Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Београд, 25. јануар ДИГИТАЛНИ МЕДИЈИ И КОГНИТИВНИ И СОЦИЈАЛНИ.
Advertisements

SISTEMI PODRŠKE.
Оцењивање засновано на стандардима
Припрема за СИР Предшколска педагогија Методика ВОР-а
Од права на партиципацију до праве партиципације
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
Samovrednovanje učenika i roditelja u OŠ Kostrena
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Готовост деце за школу Континуитет у сарадњи
Сарадња кадра у ПУ и школи
Meтодика наставе физике
-веза наставе и оцењивања двосмерна
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
Спаси воду спаси свој живот!.
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
Завод за унапређивање образовања и васпитања
INKLUZIVNO OBRAZOVANJE
Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању
Васпитно-образовни циљеви у теорији и пракси курикулума
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
Физика као наставни предмет
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Сазнавање у настави Видови сазнања:
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
(Potencijalno) Daroviti učenici
Специјализована ИТ одељења
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
ИОП (ИНДИВИДУАЛНИ ОБРАЗОВНИ ПЛАН).
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
Osnovne informacije o projektu
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
ФОРМУЛА 1 – ОД НАУКЕ ДО СПОРТА Основна школа ‘’Павле Савић’’ Београд
Oblast Tehnika (Agrotehnika,Tehnička sredstva u poljoprivredi) Uzrast
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Иницијативу су покренули
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
Категорија: ваннаставне активности – час одељењског старешине Разред: први
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Проширена делатност и верификација установа
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Osnovne informacije o projektu
РЕПУБЛИЧКИ ПЕДАГОШКИ ЗАВОД
Osnovne informacije o projektu
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović

Obogaćivanje, akceleracija i segregacija kao oblik rada u funkciji razvoja dečje kreativnosti Promena sadržaja, metoda i tehnika rada Integralna diferencijacija nastave Razvojna diferencijacija / razvijajuća nastava Akcelearcija: - Promena kurikuluma - Strukturalna diferencijacija nastave Segregacija: Izdvajanje darovite dece u posebne grupe

Kao vid rada sa darovitim učenicima 1. Obogaćivanje Kao vid rada sa darovitim učenicima

“Najnoviji programi za podsticanje kreativnosti usmereni su na liderske sposobnosti i vođstvo, odgovornost prema sopstvenom učenju i razvoju” Maksic, 2006: 160

Pristupi programima obogaćivanja Razvijajuća nastava: poštovanje individualnih razlika; upotreba nastavnih metoda koje uključuju kognitivni proces; razvojna upotreba pozitivne kognitivne intervencije; procenjivanje koje je formativno i dijagnostičko Teorija višestruke inteligencije H. Gardnera: Planiranje rada u skladu sa osobenostima konkretnih učenika; Planiranje časa Integralna diferencijacija: - mentorstvo, - učenikovo samovođeno učenje, formiranje slojevitih grupa, procenjivanje.

Vrste programa obogaćivanja - menjanje nastavnih sardžaja i sredstava menjanje vremena prezentacije menjanje prirode materijala na kome se uči nastava bazirana na razvoju procesnih veština Tematski centriran kurikulum (Indianopolis) Problemska nastava (Mejker) Interdisciplinarna organizacija časa (Šefer)

Pregled programa obogaćivanja Problemska nastava: stvara uslove za rešavanje problema u realnim i izmišljenim situacijama; daje priliku za stvaranje proizvoda koji su pokrenuti ličnim sposobnostima i interesovanjima dece; pruža uslove za sticanje veština i informacija; uključuju učenike u rešavanje problema, od onih koji su potpuno strukturirani do onih koji uopšte nisu strukturirani; podstiče sposobnosti, ali i uvid u slabosti; povezuje se sa spoljašnjom zajednicom i omogućuju učenje iz vanškolskih izvora Interdisciplinarna istraživačka nastava Struktuirana je u fazama; Tematski organizovana; Učenici putem istraživačkog metoda samostalno i aktivno stiču relevantna znanja. Projektna nastava prema teoriji višestruke inteligencije Učenici svakodnevno stiču znanja u specijalno dizajniranoj fizičkoj i socijalnoj sredini; Posete stručnjaka iz različitih oblasti nauke, proizvodnje, umetnosti ... Projekat predstavlja kompromis između učenikovih i potreba školskog programa.

