Радулка Урошевић Врховни државни ревизор

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
DRŽAVNA ORGANIZACIJA.
Advertisements

ОПШТИНА ВЕЛИКО ГРАДИШТЕ
СТАРОСНА СТРУКТУРА СТАНОВНИШТВА И ПЕНЗИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
Predmet: Finansijsko pravo
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ НАЦРТ ОДЛУКЕ О БУЏЕТУ за годину
SPECIFIČNOSTI RAČUNOVODSTVA KOMUNALNE DJELATNOSTI
Др Ката Шкарић Јовановић
ПОРЕСКЕ ОБАВЕЗЕ ОМЛАДИНСКИХ ОРГАНИЗАЦИЈА ИЗ ОБЛАСТИ ДИРЕКТНИХ ПОРЕЗА
Planiranje i analiza poslovanja
Polaganje ispita za steč. Upravitelja Reljić Nada mag oec
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
ИЗАЗОВИ И ПЕРСПЕКТИВЕ ФИНАНСИЈСКОГ УПРАВЉАЊА У ЗДРАВСТВЕНИМ УСТАНОВАМА
ФИНАНСИРАЊЕ СИСТЕМА ЗДРАВСТВЕНЕ ЗАШТИТЕ У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ
РАДОЈКА ПОПОВИЋ, дипл.инж.техн.
КАПИТАЛ БАНАКА ЧЕТВРТО ПРЕДАВАЊЕ.
ЗА ПЕРИОД ЈАНУАР - ЈУН ГОДИНЕ
ДРАГОШ РИСТИЋ, дипл. економиста
Kontrola finansiranja političkih subjekata i izbornih kampanja u Srbiji april, Budva, Crna Gora.
Rješavanje sporova u međunarodnim organizacijama
Javne finansije - vežbe -
Porez na dohodak građana u Srbiji
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ ОДЛУКУ О БУЏЕТУ за годину
”СИНЕРГИЈА” Презентације: Привредно право Банкарски послови, банке и друге финансијеске организације Недеља 8.1.
Упутство о друштвеној одговорности
FINANCE & TRADE Svetlana Magdelinić, specijalni savetnik.
Oblici organizovanja i nadzor delatnosti osiguranja
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
Рачуноводство буџетских организација
PROGRAM RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE – 2020.
ПРИЗНАВАЊЕ РАСХОДА.
Др Ката Шкарић Јовановић
UNUTARNJA REVIZIJA U JAVNOM SEKTORU SJEVERNE MAKEDONIJE – PRVI KORACI, POSTIGNUĆA I DALJNJI IZAZOVI – Mite Mitevski, voditelj Središnje harmonizacijske.
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
ОДРЖИВИ РАЗВОЈ ЕНЕРГЕТИКЕ
FINANSIJSKO UPRAVLjANjE I KONTROLA (FUK) I INTERNA REVIZIJA (IR) – usaglašavanje sa poglavljem 32 – FINANSIJSKA KONTROLA Plenarni sastanak Napredak u reformi.
ЗАКОН О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
НОВИ ПОЛОЖАЈ ЈАВНИХ ИЗВРШИТЕЉА У ПОСТУПКУ ИЗВРШЕЊА
Povećanje i iskazivanje vrijednosti unutarnje revizije
Uvod u pravo Evropske unije
Ivana Jakir-Bajo, Ministarstvo financija
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Sistem plata zaposlenih u javnim službama u Srbiji
UGOVOR O PREVOZU, UGOVOR O LICENCI...
Značaj objavljivanja finansijskih izvještaja za tržište kapitala
Високоризични кредити у банкарском сектору Републике Србијe
Uvod u nauku o državi i pravu
Град Сремска Митровица
FINANSIJSKO RAČUNOVODSTVO
Субјекти привредног права и индувидуализација
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
ТРАНСПОРТНА ПОЛИТИКА У СВЕТЛУ ЕВРОПСКИХ ИНТЕГРАЦИЈА У СРБИЈИ
LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање
Procena vrednosti kapitala troškovnim pristupom
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА, МЕСТО И УЛОГА ЛОКАЛНЕ СКУПШТИНЕ
Иницијативу су покренули
PRIMER: Uduženje TERRA’S i Regionalni Arhus centar Subotica
ПЛАНИРАЊЕ У ИНТЕРНОЈ РЕВИЗИЈИ
Унапређење локалних финансија
Izrada plana kapitalnih investicija
Проширена делатност и верификација установа
Миломир Пантовић, овлашћени интерни ревизор,
Др Ката Шкарић Јовановић
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
Транскрипт презентације:

