RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
DRŽAVNA ORGANIZACIJA.
Advertisements

ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
Шта је наука?.
Улога и надлежности Повереника за заштиту равноправности
АГЕНЦИЈА ЗА БОРБУ ПРОТИВ КОРУПЦИЈЕ
VISOKA TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA ZVEČAN
ГЛОБАЛНЕ И ПАРЦИЈАЛНЕ ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
Од права на партиципацију до праве партиципације
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
UPIS U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Smjernice za znanstveno utemeljenu prevenciju nasilničkog ponašanja i seksualnog uznemiravanja u sportu Doc.dr.sc. Zrinka Greblo Jurakić Odsjek za psihologiju,
Konkurentnost je superiornost u odnosu na rivale, druge konkurente na tržištu Makro konkurentnost –sposobnost zemlje da nacionalne resurse usmjeri u pravcu.
Poglavlje 1 EVROPSKI PRIORITETI I NACIONALNI SISTEM ZA RAZVOJ ŠKOLA
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
Партнерски односи и насиље у везама младих
Regionalna konferencija Almir Beridan
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Prezentacija rezultata ankete
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
СТРУКТУРА ДРУШТВА.
MICS4 Прелиминарни подаци
Упутство о друштвеној одговорности
Djelovanje pučke pravobraniteljice u suzbijanju rasne ili etničke, vjerske, dobne i drugih vidova diskriminacije i promicanju jednakosti mr. sc. Tena Šimonović.
UKLJUČIVANJE RODNE DIMENZIJE U JAVNE POLITIKE
Socijalna uključenost i ljudski razvoj u Srbiji najava nacionalnog izveštaja o ljudskom razvoju za 2010 god. Stručni tim: dr Slobodan Cvejić dr.
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
IPA Komponenta IV. Razvoj ljudskih potencijala Završna konferencija projekta Radne sposobnosti - izvor znanja Slavonski Brod, 24. siječanj Velika.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Покрајински секретар за образовање
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
Predrasude na videlo – homofobija u Srbiji 2010
РОДНО ОДГОВОРНО БУЏЕТИРАЊЕ
Istraživanje gledanosti lokalnih TV stanica u Srbiji (kratki izveštaj)
Сазнавање у настави Видови сазнања:
Шта је портфолио професионалног развоја?
Analitički osvrt na sestrinstvo u medijima
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
ОЦЈЕЊИВАЊЕ ДРЖАВНИХ СЛУЖБЕНИКА
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Centar za pružanje pravne pomoći u borbi protiv korupcije -program-
Sistem plata zaposlenih u javnim službama u Srbiji
Stalna konferencija grdova i opština
Републички завод за статистику Србије
Osnovne informacije o projektu
Високоризични кредити у банкарском сектору Републике Србијe
PRIKUPLJANJE PODATAKA O NASILJU NAD ŽENAMA GDE STOJIMO
Relacione baze –primer modelovanja baze
PRIVREDA SRBIJE PRED IZAZOVOM ČETVRTE INDUSTRIJSKE REVOLUCIJE
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
Сиромаштво и друштвена изопштеност
Иницијативу су покренули
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Бесплатна правна помоћ Обука за одлучивање о захтеву за бесплатну правну помоћ .
Проширена делатност и верификација установа
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
Medijska pismenost i mladi
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.
Транскрипт презентације:

RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti Republike Srbije

Zašto indikatori diskriminacije? Ideja merenja ljudskih prava inspirisana je načinom mišljenja koji je dobro sažeo razvojni mislilac Galbrajt: “ako se nešto ne izbroji, onda to obično ne bude ni primećeno”. Moglo bi se dodati i “ono što se izmeri, to se i uradi”. U tom smislu, indikatori diskriminacije predstavljaju skup merljivih pokazatelja, bilo da se odnose na događaje, aktivnosti ili ishode koji ukazuju na prisustvo diskriminacije u društvu.

CILJEVI RAZVOJA INDIKATORA ODGOVOR NA PITANJE: U KOJOJ MERI SU GRAĐANI/GRAĐANKE IZLOŽENI DISKRIMINACIJI I NA OSNOVU KOJIH LIČNIH SVOJSTVA; PRAĆENJE I RAZVOJ ANTIDISKRIMINACIONIH POLITIKA ZASNOVANIH NA PODACIMA.

