План и програм индивидуалног третмана

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Advertisements

Metodološki pristupi i metode u izučavanju SP
РАЧУНОВОДСТВО ОДЛУЧИВАЊА (диференцијалних вредности)
SISTEMI PODRŠKE.
Konto, kontni okvir, kontni plan
Др Ката Шкарић Јовановић
Шта је наука?.
VISOKA TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA ZVEČAN
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
DETERIORACIJA.
План и програми наставе и учења
ISPITIVANJE KVALITETA SOFTVERSKI GENERISANIH SEGMENATA U OBLASTI VREMENSKE SLOŽENOSTI ALGORITAMA ZA AUTOMATIZOVANO SASTAVLJANJE ISPITA     Đorđe Pešić,
KPR u osnovnoj školi (2+1 čas; 18:30h, petak, Velika sala)
ВРСТЕ ТРЕТМАНСКИХ ЈЕДИНИЦА
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
Menadžment kvaliteta – vježbe broj 2: Obrasci za prikupljanje podataka
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
ИНДИВИДУАЛНИ ТРЕТМАН КОД ДЕЦЕ ОШТЕЋЕНОГ СЛУХА
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Сарадња кадра у ПУ и школи
НАУЧНИ ИДЕНТИТЕТ НАСТАВНЕ ДИСЦИПЛИНЕ
СТРУКТУРА ДРУШТВА.
Vrste datoteka, dokumenti
Управљање инвестицијама
Meтодика наставе физике
MICS4 Прелиминарни подаци
РАЧУНОВОДСТВО ОДЛУЧИВАЊА (диференцијалних вредности)
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Primena softvera u usvajanju strategija samoregulacije
TREĆI DEO Oblikovanje procesa.
Dobrodošli u 1. razred Predstavljanje stručno razvojne službe škole
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
Сазнавање у настави Видови сазнања:
Strukturni (međusektorski) modeli
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
Шта је портфолио професионалног развоја?
Tehnologija spajanja savremenih materijala
Procena rizika u Estoniji
EFEKTI INSTRUMENATA MONETARNO-KREDITNE POLITIKE BRZINA OPTICAJA NOVCA
R B3-05 Proračun hidromehaničkih prelaznih procesa na primjeru mHE Vrelo Uroš Karadžić.
Стручно усавршавање у установи
СТРУКТУРА ИНДИВИДУАЛНОГ ТРЕТМАНА
ULOGA KINEZITERAPIJE KOD FIZIOLOŠKOG I IZMENJENOG OBIMA POKRETA
Ekstrakcija prozodijskih parametara iz govornog korpusa na srpskom jeziku Milan Sečujski Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Katedra za telekomunikacije.
KREIRANJE GRAFIKONA U EXCEL-U
Mihailo Micev Prof. dr Vladan Vujičić Doc. dr Martin Ćalasan
PRIKUPLJANJE PODATAKA O NASILJU NAD ŽENAMA GDE STOJIMO
Znanstveno-stručni skup Instituta za javnu upravu
PROCENA POGREŠNIH ISKAZA IDENTIFIKOVANIH TOKOM REVIZIJE
Osnovne informacije o projektu
Relacione baze –primer modelovanja baze
Структура програма у Паскалу
Анализа структуре.
Сиромаштво и друштвена изопштеност
Процесорска поља Организација процесорских поља
ПЛАНИРАЊЕ У ИНТЕРНОЈ РЕВИЗИЈИ
ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Analiza i prikaz mjerenja ugrađenog monitoringa vibracija, vazdušnog zazora i magnetnog fluksa na HE „Perućica“ VI SAVJETOVANJE CG KO CIGRE Bečići, 14.
Prof. dr Vlado Simeunović OSNOVE RAČUNARSKE TEHNIKE vlado
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
SPECIFIČNI TESTOVI U REKREACIJI I FITNESU
Студијски програм Економија и менаџмент енергетике
Osnovne informacije o projektu
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

План и програм индивидуалног третмана План и програм индивидуалног третмана

ПЛАН ИНДИВИДУАЛНОГ ТРЕТМАНА Садржај индивидуалног третмана је предвиђен планом и програмом третмана. Планови и програми третмана су веома значајни документи установе јер се на њима заснива целокупан рад терапеута. Планом третмана се најпре дефинишу: био-психо-социјалне способности и вештине на којима ће се радити са дететом; редослед у раду на формирању одређених спососбности и вештина; оквирни недељни, месечни и годишњи број третмана за поједине спососбности и вештине; евалуација третмана; саветодавни рада са родитељима као вантретмански рад.

ПЛАН ИНДИВИДУАЛНОГ ТРЕТМАНА Планом третмана прописују се био-психо-социјална подручја на којима ће се радити, односно способности и вештине које ће се формирати код деце на третману. Дефинисање плана третмана се заснива на општим подацима на подацима о раном развоју детета, затим на општим подацима који се односе на поремећај слуха и на посебним подацима добијеним на основу специфичних тријажних и клиничких процена психофизиолошких карактеристика детета. Општи развојни подаци: подаци о породици; подаци о току трудноће и порођаја; подаци о општем раном развоју детета.

