Да ли су нам потребне школске униформе? Радионица
Ученици вежбају способност исказивања сопственог става уз коришћење аргумената критичко мишљење вештине рада у групи и долажења до компромиса толеранцију да слушају једни друге Ученици развијају естетске критеријуме
Облик рада: фронтално, групно и индивидуално Материјал: фотографије униформи на табли или на папиру, папир А4 за сваког ученика, бојице Време: 90 минута
Ученици препричавају шта су сазнали од родитеља 1. Разговор о домаћем задатку: Ученици препричавају шта су сазнали од родитеља (која су њихова позитивна/негативна сећања на ношење униформи током школовања)
2. Дебата: Да ли су нам потребне школске униформе. Зашто 2. Дебата: Да ли су нам потребне школске униформе? Зашто? Подсећају се на правила дебатовања. Све важне заључке или питања записују на табли.
Закључци/питања петог четири: Безбедност: Лакше уочавамо уљезе у дворишту и школи. Учење: Мање времена потрошиш на комбиновање одеће. Ниси оптерећен изгледом. Ниси под стресом. Опуштен си и лакше учиш и сконцентрисан си на задатак. Новац: Ко ће да купи униформе? Родитељи? Школа? Колико униформи? Зимска и летња комбинација? Родитељи ће да уштеде новац за нашу гардеробу јер је нећемо прљати и цепати.
Закључци/питања петог четири: Другарство: Сви смо једнаки. Нема задиркивања због стила одевања. Бићемо поносни на униформу наше школе. Бићемо као тим. Може свако одељење да има неки јединствени детаљ. Индивидуалност: Нема креативности. Бићемо досадни сви исто обучени. Шта ако ми ружно стоји? Шта ако ми се не свиђа? Нећу да будем иста као све остале. То је превише озбиљно - па ми смо деца! Стил: Да ли ће девојчице имати и сукњу и панталоне? Свако ће за себе да дода неки детаљ да буде барем мало другачији.
Родитељ – сарадник Биљана Михајловић (графички дизајнер) 3. Разговор Сопствено искуство у вези са ношењем униформи. На табли и на сликама упознаје ученике са различитим врстама униформи. Разговара са ученицима о неопходним карактеристикама униформи.
4. Ученици се договарају о најлепшој униформи од неколико понуђених и представљају своје мишљење одељењу. Рад у групи.
5. Ученици цртају свој предлог за школски униформу.