Медији у савременом друштву

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Metodološki pristupi i metode u izučavanju SP
Advertisements

ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
Направити добру Power Point презeнтацију ...
Шта је наука?.
Да поновимо:. Здравствено васпитни рад у превенцији менталних и емоционалних поремећаја.
ГЛОБАЛНЕ И ПАРЦИЈАЛНЕ ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ
МЕДИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
Новинско-издавачка установа „Руске слово“ чува и негује русински језик и културу, националну свест и идентитет Русина.
MOBILNOST STUDENATA I NASTAVNOG OSOBLJA U OBLASTI ARHITEKTURE IZMEĐU FAKULTETA TEHNIČKIH NAUKA U NOVOM SADU (SRBIJA) I UNIVERZITETA U ALCALI (ŠPANIJA)
Turistička propaganda
Definisanje kriznih situacija. Tipologija i podjela.
BIZNIS PLAN !!! Veljković Uroš 157/09 Ristović Danilo 08/09
Radio novinarstvo- uvodno predavanje
Наташа Дакић, Јелена Андоновски
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
Microsoft Access uvod u baze podataka.
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Готовост деце за школу Континуитет у сарадњи
НАУЧНИ ИДЕНТИТЕТ НАСТАВНЕ ДИСЦИПЛИНЕ
СТРУКТУРА ДРУШТВА.
ONLINE KOMUNIKACIJA. Razlikuje li se komunikacija pomoću digitalnih medija od one u stvarnom životu?
„MEDIJI I MI” „Mobitel u slobodno vrijeme koristim više od 5 sati dnevno.” „Pažljivo biram koga prihvaćam za prijatelja/pratitelja na društvenim mrežama.”
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
ХОРИЗОНТАЛНО И ВЕРТИКАЛНО СТРУКТУИРАЊЕ ЈАВНОСТИ
Упутство о друштвеној одговорности
Размисли Шта је природа? Како се дели природа?
KRIMINOLOŠKA ETIOLOGIJA 2. DIO Doc.dr.sc. Anna-Maria Getoš Kalac.
Iskustva EPALE zajednice na polju obrazovanja u zatvorima, mogućnost primjene istih u Bosni i Hercegovini.
NEŽELJENI KONTAKT.
Katedra za elektroniku
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
ЧОВЕК КАО ЛИЧНОСТ И ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ
Библија у васпитно-образовном процесу
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
КОМУНИКАЦИЈА И КУЛТУРА
općenito i na internetu
Модели информационо-комуникационог система
Predrasude na videlo – homofobija u Srbiji 2010
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
Сазнавање у настави Видови сазнања:
ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.
MARKETING I ETIKA.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
Organizacija preduzeća
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
Analitički osvrt na sestrinstvo u medijima
Školska knjižnica, Internet, mediji
Завод за унапређивање образовања и васпитања
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
Богдан Трифуновић Центар за дигитализацију
PEDAGOŠKA IGRA DVORAC Učiteljica Iva Zajec.
Prvi mjesečnici i nedeljnici
INTERNET 5. razred.
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
PISANJE ISTRAŽIVAČKIH RADOVA
Савез синдиката Републике Српске
Ideja pravednosti.
JAVNOST KAO POLITIČKI SUBJEKT
PRIVREDA SRBIJE PRED IZAZOVOM ČETVRTE INDUSTRIJSKE REVOLUCIJE
Сиромаштво и друштвена изопштеност
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
Demografski trendovi i urbanizacija (2):
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
Medijska pismenost i mladi
Транскрипт презентације:

Медији и социјална контрола Јавност и друштвене девијације: Изазивање “моралне панике”

Медији у савременом друштву Медији имају велики утицај на живот људи у савременом друштву. Они служе за пренос информација, учење, комуникацију, дружење, забаву... Медији не утичу само на човека, већ на целокупну културу, религију, образовање, вредности, стил живота. Значај медија се види у томе што различите интересне, политичке или финансијске групе покушавају да ставе под контролу кључне медије (те-ве канале, дневну и недељну штампу, интернет).

Медији остварују утицај преко три нивоа комуникације: експлицитна – посматрање садржаја у информативним и забавним емисијама; технолошка – стварање лажног света, како би се оставио јачи утисак на гледаоца. Пример је холивудска индустрија филмова; подсвесна – најчешће се користи у рекламама, где није важно шта видимо, већ порука која се подсвесно доживљава.

Морална паника Термин је у широкој примени након књиге Стенли Коена (1972) Folk Devils and Moral Panics: The Creation of the Mods and Rockers Основна одлика моралне панике је искривљена слика – медији преувеличавају озбиљност догађаја. Средства су: сензационалистички наслови, мелодрамски приказ догађаја, пренаглашавање појединих елемената. Изазивање страха код људи има понекад за циљ одвраћање пажње од других социјалних проблема у свакодневном животу.

Објашњење “моралне панике” (Коен): стање, догађај, појединац или група појединаца се дефинише као претња друштвеним вредностима или интересима; масовних медији их описују на стилизован и стереотипан начин; постављају се “моралне ограде”од стране свештенства, политичара, уредника и других људи који “размишљају исправно”; акредитовани експерти постављају своје “дијагнозе” и нуде решења; прибегава се средствима за решавање; ситуација се смирује (паника се повлачи) или погоршава (проблем постаје још видљивији).