Радулка Урошевић Врховни државни ревизор Финансијска дисциплина у трошењу јавних средстава Радулка Урошевић Врховни државни ревизор

ДРЖАВНА РЕВИЗОРСКА ИНСТИТУЦИЈА НАЈВИШИ ДРЖАВНИ ОРГАН РЕВИЗИЈЕ ЈАВНИХ СРЕДСТАВА У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ ПУНОПРАВНА ЧЛАНИЦА Међународне организације врховних ревизорских институција (INTOSAI) Европске организације врховних ревизорских институција (EUROSAI) Мреже врховних ревизорских институција држава кандидата и потенцијалних кандидата за чланство у Европску унију и Европског ревизорског суда

УЛОГА ДРИ У ПРЕГОВАРАЧКОМ ПОСТУПКУ ЗА ПРИСТУПАЊЕ ЕВРОПСКОЈ УНИЈИ Преговарачка група за финансијски надзор - поглавље 32 У оквиру Преговарачког поглавља 32 које се односи на финансијску контролу, Државна ревизорска институција има водећу улогу код потпоглавља које се тиче екстерне ревизије и потпуно је спремна за почетак преговора

ISSAI ISA СПРОВОЂЕЊЕ РЕВИЗИЈЕ Законом о Државној ревизорској институцији Пословникoм Државне ревизорске институције Годишњим Програмом ревизије основним принципима Међународних стандарда врховних ревизорских институција (ISSAI) и Међународних стандарда ревизије (ISA) ISSAI & ISA

СУБЈЕКТИ РЕВИЗИЈЕ Буџет Републике Србије Организације обавезног социјалног осигурања и корисници средстава РФЗО Одговарајући број јединица локалне самоуправе Народна банка Србије у делу пословања које се односи на коришћење јавних средстава Одговарајући број јавних предузећа, привредних друштава и других правних лица које је основао директни, односно индиректни корисник јавних средстава и код којих има учешће у капиталу односно управљању Први пут у 2015. години спроведена је ревизија код свих обавезних субјеката ревизије

ВРСТЕ РЕВИЗИЈА Ревизија финансијских извештаја Ревизија правилности пословања Ревизија сврсисходности Провера веродостојности одазивних извештаја

ЦИЉ РЕВИЗИЈЕ да ли финансијски извештаји субјеката ревизије истинито и објективно приказују финансијско стање, резултате пословања и новчане токове у складу са прихваћеним рачуноводственим начелима и стандардима да ли су финансијске трансакције и одлуке извршене у складу са законом, другим прописима, датим овлашћењима и за планиране сврхе да ли су средства употребљена у складу са начелима - 3Е (економичности, ефикасности и ефективности) и у складу са планираним циљевима

СКРЕТАЊЕ ПАЖЊЕ Мишљење са резервом Негативно мишљење Позитивно мишљење МИШЉЕЊЕ РЕВИЗОРА Неквалификовано мишљење – изражава се када се закључи да финансијски извештаји субјекта ревизије на истинит, објективан и поуздан начин, у свим значајним аспектима приказују финансијско стање, резултате пословања и извршење буџета у складу са рачуноводственим стандардима и важећим прописима Позитивно мишљење Квалификовано мишљење – изражава се када се закључи да финансијски извештаји у целини нису ослобођени материјално погрешних исказивања, или није било могуће прибавити довољно задовољавајућих ревизијских доказа Мишљење са резервом Негативно мишљење Уздржавајуће мишљење СКРЕТАЊЕ ПАЖЊЕ

Институција је углавном изражавала мишљења са резервом! МИШЉЕЊЕ РЕВИЗОРА Институција је углавном изражавала мишљења са резервом!

