PRODAJA Prof. dr Igor Todorović.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
AKCIJE Učenici: Vanja Mihajlović Stefan Savić
Advertisements

VISOKA TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA ZVEČAN
ОДАБРАНА ПОГЛАВЉА ИЗ МЕНАЏМЕНТ КВАЛИТЕТА 1
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
РАДОЈКА ПОПОВИЋ, дипл.инж.техн.
ДРАГОШ РИСТИЋ, дипл. економиста
Menadžment kvaliteta – vježbe broj 2: Obrasci za prikupljanje podataka
”СИНЕРГИЈА” Презентације: Привредно право Банкарски послови, банке и друге финансијеске организације Недеља 8.1.
Prelomna tačka rentabiliteta
Razvoj filozofije kvaliteta
MENADŽMENT KVALITETA Sistem kvaliteta Prof. dr Igor Todorović.
Prezentacija tema završnih radova po Katedrama
Upravljanje kvalitetom
KOMPENZACIJA, CESIJA, ASIGNACIJA
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
Рачуноводство буџетских организација
Doc. dr Mirjana Orašanin
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
Osnovne klasifikacije troškova u trgovinskim preduzećima
METODE I TEHNIKE ZA ANALIZU I UNAPREĐENJE KVALITETA
Mogućnosti dodjele bespovratnih sredstava - Proces odabira i najčešće pogreške kod izrade projektne prijave Organizacija događaja sufinancirana je sredstvima.
GRADSKI URED ZA GOSPODARSTVO, ENERGETIKU I ZAŠTITU OKOLIŠA
UNUTARNJA REVIZIJA U JAVNOM SEKTORU SJEVERNE MAKEDONIJE – PRVI KORACI, POSTIGNUĆA I DALJNJI IZAZOVI – Mite Mitevski, voditelj Središnje harmonizacijske.
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
ELEMENTI I OBLICI ANGAŽOVANJA SREDSTAVA
Autori: dipl. el. ing. Branko Glomazić dipl. el. ing. Milica Glomazić
KGH sistemi u školama u Srbiji
Upravljanje ekonomijom kvaliteta
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
Povećanje i iskazivanje vrijednosti unutarnje revizije
Aleksandar Manić.
Општина пријепоље Генерални пројекат повећања енергетске ефикасности санацијом јавне рАсвете у Општини пријепоље.
ОТВОРЕНИ ПОСТУПАК И ЕЛЕКТРОНСКО ИЗВЈЕШТАВАЊЕ
Knjigovodstveno obuhvatanje stalne imovine
СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом
STANDARDI SISTEMA UPRAVLJANJA KVALITETOM ISO 9000
EFIKASNOST POSLOVANJA KVALITETNOM RADOM DOKUMENTACIJOM
UGOVOR O PREVOZU, UGOVOR O LICENCI...
Удружење «Интерни ревизор» Ужице,
UPRAVLJANJE OSNOVNIM SREDSTVIMA SA POSEBNIM OSVRTOM NA DALEKOVODE
Međunarodna federacija računovođa
Fishbone dijagram Prednosti Nedostaci Jednostavnost
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Kontrole rashoda u Turskoj
Osnovne informacije o projektu
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
Procena vrednosti kapitala troškovnim pristupom
Системи менаџмента безбедношћу хране
LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање
Procena vrednosti kapitala troškovnim pristupom
Анализа структуре.
ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА, МЕСТО И УЛОГА ЛОКАЛНЕ СКУПШТИНЕ
Novosti u aplikaciji Blagajna – Putni nalozi
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА
РЕВИЗИЈА СИСТЕМА УПРАВЉАЊА РИЗИЦИМА
Testiranje novog proizvoda
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
EFIKASNOST POSLOVANJA KVALITETNOM RADOM DOKUMENTACIJOM
Унапређење локалних финансија
PROGRAM “PLAVA ZASTAVICA” Blue Flag Program
Izrada plana kapitalnih investicija
Проширена делатност и верификација установа
CIGRE KO CG, V Savjetovanje Ana Šljukić Bečići 2017.
GRUPA 1.
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
NOVE ULOGE ODS-A NA MALOPRODAJNOM TRŽIŠTU I
ŠKOLSKA SHEMA 2019/2020 RASPODJELA
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

