Testiranje novog proizvoda

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Prof. Dr Biljana Abolmasov
Advertisements

РАЧУНОВОДСТВО ОДЛУЧИВАЊА (диференцијалних вредности)
БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ
VISOKA TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA ZVEČAN
REZULTATI POSLOVANJA PREDUZEĆA
Управа царина Републике Србије
3. 4. Дизајн статичких веб страна
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
Студијски програм Пословно управљање Модул: Маркетинг менаџмент
Menadžment kvaliteta – vježbe broj 2: Obrasci za prikupljanje podataka
PRODAJA Prof. dr Igor Todorović.
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
DIGITALNI NOVČANICI Uobičajeni novčanik možemo nazvati «analogni novčanik». Digitalni novčanik teži da po funkcionalnosti liči na neki analogni novčanik.
Marijan Mihelčić HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE
Prelomna tačka rentabiliteta
Упутство о друштвеној одговорности
Razvoj filozofije kvaliteta
РАЧУНОВОДСТВО ОДЛУЧИВАЊА (диференцијалних вредности)
Plan upravljanja otpadom EPCG AD
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
БЕЗБЕДНОСТИ МАШИНА АЛАТКИ ЗА ОБРАДУ СКИДАЊЕМ СТРУГОТИНЕ
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Osnovne klasifikacije troškova u trgovinskim preduzećima
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
METODE I TEHNIKE ZA ANALIZU I UNAPREĐENJE KVALITETA
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
Olivera Kujundžić Ministarstvo održivog razvoja i turizma Oktobar 2017
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
Novosti u regulativi vezano za protupožarna vrata / Rad odbora TO 92
ЗАКОН О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА
INOVATIVNI TIM DUNĐER NIŠ
TAGUCHI METODA.
FINANSIJSKO POSLOVANJE -MENADŽMENT U BANKARSTVU-
INTERNET MARKETING ZA POČETNIKE 1
Aleksandar Manić.
Општина пријепоље Генерални пројекат повећања енергетске ефикасности санацијом јавне рАсвете у Општини пријепоље.
Revenue Administration Modernization Project External and internal communication modernization Veljača 2012.
СТАНДАРД ISO 9001:2015 – Захтеви за систем менаџмента квалитетом
STANDARDI SISTEMA UPRAVLJANJA KVALITETOM ISO 9000
Ambalaža Ambalaža – pakovanje.
Prof. dr Katarina Ivančević 20 mart 2013.
РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Primena softvera u aktuarstvu na pragu IV industrijske revolucije
Procena vrednosti kapitala troškovnim pristupom
Procena vrednosti kapitala troškovnim pristupom
dr.sc. Ivan Strnad, Pro Integris mr.sc. Ivan Višić, Pro Integris
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
Услови за издавање ЕАС знака усаглашености и упоредни однос овог знака и српског знака усаглашености електричне опреме намењене за употребу у потенцијално.
Plan poboljšanja pružanja usluge POBOLJŠANJE PRUŽANJA USLUGE
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
ПЛАНИРАЊЕ У ИНТЕРНОЈ РЕВИЗИЈИ
Унапређење локалних финансија
Kontrolne karte – 1. dio.
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
Poglavlje treće: Troškovi kao vid ulaganja u reprodukciju
Управљање инвестицијама
DINAMIKA KONSTRUKCIJA I ZEMLJOTRESNO INŽENJERSTVO
V SAVJETOVANJE CRNOGORSKOG KOMITETA CIGRE
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
Завод за унапређивање образовања и васпитања
NOVE ULOGE ODS-A NA MALOPRODAJNOM TRŽIŠTU I
14. PREDAVANJE.
Студијски програм Економија и менаџмент енергетике
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

Testiranje novog proizvoda Ana Čohadžić dip11/17 i Imola Đember dip8/17

Ideja i cilj Testiranje proizvoda je proces ispitivanja osobina ili performansi proizvoda. Testiranje proizvoda ima za cilj da obezbedi da potrošači mogu da razumeju sta će proizvodi učiniti za njih i koji proizvodi predstavljaju najbolju vrednost. Ispitivanje proizvoda može izvršiti proizvođač, nezavisna laboratorija, državna agencija itd. Često se kao osnova za testiranje koristi postojeći formalni metod ispitivanja . Upoređivači testiraju nekoliko ponovljenih uzoraka sličnih proizvoda u identičnim uslovima testiranja.

Testiranje proizvoda je svaki proces pomoću kojeg istraživač meri performanse proizvoda, sigurnost, kvalitet i usaglašenost sa utvrđenim standardima. Primarni element koji predstavlja objektivni uporedni testni program je stepen do kojeg istraživači mogu obavljati testove sa nezavisnošću od proizvođača, dobavljača i prodavača proizvoda.