НЕПРАВИЛНОСТИ КОЈЕ СУ ПРЕДСТАВЉАЛЕ ОСНОВ ЗА ИЗРАЖАВАЊЕ МИШЉЕЊА Закон о буџетском систему Закон о јавним набавкама Закон о рачуноводству НАЈЧЕШЋЕ НЕПРАВИЛНОСТИ У ОДНОСУ НА Закон о раду Законе којима се уређују плате/зараде и друга примања запослених у јавном сектору Закон о здравственом осигурању Закон о запошљавању и осигурању за случај незапослености Закон о здравственој заштити Закон о ПИО

РЕВИЗИОНИ НАЛАЗИ ПЛАНИРАЊЕ И ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА/ ФИНАНСИЈСКИХ ПЛАНОВА НАЧИН ЗАПОШЉАВАЊА И ИЗВРШАВАЊЕ РАСХОДА ЗА ЗАПОСЛЕНЕ Преко 5.000 препорука ЈАВНЕ НАБАВКЕ САСТАВЉАЊЕ ФИНАНСИЈСКИХ ИЗВЕШТАЈА 

СКРЕТАЊЕ ПАЖЊЕ НА... Области које постојећи прописи недовољно уређују Одредбе закона које могу произвести негативне последице Области које постојећи прописи недовољно уређују Неусаглашеност прописа Законе и подзаконске прописе који нису донети

ПРЕПОРУКЕ У ИЗВЕШТАЈУ О РАДУ ЗА 2015. ГОД. ПРЕПОРУКЕ У ИЗВЕШТАЈУ О РАДУ ЗА 2015. ГОД. У годишњем Извештају о раду Институције за 2015. годину наведене су препоруке за измену, односно доношење прописа, а нарочито: да се изврше измене и допуне Уредбе о буџетском рачуноводству сходно свим променама Закона о буџетском систему или доношење Закон о буџетском рачуноводству, да се примене Међународни рачуноводствени стандарди за јавни сектор и пропишу услови за вођење пословних књига и састављање финансијских извештаја корисника јавних средстава, да се у потпуности успостави разумевање значаја интерне контроле и интерне ревизије ① ② ③

ДРЖАВНА РЕВИЗОРСКА ИНСТИТУЦИЈА Финансијска дисциплина о трошењу јавних средстава код здравствених установа

ДО САДА СПРОВЕДЕНЕ РЕВИЗИЈЕ Републички фонд за здравствено осигурање Здравствене установе 3 99

ИЗРАЖЕНА МИШЉЕЊА У РЕВИЗОРСКИМ ИЗВЕШТАЈИМА КОД РФЗО Година обављања ревизије РЕВИЗИЈА ФИНАНСИЈСКИХ ИЗВЕШТАЈА РЕВИЗИЈА ПРАВИЛНОСТИ ПОСЛОВАЊА ПОЗИТИВНО МИШЉЕЊЕ СА РЕЗЕРВОМ НЕГАТИВНО 2012. 1 2013. 2014. 2015.

КОД ЗДРАВСТВЕНИХ УСТАНОВА ИЗРАЖЕНА МИШЉЕЊА У РЕВИЗОРСКИМ ИЗВЕШТАЈИМА КОД ЗДРАВСТВЕНИХ УСТАНОВА Година обављања ревизије РЕВИЗИЈА ФИНАНСИЈСКИХ ИЗВЕШТАЈА РЕВИЗИЈА ПРАВИЛНОСТИ ПОСЛОВАЊА ПОЗИТИВНО МИШЉЕЊЕ СА РЕЗЕРВОМ НЕГАТИВНО 2012. 20 57 4 73 2013. 1 2014. 7 11 2015. 8

Републички фонд за здравствено осигурање РЕВИЗИЈЕ У ТОКУ Републички фонд за здравствено осигурање