PRIMENA INDIKATORA OMOGUĆAVA: Procenjivanje aktivnosti države i organizacija civilnog društva usmerenih na suzbijanje diskriminacije Određivanje jasnih i merljivih ciljeva rada javne uprave na smanjenju diskriminacije i evaluacija učinka Identifikovanje ključnih oblasti, politika i procesa na kojima je potrebno raditi kako bi se smanjila diskriminacija u društvu

RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE Indikatori diskriminacije zasnivaju se na analizi nacionalnog i međunarodnog pravnog okvira i na kvalitativnom istraživanju položaja odabranih ranjivih društvenih grupa (žene, osobe sa fizičkim invaliditetom i starije osobe) Tokom razvoja indikatora i definisanja domena (oblasti života) merenja diskriminacije vođeno je računa da: Sistem indikatora bude relevantan za svakodnevni život građana i lako razumljiv za građane Indikatori omoguće praćenje rada javne uprave Sadržaj domena bude međusobno isključiv Indikatori budu konkretni i merljivi

RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE U okviru projekta razvijaju se strukturalni, procesni i indikatori ishoda, pri čemu je fokus na razvoju indikatora ishoda. Osnovni izazovi u razvoju indikatora diskriminacije: Kako sveobuhvatan okvir koji određuje ljudska prava i diskriminaciju svesti na manji broj oblasti i indikatora; Nepostojanje javnih podataka predstavljenih po ličnim svojstvima; Definisanje situacija u kojima se najčešće dešava diskriminacija za potrebe sprovođenja anketnog istraživanja

Oblasti istraživanja: Diskriminacija Rad i zapošljavanje Obrazovanje, stručno osposobljavanje Socijalna zaštita Zdravstvena zaštita Sloboda i bezbednost Pristup pravdi Život u zajednici Kultura, mediji i informisanje Politička participacija Javna infrastruktura i površine

PRIMER: RAD I ZAPOŠLJAVANJE Domen rada i zapošljavanja sadrži tri poddomena: Diskriminacija tokom prijema u radni odnos Iskustva tokom radnog odnosa Prestanak radnog odnosa i angažovanja

Primer: DISKRIMINACIJA TOKOM PRIJEMA U RADNI ODNOS: Diskrimininatorni oglasi za posao ( navođenjem muškog i ženskog roda, godina života, izgleda) kao i dostupnost tih oglasa pojedinim grupama (u smislu prilagođavanja veličine slova, izgleda samog oglasa); Nejednak tretman prilikom testiranja i razgovora za posao ( u smislu postavljanja nedozvoljenih pitanja o ličnom i porodičnom životu, zdravstvenom stanju, diskriminatornih motiva koji se navode kao razlozi prilikom odbijanja da se određeno lice zaposli na određeno radno mesto, ali i pristupačnost mesta u kom se obavlja testiranje, prilagođenost testova specifičnim potrebama kandidata)

INDEKS DOŽIVLJENE DISKRIMINACIJE Na osnovu definisanih domena, sprovedeno je istraživanje – anketa pripadnika ranjivih društvenih grupa o njihovoj percepciji o izloženosti diskriminaciji u ovim domenima. Anketnim istraživanjem nije moguće nesumnjivo utvrditi da li je do diskriminacije došlo ili nije, ali su pitanja formulisana tako da su ispitanici odgovarali da li su doživeli određenu konkretnu situaciju

INDIKATORI DISKRIMINACIJE U OBLASTI RADA I ZAPOŠLJAVANJA: Na osnovu analize pravnog okvira i analize podataka dobijenih istraživanjem, utvrđeni su indikatori diskriminacije: Prijem u radni odnos Iskustva tokom radnog odnosa Prestanak radnog odnosa Procenat građana koji nisu mogli da na jednak način učestvuju na konkursu za posao Procenat zaposlenih koji su premešteni na radno mesto sa nižom platom nakon opravdanog odsustva sa rada Procenat zaposlenih koji su dobili otkaz

PRIMERI INDIKATORA DISKRIMINACIJE U OBLASTI OBRAZOVANJA I ZDRAVSTVENE ZAŠTITE Pristup obrazovanju Iskustva tokom obrazovanja Vrednovanje rezultata obrazovanja Procenat učenika kojima su obrazovne institucije nepristupačne Procenat učenika koji ne može da prati nastavu zbog nedovoljne prilagođenosti nastavnog procesa Procenat učenika koji je neravnopravno ocenjen Dostupnost i pristupačnost Kvalitet usluge Procenat građana kojima su uskraćene zdravstvene usluge Procenat građana koji prijavljuju neetičko postupanje zdravstvenih radnika

Hvala na pažnji!