Uslovi i nedostaci programa obogaćivanja Potrebno je deci ponudi veći broj aktivnosti i da se one dešavaju u dužem vremenskom periodu, potrebno je da se obezbedi bolje opremanje i obogaćivanje sredine, da se isplanira intenzivnija obuka nastavnika,. Potrebno je restruktuiranje školskih programa. Potrebna su tehnička, kadrovska i druga ulaganja. Potreban je znatan sistem podrške nastavnicima na planu motivacije i obuke u radu sa darovitim učenicima. Može dovesti do preopterećivanja učenika, neadekvatne stimulacije, demotivisanosti za dalji rad i napredovanje, nesigurnosti i niskog samopouzdanja učenika.

Kao vid rada sa darovitim učenicima 2. Akcelaracija Kao vid rada sa darovitim učenicima

sažimanje nastavnih sadržaja, Podrazumeva: sažimanje nastavnih sadržaja, formiranje vertikalnih grupa, preskakanje razreda i ranije upisivanje i ubrzano napredovanje. Zahteva: Obogaćivanje kurikuluma i sredine, poboljšanje metodologije i administrativno uređenje.

Vrste akceleracije Vertikalna Horizontalna Uključivanje na više nivoa Kompaktiranje kurikuluma Horizontalna Teleskopiranje

Uslovi i nedostaci Gubi se kontinuitet u socijo-emocionalnom odnosu vršnjaka. Nastavnik je dominantan u procesu učenja i donošenju važnih odluka za sadržaj, način i ishod učenja. Podstiče se individualizacija, a ne socijalizacija. Postoji opasnost od „rupa“ u učenju Potrebno je restruktuirati školu kakvu znamo. Potrebno je ostvariti materijalne i kadrovske uslove za ovu vrstu organizacije školskog rada. Potrebno je promeniti sistem vrednovanja i ocenjivanja učeničkog postignuća. Potrebno je obučiti nastavnike za ovaj vid rada.

Kao vid rada sa darovitim učenicima 3. Segregacija Kao vid rada sa darovitim učenicima

Podrazumeva izdvajanje posebnih grupa učenika prema sposobnostima, talentima, interesovanjima koja učenici ispoljavaju u posebnim oblastima nauke, umetnosti i proizvodnje.

Uslovi, nedostaci i prednosti Restruktuiranje plana i programa. Intenzivniji rad nastavnika na razvijanju programa za darovite učenike. Veća motivacija nastavnika za rad sa darovitim učenicima. Mogućnost nastavnika da pruži viši stepen programa. Otežana integracija u grupu vršnjaka istog godišta. Usko usmerenje učenika na odabrane oblasti. Osiromašenje razvijanja opšte kulture i divergentnih veština, umenja i sposobnosti. Dublje, intenzivnije i obuhvatnije bavljenje izdvojenim sadržajima i oblastima vaspitno-obrazovnog rada. Mogućnost napredovanja, priznanja i dostignuća u izdvojenim oblastima. Doživljaj pripadanja grupi vršnjaka sličnih interesovanja i vrednosti.

Komparacija različitih oblika rada sa darovitima Obogaćivanje: obezbeđivanje dodatnih sadržaja i aktivnosti uz ili umesto redovnog programa i nastave Rad sa svom decom Homogeno grupisanje dece Fokus na stvaranju podsticajne sredine učenje i razvoj. Akceleracija: mogućnost bržeg prolaženja kroz sve nivoe školovanja Rad sa pojedinom decom Heterogeno grupisanje dece Fokus je na identifikovanju (dijagnostifikovan je) darovite dece. Segregacija: izdvajanje darovitih učenika u posebne škole i odeljenja Rad sa posebnom grupom dece. Heterogeno grupisanje dece Fokus je na identifikovanju (dijagnostifikovanju) darovite dece .

Mogućnosti domskog vaspitača za obogaćivanje Radioničarski rad Sekcije Društvene aktivnosti i akcije

Maksić, S. (2006): Podsticanje kreativnosti u školi. Beograd: IPI Literatura: Maksić, S. (2006): Podsticanje kreativnosti u školi. Beograd: IPI Maksić, S. (1996): Oblici vaspitno-obrazovnog rada sa darovitim učenicima. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja. 28, 279-294, Beograd:IPI