РЕВИЗИЈЕ У ТОКУ 11 Градски завод за јавно здравље Београд Институт за јавно здравље Војводине Институт за рехабилитацију Београд Институт за вирусологију, вакцине и серуме „Торлак“ Специјална болница „Меркур“ Врњачка бања Специјална болница за рехбилитацију „Бања Ковиљача“ ` Градски завод за хитну медицинску помоћ Београд ДЗ Нови Сад ДЗ Ниш ДЗ Крушевац Апотека Панчево ПРИМАРНА ЗДРАВСТВЕНА ЗАШТИТА СЕКУНДАРНА ЗДРАВСТВЕНА ЗАШТИТА ЗДРАВСТВЕНА ДЕЛАТНОСТ КОЈА СЕ ОБАВЉА НА ВИШЕ НИВОА ТЕРЦИЈАРНА ЗДРАВСТВЕНА ЗАШТИТА 11

КЉУЧНИ НАЛАЗИ У РЕВИЗИЈИ КОРИСНИКА СРЕДСТАВА РФЗО Неправилности у вези са планирањем Неусаглашеност финансијских планова здравствених установа са Финансијским планом Републичког фонда за здравствено осигурање (здравствене установе планирају расходе на терет РФЗО-а, а да за исте нису обезбеђена средства у финансијском плану РФЗО-а)

КЉУЧНИ НАЛАЗИ У РЕВИЗИЈИ КОРИСНИКА СРЕДСТАВА РФЗО Неправилности у вези са извршењем финансијских планова Извори финансирања 1. извршени расходи и издаци из средстава Републичког фонда за здравствено осигурање у недостатку средстава од стране оснивача (текуће-инвестиционо одржавање) 2. извршавање обавеза из претходног периода (стари дугови и судске пресуде) на терет средстава опредељених за финансирање трошкова здравствене заштите текуће године

КЉУЧНИ НАЛАЗИ У РЕВИЗИЈИ КОРИСНИКА СРЕДСТАВА РФЗО Неправилности у вези са извршењем финансијских планова Намена средстава Извршавање расхода за плате запослених преко кадровског плана, односно неуговорених радника на терет средстава за медицински материјал и лекове опредељених за пружање здравствене заштите осигураним лицима

КЉУЧНИ НАЛАЗИ У РЕВИЗИЈИ КОРИСНИКА СРЕДСТАВА РФЗО Неправилности у вези са начином запошљавања и извршавањем расхода за запослене Запошљавање преко броја утврђеног Кадровским планом Заснивање двојног радног односа (наставно особље на клиничким предметима који су засновали радни однос у здравственој установи и медицинском факултету) Скраћено радно време у здравственим установама (непостојање акта о процени ризика) Обрачун плата, додатака и накнада

КЉУЧНИ НАЛАЗИ У РЕВИЗИЈИ КОРИСНИКА СРЕДСТАВА РФЗО Неправилности у јавним набавкама Набавка без спровођења поступка јавне набавке (набавке са позивом на уговор који је престао да важи) Неосновано хитан поступак (закључени уговори о хитном поступку, а да у дужем временском периоду није реализован)

Годишњи консолидовани финансијски извештај РФЗО садржи: РЕВИЗОРСКА ЗАПАЖАЊА Консолидоване податке здравствених установа из свих извора, при чему РФЗО врши контролу и сравњује податке само за извор финансирања ООСО, док остале податке само преузима и збирно исказује Годишњи консолидовани финансијски извештај РФЗО садржи:

РЕВИЗОРСКА ЗАПАЖАЊА Носиоци одоговорности за планирање и контролу спровођења финансијског плана: 1. Финанасијске планове усваја управни одбор здравствене установе коју именује оснивач; 2. Финансијски планови су саставни делови финансијског плана Републичког фонда за здравствено осигурање; 3. За извршење финансијског плана одговоран је директор установе кога поставља управни одбор; Контролу наменског трошења средстава по уговору у здравственим установама врше надзорници осигурања за средства пренета од стране РФЗО-а