ПЛАН ИНДИВИДУАЛНОГ ТРЕТМАНА Општи подаци о поремећају слуха: време настанка оштећења слуха; време детекције и дијагностике оштећења слуха; идентификациони /Интервенциони квоцијент. Посебни подаци о специфичним способностима: квантитативно/ квалитативни параметри оштећења слуха; говорно-језички статус; психолишки статус; подаци добијени општом дефектолошком и сурдолошком опсервацијом.

ПЛАН ИНДИВИДУАЛНОГ ТРЕТМАНА Општи подаци о поремећају слуха и посебни подаци о специфичним способностима детета се уносе у посебне формуларе који се даље користе као основни програм за децу оштећеног слуха. Био-психо-социјална подручја која су предвиђена индивидуалним третманом су следећа: аудитивно, визуелно, говорно-језичко, моторно, друге специфичне способности и вештине неопходне за општи и говорно-језички развој, евалуација ефикасности третмана и саветодавни рад са родитељима као вантретмански рад. Структура плана садржи био-психо-социјална подручја која се темеље на психофизиолошким функцијама директно и индиректно повезаним са слушним и говорно-језичким развојем. Свако подручје у плану због своје сложености надаље се грана на специфичне области које са децом морају бити обрађене ради савладавања појединих способности и вештина.

ПЛАН ИНДИВИДУАЛНОГ ТРЕТМАНА Кванитет и брзина гранање подручја на специфичне области зависи од индивидуалних способности деце и од брзине савладавања садржаја. Jединственог и статичног плана нема и не може га бити јер се креирање индивидуалног плана заснива на индивидуалним способностима детета. Препоручује се одређивање минималног и максималног плана индивидуалног третмана. Евалуација ефеката индивидуалног третмана омогућиће брзо и једноставно пребацивање детета из минималног у максимални план третмана. Подручја која се спроводе у индивидуалном третману нису подједнако заступљена код све деце. Затупљеност појединих подручја зависи такође од индивидуалних способности деце. Ужи план индивидуалног третмана садржи следећа подручја рада: аудитивно, визуелно, говорно-језичко, затим евалуација и саветодавни рад са родитељима. У шири план третмана спадају и сва друга подручја неопходна за општи развој детета.

ПРОГРАМ ИНДИВИДУАЛНОГ ТРЕТМАНА Програм третмана је документ којим се прописује ширина, дубина и редослед јединица третмана. Програмом третмана се предвиђају конкретни садржаји појединих области третмана. Програм третмана представља конкретизацију плана третмана. План и програм представљају јединствену целину. Програм третмана је знатно шири документ, а план може бити приказан и у скраћеном табеларном облику. Обим, дубина и редослед су три основне карактеристике програма. Екстензја (обим) програма третмана обухвата обим способности и знања које дете треба да стекне у оквиру индивидуалног третмана.

ПРОГРАМ ИНДИВИДУАЛНОГ ТРЕТМАНА Обим стимулација и вежби као основних фактора подстицања развоја функција се одређује према степену поремећаја одређене функције, али и према индивидуалним базичним спососбностима детета. Креће се од општих модела стимулације и вежби ка специфичним. Квантитет тј. ширина и опсег чињеница и генерализација које се као основна знања из одређене области нуде деци зависе од: општих (интелектуалне, учење, мотивисаност ...) и специфичних способности деце (слуха, говорно-језичка) предзнања, социо-културне развијености породице и слично.

ПРОГРАМ ИНДИВИДУАЛНОГ ТРЕТМАНА Дубином или интезитетом, одређује се дубина и степен односно квалитет самог знања. То значи да се дубином знања одређује на само количина већ и квалитет презентираних садржаја. Од начина обраде садржаја зависи и дубина програма. Који ниво ће се применити зависи пре свега од општег когнитивног нивоа детета, од нивоа развијености говорно-језичких форми, од степена оштећења слуха и од мотивисаности и жеље детета да сазна више и дубље. Најбољи ефекти у индивидуалном третману се добијају када је екстенизтет (опсег) и интезитет (дубина) програма у пропорционалном односу тј. опсег мора да условљава дубину програма. То значи да број чињеница и генералзација које се понуде детету мора бити праћен њиховим продубљавањем

ПРОГРАМ ИНДИВИДУАЛНОГ ТРЕТМАНА Редоследом јединица програма индивидуалног третмана одређује се којим редом ће се стимулисати вежбати и увежбавати одређене способности, вештине и знања код детета. Дидактика предвиђа три типа распоређивања садржаја у оквиру програма: линијски (сукцесивни), концентричан и комбиновани тип. Линијски распоред подразумева сукцесивно низање садржаја без понављања и враћања на претходне садржаје. Концентрични начин распоређивања значи да се садржаји из године у годину распоређују у облику концентричних кругова. То подразумева да се у ширим концентратима који се односе на старије узрасте обухватају садржаји из ужих концентрата који се односи на претходни млађи узраст. Ужи концентрични кругови обезбеђују понављање претходних садржаја. Комбиновани начин распоређивања јесте комбинација и сукцесивног и концентричног распоређивања.