План и програми наставе и учења

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Advertisements

Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
Од права на партиципацију до праве партиципације
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
Новинско-издавачка установа „Руске слово“ чува и негује русински језик и културу, националну свест и идентитет Русина.
Исходи, стандарди и компетенције
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
UPIS U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
О ВРЕДНОВАЊУ КВАЛИТЕТА РАДА УСТАНОВЕ
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Regionalna konferencija Almir Beridan
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Сарадња кадра у ПУ и школи
РОД ИМЕНИЦА - обрада Данијела Бујагић.
Проф.др Емина Копас-Вукашиновић
Meтодика наставе физике
-веза наставе и оцењивања двосмерна
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
Електронским учењем до креативне наставе
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
NISPUSŠ - Nacionalni informacijski sustav prijava i upisa u srednje škole Zvonimir Stanić.
Васпитно-образовни циљеви у теорији и пракси курикулума
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
Физика као наставни предмет
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
План и програм индивидуалног третмана
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Сазнавање у настави Видови сазнања:
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
Специјализована ИТ одељења
Православни Катихизис
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Стручно усавршавање у установи
Завод за унапређивање образовања и васпитања
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
Oblast Tehnika (Agrotehnika,Tehnička sredstva u poljoprivredi) Uzrast
ИНТЕРНА ЗАШТИТНА МРЕЖА.
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Иницијативу су покренули
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
smer: PREDŠKOLSKI VASPITAČ VI semestar
ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Проширена делатност и верификација установа
КВАЛИТЕТ УЏБЕНИКА ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
Hrvatski jezik online.
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
РЕПУБЛИЧКИ ПЕДАГОШКИ ЗАВОД
Osnovne informacije o projektu
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

План и програми наставе и учења

Након што проучите ово поглавље, моћи ћете да: Дефинишете и анализирате појмове „план наставе и учења“ и „програм наставе и учења“; Објасните функцију плана и програма наставе и учења; Разумете шта су и како настају наставни предмети; Разумете међусобну везу између плана наставе и учења и програма наставе и учења; Именујете елементе плана наставе и учења и програма наставе и учења.

План наставе и учења

Назив језика националне мањине у школама у којима се настава одржава на матерњем језику националне мањине. Реализује се у школама у којима се настава одржава на матерњем језику националне мањине. Ученик бира један од понуђених изборних наставних програма. Ученик припадник националне мањине који слуша наставу на српском језику може да изабере овај програм али није у обавези. Пројектна настава je обавезна за све ученике. Ваннаставне активности могу да буду: друштвене, уметничке, техничке, хуманитарне, културне, као и друге активности у складу са просторним и људским ресурсима школе. * Број часова за ученике припаднике националних мањина ** Настава у природи организује се у складу са одговарајућим правилником. 

План наставе и учења План наставе и учења је основни званични школски документ у коме се утврђује: листа обавезних предмета и изборних програма и активности по разредима, укупан годишњи фонд часова по предметима, програмима и активностима, недељни фонд часова по предметима, програмима и активностима. Поред редовне наставе, у плану наставе и учења су предвиђени и други облици васпитно-образовног и наставног рада (пројектна, додатна и допунска настава, настава у природи, час одељењског старешине, ваннаставне активности и екскурзија), што све заједно чини структуру школске године и укупно оптерећење ученика.

Креирање плана наставе и учења Циљеви, задаци, исходи и стандарди васпитања и образовања Могућности и особености ученика одређеног узраста Савремена психолошка и педагошка сазнања и достигнућа других наука Темељно упознавање са наставним планом омогућава наставницима да лакше и потпуније схвате место свог предмета у општем систему неопходних знања, да уоче међусобне везе и односе са другим предметима и њихову реализацију у складу са узрасним могућностима ученика и њиховим предзнањима.

Наставни предмети Наставни предмети представљају дидактички заснован систем, чији садржаји укључују знања, умења и навике одговарајућих области наука, предвиђених за учење. Наставни предмет није једноставно преношење одређених сазнања неке науке, већ представља посебну синтезу тих основа, које су дидактички прерађене, распоређене и структуриране у складу са захтевима педагошке логике. Избор наставних предмета зависи од карактера и нивоа школе. Тако, општеобразовне школе имају такав избор предмета који омогућава „стицање општег образовања, складан развој личности и припрема за живот и за даље опште и стручно образовање и васпитање". То су наставни предмети који дају знања из области природе (природне науке), друштвеног живота (друштвене науке), технике, културе и уметности.