Svrha testiranja proizvoda Utvrditi da li su uslovi specifikacije, propisa ili ugovora ispunjeni ili potvrđeni Obezbediti standardne podatke za druge naučne, inženjering i funkcije osiguranja kvaliteta Potvrditi odrzivost za krajnju upotrebu Obezbediti osnovu za tehničku komunikaciju Obezbediti tehničko sredstvo za upoređivanje nekoliko opcija Obezbediti dokaze u zakonskim postupcima: odgovornost za proizvode, patente, zahteve proizvoda, itd. Pomoć u rešavanju problema sa trenutnim proizvodom Pomoć u identifikovanju potencijalnih ušteda troškova u proizvodima Podvrgavanje proizvoda naprezanju i dinamici koja se očekuje u upotrebi Reprodukovanje vrsta oštećenja na proizvodima pronađenih korišćenjem potrošača Kontrola jedinstvenosti proizvodnje proizvoda ili komponenti

Postupak testiranja novog proizvoda Testiranje proizvoda (Product Testing) predstavlja postupak ispitivanja određenog proizvoda radi njegovog isprobavanja, kontrole određenih osobina, i dobijanja određenih informacija o mogućoj reakciji ciljane grupacije.

Definisanje elemenata za testiranje, Testiranje dizajna proizvoda, Prema tome, postupak testiranja proizvoda obuhvata sledeće faze: Definisanje elemenata za testiranje, Testiranje dizajna proizvoda, Utvrđivanje stavova i sklonosti potrošača, Testiranje abmalaže, Testiranje cene, Testiranje stavova posrednika, Testiranje efikasnosti promocije, metoda prodaje i posle prodajnih usluga.

Definisanje elemenata za testiranje Testiranje započinje definiranjem elemenata za testiranje, a to mogu biti sva, ili samo neka obeležja proizvoda, odnosno drugi elementi značajni za uspešnu prodaju proizvoda.

Testiranje dizajna proizvoda Prvenstveno se ispituje dizajn proizvoda, a to znači funkcionalnost, prikladnost, oblikovanost i kompaktnost proizvoda. Ukoliko proizvod udovolji kriterijumima ispitivanja, nastavlja se postupkom detaljnijih ispitivanja.

Utvrđivanje stavova i sklonosti potrošača Utvrđenje stavova i sklonosti potrošača treba dati odgovor na pitanje je su li potrošači spremni prihvatiti (kupovati) novi proizvod ili nisu. Rezultati tog ispitivanja mogu biti: • potrošači prihvataju proizvod sa svim obeležjima, ili • potrošači prihvataju proizvod samo po nekim obeležjima.

Testiranje abmalaže Testiranje ambalaže obuhvata ispitivanja svojstava budućeg pakovanja obzirom na zahteve i potrebe: proizvodnje, skladištenja, transporta, manipulacije, zaštite proizvoda i dr. Zatim se ispituje pakovanje s aspekta komuniciranja s tržištem (promotivna komponenta pakovanja). Sva ova ispitivanja obuhvataju materijal, veličinu pakovanja, dizajn, boje, grafičku obradu i prezentaciju (poruka, uputstvo, sadržaj), zatvaranje, otvaranje, odbacivanje (odvoz,uništenje ambalaže i slično).

Testiranje cene Testiranje cene posebno je važno ukoliko se radi o potpuno novom proizvodu, s obzirom da u tom slučaju ne postoje podaci o cenovnoj elastičnosti. Suviše visoka cena, naročito u fazi uvođenja proizvoda na tržište, može dovesti do neuspeha prodaje. Niska cena može dovesti do nepotrebnih gubitaka, a naročito u početnoj fazi, kada su troškovi proizvodnje i marketinga visoki zbog početnih ulaganja.

Testiranje stavova posrednika Stavovi tih posrednika o proizvodu uopšte, pojedinim njegovim obeležjima i potencijalnoj potražnji, bitan su element za odlučivanje o tome šta još preduzeti s novim proizvodom. Ako posrednici imaju negativan stav prema novom proizvodu, nerealno je očekivati tržišni uspeh.

Testiranje efikasnosti promocije Testiranje efikasnosti promocije, metoda prodaje i posle prodajnih usluga je završna faza testiranja proizvoda, a rezultati značajno utiču na uspešnost konačne prodaje proizvoda. Zato je odabir primerenog promotivnog materijala, efikasnih metoda prodaje i razvijene mreže kvalitetnih posle prodajnih servisa garancija uspešnoj prodaji.

Šta može da se testira: Kompjuterske igre Kozmetika Hrana Elektronika Lekovi Odeća i obuća Sredstva Vozil Itd.

Hvala na pažnji!