Р Е П У Б Л И К А С Р П С К А ЈУ Центар средњих школа „ИВО АНДРИЋ“ ПРЊАВОР П Р Њ А В О Р   Раде Врањешевић бр.1. , 78430 Прњавор, тел. ++387 51 640.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Advertisements

VII i VIII razred u Matematičkoj gimnazijI
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
KPR u osnovnoj školi (2+1 čas; 18:30h, petak, Velika sala)
UPIS U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
РАДОЈКА ПОПОВИЋ, дипл.инж.техн.
UPISI U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
Edin Delić Univerzitet u Tuzli
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
О ВРЕДНОВАЊУ КВАЛИТЕТА РАДА УСТАНОВЕ
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Партнерски односи и насиље у везама младих
Regionalna konferencija Almir Beridan
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
-веза наставе и оцењивања двосмерна
ЈУ ОШ „ЂОРЂО ПАНЗАЛОВИЋ“ ОСИЊА, ДЕРВЕНТА
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању
NISPUSŠ - Nacionalni informacijski sustav prijava i upisa u srednje škole Zvonimir Stanić.
НИВО РИЗИКА.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Да ли су нам потребне школске униформе?
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
Покрајински секретар за образовање
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
План и програм индивидуалног третмана
К В И З.
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
KONFLIKTI doc. dr Slavko Alčaković
ГОДИШЊИ САВЕТОДАВНО ИНСТРУКТИВНИ РАД
Предиспитне обавезе студената
ДАН ДЕВОЈЧИЦА.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
Шта је портфолио професионалног развоја?
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
(Potencijalno) Daroviti učenici
Pripremila : Dijana Milanović, prof.
. Upisi u srednje škole OŠ MANUŠ.
Специјализована ИТ одељења
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
ИОП (ИНДИВИДУАЛНИ ОБРАЗОВНИ ПЛАН).
Наставница: Проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
REHABILITACIJA INTELEKTUALNO OMETENIH OSOBA
POSLOVI U ŠKOLI U RAZDOBLJU OD DO
Engleski jezik I Uvodno predavanje
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Osnovne informacije o projektu
ИНТЕРНА ЗАШТИТНА МРЕЖА.
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Иницијативу су покренули
КЉУЧНА ОБЛАСТ 2: НАСТАВА И УЧЕЊЕ
Категорија: ваннаставне активности – час одељењског старешине Разред: први
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
КВАЛИТЕТ УЏБЕНИКА ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

Р Е П У Б Л И К А С Р П С К А ЈУ Центар средњих школа „ИВО АНДРИЋ“ ПРЊАВОР П Р Њ А В О Р   Раде Врањешевић бр.1. , 78430 Прњавор, тел. ++387 51 640 470 факс: ++387 51 640 472, Е-mail: ssrs27pr2@gmail.com Рачуноводство: ++387 51 640 471; Секретаријат: ++387 51 640 471; Web: www.cssprnjavor.com ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ - ЗА КОНФЕРЕНЦИЈУ “ ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ –ПРИМЈЕРИ ДОБРЕ ПРАКСЕ ”- Психолог: Педагог: Драгана Главан Драгана Гвозденовић Драгиша Тихомировић, проф.економске групе предмета Прњавор, март 2016. године ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ Школу похађа 935 ученика, од тога 9 ученика са сметњама у развоју и то : 3 ученика са лаким оштећењем интелектуалног функционисања, 2 ученика са тјелесним оштећењима, 1 ученик са дијабетесом, 1 ученик са урођеном срчаном маном, 2 ученика са вишеструким сметњама ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА Школу пахађају 2 дјевојчице и 7 дјечака са сметњама у развоју. Ученици се школују у занимањима : бравар (3 ученика ), пословни секретар (2 ученика), техничар телекомуникација (1 ученик), техничар електроенергетике (1 ученик), прехрамбени прерађивач (1 ученик), банкарски техничар (1 ученик) ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ – ПРИКАЗ СЛУЧАЈА РЕЗУЛТАТИ ПРОУЧАВАЊА ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА Школска 2012/2013. Ученица је у први разред средње школе уписана школске 2012/2013.године. Врло брзо по почетку наставне године, предметни наставници уочили су да ученица веома лоше чује, те је направљен размјештај сједења у учионици и ученица је сједила у првој клупи, а предметним наставницима је сугерисано да обрате пажњу на њу и по потреби јој додатно објашњавају градиво. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ РЕЗУЛТАТИ ПРОУЧАВАЊА ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА СА Ученица није успијевала одговорити захтјевима наставног плана и програма, те је на крају првог полугодишта имала четири, а на крају другог полугодишта три слабе оцјене. Са мајком дјевојчице више пута су обављани разговори о потреби да се дјевојчица подвргне љекарском прегледу. До краја школске године нисмо добили на увид тражену медицинску документацију. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ РЕЗУЛТАТИ ПРОУЧАВАЊА ПОДАЦИ О УЧСЕБНИМ П У задњој седмици наставне године школу су заједно посјетила оба родитеља, с намјером да евентуално испишу ученицу из школе и да је отац води са собом у иностранство, обзиром да неће с успјехом завршити разред. Послије обављеног разговора родитељи су одлучили да дјевојчица понавља разред у трогодишњем занимању ( што им је сугерисано прије краја првог полугодишта када је примијећено да ученица има велики број јединица ) , те да у школу доставе медицинску документацију, на основу које би нам било олакшано даље поступање с обзиром на идентификовани проблем. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ РЕЗУЛТАТИ ПРОУЧАВАЊА ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ Током разговора са оба родитеља стекли смо утисак да родитељи, иако разведени, имају добру комуникацију и сарадњу када су у питању потребе дјетета, али да нису у потпуности свјесни у којој мјери је неопходно да дјевојчица буде укључена у адекватан љекарски третман, како би могла боље функционисати у школском окружењу. ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ Школска 2013/2014. Ученица понавља први разред, промијенила је струку и сада се школује за занимање трећег степена. Проблем са слухом је евидентан, професорима је сугерисано да провјеравају колико је стигла записати, да сједи обавезно у првој клупи, као и да доносе писмене изводе из градива, које би она носила кући и из истих учила. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ На основу наше процјене: У говору су примјетне тешкоће у изговору појединих гласова, рјечник је оскудан, способност рјешавања задатака који захтијевају улагање менталног напора испод је добно очекиване, као и способност рјешавања задатака који захтијевају логичко закључивање. У школи је урађена почетна процјена интелектуалних способности и према постигнућу на тесту интелигенције, дјевојчица је у категорији граничних интелектуалних способности (ВИТИ: IQт-78, IQв-70, IQм-87), са изразитом неуједначеношћу постигнућа између вербалне и манипулативне скале. Вербалне способности испитанице су очекивано ниже, с обзиром на оштећење слуха и у категорији су граничне интелигенције (доња граница), док су манипулативне у категорији ниског просјека (ближе горњој граници). ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ РЕЗУЛТАТИ ПРОУЧАВАЊА ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА СА П Са свим горе наведеним чињеницама дискутовали смо на одјељењском вијећу и том приликом професорима је поново сугерисано да са дјевојчицом индивидуално раде, прилазе јој и додатно објашњавају наставно градиво, уз интезивно праћење постигнућа и достављање извјештаја о истом у стручну службу. Предметни наставници истакли су да је ученица веома заинтересована, да се труди, доноси уџбенике и веома је пријатна у опхођењу, иако примјећују да јој се поједини ученици због сметњи у говору подсмијавају. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ЗАКЉУЧАК ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА СА С обзиром на чињеницу да је у питању дјевојчица која понавља разред и да би поновљен негативан успјех значио губитак права на редовно школовање, а прије свега због евидентног проблема који се већ годинама не рјешава на начин који би био од помоћи дјетету, психолог је обавијестила Центар за социјални рад и предложила покретање поступка оцјене способности пред Првостепеном комисијом за процјену потреба и усмјеравање дјеце и омладине са сметњама у развоју, а ради добијања препоруке за даље школовање и поступање. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ЗАКЉУЧАК ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА Налаз и мишљење Првостепене комисије (бр.3178/4) добијен 29.марта 2014.године, (наглашавамо на узрасту од 16 година и 9 мјесеци!), дјевојчица је процијењена као лице са трајним вишеструким сметњама (оштећење слуха, гранично оштећење интелектуалногфункционисања). Препоручен је наставак школовања у редовној настави по индивидуално прилагођеном програму, уз обавезно ношење слушног апарата и редован сурдоаудиолошки третман. Препорука је испоштована, дјевојчица је поновљени први разред завршила добрим успјехом и примјерним владањем. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ЗАКЉУЧАК ПОДАЦИ О УЧЕНИЦИМА Школска 2014/2015.година Дјевојчица је током 2014/2015.године са успјехом похађала и завршила други разред, такође добрим успјехом. Предметни наставници два пута у току године достављали су мишљење о напредовању ученице, имајући у виду препоруке добијене од стручног тима у вези са радом са дјецом оштећеног слуха. ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ Школска 2015/2016.година Ове школске године ученица похађа завршни разред за занимање пословни секретар. Одабрала је тему за завршни испит и у јуну мјесецу очекујемо успјешан завршетак школовања у нашој школи. На крају првог полугодишта имала је добар општи успјех и примјерно владање.   ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ НАПОМЕНА: Случај одабран као примјер из праксе који илуструје често присутан механизам одбране код родитеља дјеце са сметњама у развоју-негацију. Родитељи, не бавећи се проблемом дјетета на конструктиван начин, негирају постојање проблема, а као резултат имамо лоше школско постигнуће и функционисање дјетета на нивоу испод реалних могућности. Оног тренутка када је проблем назван правим именом, када се престало са скотомизирањем проблема и када су се суочили са истим, дошло је и до напретка дјетета и адекватног приступа постојећем проблему.   ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