PRODAJA Prof. dr Igor Todorović

Dijagram konteksta procesa prodaje

Proces prodaje 1. Ulazne veličine u proces prodaje su zahtjevi kupaca ili korisnika. 2. Izlazne veličine su proizvodi ili usluge koji imaju takve karakteristike (kvaliteta) koje će kupca/korisnika učiniti zadovoljnim jer će njegovi zahtjevi sa ulaza u proces prodaje biti ispunjeni. 3. Ova transformacija (preoblikovanje) ulaznih veličina u izlazne veličine, odvija se po određenim pravilima i kontrolama. U procesu prodaje prepoznajemo ih u: međunarodnim standardima, nacionalnim zakonima i propisima, ugovorima, tehničkim specifikacijama, planu poslovanja, postupcima, radnim upustvima, metodologijama, cjenovnicimai sl. 4. Da bi se proces prodaje mogao odvijati nužno je obezbijediti i odgovarajuće mehanizme, prije svega u obliku potrebnih resursa: stručni radnici, oprema, informatička oprema, softveri, energenti, radna sredina, financijska sredstva, partnerstva, obrasci i sl.

Upravljanje procesom prodaje Procesni koraci u procesu prodaje identificirani su kao: S1 - Analiza zahtjeva kupca/korisnika S2 - Izrada ponude S3 i S4– Ugovaranje S4 - Prethodno fakturisanje S5 - Realizacija prodaje (prodaja) i Fakturiranje S7 – Završne radnje.

Analiza zahtjeva

Postupak analize zahtjeva od kupaca Postupak analize zahtjeva od kupaca ima oznaku S1: Postupak obuhvata sledeće korake: Ukuliko zahtjev nije prihvaćen obaještava se kupac Ukoliko je zahtjev prihvaćen prelazi se na slijedeću fazu “Izrada ponude”

Izrada ponude

Postupak izrada ponude Postupak izrada ponude ima oznaku S2: Postupak obuhvata sledeće korake: Izrada i dostavljanje ponude kupcu Prijem porudžbenice od kupca

Ugovaranje

Postupak ugovaranje Postupak ugovaranja ima oznaku S3 i S4: Postupak obuhvata sledeće korake: Definisanje kupopradajnog odnosa Izrada ugovora Potpisivanje ugovora Dostavljanje ugovora kupcu Prijem potpisanog ugovora Nakon potpisivanja ugvora Prodaja daje Nalog za proizvodnju Operativnoj pripremi koja lansira Radni nalog u Proizvodnju.

Prethodno fakturisanje

Postupak prethodnog fakturisanja Postupak prethodnog fakturisanja ima oznaku S5: Ako je Ugovor određeno da se unaprijed izvrši plaćenje postupak obuhvata sledeće korake: Priprema i izrada profakture Dostavljanje profakture kupcu Prijem uplate po profakturi Ako Ugovorom nije predviđeno plaćanje unaprijed prelazi se na aktivnost Realizacija prodaje

REALIZACIJA PRODAJE I FAKTURISANJE

Postupak realizacija prodaje i fakturisanje Postupak realizacije prodaje i fakturisanja ima oznaku S6: Postupak obuhvata sledeće korake: Davanje naloga magacinu za izdavanje proizvoda Magacioner priprema proizvode, popunjava otpremnicu, dozvolu za iznošenje i prilaže anketu za kupca i sve predaje vozaču Priprema otpremnice i fakture za kupca

Završene aktivnosti

Postupak završne aktivnosti Postupak završne aktivnosti ima oznaku S: Postupak obuhvata sledeće korake: Reklamiranje proizvoda od kupca Prijem reklamiranog proizvoda Dostavljanje proizvoda u magacin Obavještenje sektora kvaliteta o trošku nekvaliteta