PRIKUPLJANJE PODATAKA O NASILJU NAD ŽENAMA GDE STOJIMO

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
DRŽAVNA ORGANIZACIJA.
Advertisements

Врсте алтернативних кривичних санкција
PODZAKONSKA AKTA NA OSNOVU ZAKONA O PLANIRANJU PROSTORA I IZGRADNJI OBJEKATA dio 1.
СТАРОСНА СТРУКТУРА СТАНОВНИШТВА И ПЕНЗИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
ПРАВНА ЗАШТИА ЗАПОСЛЕНИХ ОД ЗЛОСТАВЉАЊА НА РАДУ
Сарадња у области правосуђа и унутрашњих послова
Izrada i sprovođenje planova integriteta u institucijama Crne Gore
Polaganje ispita za steč. Upravitelja Reljić Nada mag oec
РАДОЈКА ПОПОВИЋ, дипл.инж.техн.
ЗА ПЕРИОД ЈАНУАР - ЈУН ГОДИНЕ
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
Kontrola finansiranja političkih subjekata i izbornih kampanja u Srbiji april, Budva, Crna Gora.
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
Rješavanje sporova u međunarodnim organizacijama
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Marijan Mihelčić HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE
MICS4 Прелиминарни подаци
FINANCE & TRADE Svetlana Magdelinić, specijalni savetnik.
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
РЕАЛИЗАЦИЈА ПРОГРАМСКИХ АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ ИНИЦИЈАТИВЕ ЗА ПОДРШКУ РАЗВОЈУ И УЧЕЊУ РОМСКЕ ДЕЦЕ РАНОГ УЗРАСТА У СРБИЈИ 2-3.октобар Београд.
Еконономска и монетарна унија
Покрајински секретар за образовање
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
PROGRAM RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE – 2020.
Poimenični popis ubijenih, stradalih i nestalih iz opštine MALIŠEVO 1
Упитник ЕУ за Србију и борба против корупције
ЗАКОН О ОЗАКОЊЕЊУ ОБЈЕКАТА
РОДНО ОДГОВОРНО БУЏЕТИРАЊЕ
Предлог новог устава Србије и борба против корупције
TEMPUS projekat EQUI-ED
ОДРЖИВИ РАЗВОЈ ЕНЕРГЕТИКЕ
РЕГИСТАР СТАМБЕНИХ ЗАЈЕДНИЦА ЈЕДИНСТВЕНА ЕВИДЕНЦИЈА
PREDSTAVLJANJE UNIJE POSLODAVACA SRBIJE, PARTNERA NA PROJEKTU
ЗАКОН О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
Богдан Трифуновић Центар за дигитализацију
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
НОВИ ПОЛОЖАЈ ЈАВНИХ ИЗВРШИТЕЉА У ПОСТУПКУ ИЗВРШЕЊА
Disciplinska i materijalna odgovornost
Uvod u pravo Evropske unije
Poimenični popis ubijenih, stradalih i nestalih iz opštine DEČANI – rezultati na dan
Izveštaj o praćenju za period januar – jul 2019.
ОЦЈЕЊИВАЊЕ ДРЖАВНИХ СЛУЖБЕНИКА
Krivično-pravna statistika u Holandiji
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Centar za pružanje pravne pomoći u borbi protiv korupcije -program-
Stalna konferencija grdova i opština
Републички завод за статистику Србије
мр Бобан Величковић, дипл. инж. грађ.
Pregled deviznog tržišta
Субјекти привредног права и индувидуализација
Relacione baze –primer modelovanja baze
ТРАНСПОРТНА ПОЛИТИКА У СВЕТЛУ ЕВРОПСКИХ ИНТЕГРАЦИЈА У СРБИЈИ
LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање
ИНТЕРНА ЗАШТИТНА МРЕЖА.
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА, МЕСТО И УЛОГА ЛОКАЛНЕ СКУПШТИНЕ
Иницијативу су покренули
PRIMER: Uduženje TERRA’S i Regionalni Arhus centar Subotica
Унапређење локалних финансија
Бесплатна правна помоћ Обука за одлучивање о захтеву за бесплатну правну помоћ .
ПРАЋЕЊЕ И ИЗВЕШТАВАЊЕ О УЧИНКУ ПРОГРАМА
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
PRAVNA KLINIKA IZ UPRAVNOG PRAVA
PRAVNA KLINIKA IZ UPRAVNOG PRAVA
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
Транскрипт презентације:

PRIKUPLJANJE PODATAKA O NASILJU NAD ŽENAMA GDE STOJIMO PRIKUPLJANJE PODATAKA O NASILJU NAD ŽENAMA GDE STOJIMO? Gorjana Mirčić Čaluković Ministarstvo pravde Republike Srbije /Zamenik javnog tužioca Sarajevo, 5.-6. septembar 2018.

Unapređen zakonski okvir Novembra 2016. godine usvojen Zakon o sprečavanju nasilja u porodici Počeo da se primenjuje 1. juna 2017. godine Predviđa mogućnost izricanja 2 hitne mera ( udaljenje učinioca iz stana na 2+30 dana, i zabrana učiniocu da kontaktira žrtvu i prilazi joj) Obaveznu multisektorsku saradnju ( kroz rad Grupe za koordinaciju i saradnju i lica za vezu) Obavezu profesionalaca da procenjuju rizik Centralnu evidenciju

Multisektorska saradnja Podrazumeva razmenu informacija, a time i prikupljanje podataka između nadležnih državnih organa i ustanova za kokretne slučajeve nasilja sa područja mesne nadležnosti osnovnog suda Odvija se kroz lica određena za vezu ( imenovana u svakom višem i osnovnom sudu, višem i osnovnom tužilaštvu, policijskoj upravi i centru za socijalni rad Rad Grupe za koordinaciju i saradnju ( osnovni/viši javni tužilac, nadležni policijski službenik i radnik centra za socijalni rad- stalni članovi)