РЕВИЗОРСКА ЗАПАЖАЊА У извештајима о ревизији здравствених установа које пружају здравствене услуге рехабилитације, а којима је Законом о здравственој заштити дата могућност бављења туризмом, као добитном делатношћу, указано је надлежним органима на ближе уређење правног статуса ових установа

ПРЕПОРУЧИЛИ СМО... Да се покрене иницијатива да се апотеке, здравственe установе у којима се обавља фармацеутска здравствена делатност на примарном нивоу у складу са Законом о здравственој заштити, региструју за обављање фармацеутске здравствене делатности као претежне делатности (регистроване су код надлежних судова као трговина на мало фармацеутским производима у специјализованим продавницама – апотекама)

ПРЕПОРУЧИЛИ СМО ДА СЕ... пропише планирање, припрема, доношење и извршење финансијских планова корисника средстава РФЗО-а, прецизније уреди број и структура немедицинских радника, по врстама послова који су у вези са пружањем услуга здравствене заштите ради умањења ризика од двоструког плаћања ових послова у случајевима када се исти прибављају од других (outsource- инг),

ПРЕПОРУЧИЛИ СМО ДА СЕ... прописима за обрачун и исплату плата запослених у јавним службама уреде радна места са називима и описима послова, а самим тим и коефицијенти за обрачун плате за запослене који обављају послове туризма пружање услуга смештаја и исхране трећим лицима (спасиоц на базену, кувар, рецепционера), с обзиром да су према важећој основици, плате запослених у здравственим установама до IV степена стручне спреме испод или у висини минималне зараде, односно иста плата за различите врсте послова и ниво стручне спреме (хигијеничар = курир = возач хитне помоћи), предузму активности за уређење плата ових запослених,

ПРЕПОРУЧИЛИ СМО ДА СЕ... ближе уреде обавезе оснивача здравствене установе у делу остваривања општег интереса у здравственој заштити, као и друштвене бриге за здравље на нивоу аутономне покрајине, општине, односно града (стварање услова за бољу доступност и приступачност у коришћењу здравствене заштите на својој територији, обезбеђивању средстава за извршење обавеза по извршним судским одлукама које нису настале из финансирања од РФЗО-а, као и инвестиционо улагање, инвестиционо-текуће одржавање просторија, опреме и превозних средстава) - чл. 13., 13а и 18. Закона о здравственој заштити

СКРЕЋЕМО ПАЖЊУ ДА... Здравствене установе, према извештају Управе за трезор, у вези са поштовањем рокова за измиривање обавеза према добављачима, у складу са Законом о роковима измирења новчаних обавеза у комерцијалним трансакцијама, показују знатну задуженост (неизмирене обавезе у комерцијалним трансакцијама сектора здравства на дан 23.6.2016. износе 9,2 милијардe динара, а број неизмирених обавеза је 189.159. Код једне апотеке утврђено је да постоје прекорачења рокова у измирењу новчаних обавеза у комерцијалним трансакцијама од 1319 дана, док потенцијалне обавезе по основу накнаде за кашњење у испуњавању новчаних обавеза у складу са Законом о РИНО износе 208.700 хиљада динара) Поштовање рокова плаћања у складу са Законом био је један од критеријума за одабир субјеката ревизије за Програм ревизије за 2016. годину

ДОПРИНОС ФИНАНСИЈСКОЈ ДИСЦИПЛИНИ Боље разумевање значаја интерне контроле и интерне ревизије, односно изграђена свест о управљачкој одговорности Спровођење додатних активности на подизању свести код виших руководилаца у јавном сектору како би боље разумели своју улогу и одговорност у успостављању система интерне контроле, као и улогу интерног ревизора у њиховој организацији.

ЗАКЉУЧАК Успостављање система финансијског управљања и контроле код здравствених установа и организовање интерне ревизије на један од прописаних начина, може значајно допринети јачању финансијске дисциплине у трошењу јавних средстава код ових корисника јавних средстава

ХВАЛА НА ПАЖЊИ! ДРЖАВНА РЕВИЗОРСКА ИНСТИТУЦИЈА Сви наши извештаји доступни су на сајту www.dri.rs ХВАЛА НА ПАЖЊИ!