Одређивање редоследа изучавања наставних предмета Један од најтежих задатака при конципирању наставног плана је одређивање редоследа појединих предмета према узрасно-школским нивоима и годинама учења. При одређивању редоследа, стручњаци се најчешће руководе захтевима: узраста ученика и степена њиховог општег развоја; задатака наставе на сваком њеном нивоу; унутрашне логике саме науке; сложеношћу наставног градива појединих предмета; међусобне повезаности и односа међу појединим дисциплинама; организационим структурама наставе на конкретном образовном нивоу. Нови наставни предмети треба да се ослањају на претходно учени материјал у сличним предметима и на претходно усвојена предзнања.

Програм наставе и учења Програм наставе и учења је школски документ који представља конкретизацију наставног плана и који садржи: 1) циљеве основног, општег средњег, стручног и уметничког образовања и васпитања и циљеве учења предмета, изборних програма и активности по разредима; 2) опште предметне компетенције; 3) специфичне предметне компетенције; 4) исходе учења; 5) образовне стандарде за основно образовање и васпитање и опште средње образовање и васпитање; 6) стандард квалификације за средње стручно образовање и васпитање; 7) кључне појмове садржаја сваког предмета; 8) упутство за дидактичко-методичко остваривање програма; 9) упутство за формативно и сумативно оцењивање ученика; 10) начин прилагођавања програма музичког и балетског образовања и васпитања, образовање и васпитање ученика са сметњама у развоју, ученика са изузетним способностима, за образовање и васпитање на језику националне мањине и образовање одраслих.

Сврха нових програма Програми наставе и учења су оријентисани на процес и исходе учења ради развијања функционалних знања. Исходи ‒ очекивани резултати процеса учења. Процес учења је усмерен на одабир стратегија учења и бригу о процесу кроз који пролази ученик током учења како би се избегле негативне последице приступа оријентисаног искључиво на исходе учења.

Структура програма наставе и учења ПРОГРАМИ ОРИЈЕНТИСАНИ НА ИСХОДЕ И ПРОЦЕС УЧЕЊА опште карактеристике програма препоруке за планирање препоруке за праћење и вредновање Циљ учења предмета – дефинисан је за циклус/ниво образовања. Исходи учења – дефинисани су за крај разреда. Садржаји учења – дати су као обавезни и/или препоручени. Кључне речи садржаја програма Упутство за дидактичко-методичко остваривање програма

пример програма наставе и учења Назив предмета Српски језик Циљ Циљ наставе српског језика јесте да ученици овладају законитостима српског књижевног језика ради правилног усменог и писаног изражавања, негујући свест о значају улоге језика у очувању националног идентитета; да се оспособе за тумачење одабраних књижевних и других уметничких дела из српске и светске баштине, ради неговања традиције и културе српског народаи развијања интеркултуралности. Разред Први Годишњи фонд часова 180 ИСХОДИ ОБЛАСТ/ТЕМА САДРЖАЈИ Разликује изговорени глас и написано слово; изговорене и написане речи и реченице; Почетно читање и писање Глас и слово; штампана и писана слова ћириличког писма

Структура програма наставе и учења Циљ и исходи учења наставног предмета ЗАШТО? Садржаји учења ШТА? Упутство за дидактичко-методичко остваривање програма КАКО?

КЉУЧНЕ НОВИНЕ ПРОГРАМА 1. Структура програма свих предмета је иста, што обезбеђује већу прегледност и лакше се уочавају везе међу предметима. 2. Фокус је на: исходима, а не на садржајима активностима ученика/наставника, а не на реализацији садржаја. 3. Садржаји обавезни и/или препоручени Садржаји више нису сами по себи циљ већ представљају средство преко кога се достижу исходи. 4. Веза исхода, стандарда и компетенција. 5. Пројектна настава.

Претпоставке за успешно остваривање програма наставе и учења Наставник је обавезан да добро упозна програм предмета који реализује. Неопходно је да познаје и програме других предмета. Неопходно је да води рачуна о одговарајућем темпу рада, ритму наставе.

литература Вилотијевић, М. (2000). Дидактика 3, Београд: Учитељски факултет Закон о основама система образовања и васпитања Републике Србије (2017) Правилник о плану наставе и учења за први циклус основног образовања и васпитања и програму наставе и учења за први разред основног образовања и васпитања (2018), Сл. гласник РС – Просветни гласник бр. 15/18 Cindrić, M, Miljković, D, Strugar, V. (2016). Didaktika i kurikulum, Zagreb: Učiteljski fakultet