Razmena/prikupljanje podataka Lica određena za vezu svakodnevno razmenjuju obaveštenja i podatke: bitne za sprečavanje nasilja u porodici, otkrivanje, gonjenje i suđenje za krivična dela određena ovim zakonom i za pružanje zaštite i podrške žrtvama nasilja u porodici i žrtvama krivičnih dela određenih ovim zakonom Grupa za koordinaciju i saradnju razmatra svaki slučaj nasilja u porodici koji nije okončan pravosnažnom sudskom odlukom u građanskom ili krivičnom postupku, slučajeve kada treba da se pruži zaštita i podrška žrtvama nasilja u porodici i žrtvama krivičnih dela iz ovog zakona, izrađuje individualni plan zaštite i podrške žrtvi i predlaže nadležnom javnom tužilaštvu mere za okončanje sudskih postupaka.

Centralna evidencija Nadležna policijska uprava vodi evidencije o prijavljenim slučajevima nasilja u porodici i o izricanju i izvršenju hitnih mera i izvršenju mera zaštite od nasilja u porodici. Osnovni sud vodi evidenciju o svojim odlukama o predlozima za produženje hitnih mera i o određenim merama zaštite od nasilja u porodici. Osnovno javno tužilaštvo vodi evidenciju o predlozima za produženje hitnih mera i zahtevima za određivanje mera zaštite od nasilja u porodici. Nadležni centar za socijalni rad vodi evidenciju o primeni individualnih planova zaštite i podrške žrtvi. Ove evidencije vode se u elektronskom obliku i čine Centralnu evidenciju o slučajevima nasilja u porodici, koju vodi Republičko javno tužilaštvo.

Koji podaci se evidentiraju? U zavisnosti od državnog organa koji ih prikuplja ( policija, tužilaštvo i sud) to su suštinski podaci o prijavljenim slučajevima nasilja u porodici (učesnici događaja, vreme, mesto, prikupljene izjave, okolnosti slučaja, podaci o mogućoj žrtvi i dr.); podatke o učiniocu (ime, prezime, jedinstveni matični broj građana, adresa prebivališta ili boravišta, podatke o ranije određenim merama zaštite od nasilja u porodici); podatke o proceni rizika i nazive organa kojima je procena rizika dostavljena; podatke o hitnoj meri, predlogu za njeno produženje i rešenja kojima su usvojeni ili odbijeni predlozi tužioca podatke o Merama za zaštite od nasilja u porodici( prema Porodičnom zakonu).

Podaci koji se odnose na žrtvu Državna ustanova centar za socijalni rad evidentira sve podatke koji se unose u individualni plan zaštite i podrške žrtvi ime, prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu prebivališta, odnosno boravišta žrtve; podatke o individualnom planu zaštite i podrške žrtvi; podatke o planiranim merama zaštite žrtve; podatke o planiranim merama podrške žrtvi; podatke o izvršiocima konkretnih mera zaštite i podrške i rokovima za njihovo preduzimanje; podatke o planu praćenja i proceni delotvornosti planiranih i preduzetih mera.

Decentralizovana evidencija 1/2 GDE SMO STALI? - Iz tehničkih razloga nije izrađena centralna evidencija ______________________________ MUP – izradio svoju elektronsku evidenciju u koju se unose svi podaci koji se odnose na intervencije u slučajevima prijave nasilja, učinioca, procenu rizika, izrečene hitne mere, njihovo kršenje; mogućnost da budu vidljive na području svih policijskih stanica CSR – planira se izrada evidencije koja bi bila dostupna svim centrimana području RS evidentiranjem svih žrtva SUD pojedini sudovi evidentiraju podatke kroz SAPO program, ali je on ograničenog dometa na podrucju mesne nadležnosti suda

Decentralizovana evidencija 2/2 TUŽILAŠTVA – kao i sud pojedina tužilaštva kroz SAPO program evidentiraju podatke ograničenog dometa; kroz eksel tabele podatke koji se odnose na Zakon o sprečavanju nasilja u porodici i koji se dostavljaju Republičkom javnom tužilaštvu; Nisu umrežini, pa time ni vidljivi RJT – evidentira podatke koji se od strane svakog tužilaštva unose u eksel tabelu ( taj mini okvir za praćenje je izrađen zajedničkim radom M.pravde i NVO AŽC uz podršku UNDP-a) odnosi se na broj sastanaka, broj razmotrenih slučajeva nasilja, broj predloga za produženje, broj usvojenih hitnih mera, broj izrađenih planova, broj žrtava koje su učestvovale, broj podnetih/usvojenih tužbi po PZ unpređen je odlukom Vladinog Saveta za suzbijanje nasilja u porodici tako što će se od septembra 2018. evidentirati i podaci koji se odnose na žrtvu u odnosu na koju je izrečena hitna mera( pol, dob i svojstvo sa učiniocem), kao i podaci koji se odnose na kretanje predmeta – od razmatranja prijave pa nadalje( do podataka iz SAPO programa) Ovi podaci služe samo za praćenje primene Zakona o sprečavanju nasilja u porodici, jer se genrički prikupljaju

Interene evidencije drž. organa/ustanove U toku je rad na unapređenju internih evidencija i stvaranju uslova da podaci budu vidljivi svima iz datog organa koji ih prikuplja Baza za buduću centralnu evidenciju koja će omogućiti vidljivost svih podataka specijalizovanom zameniku javnog tužioca Do uspostavljanja centralne evidencije podaci se jedino mogu razmenjivati kroz već predstavljene načine ( lica za vezu i Grupa za koordinaciju i saradnju)