke cene proizvoda Veće marže Slabljenje brendovske identifikacije na osnovu proširenja proizvodne linije supstituta Teže postizanje efekata ekonomije obima

Strategija fokusa Cilj: Postizanje konkurentske prednosti u okviru ograničenog segmenta potrošačkog tela ili u određenom tržišnom segmentu Segmentacija prema: Geografskom području Tipu kupaca Proizvodnoj liniji Varijante strategije fokusa: Troškovni fokus Fokus na diferencijaciji

Potencijalne opasnosti Strategija fokusa Prednosti Potencijalne opasnosti Dobro poznavanje tržišnog prostora Poslovanje u malom obimu otežava smanjenje troškova Efikasno izlaženje u susret potrebama kupaca na izabranim segmentima Opasnost od potencijalne konkurencije i mogućih imitacija Mogućnost da se izgradi snažna lojalnost brendu… Opasnost od preteranog fokusiranja

Savremeno gledište o konkurentskoj strategiji Integrisana strategija niskih troškova i diferencijacije Mincbergove generičke konkurentske strategije

Integrisana strategija niskih troškova i diferencijacije Istovremeno postizanje niskih troškova i visokog nivoa diferencijacije Potencijalna zamka – organizacije rizikuju da budu “zaglavljene u sredini” Uslovi za postizanje uspeha primenom integrisane strategije: - Fleksibilan sistem proizvodnje - Vertikalna integracija - Just in time sistem planiranja i korišćenja zaliha - Informaciona tehnologija ... Strategija koju uspešno implementira kompanija McDonald’s, Google, Toyota

Mincbergove generičke strategije 1. DIFERENCIJACIJA Diferencijacija na osnovu cena Diferencijacija na osnovu marketing imidža Diferencijacija na osnovu dizajna proizvoda Diferencijacija na osnovu kvaliteta proizvoda Diferencijacija na osnovu podrške proizvoda 2. NEDIFERENCIRANA STRATEGIJA

Implementacija konkurentskih strategija Konkurentske strategije se implementiraju na osnovu: Funkcionalnih strategija Primenom određenih konkurentskih akcija - Ofanzivni potezi - Defanzivni potezi

Konkurentske akcije Ofanzivne akcije - pokušaji organizacije da iskoristi i ojača svoju konkurentsku poziciju napadanjem pozicije konkurenata - Frontalni napad - Bezrezervni napadi (“opkoljavanje”) - Napadi na “slabe tačke” protivnika (“bočni napad” ) - “Gerilski” napadi - Izbegavanje direktnih konkurentskih izazova

Konkurentske akcije Defanzivne akcije - pokušaji organizacije da zaštiti svoju konkurentsku prednost i teritoriju - Razvoj široke linije proizvoda - Niske cene - Ekskluzivni sporazumi sa dilerima - “Pretnja” da će se osvetiti...

Evaluacija i izmena konkurentske strategije Evaluacija strategija: Analiza i ocena performansi (rast prihoda, profitabilnosti, tržišnog učešća) Analiza i ocena faktora koji su doveli do trenutne pozicije Ukoliko je potrebno: Promena strategija (ređe primenjiva opcija) Promena konkurentske akcije (češće primenjiva opcija)